Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Hei folkens..
Hestmann mener jeg bør gå for en 15-50 (elns) olje, og mens jeg var på tyrigrava var det folk som mente at det bare var tull, og at jeg selvfølgelig skulle ha mineralolje.
De der ute påstod at syntetisk olje var nærmest som vann i den forbindelse av at det ikke ble liggende oljefilm på deler i motoren, og at man i grunn startet opp uten olje på delene hver gang.
Han påstod at hvis man tok syntetisk mellom tommel og pekefiner på ene handa, og mineralsk på den andre, og gnidde rundt ville det gå tregere på den med syntetisk, men mineralen ville være like glatt hele tiden..
Hjæælp, hva gjør jeg?
Hestmann mener jeg bør gå for en 15-50 (elns) olje, og mens jeg var på tyrigrava var det folk som mente at det bare var tull, og at jeg selvfølgelig skulle ha mineralolje.
De der ute påstod at syntetisk olje var nærmest som vann i den forbindelse av at det ikke ble liggende oljefilm på deler i motoren, og at man i grunn startet opp uten olje på delene hver gang.
Han påstod at hvis man tok syntetisk mellom tommel og pekefiner på ene handa, og mineralsk på den andre, og gnidde rundt ville det gå tregere på den med syntetisk, men mineralen ville være like glatt hele tiden..
Hjæælp, hva gjør jeg?
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Du har nok møtt en mørkemann. Som tror han kan noe om olje men som synser like mye som oss andre, slike folk er ikke noe å bry seg om, Jeg ville nok heller stolt på Geir Hestmann, han er en av de få jeg stoler på gjør den jobben han skal. Men synes han anbefaler litt tjukk olje :) Sikkert ikke uten grunn i sommervarmen.
Jeg ville IKKE ha fylt mineral, men derimot delsyntetisk, eller Helsyntetisk hvis du vil
feks Motul 5100 eller noe :-)
Jeg dytter innpå greier jeg ikke kan nevne her :) Og den gjør jobben den å
, billig er den også
Jeg ville IKKE ha fylt mineral, men derimot delsyntetisk, eller Helsyntetisk hvis du vil
feks Motul 5100 eller noe :-)
Jeg dytter innpå greier jeg ikke kan nevne her :) Og den gjør jobben den å

Memento mori
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Saken er den at jeg kjørte fra kr.sand til ca Larvik med for lite olje, og nå synes jeg at jeg har noen rare lyder.. Var innom HEstmann idag, men han hørte ikke noe..Barbarozza skrev:Men synes han anbefaler litt tjukk olje :) Sikkert ikke uten grunn i sommervarmen.
Er det bare jeg som hører ting?
Er spesielt når jeg slipper ut clutchen i fri, så kommer en rar lyd synes jeg.. Og jeg synes kanskje sykkelen går litt dårlig, og at det er mer "during" i sykkelen enn før..
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Hør på Hestmann.
Syntetik olje er forbedret mineralolje, ikke whitesprit eller noe "annet rart".
Sa "ekspertene" noe om hvilke deler som evt tørker ut etter kjøring ?
Syntetik olje er forbedret mineralolje, ikke whitesprit eller noe "annet rart".
Sa "ekspertene" noe om hvilke deler som evt tørker ut etter kjøring ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Det han mente var at når den har stått hele natta, så har all oljen rent ned.. Slik at det ikke blir liggende en oljefilm på delene, og at man da... som jeg skrev starter på tørr motor hver morgen med syntetisk olje.Jompa skrev:Hør på Hestmann.
Syntetik olje er forbedret mineralolje, ikke whitesprit eller noe "annet rart".
Sa "ekspertene" noe om hvilke deler som evt tørker ut etter kjøring ?
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Spørs hva du mener med lite olje...
Ofte så er det mer at du vet at du har gjort det, så begynner man å inbille seg noe....har ikke Suzukimannen Geir Hestmann hørt noe kan du nok sove ganske godt.
Han har peiling, spesiell kar men veldig hyggelig og flink, spes med Suzuki og Ducce
Ellers så sier jo jompa det :)
Ofte så er det mer at du vet at du har gjort det, så begynner man å inbille seg noe....har ikke Suzukimannen Geir Hestmann hørt noe kan du nok sove ganske godt.
Han har peiling, spesiell kar men veldig hyggelig og flink, spes med Suzuki og Ducce
Ellers så sier jo jompa det :)

Memento mori
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Dette var en fyr som jeg ville karakterisere som en GJØK
Det er ren bullshit det han kommer med..syntolje har like mye vedheng og legger igjen like tjukk film som mineral ved samme viskositet
Gjør som Hestmann sier, han har mer peil en de fleste
Det er ren bullshit det han kommer med..syntolje har like mye vedheng og legger igjen like tjukk film som mineral ved samme viskositet
Gjør som Hestmann sier, han har mer peil en de fleste
Memento mori
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Ville lent meg på ekspertisen til Hestmann. Han kjørte jo Suzuki selv når han konkurerte og det er vel blandt annet det merket han har som sin ekspertise
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Ok, men tenk deg at et tannhjul kanskje tørker der det stikker over oljen, eller et kulelager for den saks skyld.AndreasB skrev:Det han mente var at når den har stått hele natta, så har all oljen rent ned.. Slik at det ikke blir liggende en oljefilm på delene, og at man da... som jeg skrev starter på tørr motor hver morgen med syntetisk olje.Jompa skrev:Hør på Hestmann.
Syntetik olje er forbedret mineralolje, ikke whitesprit eller noe "annet rart".
Sa "ekspertene" noe om hvilke deler som evt tørker ut etter kjøring ?
Når delen har gått en omdreining, har hele delen blitt smurt. Og de delene som evt ikke har kontakt med olje når motoren står i ro blir smurt i løpet av sekunder.
Hvis det stemte at det ikke ble noen oljefilm igjen på delene, ville simmringene takke for seg ganske fort.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Jeg har kjørt med synt olje de siste 10 åra...og jeg gjør det meste sjøl...og de gangene jeg har tatt av toppdeksel på bikene mine og titta på kammene pga ventiljustering har de hatt plenty med film på seg...
Jeg ville tro at 95 % av alle MC i Norge går på delsynt eller synt så sant de er nyere en 90 modell omtrent...hvis det denne GJØKEN sier hadde vært sant, hvordan hadde det stått til med MC rundt omkring tror du ??
Jeg ville tro at 95 % av alle MC i Norge går på delsynt eller synt så sant de er nyere en 90 modell omtrent...hvis det denne GJØKEN sier hadde vært sant, hvordan hadde det stått til med MC rundt omkring tror du ??

Memento mori
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Det er så mange eksperter rundt omkring, at man må vite hvem man skal høre på. Dersom jeg er usikker, snakker jeg med verkstedet mitt, og stoler blindt på svaret jeg får derifra. En fremmed kar på Tyrigrave, eller på et suspekt forum hadde jeg ikke hørt på ihvertfall.. 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Sykkelen bråkte der.. Jeg hører en en ulyd når clutchen er ute og sykkelen i fri :-/Barbarozza skrev:Spørs hva du mener med lite olje...
Ofte så er det mer at du vet at du har gjort det, så begynner man å inbille seg noe....har ikke Suzukimannen Geir Hestmann hørt noe kan du nok sove ganske godt.
Han har peiling, spesiell kar men veldig hyggelig og flink, spes med Suzuki og Ducce
Ellers så sier jo jompa det :)

