Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Bosted: Tranby
Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Heisann
Da var lappen i boks, og den store "hvilken sykkel skal jeg ha" jakten begynner
Jeg har sett meg ut følgende sykler, og ønsker tips/råd/erfaringer ang disse eller tilsvarende:
2014 Honda cbr 600 rr
2013 Suzuki Gsx-r 600
2008-2010 Triumph Daytona 675
Har også tittet litt på KTM 690 SMC R, men jeg kjørte Duke 690 på kjøreskolen, og fant ut at dette ikke var helt min smak da den rister mye (mye vibrasjoner i den)
Så folkens, Har dere noe smarte tips/anbefalinger?
Da var lappen i boks, og den store "hvilken sykkel skal jeg ha" jakten begynner
Jeg har sett meg ut følgende sykler, og ønsker tips/råd/erfaringer ang disse eller tilsvarende:
2014 Honda cbr 600 rr
2013 Suzuki Gsx-r 600
2008-2010 Triumph Daytona 675
Har også tittet litt på KTM 690 SMC R, men jeg kjørte Duke 690 på kjøreskolen, og fant ut at dette ikke var helt min smak da den rister mye (mye vibrasjoner i den)
Så folkens, Har dere noe smarte tips/anbefalinger?
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Prøvekjør alt du kommer over, som kan virke interessant. Kjør gjerne også sånt som ikke virker så spennende, og kanskje du får en overraskelse 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Heihei!
Jeg begynner med å si st jeg har Duke 690 selv, og synes ikke den vibrerer mye i det hele tatt. Det er vel litt vanesak kanskje, men synes nesten den vibrerer mindre enn mine foregående sykler som har vært 2-4 sylindre.
Hvis du likte sittestillingen på den, så KAN de r-syklene du har listet opp bli ganske annerledes. Jeg trives i alle fall mye bedre med oppreist stilling som på Duken. Ser ogaå at du nevner smc, og denne vil være noe mere ukomfortabel pga hardere og enklere sete, og den vil vibrere like mye, om ikke mere enn Duken.
Det er mye å velge i, men hvis jeg ikke skulle hatt Duke nå, så hadde jeg kjøpt en ny mt07 eller mt09, eller helst Triumph street triple:)
Lykke til!
Jeg begynner med å si st jeg har Duke 690 selv, og synes ikke den vibrerer mye i det hele tatt. Det er vel litt vanesak kanskje, men synes nesten den vibrerer mindre enn mine foregående sykler som har vært 2-4 sylindre.
Hvis du likte sittestillingen på den, så KAN de r-syklene du har listet opp bli ganske annerledes. Jeg trives i alle fall mye bedre med oppreist stilling som på Duken. Ser ogaå at du nevner smc, og denne vil være noe mere ukomfortabel pga hardere og enklere sete, og den vil vibrere like mye, om ikke mere enn Duken.
Det er mye å velge i, men hvis jeg ikke skulle hatt Duke nå, så hadde jeg kjøpt en ny mt07 eller mt09, eller helst Triumph street triple:)
Lykke til!
- Robin79
- Innlegg: 86
- Registrert: 11 apr 2013, 21:49
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
- Bosted: Frekhaug
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Tips og råd får du sikkert i tusenvis... Noen liker mora, andre dattera, og noen begge... Gjør som Supermorten sier, prøvekjør alt du kommer over. Gjør deg din egen mening om hva du liker og ikke bry deg om oss andre... (Men jeg hadde gått for Suzukien av de du nevner) 

- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Enig. Ingenting slår prøvekjøring. Og så kan det lønne seg å høre med forsikringen din. Det kan være store forskjeller mellom de ulike syklene du nevner. Lykke til.
Live long and prosper 

