Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av Cutless »

Takk for tilbakemelding.

Da er det foreløpige nye oppsettet slik:

Hjelm: SHOEI GT AIR
Sko: Alpinestars Web Gore-Tex
Jakke: Lindstrands cougar
Bukse: Lindstrands cornet
Hansker: Vet ikke - tips ønskes velkommen
Ryggskinne: Halvorsson Shield, men skal se om jeg finner noe som puster bedre
Regndress: Vet ikke - tips ønskes velkommen

Toven

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av Toven »

Bruker Alpinestars SP2 hansker, meget gode :)

Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av RuneMC »

De hadde Halvarssons Briad hansker (600,-) sist jeg var der. Synes disse er behagelige om sommeren, (mesh) men de holder bare 1 sesong. Allikevel liker jeg de.
Ellers tror jeg de har Held hansker - der ville jeg testet forskjellige om jeg var deg.

Støvler - velg noe annet. Jeg liker spesielt TCX Air Tech Gore Tex (2500,- i Norge) - men den er et lite kompromiss ift max beskyttelse. En støvel som er lett, behagelig og puster godt samtidig som den er vanntett. Skal du ha noe rimeligere og likevel gore-tex (et must) så velg BMW Allround (2000)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Petterh
Innlegg: 118
Registrert: 20 feb 2014, 10:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999
Sted: Oslo

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av Petterh »

Kul jakke. Passer nok veldig godt til en streetfighter, ja. Selv syns jeg sånne skinnbukser virker litt mer "motor cross", men det er vel smak og behag :). Selv syns jeg kevlar jeans må være noe av det diggeste å kjøre i!

Jeg var også på Hanssons og så på hjelm. Schuberth C3, men de hadde den ikke i riktig størrelse i fargen jeg ville ha. Ser den koster ca 5.000 - 5.800 i Norge, men jeg fikk den faktisk for 3.500 fra FC-moto i Tyskland, inkludert frakt med DHL og mva. Var ca 2800 ex mva, og den er tollfri. Knallkjøp! Kanskje de har noen klær der også som du kan prøve størrelser på i en annen butikk først?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av LordShaft »

Ta en titt på ryggskinnene til held... Disse skal være helt suveren og puster bra. Ikke erfaring med de selv, men blir nok kjøp når Scott skinnen blir byttet ut.

Sony Z2

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av cannon »

Hva slags sykkel kjører du? Utstyret du har foreslått ser veldig bra ut, og jeg vet at de svenske sakene og Shoei er kvalitet. Buksa er ganske racing-inspirert, derfor leveres den med knepøkker. Jeg anbefaler at du tar en tur på bane hvis de skal i bakken...;-)

Min kommentar er at du har foreslått støvler som er veldig touring-inspirert, og som ikke passer til buksa og jakken. Det finnes mye bra goretex med litt racing-stuk. Sjekk FCmoto. Bra tysk nettbutikk med alle de gode merkene og ok priser. Viktig å tenke sikkerhet ved valg av støvler. Fot/ankel er utsatt, og ankelbrudd er über-komplisert.....:-(

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av Cutless »

cannon skrev:Hva slags sykkel kjører du? Utstyret du har foreslått ser veldig bra ut, og jeg vet at de svenske sakene og Shoei er kvalitet. Buksa er ganske racing-inspirert, derfor leveres den med knepøkker. Jeg anbefaler at du tar en tur på bane hvis de skal i bakken...;-)

Min kommentar er at du har foreslått støvler som er veldig touring-inspirert, og som ikke passer til buksa og jakken. Det finnes mye bra goretex med litt racing-stuk. Sjekk FCmoto. Bra tysk nettbutikk med alle de gode merkene og ok priser. Viktig å tenke sikkerhet ved valg av støvler. Fot/ankel er utsatt, og ankelbrudd er über-komplisert.....:-(
Hei Cannon !

Lener veldig mot en svart 2014 modell GSX650F nå:

Bilde

Pøkkene på buksa er festet med borrelås, og det følger med skinn "patcher" som dekker hele området. Kommer ikke til å ta frem pøkkene før jeg skal på bane nei :) Synes designet på buksa passet veldig godt med jakken, og de kan festes sammen med glidelås.

Jeg har funnet meg nye sko:

Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av Cutless »

LordShaft skrev:Ta en titt på ryggskinnene til held... Disse skal være helt suveren og puster bra. Ikke erfaring med de selv, men blir nok kjøp når Scott skinnen blir byttet ut.

Sony Z2
Hva tror du om denne skinnen: http://www.revzilla.com/motorcycle/dain ... _Protector" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av Cutless »

Petterh skrev:Kul jakke. Passer nok veldig godt til en streetfighter, ja. Selv syns jeg sånne skinnbukser virker litt mer "motor cross", men det er vel smak og behag :). Selv syns jeg kevlar jeans må være noe av det diggeste å kjøre i!

Jeg var også på Hanssons og så på hjelm. Schuberth C3, men de hadde den ikke i riktig størrelse i fargen jeg ville ha. Ser den koster ca 5.000 - 5.800 i Norge, men jeg fikk den faktisk for 3.500 fra FC-moto i Tyskland, inkludert frakt med DHL og mva. Var ca 2800 ex mva, og den er tollfri. Knallkjøp! Kanskje de har noen klær der også som du kan prøve størrelser på i en annen butikk først?
Takk for tipset Petterh. Jeg venter på et pakketilbud fra en forhandler nå, med utstyr og sykkel. Så får vi se hvordan jeg gjør det. Men skal sjekke ut FC-moto - virker som en populær butikk.

Svar