Myst's vei til 2-hjulingens verden - Back on....track??

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden-på lykkerus!!

Legg inn av Bjerknez »

Myst skrev:Mandag 12/5-14 kl. 22:09. - "Good things happen over time, great things happen all at once" - Rat Race

Det tidspunktet da jeg kjøpte min aller første sykkel! :D Takket være den mest hjelpsomme personen, SuperMorten, som er super i seg selv, ikke bare i nicket. Uten nøling dro han ned allerede i kveld, sjekket og prøvekjørte den for meg. Jeg stoler på hans beslutning og er snart en stolt eier av en Yamaha FZ6-S 2007/8 modell som ikke har gått mye enda og fortsatt garanti på den.

Jeg føler dette var et riktig valg, selv om jeg fortsatt har en visningsavtale for en annen sykkel. Den avlyser jeg nok i morgen. Fra første stund jeg så den fikk jeg et godt inntrykk og mhp km-stand, modell, pris og beskrivelse tenkte jeg det var et skikkelig godt tilbud og ikke burde la denne sjansen gå fra meg. En viss person skuffet meg ikke og ila noen timer var avtalen i boks!

Nå gjenstår å signere kontrakter og ordne med transport. Det skal vi få til ila uken. Tenker senest fredag eller lørdag får jeg sykkelen i garasjen min. Er så glad som en liten unge nå, det kan jeg bare innrømme.

Men ok, så fort gleden er over og virkeligheten slår tilbake, er det andre ting som står for tur. Nå trenger jeg å:

- finne en god forsikring
- finne en som kan bli med meg ned for signering og evt. hjelpe med transport
- ordne med salgsmelding og omregistrering.

Ja, også skylder jeg Morten egentlig en masse, men han vil heller ta til takke med en kopp kaffe. Det ordner seg nok. :prf

Snart er jeg en offisiell del av MC-gjengen og dette blir et mega boost på selvtilliten og motivasjonen til lappen. Skal gjøre så godt jeg kan for å ikke stryke på den 10 juni.
All ære til supermorten for den hjelpen han har gitt her! :)

Krever du en kopp kaffe Supermorten?
Litt frekt å kreve gjengjeld for en slik oppgave er det ikek dte da? :lol :prop:

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:
Myst skrev:Mandag 12/5-14 kl. 22:09. - "Good things happen over time, great things happen all at once" - Rat Race

Det tidspunktet da jeg kjøpte min aller første sykkel! :D Takket være den mest hjelpsomme personen, SuperMorten, som er super i seg selv, ikke bare i nicket. Uten nøling dro han ned allerede i kveld, sjekket og prøvekjørte den for meg. Jeg stoler på hans beslutning og er snart en stolt eier av en Yamaha FZ6-S 2007/8 modell som ikke har gått mye enda og fortsatt garanti på den.

Jeg føler dette var et riktig valg, selv om jeg fortsatt har en visningsavtale for en annen sykkel. Den avlyser jeg nok i morgen. Fra første stund jeg så den fikk jeg et godt inntrykk og mhp km-stand, modell, pris og beskrivelse tenkte jeg det var et skikkelig godt tilbud og ikke burde la denne sjansen gå fra meg. En viss person skuffet meg ikke og ila noen timer var avtalen i boks!

Nå gjenstår å signere kontrakter og ordne med transport. Det skal vi få til ila uken. Tenker senest fredag eller lørdag får jeg sykkelen i garasjen min. Er så glad som en liten unge nå, det kan jeg bare innrømme.

Men ok, så fort gleden er over og virkeligheten slår tilbake, er det andre ting som står for tur. Nå trenger jeg å:

- finne en god forsikring
- finne en som kan bli med meg ned for signering og evt. hjelpe med transport
- ordne med salgsmelding og omregistrering.

Ja, også skylder jeg Morten egentlig en masse, men han vil heller ta til takke med en kopp kaffe. Det ordner seg nok. :prf

Snart er jeg en offisiell del av MC-gjengen og dette blir et mega boost på selvtilliten og motivasjonen til lappen. Skal gjøre så godt jeg kan for å ikke stryke på den 10 juni.
All ære til supermorten for den hjelpen han har gitt her! :)

Krever du en kopp kaffe Supermorten?
Litt frekt å kreve gjengjeld for en slik oppgave er det ikek dte da? :lol :prop:
Hehe.. Han ville ha kontonummer for å gi meg bensinpenger.. Da vil jeg heller bli påspandert en kaffekopp ved anledning :knegg

Nå håper jeg for alt i verden at sykkelen er ok, og at ikke jeg får skylda for alt som er galt. Det er ikke så lett å sette seg på en MOPED når man har kjørt 10 mil på RT'n... :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av KydeX »

Jeg hadde også en FZ6s frem til i fjor. 08 modell. Det er en kjempesykkel, du blir garantert fornøyd.