-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Bosted: Tranby
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Forsikring er ikke et tema i denne sammenhengen (har superduperultraspesial forsikring, les jernbanepersonalet, og da er ikke R sykkel så ille alikevel)
Har vært å tittet på en MT-09, og ja, den virker ok, men var ikke helt min type sykkel.
Har prøvd å finne noen som har cbr600rr som demo, men det er vanskelig
Gsx henger igjen fra barndommen, da dette var den ultimate sykkelen å se på.
Men var en tur hos MC-Oslo time etter at jeg hadde bestått i dag, og pratet lenge med en veldig hyggelig kar der, og det var han som tipset meg om RR i stedet for gsx (hadde noe med serviceintervaller og mellomregister å gjøre bla)
Budsjettet mitt ligger på rundet en 150-160', så jeg bør jo kunne finne veldig mye artig. Selvfølgelig, nyere jo bedre
Har vært å tittet på en MT-09, og ja, den virker ok, men var ikke helt min type sykkel.
Har prøvd å finne noen som har cbr600rr som demo, men det er vanskelig
Gsx henger igjen fra barndommen, da dette var den ultimate sykkelen å se på.
Men var en tur hos MC-Oslo time etter at jeg hadde bestått i dag, og pratet lenge med en veldig hyggelig kar der, og det var han som tipset meg om RR i stedet for gsx (hadde noe med serviceintervaller og mellomregister å gjøre bla)
Budsjettet mitt ligger på rundet en 150-160', så jeg bør jo kunne finne veldig mye artig. Selvfølgelig, nyere jo bedre
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Ducati 848 evo :)
- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Sv: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Deiligsvein690 skrev:Forsikring er ikke et tema i denne sammenhengen (har superduperultraspesial forsikring, les jernbanepersonalet, og da er ikke R sykkel så ille alikevel)
Budsjettet mitt ligger på rundet en 150-160', så jeg bør jo kunne finne veldig mye artig. Selvfølgelig, nyere jo bedre

Live long and prosper 

Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Har ikke prøvekjørt noen av syklene, men hadde jeg valgt hadde jeg nok tatt hondaen.
Artig å dra på R handel med det budsjettet. Tror jeg også ville tittet på 750 eller 1000. Greit å ha prøvd det tilfelle du ombestemmer deg om noen mnd eller et års tid. Er ikke for stort å starte med 1000 selv om noen påstår det, må bare være litt mer forsiktig med høyre hånden ved høyt turtall i sving.
Artig å dra på R handel med det budsjettet. Tror jeg også ville tittet på 750 eller 1000. Greit å ha prøvd det tilfelle du ombestemmer deg om noen mnd eller et års tid. Er ikke for stort å starte med 1000 selv om noen påstår det, må bare være litt mer forsiktig med høyre hånden ved høyt turtall i sving.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Hadde jeg vært deg på det budsjettet hadde jeg gått rett på en GSX-R 1000. Du får jo fort 2009-2010 modell på det budsjettet.
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Har selv ikke prøvekjørt masse sykler før jeg kjøpte (da jeg fortsatt ikke har MC lappen ennå) sykkel selv, men jeg har prøvesittet en drøss og bare DET er gull verdt. Det er langt bedre å faktisk prøvekjjøre så klart, men den muligheten hadde ikke jeg, da jeg var litt ivrig til å finne meg sykkel, hehe.
Nå har jeg en heeelt annen type sykkel enn det du sikler på, men du som har lappen, prøvekjør sykkelen!
Jeg har prøvesittet nesten det som er og det er kjempeforskjell på mange av syklene, også de innenfor samme kategori. En Kawazaki Z800 feks. synes jeg var drittøff med tanke på utseende, men den falt så absolutt ikke i smak når jeg prøvesatt den. Triumph Street Triple derimot er den sykkelen jeg garantert kommer til å kjøpe meg hvis jeg konverterer til gatesykkel segmentet en gang.
Men når jeg satt meg på en Yamaha V-Star 1300 2012mod. for første gang så følte jeg meg bare hjemme. Jeg fant med en gang ut at DENNE kunne jeg kjøre langt på og DENNE har den stilen jeg vil forene meg med. Pling... det ble et kjøp.
Nå snart ett år etter så angrer jeg ikke et sekund.
Jeg har full forståelse for at noen liker R-sykler og fart er for mange veldig artig og det er en ærlig sak, men skal man kjøre langt (noe jeg hadde planer om) og ikke bruke sykkelen på bane etc. så tror jeg du skal prøvekjøre en en slik R-sykkel før du kjøper. Dem ser kule ut og dem går bra etc., men dem falle helt igjennom når det kommer til kjørekomfort på lange turer. Jeg fikk vondt i håndleddene bare av å sitte på en slik R-sykkel i butikken i nesten 10min. Vondt er kanskje å ta i, men jeg kjente en ubehagelig greie der og det kommer nok av vekten man får på disse da man ligger lit fremoverlent.
Men for guds skyl.. dette bør jo ikke gjelde alle. Jeg sier bnare, prøvekjør først du som er såpass heldig og har lappen før du bestemmer deg :)
Gratulerer med lappen forresten!!
Nå har jeg en heeelt annen type sykkel enn det du sikler på, men du som har lappen, prøvekjør sykkelen!
Jeg har prøvesittet nesten det som er og det er kjempeforskjell på mange av syklene, også de innenfor samme kategori. En Kawazaki Z800 feks. synes jeg var drittøff med tanke på utseende, men den falt så absolutt ikke i smak når jeg prøvesatt den. Triumph Street Triple derimot er den sykkelen jeg garantert kommer til å kjøpe meg hvis jeg konverterer til gatesykkel segmentet en gang.
Men når jeg satt meg på en Yamaha V-Star 1300 2012mod. for første gang så følte jeg meg bare hjemme. Jeg fant med en gang ut at DENNE kunne jeg kjøre langt på og DENNE har den stilen jeg vil forene meg med. Pling... det ble et kjøp.
Nå snart ett år etter så angrer jeg ikke et sekund.
Jeg har full forståelse for at noen liker R-sykler og fart er for mange veldig artig og det er en ærlig sak, men skal man kjøre langt (noe jeg hadde planer om) og ikke bruke sykkelen på bane etc. så tror jeg du skal prøvekjøre en en slik R-sykkel før du kjøper. Dem ser kule ut og dem går bra etc., men dem falle helt igjennom når det kommer til kjørekomfort på lange turer. Jeg fikk vondt i håndleddene bare av å sitte på en slik R-sykkel i butikken i nesten 10min. Vondt er kanskje å ta i, men jeg kjente en ubehagelig greie der og det kommer nok av vekten man får på disse da man ligger lit fremoverlent.
Men for guds skyl.. dette bør jo ikke gjelde alle. Jeg sier bnare, prøvekjør først du som er såpass heldig og har lappen før du bestemmer deg :)
Gratulerer med lappen forresten!!

