Cutless sin blogg
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Cutless sin blogg
True. Er man vant til luksusen av midtstøtta så liker man seg best med.
Føler for min del at det er en viss risiko ved å vippe på sykkelen, uansett hvor liten det måtte være. Men alt i alt vil jeg si jeg ikke ser noen argumenter mot å ha midtstøtte på en sånn sykkel.
Føler for min del at det er en viss risiko ved å vippe på sykkelen, uansett hvor liten det måtte være. Men alt i alt vil jeg si jeg ikke ser noen argumenter mot å ha midtstøtte på en sånn sykkel.
- Bjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Har bare sidestøtte på min, men på grus/sand er vel begeg to like dårlige vil jeg tro. Jeg har for meg at sykkelen står stødigere på sidestøtten. Kommer også litt ann på hvor brede beina er på midtstøtten. Midtstøtten var vertfall bare i veien på CB500'en jeg kjørte da den hele tiden ville ta nedi i noen svinger.Cutless skrev:Okei, takk for gode svar. Hva står sykkelen stødigst på da? Ift parkering - både på assfalt og grus.
Så personlig hadde jeg valgt bort midtstøtten hvis det var mulig. Ekstra vekt som man ikke har bruk for...tror jeg...
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Cutless sin blogg
Egentlig enig. Midtstøtten blir stort sett en "service-støtte". Føler vel at sykkelen står bedre på sidestøtta.Bjerknez skrev:Har bare sidestøtte på min, men på grus/sand er vel begeg to like dårlige vil jeg tro. Jeg har for meg at sykkelen står stødigere på sidestøtten. Kommer også litt ann på hvor brede beina er på midtstøtten. Midtstøtten var vertfall bare i veien på CB500'en jeg kjørte da den hele tiden ville ta nedi i noen svinger.Cutless skrev:Okei, takk for gode svar. Hva står sykkelen stødigst på da? Ift parkering - både på assfalt og grus.
Så personlig hadde jeg valgt bort midtstøtten hvis det var mulig. Ekstra vekt som man ikke har bruk for...tror jeg...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Cutless sin blogg
Kan ikke være særlig til vekt på midtstøtta? Ift. å ta nedi så tar fothvilerne nedi lenge før den gjør det på min. Nå må jeg sjekke om det var derfor bakhjulet mitt slapp. Kanskje midtstøtta tok i. Får se om den er bøyd
Står ganske stødig på begge, men føler sidestøtta er tryggere hvis det er sterk vind.
Står ganske stødig på begge, men føler sidestøtta er tryggere hvis det er sterk vind.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Cutless sin blogg
Kan fortelle dere at sykkelen står ikke bedre på sidestøtta enn på midtstøtta.SuperMorten skrev:Egentlig enig. Midtstøtten blir stort sett en "service-støtte". Føler vel at sykkelen står bedre på sidestøtta.Bjerknez skrev:Har bare sidestøtte på min, men på grus/sand er vel begeg to like dårlige vil jeg tro. Jeg har for meg at sykkelen står stødigere på sidestøtten. Kommer også litt ann på hvor brede beina er på midtstøtten. Midtstøtten var vertfall bare i veien på CB500'en jeg kjørte da den hele tiden ville ta nedi i noen svinger.Cutless skrev:Okei, takk for gode svar. Hva står sykkelen stødigst på da? Ift parkering - både på assfalt og grus.
Så personlig hadde jeg valgt bort midtstøtten hvis det var mulig. Ekstra vekt som man ikke har bruk for...tror jeg...
Føler meg ikke trygg i det hele tatt på varm asfalt når det gjelder sidestøtta for har hatt sykkel som støtta har gått igjennom asfalten på varme dager og det er noe den ikke ville gjort med midtstøtte.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Men midtstøtten krever vel et ganske plant underlag?
Ta med en liten plankebit etc. så kan man også bruke sidestøttene de få gangene man skal plassere sykkelen på glovarm asfalt.
