Hvor kan jeg finne info om den er begjært avskiltet? :-/
Stjålet...?jongsanim skrev:Skulle kjøre hjem i dag så var plutselig skiltet mitt borte![]()
Ringte 02800, det var ikke noe info på at den skulle vært avskiltet, så jeg ble satt over til OS og meldte det stjålet.. Så i morgen må jeg på politistasjon og anmelde det... Blir morsomt å kaste bort den tiden :-/kjellv skrev:Stjålet...?jongsanim skrev:Skulle kjøre hjem i dag så var plutselig skiltet mitt borte![]()
Meld fra til politiet så får du vite det!
Takk! Printer ut skjemaet og tar det med, så er jeg ihvertfall sikkerSnikendeugle skrev:Sikkert falt ut fra disse bedritne plastikkklipsene som er på nye sykler... :)
Bare gå til SVV så kan de fikse nytt for deg over disken. Jeg fikk ihvertfall det på dagen når jeg mistet mitt i fjor på vestlandet.
Du må forresten printe og fylle ut et tapt skilt skjema, som finnes et eller annet sted på SVV sine sider (eller var det politiet?).
Deretter fester du det nye skiltet med monsterbolter slik jeg har gjort :)
Stemmer, du må fylle ut tapsmelding-skjema fra SVV, og ta med bekreftelse fra politet til trafikkstasjonen.Snikendeugle skrev:Sikkert falt ut fra disse bedritne plastikkklipsene som er på nye sykler... :)
Bare gå til SVV så kan de fikse nytt for deg over disken. Jeg fikk ihvertfall det på dagen når jeg mistet mitt i fjor på vestlandet.
Du må forresten printe og fylle ut et tapt skilt skjema, som finnes et eller annet sted på SVV sine sider (eller var det politiet?).
Jeg ble overrasket selv over effektivitetenPCP skrev:Stemmer, du må fylle ut tapsmelding-skjema fra SVV, og ta med bekreftelse fra politet til trafikkstasjonen.Snikendeugle skrev:Sikkert falt ut fra disse bedritne plastikkklipsene som er på nye sykler... :)
Men nytt skilt over disk på dagen hørtes forbausende effektivt ut. Jeg driver en god del med dette for bil, enten fordi skiltene har blitt stjålet, skadet, kastet i forbindelsen med skade, makulert av trafikkstasjonen etter 6mnd oppbevaring, ol. Uansett årsak tar det fra bestillingen 3 virkedager å få nye skilter (av og til går det på 2). Det er på Billingstad, dvs Asker og Bærum trafikkstasjon.
Var å viste en ombygd bil på Trafikkstasjonen i Odda for noen år siden, og etter å ha vært på Risløkka/Oslo uken før var det virkelig som å komme til en annen planet. Kan virke som servicenivået er omvendt propesjonalt med befolkningstettheten..Snikendeugle skrev:
Jeg ble overrasket selv over effektiviteten
Dette var på Statens Vegvesen i Sogndal. Der hadde de en skuff full av ubrukte skilter. Skrev bare ut et midlertidig vognkort som jeg fikk med skiltet.
En av mine tidligere biler hadde fått nytt regnr. Jeg spurte forrige eier om dette, siden det var helt tydelig i alle gamle papirer og servicehefte. Skiltene var stjålet, og i frykt for at skilter skal brukes til noe kriminelt, kan du be om å få nytt nummer. I følge han jeg snakket med, er dette noe du kan kreve, men svært få vet om.Orion skrev:Nysgjerrig. Går ut fra dere fikk samme skiltnr som det gamle. Det som ble stjålet kan ikke misbrukes på noen måte med tanke på parkeringsbøter etc hvis det blir montert på lignende sykkel?
Her tror jeg regelene har blitt strammet inn, for det er ikke anledning til å få nytt skilt med samme nummer hvis ett eller begge er tapt på bil. Du får nytt nummer enten du vil eller ikke.SuperMorten skrev:En av mine tidligere biler hadde fått nytt regnr. Jeg spurte forrige eier om dette, siden det var helt tydelig i alle gamle papirer og servicehefte. Skiltene var stjålet, og i frykt for at skilter skal brukes til noe kriminelt, kan du be om å få nytt nummer. I følge han jeg snakket med, er dette noe du kan kreve, men svært få vet om.Orion skrev:Nysgjerrig. Går ut fra dere fikk samme skiltnr som det gamle. Det som ble stjålet kan ikke misbrukes på noen måte med tanke på parkeringsbøter etc hvis det blir montert på lignende sykkel?
Dette er sikkert 10 år tilbake i tid. Min bil hadde opprinnelig Bergensskilt S*. De var byttet til DL da jeg kjøpte bilen, som var en 2000 modell som jeg kjøpte i 2006 (trur eg)PCP skrev:Her tror jeg regelene har blitt strammet inn, for det er ikke anledning til å få nytt skilt med samme nummer hvis ett eller begge er tapt på bil. Du får nytt nummer enten du vil eller ikke.SuperMorten skrev:En av mine tidligere biler hadde fått nytt regnr. Jeg spurte forrige eier om dette, siden det var helt tydelig i alle gamle papirer og servicehefte. Skiltene var stjålet, og i frykt for at skilter skal brukes til noe kriminelt, kan du be om å få nytt nummer. I følge han jeg snakket med, er dette noe du kan kreve, men svært få vet om.Orion skrev:Nysgjerrig. Går ut fra dere fikk samme skiltnr som det gamle. Det som ble stjålet kan ikke misbrukes på noen måte med tanke på parkeringsbøter etc hvis det blir montert på lignende sykkel?
Dette er en problemstilling jeg møter i jobb av og til, kollisjonsskadet bil hvor skiltet er knust, og hvor eier eller bergningsbil har kastet restene av skiltet (for det var jo knust..).
Da får jeg ikke skaffet nytt med samme nummer, og man må gjennom hele bøtteballeten med politi, tapsmelding, endring hos forsikringselskap, bomselskap, nettbank (hvis man har autogiro på årsavgift), etc.
Orion skrev:Nysgjerrig. Går ut fra dere fikk samme skiltnr som det gamle. Det som ble stjålet kan ikke misbrukes på noen måte med tanke på parkeringsbøter etc hvis det blir montert på lignende sykkel?
Jeg har montert antisklibelegg til møbler under mitt pga vibrasjon. Vurderer å bore et par hull og montere det med skruer, men usikker på om det er nødvendig. Vil folk ha det av får de det vel av uansett. Men går det en småkjekk pappagutt forbi en fredagskveld som skal tøffe seg, er det større sjanse han velger en annen sykkel om det er boltet. Min teori iallefall.
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Du fikk nytt ja, og ikke det samme gamle?jongsanim skrev:Fikk nytt nummer ja :)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Stemmer, helt nytt nummer :)SuperMorten skrev:Du fikk nytt ja, og ikke det samme gamle?jongsanim skrev:Fikk nytt nummer ja :)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Finnes jo utrolig nok også en del jålebukker som synes det er så belastende å kjøre med ZS-registert bil at de kommer opp med en tårevåt historie om frastjålne skilter for å få BS-skilter på Audi'n sin...SuperMorten skrev:
Dette er sikkert 10 år tilbake i tid. Min bil hadde opprinnelig Bergensskilt S*. De var byttet til DL da jeg kjøpte bilen, som var en 2000 modell som jeg kjøpte i 2006 (trur eg)