-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Bosted: Tranby
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Har da faktisk fått et kanontilbud på en duke, så da var valget plutselig litt "verre" igjen...
Skal ut å prøve den en tur i morgen, så får vi se
Noen som har Duke 690 selv, som kan liste opp litt med sine erfaringer med denne sykkelen?
Jeg har jo kjørt den før på kjøreskole, men på privaten blir det jo litt annerledes
Skal ut å prøve den en tur i morgen, så får vi se
Noen som har Duke 690 selv, som kan liste opp litt med sine erfaringer med denne sykkelen?
Jeg har jo kjørt den før på kjøreskole, men på privaten blir det jo litt annerledes
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
"Snikendeugle" er en av dem her inne som jeg vet kjører en Duke 690, så prøv og kontakt han :)svein690 skrev:Har da faktisk fått et kanontilbud på en duke, så da var valget plutselig litt "verre" igjen...
Skal ut å prøve den en tur i morgen, så får vi se
Noen som har Duke 690 selv, som kan liste opp litt med sine erfaringer med denne sykkelen?
Jeg har jo kjørt den før på kjøreskole, men på privaten blir det jo litt annerledes
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Bosted: Tranby
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Ikke dumt!
Takk for tipset
Takk for tipset

- lars_helgek
- Innlegg: 234
- Registrert: 02 aug 2013, 15:24
- Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Gratulerer med klasse A først og fremst :)
Herlig å komme i mål med den :)
Signerer de over egentlig, ingenting slår å prøvekjøre.. Kanskje greit å vurdere også litt din bruk av en MC, og din kroppstype. Er du høy/lav? Frisk eller dårlig rygg? Planlegger du å kjøre lengre turer, eller bare kjøre rundt å kose deg på små avstander?
Prøvekjøre litt forskjellig, kjenne på sittestillingen, styregenskaper, tyngdepunkt.. Da finner du nok noe som du liker etterhvert :)
Herlig å komme i mål med den :)
Signerer de over egentlig, ingenting slår å prøvekjøre.. Kanskje greit å vurdere også litt din bruk av en MC, og din kroppstype. Er du høy/lav? Frisk eller dårlig rygg? Planlegger du å kjøre lengre turer, eller bare kjøre rundt å kose deg på små avstander?
Prøvekjøre litt forskjellig, kjenne på sittestillingen, styregenskaper, tyngdepunkt.. Da finner du nok noe som du liker etterhvert :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Duke'n er ikke for alle, det er ihvertfall klart.
Det er en veeeeldig leken sykkel, og får andre 600 kubikkere til å føles som tunge Goldwinger... :)
Det er ikke en toppfartsmaskin, den tyner såvidt 200 med standard dreving, men dreiemomentet og den ekstremt lette styringen gjør sykkelen til en mester i svingene og til en skikkelig "hooligan" maskin. Det er til tider vanskelig å bekjempe hornene som vokser ut av panna
I lav fart, typ bykjøring er den ganske "ubrukelig" før en gjør et par modifikasjoner.
Den modifikasjonen som fikser opp i 60% av rykkingen i lavt turtall koster bare rundt 600kr ( http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
Andre ting som gjør sykkelen generelt bedre og morsommere, og nesten sett på som et must om en først har prøvd det:
Eksosanlegg uten katalysator, typ Akrapovic
DNA S1 og S2 filter/filtercover
Og med de to modifikasjonene ovenfor, EVO mapping fra KTM forhandler. Sykkelen går også mye renere og mindre rykkete etter dette (+ mer hestekrefter).
Enkelte vil syns 690 syklene rister mye... Etter 16 000km på min så har jeg aldri vært plaget av det. Rister kanskje mer enn silkemyke trippel-triumpher, men som sagt så er det ikke noe jeg har lagt meg merke til på noe negativt vis.
Om du liker supermotard type sykler, så er jo også KTM SMC 690 et topp valg også, om ikke bedre enn Duke'n. Duke 690 R er mer lik SMC med tanke på litt mer premium dempere og bremser (ikke at jeg har store klager på min standard 690 Duke, men framdemperne er ikke så gode på dårlig føre. Litt stive...)
Negativt for min del som er grunnlag til at jeg muligens bytter ut sykkelen med en Adventure 1190R neste år (mye av grunnene er at jeg bare vil ha en 1190 Adv :)):
- "Korte" serviceintervaller for en som kjører MYE og har mc som primærkjøretøy. 10.000km med ganske kostbare servicer.
-
Fiks deg en prøvekjøring av Duke'n og ta den med ut i svingene, da føler du hvordan den virkelig er! :)
Det er en veeeeldig leken sykkel, og får andre 600 kubikkere til å føles som tunge Goldwinger... :)
Det er ikke en toppfartsmaskin, den tyner såvidt 200 med standard dreving, men dreiemomentet og den ekstremt lette styringen gjør sykkelen til en mester i svingene og til en skikkelig "hooligan" maskin. Det er til tider vanskelig å bekjempe hornene som vokser ut av panna
I lav fart, typ bykjøring er den ganske "ubrukelig" før en gjør et par modifikasjoner.
Den modifikasjonen som fikser opp i 60% av rykkingen i lavt turtall koster bare rundt 600kr ( http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
Andre ting som gjør sykkelen generelt bedre og morsommere, og nesten sett på som et must om en først har prøvd det:
Eksosanlegg uten katalysator, typ Akrapovic
DNA S1 og S2 filter/filtercover
Og med de to modifikasjonene ovenfor, EVO mapping fra KTM forhandler. Sykkelen går også mye renere og mindre rykkete etter dette (+ mer hestekrefter).
Enkelte vil syns 690 syklene rister mye... Etter 16 000km på min så har jeg aldri vært plaget av det. Rister kanskje mer enn silkemyke trippel-triumpher, men som sagt så er det ikke noe jeg har lagt meg merke til på noe negativt vis.
Om du liker supermotard type sykler, så er jo også KTM SMC 690 et topp valg også, om ikke bedre enn Duke'n. Duke 690 R er mer lik SMC med tanke på litt mer premium dempere og bremser (ikke at jeg har store klager på min standard 690 Duke, men framdemperne er ikke så gode på dårlig føre. Litt stive...)
Negativt for min del som er grunnlag til at jeg muligens bytter ut sykkelen med en Adventure 1190R neste år (mye av grunnene er at jeg bare vil ha en 1190 Adv :)):
- "Korte" serviceintervaller for en som kjører MYE og har mc som primærkjøretøy. 10.000km med ganske kostbare servicer.
-
Fiks deg en prøvekjøring av Duke'n og ta den med ut i svingene, da føler du hvordan den virkelig er! :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Hei:)
Jeg vurderer å selge min 2013 ZX10R siden jeg vurderer å kjøpe en banesykkel og en rimeligere gatesykkel.
Du kan se i bloggen min, er litt info om den der
Sykkelen er 100% strøken med alt tenkelig ekstrautstyr!
Jeg vurderer å selge min 2013 ZX10R siden jeg vurderer å kjøpe en banesykkel og en rimeligere gatesykkel.
Du kan se i bloggen min, er litt info om den der