Ta med en liten plankebit etc. så kan man også bruke sidestøttene de få gangene man skal plassere sykkelen på glovarm asfalt.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Cutless sin blogg
Man får se det an. På varme dager unngår man asfalt, på våte dager unngår man gjørme osv. På våren, når isen smelter, unngår man selvsagt denne.. Men seriøst, dersom sidestøtta går igjennom asfalten, vil vel midtstøtta også gjøre det, hvis man ikke har noe større å legge mellom..?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Cutless sin blogg
Jepp. Men nå snakka vi vel ikke om varm asfalt
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Sted: Kongsberg
Re: Cutless sin blogg
Er litt uenig med flere her, jeg tror jeg bruker midtstøtta 90 % av de gangene jeg setter sykkelen fra meg. Bruker sidestøtta til å gå av og på sykkelen, men ved parkering bruker jeg midtstøtta. Så for meg og min sykkel er midtstøtta mye i bruk.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Har tjuvpauset litt på jobb og lest mesteparten av denne tråden.
Umiddelbar tanke: Hvis det er sånn å forstå at du starter kjøretimer nå i juli, hvorfor da ikke ha sykkelen hjemme for å få maksimalt med private kjøretimer? Mangler selvfølgelig en å øvekjøre med, men ser for meg at det er enklere hvis sykkelen er hjemme?
Umiddelbar tanke: Hvis det er sånn å forstå at du starter kjøretimer nå i juli, hvorfor da ikke ha sykkelen hjemme for å få maksimalt med private kjøretimer? Mangler selvfølgelig en å øvekjøre med, men ser for meg at det er enklere hvis sykkelen er hjemme?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Bjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Enig med evike her
Skaff deg sykkel og ha den klar, i tillfelel du finner en som vil øvekjøre med deg. Tror ikke det skal være så vanskelig for å si det sån :)
Skaff deg sykkel og ha den klar, i tillfelel du finner en som vil øvekjøre med deg. Tror ikke det skal være så vanskelig for å si det sån :)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Da har jeg gått så langt at jeg har skrevet kontrakt på sykkelen med ubestemt leveringstid. Hvis det er noen som føler seg generøs og har lyst til å hjelpe meg med øvelseskjøring så send meg en PM. Hvis muligheten til øvelseskjøring ikke byr seg så blir det så jeg venter til jeg har lappen med å hente ut sykkelen.
Får svar angående dato for oppkjøring i løpet av dagen :)
Får svar angående dato for oppkjøring i løpet av dagen :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Er spent på den datoen for oppkjøring :)Cutless skrev:Da har jeg gått så langt at jeg har skrevet kontrakt på sykkelen med ubestemt leveringstid. Hvis det er noen som føler seg generøs og har lyst til å hjelpe meg med øvelseskjøring så send meg en PM. Hvis muligheten til øvelseskjøring ikke byr seg så blir det så jeg venter til jeg har lappen med å hente ut sykkelen.
Får svar angående dato for oppkjøring i løpet av dagen :)
Lokaliser opp medlemmene som besfinner seg i Østfold området og send dem en PM hvor du spør pent. Hadde jeg hatt lov hadde jeg mer enn gjerne dukket opp, og jeg tror også andre vil hjelpe deg med dette.
Sikkert noen i nabolaget ditt også som muligens kjører sykkel som du blir kjent med?
Det bor tre personer i nabolaget mitt som jeg har øvekjørt med, og i tillegg en her fra forumet (TomB). Så jeg har fått veldig mye øvekjøring vertfall.
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Anbefaler at du skriver i signaturen din hvor du bor, så kanskje folk med interesse/tid til å hjelpe deg med øvekjøringen kan ta kontakt.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Ah, takk. Trodde det stod der.
Skriver det her og: Fredrikstad !
Skriver det her og: Fredrikstad !