Min blåste 104db med DB killern satt i. Skjønner ikke helt det der, for ifjor målte den 102/103db uten db killern, så jeg tok den ut før kjøring igår. Grensa på rudskogen under trening og løp er 102db, dvs 102.9db er greit, men ikke 103.JRO skrev:Slik jeg oppfattet det var støytesten viktig, ikke over 100db ved 5 500 rpm. Arrangøren sa i alle fall at de hadde avvist sykler tidligere. Men min Ducati med original anlegg holdt så vidt under 100 Db. Det var flere med uoriginalt anlegg med de måtte ha Db killer installert.spiritofwinter skrev:Moro å se video fra Ruudskogen, har selv blitt invitert med på banekurs der i August, men det passer dårlig i forhold til termindato til samboer.
Men leste over nettsiden til Ruudskogen, og der står det at det er kun tillatt med originalt eksosanlegg, og at alle MC'er skal støytestes. Er dette noe som blir tatt veldig seriøst eller er det bare noe de skriver på nettsiden? Har veldig lite lyst å bytte eksosanlegg for en dag på Ruudskogen, og de så ikke helt originalt ut det eksosanlegget som var på ZX-10'en på bilde.
Jeg fikk kjøre selv om min blåste 104db, lyden føltes snillere enn mange av de som ble testet, det mente de som målte også, men DB er noe rare greier...