Er motogp slipon..
Men skal gjøre som han sa, bytte olje og filter.. må innom å kjøpe imorra om jeg har cash
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Om forskjellen på mineralsk og syntetisk olje
[video]https://www.youtube.com/watch?v=D5SngB0mAUQ[/video]
M.a.o. Syntetisk er overlegent best.
Eneste grunn til å velge mineralsk er lavere pris. (Men her kan du fort finne flere mineralske oljer som koster skjorta fordi de påstår å være selveste MirakelOljen...)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=D5SngB0mAUQ[/video]
M.a.o. Syntetisk er overlegent best.
Eneste grunn til å velge mineralsk er lavere pris. (Men her kan du fort finne flere mineralske oljer som koster skjorta fordi de påstår å være selveste MirakelOljen...)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Tomgsx-r
- Innlegg: 249
- Registrert: 26 mar 2013, 07:45
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
- Bosted: Rogaland
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Jeg bruker CASTROL POWER 1 GPS DELSYNTETISK 10W40 på min gixxer.
http://www.monsterbike.no/Default.aspx? ... D=PROD1285" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.monsterbike.no/Default.aspx? ... D=PROD1285" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Samme har jeg på min VFR1200. Det er stort sett den de pusher på Bikerstreet også.Tomgsx-r skrev:Jeg bruker CASTROL POWER 1 GPS DELSYNTETISK 10W40 på min gixxer.![]()
http://www.monsterbike.no/Default.aspx? ... D=PROD1285" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Da er litt over 3 liter med 15W50 helt på! :)
Og nå skal jeg ut og se om jeg merker forskjell, ciao :)
Btw, tkak for video, ser på den før jeg stikker
Og nå skal jeg ut og se om jeg merker forskjell, ciao :)
Btw, tkak for video, ser på den før jeg stikker
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Hvis du bruker f.eks. Motul sine syntetiske oljer, er de lagd helt eller delvis på esterbasis. Også Silicolene har et par oljer der. Andre syntetiske oljer er ofte tilsatt noe ester, pga esterens forsterkene egenskaper.
En av esterens mange gode egenskaper, er at den pga at molekylstrukturens egenskaper, får en slags magnetisk binding til metall (molekylstrukturen i metall tiltrekker seg molekylstrukturen i ester, for de som har hatt kjemi). Og det gjør at metallet aldri er uten olje, men vil fortsatt etter flere måneder ha en syltynn oljefilm.
Så det mørkemannen sier generelt om syntetisk olje på dette punktet, er bull. Sikkert det han sier om mange andre punkter, også.
Det er mange som anbefaler tykk olje. Det er bra på noen områder (oljeforbruk, demper mekanisk støy), men dårlige på andre. Bl.a. vil man få dårligere flow på olja, og derfor få dårligere varmetransport ut av motoren fra f.eks. lagre. Og høyere oljetrykk på kald motor, noe som igjen lettere fører til oljelekkasjer. Er nok mer negativt om det er en mineralolje enn syntetisk olje.
På en moderne motorsykkelmotor med glidelagre, ville jeg ikke tenkt på å bruke mineral. Kjører t.o.m. delsyntetisk på min veteranbil fra 1955. Går helt fint.
En av esterens mange gode egenskaper, er at den pga at molekylstrukturens egenskaper, får en slags magnetisk binding til metall (molekylstrukturen i metall tiltrekker seg molekylstrukturen i ester, for de som har hatt kjemi). Og det gjør at metallet aldri er uten olje, men vil fortsatt etter flere måneder ha en syltynn oljefilm.
Så det mørkemannen sier generelt om syntetisk olje på dette punktet, er bull. Sikkert det han sier om mange andre punkter, også.
Det er mange som anbefaler tykk olje. Det er bra på noen områder (oljeforbruk, demper mekanisk støy), men dårlige på andre. Bl.a. vil man få dårligere flow på olja, og derfor få dårligere varmetransport ut av motoren fra f.eks. lagre. Og høyere oljetrykk på kald motor, noe som igjen lettere fører til oljelekkasjer. Er nok mer negativt om det er en mineralolje enn syntetisk olje.
På en moderne motorsykkelmotor med glidelagre, ville jeg ikke tenkt på å bruke mineral. Kjører t.o.m. delsyntetisk på min veteranbil fra 1955. Går helt fint.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
GSXR'er kan ha en liten "knakkelyd" på tomgang, det er normalt.
Forøvrig er det snakket om at synt ikke levner noen oljefilm, bare pisspreik.
Vi bruker Motul 5100 10/40 på GSXR.
Forøvrig er det snakket om at synt ikke levner noen oljefilm, bare pisspreik.
Vi bruker Motul 5100 10/40 på GSXR.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Hmmrf.. knakkelyd? Hva slags lyd er det?ZZR-Erling skrev:GSXR'er kan ha en liten "knakkelyd" på tomgang, det er normalt.
Forøvrig er det snakket om at synt ikke levner noen oljefilm, bare pisspreik.
Vi bruker Motul 5100 10/40 på GSXR.

Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Vist du har vært hos Hestmann å han ikke hørte noe ulyd vil jeg tro du kan ta det helt med ro. Han kjenner jo godt til disse syklene.
Har vært litt paranoid angående lyder fra syklene jeg har hatt tidligere jeg også, men det har vist seg at det ikke har dukket opp noe mens jeg har hatt dem, og ikke har jeg hørt om noen som har klaget i etterkant av eierskifte. Du har en kraftig racingmaskin med bevegelige deler i clutchen, dette lager lyd.
Har vært litt paranoid angående lyder fra syklene jeg har hatt tidligere jeg også, men det har vist seg at det ikke har dukket opp noe mens jeg har hatt dem, og ikke har jeg hørt om noen som har klaget i etterkant av eierskifte. Du har en kraftig racingmaskin med bevegelige deler i clutchen, dette lager lyd.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Eneste som hjelper mot diverse motorlyder, er mer bråkete eksos...
Alltid en eller annen lyd som høres først, og svært mange sykler har sine "ulyder". De første årene jeg kjørte sykkel, var jeg veldig var på alle ulyder, og trodde ofte at motoren kunne havarere når som helst.
Erfaringen sier at det ikke skjer, har aldri hatt et motorhavari siden jeg kjøpte min første sykkel i 1980.

