Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Geso »

Anbefaler sterkt å kjøpe intercom slik at dere kan dele opplevelsene underveis.
Det er også en stor fordel å kunne gi beskjed til passasjer når du skal kjøre forbi osv.

:-) Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Geso skrev:Anbefaler sterkt å kjøpe intercom slik at dere kan dele opplevelsene underveis.
Det er også en stor fordel å kunne gi beskjed til passasjer når du skal kjøre forbi osv.

:-) Geso
Hva skal man imed intercom når man allerede har en velfungerende mobiltelefon :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Nok en kveldstur er unnagjort og denne gangen kjørte jeg en liten tur mot Slevik og Hankø. En ting er sikkert. Bildene blir mye finere når solen er på vei ned enn midt på lyse dagen.
Jamme ner det flott i Fredrikstad om sommeren!
bilde-5.jpg
bilde-1.jpg
bilde-2.jpg
bilde-3.jpg
bilde-4.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Legendary
Innlegg: 58
Registrert: 13 sep 2012, 22:02
Motorsykkelen din: Honda Hornet - '03

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Legendary »

Vanvittig gjennomførte bilder!

Jeg har alltid lurt på hvordan det er å kjøre en såpass stor cruiser/cruiser i seg selv, kontra nakensykler! Ser i alle fall svært så behagelig å dure i vei på sånne. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Legendary skrev:Vanvittig gjennomførte bilder!

Jeg har alltid lurt på hvordan det er å kjøre en såpass stor cruiser/cruiser i seg selv, kontra nakensykler! Ser i alle fall svært så behagelig å dure i vei på sånne. :thumleft
Takk for det :-)

Bor du i nærheten så kan du jo prøve den å se selv? :-)

Alt blir vel en vanesak og kommer man rett fra en liten og lett "gatesykkel" så vil en slik cruiser jeg har virke stor og tung i forhold. Når man girer så hører man tydelige "klunk" og er turtallet for lavt så føles det som om hele blokka kommer gjennom salen og opp i rassen. Men det er sjarmen med slik sykler. Jeg har kjørt CB500 en del (trafikkskolen) og det er jo en sykkel av et helt annet kaliber. Man må like dem for det dem er og ferdig med det.

Driver man med jobbpendling, mye kjøring i tett trafikk samt liker å stikek av på noen grusveier etc. så glem en slik sykkel som jeg har. Den er så og si ikke egnet til slikt. På den annen side så er cruiseren min nydelig å kjøre på landeveier. Den tåler en del svinger i høyt tempo også, men kan så klart ikke stille opp med mer egnede sykler på dette punktet.

Dette er en renbarket tur/cruising sykkel. Man sitter som i en sofa med beina plantet rett på store fotplater. Der befinner det seg også en enorm girsjalter som er perfekt plasser slik at beinet mitt fint hviler under denne på langturer. Det er også veldig god plass til en/ei bak på. Madammen har sittet på ett par ganger og her er det nesten plass til en liten en til i mellom oss. (uten at det kommer på tale ennå...) På denne sykkelen finner man ikke veldig mye plast. Alt av skjermer og deksler er av metall/aluminium/chrome og sykkelen virker veldig solid bygget.

En CB500 føles som et lite leketøy å regne i forhold. Begge syklene har sine pluss og minussider :-)

Brukeravatar
Legendary
Innlegg: 58
Registrert: 13 sep 2012, 22:02
Motorsykkelen din: Honda Hornet - '03

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Legendary »

Holder till i utkanten av Oslo, så det er i og for seg ikke så langt unna! Takk for tilbudet, men er skeptisk til å prøve andres sykler, før jeg føler at jeg mestrer min egen. :P :p

Kjøpte Hornet'en blant annet med tanken om å bruke den til & fra jobb, noe den har vært helt fantastisk til. Til koseturer ser jeg absolutt fordelene med en cruiser! Heldigvis mulig å eie flere sykler, etterhvert! :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Legendary skrev:Holder till i utkanten av Oslo, så det er i og for seg ikke så langt unna! Takk for tilbudet, men er skeptisk til å prøve andres sykler, før jeg føler at jeg mestrer min egen. :P :p

