Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av spidair »

Bjerknez skrev: Om ikke annet så treffes vi på den andre siden :lol :twisted
Så snill og troende jeg er så bærer det nok rett til himmels for meg ja... Man kan ikke tenke meg at gud vil la noen kjøre motor sykkel i de gull og edelstens bekjedte gatene som etter sigende skal være i himmelen... :) Ikke blir det tid heller, da all tid visstnok skal brukes til tilbedning av denne guden... :)

Så nei, håper jeg dør før jeg blir gammel, men det er altså ikke enda... :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

spidair skrev:
Bjerknez skrev: Om ikke annet så treffes vi på den andre siden :lol :twisted
Så snill og troende jeg er så bærer det nok rett til himmels for meg ja... Man kan ikke tenke meg at gud vil la noen kjøre motor sykkel i de gull og edelstens bekjedte gatene som etter sigende skal være i himmelen... :) Ikke blir det tid heller, da all tid visstnok skal brukes til tilbedning av denne guden... :)

Så nei, håper jeg dør før jeg blir gammel, men det er altså ikke enda... :)
Snill er jeg også, men ikke troende. Meldte meg ut av statskirka for flere år siden. Jeg tror på mye rart, men ikke på noen gud. Har vertfall gått bra så langt.
Så istede for tilbedning av en gud i himmelen, så blir det endelig litt aktiv mc kjøring med hornene ute på meg i helvete :lol
Samma det vel! Er jo dævv allikevel! :twisted

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av spidair »

[quote="Bjerknez" så blir det endelig litt aktiv mc kjøring med hornene ute på meg i helvete :lol
[/quote]
Hells Angels på ordntlig altså :) He he Har faktisk like liten tro på at jeg havner i helvette som i himmelen, da mytene i bibelen ikke innehar noen troverdighet, er jeg dæv så er jeg dæv og ikke stort annet enn forråtnelse vil skje før alle batand deler går tilbake til naturen igjen... Ikke noe problem for meg ihvertfall, er ikke så stormannsgal at jeg har behov for evig liv, tror ikke engang at jeg ville hatt evig liv om jeg kunne ha fått det...

Har til overmål meldt meg ut av statskirken to ganger, da det ikke kreves en aktiv handling for å melde deg inn i jukseklubben til Jesus. Alt som trengs er at du bytter adresse til en ny kommune og vips er du plutselig medlem av fanklubben til jesus igjen... Siden dette gikk opp for meg har jeg sendt spørsmål til prestekontoret hver eneste desember og har måtte meldt ut ungene mine fra denne klubben også, til tross for at ingen av dem er døpt eller hatt satt sine bein i en kirke. Om du syntes juksingen til AP for noen år siden var grov er den for ingenting å regne opp i mot jukset som fan klubben til jesus bedriver... Ikke rart at 80% er regnet kristne her i landet vettu... Er jo nesten umulig å slippe unna innmelding der jo... :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

spidair skrev: Hells Angels på ordntlig altså :) He he Har faktisk like liten tro på at jeg havner i helvette som i himmelen, da mytene i bibelen ikke innehar noen troverdighet, er jeg dæv så er jeg dæv og ikke stort annet enn forråtnelse vil skje før alle batand deler går tilbake til naturen igjen... Ikke noe problem for meg ihvertfall, er ikke så stormannsgal at jeg har behov for evig liv, tror ikke engang at jeg ville hatt evig liv om jeg kunne ha fått det...

Har til overmål meldt meg ut av statskirken to ganger, da det ikke kreves en aktiv handling for å melde deg inn i jukseklubben til Jesus. Alt som trengs er at du bytter adresse til en ny kommune og vips er du plutselig medlem av fanklubben til jesus igjen... Siden dette gikk opp for meg har jeg sendt spørsmål til prestekontoret hver eneste desember og har måtte meldt ut ungene mine fra denne klubben også, til tross for at ingen av dem er døpt eller hatt satt sine bein i en kirke. Om du syntes juksingen til AP for noen år siden var grov er den for ingenting å regne opp i mot jukset som fan klubben til jesus bedriver... Ikke rart at 80% er regnet kristne her i landet vettu... Er jo nesten umulig å slippe unna innmelding der jo... :)
Hehe, skal ikke skrive så veldig mye mer om hva jeg mener rundt dette, da dette bør ligge i kortene allerede :lol

Religon er et sårt tema for mange og selv om ikke JEG bryr meg skjorta, så er det nok andre som finner det provoserende å lese, så jeg stopper her, hehe.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av spidair »

:)

Fair enough :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg gjennomført dagens lille kveldstur :vs :prop:

For å slippe og poste flere steder samtidig så poster jeg heretter bare i min egen blogg og linker til bloggen herfra tråden.