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av norse900 »

Så supert!!! Gratulerer, og Lykke Til!!! :thumleft :vs
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av kjellv »

Gratulerer masse med en fantastisk god sykkel! Bra valg, denne skal du nok få mye glede av :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av ojda »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:
Krever du en kopp kaffe Supermorten?
Litt frekt å kreve gjengjeld for en slik oppgave er det ikek dte da? :lol :prop:
Hehe.. Han ville ha kontonummer for å gi meg bensinpenger.. Da vil jeg heller bli påspandert en kaffekopp ved anledning :knegg
Kaffe meg her, og kaffe meg der. Er det ingen som drikker "Halvlitrær" lenger :lol

Om du har bestemt deg, få kontrakten i box fortest mulig.
Det er mang en håpefull som har avtalt, men funnet ut at en avtale ikke alltid er en avtale :-k
Jeg venter litt med å gratulere jeg ;-)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av Bjerknez »

Glemte så klart å gratulere deg med flott sykkel Myst! :)

Velkommen som ekte MC eier.
Ikke meningen å gni det inn... men jeg har oppkjøring fem dager før deg (så vidt jeg har skjønt) :)

Hvis ikke jeg klarer det, så kommer jeg til å gå i eksil til jeg har klart den :-# :x

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av Olav K »

Grattis med sykkel :prf
Jeg disponerte svigerfars FZ6 i noen år før han solgte den, og det er ikke uten grunn at det har vært norges mest solgte sykkel i noen år.
Lettkjørt sykkel med Yamahakvalitet...helt topp :thumleft Du vil stoooorkose deg! og LYKKE TIL med oppkjøring 10.juni!
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av Myst »

Tusen takk alle sammen! Er en herlig kriblende følelse å vite at det nå venter meg en flott sykkel ikke så langt unna. Vil helst selv å få unna signeringen ASAP men pga både jeg og han har en del som skjer denne uka, så blir det ikke før tidligst torsdag kveld. Han har lovet at sykkelen skal stå trygt og bevart i garasjen inntil da.

Bjerknez: Takk takk. Ja gni det inn! :P :p Om du klarer å stryke etter all øvelsene og forberedelsene, da får du nok høre det i lang tid :knegg

Jeg kan bare ikke få sagt dette nok, men det SuperMorten har gjort kan ikke verdsettes høyt nok. Ikke bare hjulpet han en vill fremmed med å gå for sin aller første sykkel, han tok seg bryet å kjøre 50 min hver vei for å fosikre meg at den var en sykkel jeg ikke burde gå fra meg. Når selgeren får tilbud helt fra Trondheim, da skjønner man hvor heldig man er.

Jeg vil selvsagt betale tilbake denne tjenesten på en måte, er sånn jeg er oppdratt til, og syntes det beste var at jeg kunne dekke bensinpengene i det minste. Ærlig talt syns jeg denne blir for stor tjeneste til å dekkes kun med kaffe.. eller "halvliter" som en annen foreslo.

Jaja, må roe meg ned her før jeg flyr av gårde av glede. Har masse å gjøre på jobb og må få unna en god del hvis jeg skal avspasere senere i uka.
Kommer og går..

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av SuperMorten »

Jeg syns jo at du er tøff som stoler på en sånn en som meg... :prop: Jeg fikk meg jo bare en liten koselig kveldstur, på to forskjellige sykler til og med. Først min egen, og så på mopeden.. :lol Mens kveldsturen min kostet deg et passe stort 5-sifret beløp.. :lol

Men seriøst, så var det ikke så veldig krevende jobb. Jeg kjørte en kveldstur omtrent så lang som jeg bruker, men denne gangen med gps for å nå en bestemt adresse. Sykkelen virket strøken og selger var både sympatisk og trivelig. Kan ikke ta betaling for sånt.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av Myst »

Døh, mobber du sykkelen min allerede? Moped du liksom! :lol

Jeg skulle jo ut med et 5-sifret beløp uansett, om det ble 10-15000 ekstra for en såppass god sykkel, så tviler jeg jeg har tapt så mye. Ellers var jo andrevalget mitt den blå 2003 mod. Fazeren som hadde gått mer enn dobbelt så mye.

Jaja, så fikk begge noe godt ut av det da. :thumleft Skal uansett prøve å få stikket innom når jeg er på vei ned, forutsatt at du er hjemme, og takket personlig.

Det er godt mulig vi må ned med henger, så om noen har erfaringer med det (fester, stabilitet, støtter, osv), så vil jeg gjerne høre det. Han anbefalte på det sterkeste at jeg kom med noen som hadde peiling på dette så vi ikke gjør stor skade under frakten.
Kommer og går..