Sykkelen er 100% strøken med alt tenkelig ekstrautstyr!
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Bosted: Tranby
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Da tok jeg en prøvetur på en cbr600RR i dag, og fant ut at dette IKKE var noe for meg.
Hvis jeg skal ha sjangs til å beholde førerkortet litt mer enn i noen timer, så måtte jeg finne noe annet.
Fant da en annonse på finn, nemlig en KTM 690 Duke 2012 utgave med kun 3400 km på telleren!
Tok en prøvetur, og falt skikkelig for den. Hadde en helt annen gange og myyye mindre vibrasjoner enn den jeg hadde på trafikkskolen. Sykkelen var i god stand, alle servicer tatt (dvs 1.gangs og service i fjor høst, gått 15 km siden da)
Eneste mangelen den hadde, var et lite rift i passasjersetet, men det ser jeg ikke på som en stor mangel. Kan jo evt bytte setet hvis det plager meg for mye.
På pluss siden:
fullt moto-gp eksosanlegg (var det eneste det stod på anlegget) uten katalysator
nytt skiltoppheng
Alle servicer og bra vedlikehold
Det beste av alt, fikk den for LANGT under markedspris
Så takk for all hjelpen hittil med tips
(snikendeugle, du kommer nok til å få en del spørsmål etterhvert og muligens en turkompis hvis det passer seg sånn
)
Hvis jeg skal ha sjangs til å beholde førerkortet litt mer enn i noen timer, så måtte jeg finne noe annet.
Fant da en annonse på finn, nemlig en KTM 690 Duke 2012 utgave med kun 3400 km på telleren!
Tok en prøvetur, og falt skikkelig for den. Hadde en helt annen gange og myyye mindre vibrasjoner enn den jeg hadde på trafikkskolen. Sykkelen var i god stand, alle servicer tatt (dvs 1.gangs og service i fjor høst, gått 15 km siden da)
Eneste mangelen den hadde, var et lite rift i passasjersetet, men det ser jeg ikke på som en stor mangel. Kan jo evt bytte setet hvis det plager meg for mye.
På pluss siden:
fullt moto-gp eksosanlegg (var det eneste det stod på anlegget) uten katalysator
nytt skiltoppheng
Alle servicer og bra vedlikehold
Det beste av alt, fikk den for LANGT under markedspris

Så takk for all hjelpen hittil med tips
(snikendeugle, du kommer nok til å få en del spørsmål etterhvert og muligens en turkompis hvis det passer seg sånn

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Neeeei du skulle heller kjøpt denne!
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
(eller denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false; )
Duke 690 R til røverpris :) (Koster ca 20 laken mer enn standard sykkelen som ny pga. bedre dempere, styrekrone, crashbars, Akrapovic slipon, R-rearset pegs ++ Alt dette koster myyye mer enn 20 laken om kjøpt separat.)
men men, du blir nok strålende fornøyd med standard Duke 690'en uansett. Det er den jeg har ihvertfall, og jeg er fornøyd :)
Gratulerer!
Bare å plinge på en PM så er jeg nok med å kjører :) Mange Duke 690 eiere på forumet nå!
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
(eller denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false; )
Duke 690 R til røverpris :) (Koster ca 20 laken mer enn standard sykkelen som ny pga. bedre dempere, styrekrone, crashbars, Akrapovic slipon, R-rearset pegs ++ Alt dette koster myyye mer enn 20 laken om kjøpt separat.)
men men, du blir nok strålende fornøyd med standard Duke 690'en uansett. Det er den jeg har ihvertfall, og jeg er fornøyd :)
Gratulerer!
Bare å plinge på en PM så er jeg nok med å kjører :) Mange Duke 690 eiere på forumet nå!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Bosted: Tranby
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
La oss si det sånn, jeg betalte under 90 for den 

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Hvor rasshøl er det ikke å komme til noen rett etter de har kjøpt noe og si "nei, det var et dårlig kjøp, disse skulle du heller kjøpt" også ramse opp? xD
- Staven
- Innlegg: 174
- Registrert: 02 apr 2014, 21:36
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
- Bosted: Hadeland
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Ja det tenkte jeg å :) Hehe men gratulerer med ny sykkel :)
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Snakk om gledesdreper!!!
Jeg gratulerer vartfall med ny sykkel til TS!
Du kommer garantert til å få mange flotte samt spennende turer på denne! :)
Om litt kommer jeg også!

Jeg gratulerer vartfall med ny sykkel til TS!
Du kommer garantert til å få mange flotte samt spennende turer på denne! :)
Om litt kommer jeg også!

- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klasse A i boks, Jakt på sykkel begynner
Jeg er glad du prøvekjørte en R-sykkel før du la for mye vekt på en slik sykkel. Slike sykler er for spesielt interreserte etter min mening. Er man ung og lett i kroppen, samt liker fart og spenning samt litt banekjøring etc. så er en R-sykkel garantert flotte saker. Jeg hadde garantert fått brokk, skiveutglidning, hoftesykdom, muskelstrekk, hodepine og mageproblemer hvis jeg skulle kjørt en slik R-sykkel i flere timer i strekk.svein690 skrev:Da tok jeg en prøvetur på en cbr600RR i dag, og fant ut at dette IKKE var noe for meg.
Hvis jeg skal ha sjangs til å beholde førerkortet litt mer enn i noen timer, så måtte jeg finne noe annet.
Fant da en annonse på finn, nemlig en KTM 690 Duke 2012 utgave med kun 3400 km på telleren!
Tok en prøvetur, og falt skikkelig for den. Hadde en helt annen gange og myyye mindre vibrasjoner enn den jeg hadde på trafikkskolen. Sykkelen var i god stand, alle servicer tatt (dvs 1.gangs og service i fjor høst, gått 15 km siden da)
Eneste mangelen den hadde, var et lite rift i passasjersetet, men det ser jeg ikke på som en stor mangel. Kan jo evt bytte setet hvis det plager meg for mye.
På pluss siden:
fullt moto-gp eksosanlegg (var det eneste det stod på anlegget) uten katalysator
nytt skiltoppheng
Alle servicer og bra vedlikehold
Det beste av alt, fikk den for LANGT under markedspris![]()
Så takk for all hjelpen hittil med tips
(snikendeugle, du kommer nok til å få en del spørsmål etterhvert og muligens en turkompis hvis det passer seg sånn)
Duke 690 har siden jeg begynte å se på sykkel vert en sykkel jeg liker utseende på. jeg liker det litt røffe utseendet og jeg liker også at det "rister" litt. Fint at folk hører når man kommer :-)
Men jeg er nok kanskje ikke den "aktive" typen da jeg liker en litt mer laid back stil. Ikke eier jeg konkurranse instinkt heller

Så til dere som kommer opp på siden min og vil ha en utfordring.... Glem det!
