Vi må få tatt noen turer i løpet av året!
Staven skrev:Lykke til med skiltet :) høres ut som det kan bli en toppers tur :)
Sent fra min HTC One via Tapatalk
Flott med en liten sommerreportasje fra "nedoverdær"Moby skrev:I går begynte dagen i Larvik. Var ganske tidlig oppe siden båten går kl 8 og man "må" møte en time før.
Har du billett er det ikke no problem å kommer senere, men jeg hadde ingen andre planer så møtte opp i god tid. Verk om bord er det lite å finne på, fikk i det minste spist frokost. Ferja et i hvertfall rask. Den heter ikke superspeed for ingenting, ble litt imponert. Jeg målte farta til 48kmt så bare tre timer og tre kvarter senere var båten i Hirtshals. Endelig kunne turen sørover begynne. Det var litt kald å ligge på motorveien gjennom Danmark, men når jeg kom inn i Tyskland ble det varmere. I Hamburg var det rundt 30 grader så selv om det går i 150kmt på autobahnen fantes det ikke kaldt.
Det blir endel pitstops for å fylle fuel og vaske fluer av visiret. Kjører ca 18 - 20 mil på en tank på autobahnen, farta har jo alt å si. Var litt uheldig å traff på ettermiddags rushet gjennom Hamburg. Som jeg sa var det varmt i Hamburg, jeg tror jeg aldri har vært så svett i skinndressen før. Når jeg litt senere stoppa for å fylle bensin på sykkelen og vann på meg sjøl la jeg merke til at hjelmen var blaut når jeg tok den på meg igjen.
Planen min var å ligge over i Hannover, men det viste seg å være litt vanskelig siden det var en varemesse i byen. Jeg ble anbefalt å dra til Gøttingen i stedet. Så det en kjapp etappe ned A7![]()
![]()
Vel fremme i Gøttingen kjørte jeg på si for å lete etter et hotell. Da stoppet det en tysker i en bil å lurte på om jeg trengte hjelp, jeg svarte ja og noen ringeminutter senere hadde han funnet et rom. Han nevnt at han selv kjørte sykkel og kunne tenkt seg ut en liten tur så jeg fulgte han hjem og ventet til han fikk på seg hjelm og utstyr så dro vi asted for å finne hotellet. Hotell hadde en fin liten italiensk restaurant så det ble pizza til middag i dag. Det ble tidlig kvelden etter ca 78 mil på autobahnen.
Edit: jeg har skrevet dette på mobilen og med autokorrekt blir det litt 'alternativ' norsk. Til og med feil ord her og der, men jeg leser uansett igjennom å retter de feila jeg finner.
badkernel skrev:Fantastiske bilder, keep up the good work
Tripadvisor og google er bra hjelpemidler ja! Fin lesning! Keep ut the good work og ha en fin tur videre!Pug-Nose skrev:badkernel skrev:Fantastiske bilder, keep up the good work
Gøy å lese om turen. Anbefaler gratisappen Tripadvisor. Du kan søke på restauranter og attraksjoner i nærområdet som andre folk har anmeldt og du kan bli guidet via kart til restauranten du vil spise på.