Fellesturer Bergen/Vestlandet

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

Poenget med denne tråden, er å gjør det lettere for oss på denne siden av fjellet å arrangere fellesturer.

Legg inn et svar på hvor du har tenkt deg, når du kjører og hvilken rute (om rute er planlagt)
Samme med folk som kommer på besøk hit, eller har lengre turer som innvolverer vestlandet.... da er det lett for oss å planlegge en tur som er innom samme rute og kan møtes en plass på veien.
Kjempehyggelig at flere er giret på å kjøre ilag, men det krever at folk er litt sporty og holder liv i tråden.

Alle sykler skal ha mulighet til å være med.
Når jeg selv er på tur har jeg en del kjøreregler.... :thumleft
Vil du gi litt på der det er svingete veier eller lignende.... kjør forbi om du ligger bak og vent på resten litt lengre fremme.
prøver å rotere på hvem som kjører først og sist i følget, så alle får kjørt i sitt tempo..... vi skal jo ha det gøy på tur.

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av Kawagutten »

Her har du jo fått samlet en god gjeng :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

Bildene var bare for å illustrere at noen ganger er vi mange på tur, å må kjøre der etter... noen ganger er vi bare 2 - 3 stykker :-)
Skal du/dere på tur.... hyl ut i denne tråden så felst mulig kan få det med seg, og har muligheten til å hive seg med :thumleft

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av Olav K »

Er giret på tur på mandag, en real runde.
Litt usikker på rute enda, men Gjermundshavn til Granvin, til Ulvik via tunnellen og så over Ulvikfjellet til Voss, Aurland og Lærdal er en begynnelse :-)
Alternativt gjennom Ryfylke til Lysebotn og hjem igjen.
Om jeg får 2hjuls-gjest på tunet får vi se hvor han kommer fra. Uansett må man begynne tidlig :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

Jeg jobber på mandag.....dessverre :P :p
Men hadde vært jævlig ålreit å fått hevet seg med på den turen du snakket om sørover :thumleft

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Jeg jobber på mandag.....dessverre :P :p
Men hadde vært jævlig ålreit å fått hevet seg med på den turen du snakket om sørover :thumleft
kan ikke du pådra deg en liten høytrykksrygg?:-D
om du kan tirsdag så kan jeg evt vente til da..og heller jobbe på mandagen- . med mindre Busa kommer innom da :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av L-NA »

Er for tiden på Jobb, og blir her det neste 4 ukene. Ellers så har jeg litt for mye "uten om MC" som jeg holder på med på fri tiden. Men det jeg ønsker å formidle er at jeg gjerne blir med når det en gang måtte passe slik, samt at jeg liker initiativet til trådstarter :-)

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av Alas »

Bra tråd LS! :thumleft

Inspirert av Triumphivest sin 1.mai tur så satser jeg på en noenlunde lik tur på lørdag... (Jeg var ikke med på den turen men den så knall ut!)

Bergen, Tørvikbygd, ferge over til Jondal, opp til Folgefonna skisenter, Odda, utover fjorden forbi Lofthus, over broen, hvis lysten er der så går turen til Ulvik og over Ulvikfjellet før turen går hjem igjen langs fjorden tipper jeg.

Avreisetidspunkt er enda litt uklart.... Kan møtes forskjellige steder. Regner med en 400-450km og bruker nok store deler av dagen...

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av Tysnes »

Tipper eg tar meg en tur søndag/mandag. kor hen er usikkert, men Vestlandet ett sted.
Så er klar for tur, gjerne sammen med flere :-)

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av Olav K »

Alas skrev:Bra tråd LS! :thumleft

Inspirert av Triumphivest sin 1.mai tur så satser jeg på en noenlunde lik tur på lørdag... (Jeg var ikke med på den turen men den så knall ut!)

Bergen, Tørvikbygd, ferge over til Jondal, opp til Folgefonna skisenter, Odda, utover fjorden forbi Lofthus, over broen, hvis lysten er der så går turen til Ulvik og over Ulvikfjellet før turen går hjem igjen langs fjorden tipper jeg.

Avreisetidspunkt er enda litt uklart.... Kan møtes forskjellige steder. Regner med en 400-450km og bruker nok store deler av dagen...
Mitt stalltips er å kjøre omtrent samme vei som vi kjørte, da følger du sola :b_c:
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

Alas skrev:Bra tråd LS! :thumleft

Inspirert av Triumphivest sin 1.mai tur så satser jeg på en noenlunde lik tur på lørdag... (Jeg var ikke med på den turen men den så knall ut!)

Bergen, Tørvikbygd, ferge over til Jondal, opp til Folgefonna skisenter, Odda, utover fjorden forbi Lofthus, over broen, hvis lysten er der så går turen til Ulvik og over Ulvikfjellet før turen går hjem igjen langs fjorden tipper jeg.

Avreisetidspunkt er enda litt uklart.... Kan møtes forskjellige steder. Regner med en 400-450km og bruker nok store deler av dagen...
Dette er en konge tur... mener å huske vi var noen som kjørte den turen for et par år siden (fra et annet forum)

Du planlegger denne turen lørdag? Jeg er ferdig på jobb klokken 08:00 på lørdag, så muligheten for at jeg kan hive meg med er absolutt til stede....avhenger veldig om vi har hatt en rolig natt :thumleft
Hold tråden oppdatert Øyvind :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

Det er 380 km fra bergen til ålesund.... dette tar ca 6 timer pluss minu.... Så du bør nok belage deg på at store deler av dagen går, med pauser og innlagte fyllinger så blir det fort 10 timer tenker jeg ;-)

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av Alas »

Olav K skrev:Mitt stalltips er å kjøre omtrent samme vei som vi kjørte, da følger du sola :b_c:
Ja, det er et godt poeng, men det er fort litt lengre tror jeg. Dere hadde vel en ekstra fergetur også vel? Ingenting er satt i stein hverken tid eller rute, men håpte på å komme meg avgårde rundt 09.00-10.00 fra Bergen.

Jeg kjører nok via Nesttun også Hardangerveien til Arna og videre den veien. I følge Google så er det ca 8-9 timers kjøring og ca 420km, men det kan man jo se litt an. Det går f.eks an å skippe ulvikfjellet, men det er jo en godbit da...

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av Olav K »

Alas skrev:
Olav K skrev:Mitt stalltips er å kjøre omtrent samme vei som vi kjørte, da følger du sola :b_c:
Ja, det er et godt poeng, men det er fort litt lengre tror jeg. Dere hadde vel en ekstra fergetur også vel? Ingenting er satt i stein hverken tid eller rute, men håpte på å komme meg avgårde rundt 09.00-10.00 fra Bergen.

Jeg kjører nok via Nesttun også Hardangerveien til Arna og videre den veien. I følge Google så er det ca 8-9 timers kjøring og ca 420km, men det kan man jo se litt an. Det går f.eks an å skippe ulvikfjellet, men det er jo en godbit da...
Stemmer det, vi tok fergja fra Kinsarvik til Utne, (i tillegg til Årsnes/Gjermundshavn) men det er i mine øyne en passende pause:)
Uansett hadde det ikke vært aktuelt å skippe Ulvik på en slik tur :[-X
Du/dere må uansett ha en knallfin tur rundt Hardanger :vs
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

Våknet etter en liten powernap etter vakten i natt (relativt hektisk) Noen som har planer om å kjøre i dag? :vs

Svar