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av DrGreve »

Myst skrev:Døh, mobber du sykkelen min allerede? Moped du liksom! :lol

Jeg skulle jo ut med et 5-sifret beløp uansett, om det ble 10-15000 ekstra for en såppass god sykkel, så tviler jeg jeg har tapt så mye. Ellers var jo andrevalget mitt den blå 2003 mod. Fazeren som hadde gått mer enn dobbelt så mye.

Jaja, så fikk begge noe godt ut av det da. :thumleft Skal uansett prøve å få stikket innom når jeg er på vei ned, forutsatt at du er hjemme, og takket personlig.

Det er godt mulig vi må ned med henger, så om noen har erfaringer med det (fester, stabilitet, støtter, osv), så vil jeg gjerne høre det. Han anbefalte på det sterkeste at jeg kom med noen som hadde peiling på dette så vi ikke gjør stor skade under frakten.
Skråband rundt begge hjul og ut til begge sidene, foran og bak slik at den ikke beveger seg i lengderetningen.
Ett band på hver side slik at den ikke beveger seg sideveis. På den siden hvor det ikke er sidestøtte setter du på først, deretter bruker du bandet på sidestøttesiden som strammebåndet for å punkt 1, stramme opp bandet på motsatt side, punkt 2, presse sykkelen ned på sidestøtten.
Håper det ble forståelig :)
EDIT: Hvis du fremdeles er bekymret, så sett ett tau fra sidestøtten til forhjulet :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av Kawagutten »

Bare send meg en pm med når og hvor litt i forveien så kan jeg se om det passer.
Ellers så har jeg brukt noe ala dette:
http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Depots ... yre-82496/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Depots ... -MC-82768/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://biltema.no/no/Bil---MC/Laste-og- ... stk-34277/" onclick="window.open(this.href);return false;

og en kjørerampe.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- KJØPT MEG FZ6-S!!! W

Legg inn av Myst »

Oppsummering kjøretime 14/5-14:

Hovedmål: kjøre i trafikk for første gang

Resultat: Bob-bob til å være første gangen. Generelt ålreit, men må ha fokus på blikk, trafikkbildet, fartstilpasning, plassering og sittestilling. Glemte vikeplikt for motgående trafikk i lyskryss ved sving til venstre, bare flaks at føreren var våken og ikke kjørte mot, gikk bra uten noe alvorlig risiko.

Egen vurdering: Ikke helt fornøyd egentlig. Plassering, sittestilling og generell overblikk kan huskes til neste gang, men å miste fokus et øyeblikk og glemme trafikkbildet er en grov feil å gjøre. Det oppstod noen situasjoner der jeg burde ha tilpasset farten bedre og kunne svingt bedre. Etter 10 år med bilkjøring har jeg dessverre gjort meg noen uvaner, bl.a. kjøre for fort inn i sving og kutte svinger. Viktig å ikke ta med seg bilautomatikk når man kjører MC. Mc-automatikk er noe jeg må lære over tid. Ellers er det lett å glemme og slå av blinklys etter sving. :P :p

Lærerens tips: sitte avslappet med knekk i armene. holde deg mest mulig i midten, men situasjonavhengig. Gi gass etter ferdig med svingen. Redusere farten mer når det er krapp sving eller liknende (bensinstasjon i vårt tilfellet)

Neste time: tirsdag 20. mai kl. 1130
Kommer og går..

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Venter på sykkelen..

Legg inn av Myst »

Nå som sykkelen er i boks, bør jeg kanskje tenke litt på fornuftige oppgraderinger også. Først og fremst tenker jeg på varmeholker og/eller håndbeskyttere. (OK da, fikk ideen fra en annen tråd, men kjente jeg ble kald i fingrene under kjøreturen i går og bør satse på noe uansett.) Selv om jeg er ganske handy, føler jeg ikke helt å ta sjansen på disse, vil helst at de skal være montert riktig med en gang. Slett ingen hast, får jo ikke bruk for det før lappen er i boks uansett. Inntil da blir nok kontoen fylt opp slik at jeg kanskje like greit gir jobben til et verksted.

Men tips og råd er det aldri for tidlig med. Noen som har erfaring med ulike merker og modeller? Modeller som er spesielt designede for denne type sykkel muligens?

En annen ting jeg så i en annonse: et deksel for beskyttelse av rørene. Bildet jeg "lånte" fra annonsen viser hva jeg mener. Er det å anbefale eller er det mest ment som pynt? Skjønner det gir en viss beskyttelse, men trenger man det egentlig? Må nok bestilles fra en Yamaha forhandler i så fall.

Tok et kjapt søk men ikke funnet noe enda...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Kommer og går..

Svar