Flanker skrev:Hører gjerne en oppdatering om den nye hjelmen din... Passform, ventilasjon, støy, løft i "nebbet" og om det i det hele tatt er langt nok til å skygge noe for sola?
Det kan jeg gjerne si litt om.. Foreøvrig så er jeg stor fornøyd med den hjelmen.
Passformen er bra jeg bruker large og virker som den er normal i størrelsen. God plass ved ører til intercom og sånt snæks.
Ventilasjon er helt topp, to langsgående kanaler over hode med in og utluft. Stor lufting foran, alle disse er regulerbare også er det noen på vær side ved kinnet.
Har enda ikke sett dugg på visiret
Lite støy iforhold til min gamle soumy og nolan hjelm. Under hele nebbet er det en skjerm som du lukker igjen etter man har tatt på hjelmen.
Skygger for sola gjør den ikke det er bare for utseende.
Veldig lite løft i fart, men det man fort blir litt ops på er at i høy fart når man ser til siden så røsket den litt tak, dette har jeg blitt vant med så nå tenker jeg ikke mye over det.
Alt i alt synes jeg hjelmen er helt topp, tøft utseende, god passform, lite støy og veldig egnet for intercom med tanke på god plass i nebbet til mikrofon, nebbet er også så godt som helt vindstille.

Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006
2014 - 8800km
2015 - venter!!