Dette var overhodet ikke for å fornærme deg Tor. Jeg sa akkurat det samme til deg (eye for an eye). Dette vil ikke si at jeg synes sykkelen er dårlig. Langt her i fra. Dette var den råeste sykkelen jeg har kjørt til nå (inkludert min egen). Gjennomført HELE veien etc. Men så koster den også 100.000,- mer.tor2502 skrev:Jeg tør ikke å gi meg ut på en review av vstar 1300, det var en interesang sykkel å kjøre , totalt vibrasjonsfri, men å gi en review vil jeg ikke gi meg ut på til det var turen alt for kort det vil nok kreve en helg med kjøring men sykkelen ga mersmak det gjorde den
men ikke så mye mersmak at jeg vil vurdere å kjøpe en.
Når det er sagt så har jeg sagt det før for meg spiller det ingen rolle hva folk flest kjører det som teller er at de er fornøyde selv,
hva andre syns og mener har ingenting å si det er DU som eier og bruker sykkelen.
Når det gjelder Vrod'n - at den har en slik karakterisikk i motoren det har sin forklaring som jeg kunne godt skrevet side opp og ned om
- StageII kammene våkner til liv ved 5k og screamer helt opp til turtallssperra
- Destroyer throttlebody(58mm, standard er 53mm) og Destroyer injectorer har også innvirkning
Jeg kjører rett som det er på 2500-3000 og jeg opplever det ikke slik som du forklarer, men det er en høyturtalls-motor som liker
turtall. På vanlig kjøring er jeg nesten aldri over 5k
Men jeg liker det sånn, så thats IT, lik det eller ikke idont give a shit, det er jeg som bruker den og ikke andre så det er så greit.
Når det gjelder vibrasjonene er de vanskelige å gjøre noe med , det har med motorkarakteristikken å gjøre
de vibr. er mellom 2800-3200
det har med at balanseakselen klarer ikke å få det smooth over hele turtallsskalaen , og en Harley skal vibrere litt, det skal ikke være som en japse sykkel, hadde en honda i 11 år , kunne nesten sette en 20-kroning på høykant på blokka.
fant litt tekniske specs:
1300 xvs
73hk @5500
106nm@4000
304kg
vrod cvo screamin eagle
155hk @9000
154nm@8200
295kg
Det blir nesten som makanikeren på LB sa: dette er kompromissløst racing oppsett.
Nå håper jeg at ingen blir fornermet over innlegget...... det er ivertfall ikke min intensjon å fornærme noen.
Grunnen for at den skal selges er at det må gjøres plass i garasjen og økonomisk for en road king cvo, hadde det ikke vært for det
ville sykkelen ikke vært for salg, det blir for kostbart å sitte på to cvo'er
Sykkelen din ga så absolutt mersmak og den var kjempemorsom å kjøre, men jeg vil nok være en som liker momentet mye lenger ned på turtallstigen.
Jeg har jo ikke rare sammenligningsgrunnlaget så alt jeg kjører blir sammenlignet med min egen og problemet er vel at min og din sykkel er så forskjellige som dem kan for blitt. Langt mer forskjellige enn jeg først trodde, for jeg trodde at en V-Rod var en mer cruising sykkel enn det den var. Men som du sier, dette er en racing cruiser (eller hva det skal kalles) En meget spesiell og flott sykkel på godt og vondt.
Når dte er sagt, så prøver jeg den gjerne igjen ved neste møte. Absolutt en sykkel jeg likte og det har jeg ikke sagt om mange sykler for å si det sån :)