Alltid en eller annen lyd som høres først, og svært mange sykler har sine "ulyder". De første årene jeg kjørte sykkel, var jeg veldig var på alle ulyder, og trodde ofte at motoren kunne havarere når som helst.
Erfaringen sier at det ikke skjer, har aldri hatt et motorhavari siden jeg kjøpte min første sykkel i 1980.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Sv: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Støtter den. Har min tredje mc nå, ingen skader så langt, men Gud så mange ganger jeg ble bekymret...Kjellrf skrev:Eneste som hjelper mot diverse motorlyder, er mer bråkete eksos...
![]()
Alltid en eller annen lyd som høres først, og svært mange sykler har sine "ulyder". De første årene jeg kjørte sykkel, var jeg veldig var på alle ulyder, og trodde ofte at motoren kunne havarere når som helst.
Erfaringen sier at det ikke skjer, har aldri hatt et motorhavari siden jeg kjøpte min første sykkel i 1980.
Live long and prosper 

-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Lydene mine dukket opp etter ca 24 mil med for lite olje....KTM950SMR skrev:Vist du har vært hos Hestmann å han ikke hørte noe ulyd vil jeg tro du kan ta det helt med ro. Han kjenner jo godt til disse syklene.
Har vært litt paranoid angående lyder fra syklene jeg har hatt tidligere jeg også, men det har vist seg at det ikke har dukket opp noe mens jeg har hatt dem, og ikke har jeg hørt om noen som har klaget i etterkant av eierskifte. Du har en kraftig racingmaskin med bevegelige deler i clutchen, dette lager lyd.
- PCP
- Innlegg: 562
- Registrert: 06 okt 2012, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
- Bosted: Høvik
Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
Det er jo ellers også nokså vanlig at man har noe rakle-lyder i fri med clutchen ute, uten at det nødvendigvis er noen dramatikk i det. Lamellene kan lage lyd fordi de slår i clutchhuset og/eller man kan høre inngående aksel når den spinner uten belastning. Dette er lyder som innen visse grenser kan kalles normalt, og som også kan varierer litt med temperatur, værforhold, synkronisering av forgasser/spjeldhus, gamle tennplugger, etc.
Noen fasit til deg er umulig og gi uten å ha hørt det, men er i alle fall enig med alt annet sagt her og ville nok også blitt mer beroliget av Hestmann enn en eller annen tilfeldig fyr på en grav. Man skal aldri si aldri, men har man kjørt med så lite olje at det er et problem, så er det gjerne de øvre delene av motoren som lider først av mangel på oljetrykk. Siden lyden du beskriver har noe med clutch/girkasse å gjøre vil jeg tro du må ha kjørt med svært lite olje for å kunne gjøre skade der nede. Dog kjenner jeg dessverre ikke spesifikt til GSXR (den drømmen ble aldri en realitet), så er på tynn is. Ut fra hva bla ZZR-Erling skriver høres det jo ut som visse slike lyder er normalt, også på denne.
Til slutt så har jeg lest at den aller vanligste årsaken til utpreget kakkling og rakling fra motor på Honda VFR, er at man står rett ved siden av en Ducati. Så dette er noe du nok bør sjekke...
Noen fasit til deg er umulig og gi uten å ha hørt det, men er i alle fall enig med alt annet sagt her og ville nok også blitt mer beroliget av Hestmann enn en eller annen tilfeldig fyr på en grav. Man skal aldri si aldri, men har man kjørt med så lite olje at det er et problem, så er det gjerne de øvre delene av motoren som lider først av mangel på oljetrykk. Siden lyden du beskriver har noe med clutch/girkasse å gjøre vil jeg tro du må ha kjørt med svært lite olje for å kunne gjøre skade der nede. Dog kjenner jeg dessverre ikke spesifikt til GSXR (den drømmen ble aldri en realitet), så er på tynn is. Ut fra hva bla ZZR-Erling skriver høres det jo ut som visse slike lyder er normalt, også på denne.
Til slutt så har jeg lest at den aller vanligste årsaken til utpreget kakkling og rakling fra motor på Honda VFR, er at man står rett ved siden av en Ducati. Så dette er noe du nok bør sjekke...

Re: Mineral eller syntetisk olje? GSXR 1000 2002
AndreasB skrev:Lydene mine dukket opp etter ca 24 mil med for lite olje....KTM950SMR skrev:Vist du har vært hos Hestmann å han ikke hørte noe ulyd vil jeg tro du kan ta det helt med ro. Han kjenner jo godt til disse syklene.
Har vært litt paranoid angående lyder fra syklene jeg har hatt tidligere jeg også, men det har vist seg at det ikke har dukket opp noe mens jeg har hatt dem, og ikke har jeg hørt om noen som har klaget i etterkant av eierskifte. Du har en kraftig racingmaskin med bevegelige deler i clutchen, dette lager lyd.
Hvor mye for lite, vi snakker vel ikke bare om noen få dl, eller?