Siste tur kan leses om her:
http://bjerknez.no/?p=1545" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har nå kjørt sykkel en liten stund og blitt litt varm i trøya, så nå har den store dagen kommet hvor madammen skal være med på en liten tur for første gang EVER på en tohjuling. Jeg vet hun er skeptisk, og bare det å ta på seg en hjelm for aller første gang i sitt liv var en prøvelse, så her må vi ta det ekstremt pent for å si det sån.

Vi har fått lånt hjelm og kjøreutstyr fra en hyggelig nabo :thumleft

Helt ærlig så har jeg ikke høye forventninger og jeg tror ikke lange MC turer kommer til å bli noe hun kommer til å mase om i fremtiden. Mitt første mål er å få henne til å synes denne ENE turen vi skal ta i dag blir OK/Grei. Man blir vel ikke nødvendigvis henrykt den første gangen da alt er uvvant, men vi får se hvordan det går. Den første turen er ikke vellykket før jeg får henne med på en andre tur. Da har jeg vertfall ikke skremt henne bort :-)

Oppdatering kommer sent i kveld...

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av KydeX »

Kona mi var også skeptisk, og det var såvidt jeg fikk henne med på at jeg fikk ha sykkel engang. Nå er hun stadig med på tur, og vil ta lappen og få egen sykkel. Lykke til :)

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av evike »

Jo takk. Var så skeptisk til å sitte på at jeg endte med egen sykkel og eget sertifikat. Godt var jo forsåvidt det da det aktuelle forholdet havarerte dagen før jeg fikk A-lappen.
Behøver vel ikke å mase fælt om at jeg synes det er mer enn rimelig OK å kjøre egen sykkel nå.
Kjenner noen damer som elsker å sitte bakpå og aldri har vurdert særlig seriøst å ta lappen selv, de har det jo flott der de er.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kjenner henne såpass at å ta lappen kommer ikke til å skje for hennes del, men målet er å få henne med på småturer og kaaaanskje... (ja, jeg sier kaaaanskje) en lenger sommerferie i Norge på sykkelryggen. Det er hovedmålet, ETTER at det evt. viser seg at hun liker å sitte på.

Men hvis hun kommer til å bruke MC turene til bærplukking så kjøper jeg heller en ped til'a :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Kawagutten »

Det går sikkert bra,ingen brå aks og kjør så jevnt og pent at hu ikke merker så mye så får hun nok en positiv erfaring og blir litt lettere å få med neste gang :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Det går sikkert bra,ingen brå aks og kjør så jevnt og pent at hu ikke merker så mye så får hun nok en positiv erfaring og blir litt lettere å få med neste gang :-)
Brå aks utgår med skyhøye kneløft ja :lol

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av gorbys »

Husk å avtal nokon grunnreglar før de set avgårde.
Har de intercom?
Ellers så skal ikkje passasjer gjere noko som helst anna enn å oppføre seg som ein sekk med poteter, held dei i midjen din eller på hoftene så er det enklare for dei å følge bevegelsane dine og for å gjere det enklare kan du sei ho skal sjå over din høgre skulder i høgresvingar og over venstre skulder i venstresvingar...byrjar dei å stritte i mot å bevege seg på sykkelen i svingar og andre situasjonar kan det fort bli farleg for begge to. Og husk å avtal NÅR det er greit å stige av og på, gjerne eit nikk eller vink eller noko anna så ikkje du går i bakken. Det kan fort bli kleint :knegg
Lykke til :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23378
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Da var jomfruturen over for min bedre halvdel og det første hun gjorde når jeg kjørte inn på en sidevei for å kjøre hjemover igjen etter en kort runde var å dunke meg på skulderen. Jeg stoppet og da spurte hun om vi kunne kjøre litt lenger. Litt overrasket så gikk je gså klart med på det :D

Vi kjørte til Høk og hjem igjen og når vi kom hjem og hun gikk av motorsykkelen så spurte hun om jeg kunne spørre naboen om vi kunne låne kjøredress og hjelm til i morgen. Så dette var egentlig over all forventning :D

Så det ble faktisk rundt 7 mil i dag og det var ikke galt til å være jomfruturen :prop:

I morgen har vi planer om å kjøre en tur oppover mot Trøsken og Svinndal. Fine veier uten alt for mye trafikk og noen fine rasteplasser vi kan ta en stopp og drikke litt kaffe med noe attåt. Jeg tenkte egentlig å ta den samme turen som jeg tok som kveldstur alene i går som jeg har skrevet om her: http://bjerknez.no/?p=1545" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av norse900 »

:thumleft madammen min har holdt seg unna sykkelen, men nå som "mini'en" stadig reklamerer om mc'ens fortreffelighet så har hun ytret ønske om en tur rundt øya... Får vel kjøre pent da, tenker jeg :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Svar