Kjøpte Hornet'en blant annet med tanken om å bruke den til & fra jobb, noe den har vært helt fantastisk til. Til koseturer ser jeg absolutt fordelene med en cruiser! Heldigvis mulig å eie flere sykler, etterhvert! :knegg
Er skeptisk selv også til å prøve andres sykler, så forstår hva du mener. Men tar man det pent så går det jo bra tross alt :)

Jeg tror læringskurven er brattere hvis man kommer fra en sykkel ala Hornet til en sykkel som min kontra andre veien. Min sykkel er veldig tung i forhold og krever i utgangspunktet mer av føreren. Men man blir vant til denne også. Etter en halvtime begynner man å bli varm i trøya :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Vil bare minne meg selv (eller kanskje aller mest alle andre :lol ) om at det bare er en drøy uke igjen til sommerferie og den varer i fire sammenhengende uker. MYE av disse fire ukene vil bli satt av til lengre MC turer og spesielt EN av ukene skal brukes på en tur til Vestlandet og diverse ymse turer der oppe. Trollstigen, Geirangerfjorden, Atlanterhavsveien, Eikesdalsvatnet etc. er bare neon av stedene jeg kommer til å besøke. Siden jeg har familie i Molde og bruker dette som "base" for turene så snakker vi også gratis kost og losji (mer eller mindre). :prf

Den siste helgen i denne uken er det yrende folkeliv i Molde for da er det avslutningshelgen for Moldejazz'en. Da skal jeg feire både det ene og det andre for å si det sån :lol

Jeg skal til molde fra 14.juli - 20.juli, så er det noen i distriktet som vil henge seg på en av mine turer, så gi beskjed :prf

Gleder meg ikke i det hele tatt... for noe tull.. fysjamei så tråkig det skal bli. Blæh... :prop: :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Har vert på tur sammens med flere til Elgåfossen i dag :-)

Les mer om turen samt se bilder her:
http://bjerknez.no/?p=1583" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
Jeg skal til molde fra 14.juli - 20.juli, så er det noen i distriktet som vil henge seg på en av mine turer, så gi beskjed :prf
Hadde vært moro det :prf
Dessverre tyder alt på at jeg jobber det meste av denne uka. Men vi får se...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
Jeg skal til molde fra 14.juli - 20.juli, så er det noen i distriktet som vil henge seg på en av mine turer, så gi beskjed :prf
Hadde vært moro det :prf
Dessverre tyder alt på at jeg jobber det meste av denne uka. Men vi får se...
Bare ta kontakt :)
Kjenner ingen der oppe med sykkel så blir mye kjøring alene. Går fint det også altså, for all del, men er jo hyggelig å kjøre sammens med noen også :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Nytt innlegg i bloggen min angående dagens lille morgenutflukt:
http://bjerknez.no/?p=1608" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Kjøpte meg en Givi WP401 vanntett salveske som skal brukes på vestlandsturen i sommer og den var bare helt enorm i størrelse og langt større enn den hadde sett ut på bilder. Her har jeg plass til langt mer enn jeg hadde planer om!

Ved siden av Givi tankvesken jeg kjøpte for ett par uker siden som også er vanntett (med overtrekket på) og min Klim Latitude kjøredress med dertil tilhørende Gore-tex støvler og hansker etc. så er jeg klar om det skulle komme noen byger langs veien! :prop:

Bare tre uker igjen nå....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22929
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg bestillt meg Drift Ghost-S HD kamera så nå blir det snart filming på meg igjen :-)

Drev jo og filmet for en stund siden, men etter at jeg fikk tankveske så kom denne i veien når jeg monterte GoPro'en i brystselen. Siden man ser ut som en komplett idiot med GoPro sidemontert på hjelmen så valgte jeg nettopp å selge GoPro'en og heller kjøpe meg en Drift Ghost S HD som er mer diskre på hjelmen. Dessuten er batteritiden MYE bedre på sistnevnte, og det gjelder også LCD skjermen og fjernkontrollen.

Det eneste er at jeg må mekke til en løsning slik at jeg kan koble kabel fra batteribanken til kameraet. For dte skal jo også tåle litt vann og svakheten er vel der kontaktene er.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Snikendeugle »

Tja, nå kan jo Drift S filme i 3,5 time på ett batteri. Hadde mye heller kjøpt ett eller flere batterier og ladet de i tankvesken istedenfor å surre med et ladekabel opp på hjelmen.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar