Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mortenolb »

Da har jeg fått nye dekk igjen. Fortsatte på Angel GT, jeg. De forrige ga meg 11500km, og da var jeg nært på corden på bakdekket. Betalte 4500 for dekk+jobben gjort hos BLJ i Larvik. Leverte hele sykkelen, siden ikke er fortrolig med å ta av hjula sjæl. Dekka koster mer enn hos f.eks motorsykkeldekk.com, men jeg synes det er greit nok. Hyggelige folk!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Bare til opplysning så får man også kjøpt mc dekk hos Vianor. Jeg hørte på dekk til min sykkel og det var ikke mer enn ca. 300,- dyrere enn billigste fysiske sted i mitt nærområde. Ferdig pålagt.

Mange har jo kanskje gode rabatter hos Vianor gjennom arbeidsgiver etc. og da kan det kanskje lønne seg.

Mern sammenlignet med dekkonline og andre steder komemr jo fysiske butikker til kort så klart. Bare husk at man her må beregne pålegg og montering på sykkel i tillegg. Dette blir nok dyrere når man ikke kjøper dekkene der man skal bytte dem.

På Alf Graarud Motor i Sarpsborg tar dem 400,- pr. hjul ferdig omlagt og montert på sykkel (hvis man kjøper dekkene ett annet sted). Kjøper man dekkene hos dem så tar dem 150,- pr.dekk.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Kawagutten »

Dunlop Sportmax Qualifier fra 0608 og har nå gått 5400km.Det har begynt å trappe seg og har flenger noen steder.Midt stripa ble fort slitt ned når jeg uheldigvis fikk slura over en murkant da jeg ikke kunne dytte den over.Har fått tilbud på 2800 for 2 stk Sportmax 2 ferdig på felg og delvis satt på sykkel og lurer på om det er noe bedre i forhold til trapping?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Jeg har for vane å kikke bare på Metzeler og Michelin som aktuelle dekk for meg, da det er disse jeg har best erfaring med selv :roll

Men må si at det frister veldig å prøve Angel GT ved neste korsvei.
Noen som kan fortelle meg om det er U eller V profil på dette dekket?

http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/ ... ring-tyre/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclenews.com/mcn/produ ... -gt-tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;
What are they like?
Who would’ve thought you could fit sports touring tyres to a superbike like a Yamaha R1 and have real fun around a race track?

Sports touring tyres used to be all about big mileages, but they never had enough grip or steering agility to use on a sports bike. But the latest generation, like the new Pirelli Angel GT (Gran Turismo), mean you can have your tyre cake and eat it. These tyres will do just about everything from commuting to holidays and even track days.

We tried Pirelli’s new rubber around a dry, but slippery Targa Florio road course in Sicily, on a Kawasaki ZX-10R and performed a simulated wet-weather braking test on a Kawasaki Z1000SX… on the deck of an Italian Navy aircraft carrier, called the Cavour. As you do.

We also tested them on a beautiful track at the Nardo proving ground in Italy on an R1, a Kawasaki Z800 and Yamaha FJR1300.

On our road test, on a ZX-10R, they warmed up faster than sports tyres – especially beneficial in a cold UK. They offer excellent grip and steering agility, even on a superbike.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av 45316 »

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Ingen tvil om at pilot road 4 er et veldig bra dekk, men hørt flere som gir tilbakemelding på at det gir litt etter i kurver og føles litt nervøst? Noen som har erfaringer?

Sony Z2

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Snikendeugle »

Leser også at PR4 varer lenge, men mister fort godfølelsen i dekkene når kilometerne har rullet en god del.

Jeg har nå Metzeler Z8 foran og bak. Føles veldig bra ut så langt, uten at jeg har presset det så veeeldig enda.
I sammenligninger mellom de to går det flere ganger igjen at Z8 ikke varer fullt så langt som PR4, men føles mye bedre ut i svingene til tross for at den nærmer seg slutten på levetiden.

Etter Euro tur i August tipper jeg at jeg får gjort meg opp en ordentlig mening om Z8. Om det er så bra som jeg håper, da blir det Z8 bak og M7RR foran neste gang.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KydeX »

Jeg har PR4 framme nå, gikk fra PR3. Merker ikke forskjell foreløpig ihvertfall. De føles som de sitter bra.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Snikkeren »

Har kjørt ca 3k på Pilot Road 4 no. Hadde PR3 før. Jeg merker ikke noe spesiell forskjell på de. Sitter godt både på tørt og vått. På vått må tas med en klype salt, da jeg ikke presser grensene på vått. Håper dog de holder lenger enn PR3. Fikk ikke mer enn 7k ut av PR3 bakdekket, noe jeg synes er i minste laget. Kunne kanskje presset 1k til ut av det, men da hadde det vært helt blankslitt.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:Jeg har for vane å kikke bare på Metzeler og Michelin som aktuelle dekk for meg, da det er disse jeg har best erfaring med selv :roll

Men må si at det frister veldig å prøve Angel GT ved neste korsvei.
Noen som kan fortelle meg om det er U eller V profil på dette dekket?

http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/ ... ring-tyre/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclenews.com/mcn/produ ... -gt-tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;
What are they like?
Who would’ve thought you could fit sports touring tyres to a superbike like a Yamaha R1 and have real fun around a race track?

Sports touring tyres used to be all about big mileages, but they never had enough grip or steering agility to use on a sports bike. But the latest generation, like the new Pirelli Angel GT (Gran Turismo), mean you can have your tyre cake and eat it. These tyres will do just about everything from commuting to holidays and even track days.


Angel er klar U i forhild til feks Power 3

We tried Pirelli’s new rubber around a dry, but slippery Targa Florio road course in Sicily, on a Kawasaki ZX-10R and performed a simulated wet-weather braking test on a Kawasaki Z1000SX… on the deck of an Italian Navy aircraft carrier, called the Cavour. As you do.

We also tested them on a beautiful track at the Nardo proving ground in Italy on an R1, a Kawasaki Z800 and Yamaha FJR1300.

On our road test, on a ZX-10R, they warmed up faster than sports tyres – especially beneficial in a cold UK. They offer excellent grip and steering agility, even on a superbike.

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:Ingen tvil om at pilot road 4 er et veldig bra dekk, men hørt flere som gir tilbakemelding på at det gir litt etter i kurver og føles litt nervøst? Noen som har erfaringer?

Sony Z2
Du mener vel Road 3?

4 er vel såpass nytt at ingen vet? Men 3 var kjent for det der ja.

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 27 feb 2015, 23:42, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Bosted: Hadeland

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Staven »

Er det noen som har rukket å teste Pirelli Angel GT enda ?
Må straks ha nytt bak dekk så sitter i tenkeboksen hva jeg skal ha.. De som sitter på nå er Michelin Pilot Power..

Michelin dekket har holdt nå i ca 7000km. Å jeg er straks nede på tverrmerkene.. Noen som veit om dette er sånn ca normal kjørelengde på disse sport dekkene ?

Staven
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Snikendeugle »

Siden det er litt relevant nå... Er det noen som merker forskjell i hvor fort dekka blir slitt ned i disse "ekstremvarme" tidene? Dekkene må jo bli fryktelig varme, selv ved rolig kjøring.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Staven skrev:Er det noen som har rukket å teste Pirelli Angel GT enda ?
Må straks ha nytt bak dekk så sitter i tenkeboksen hva jeg skal ha.. De som sitter på nå er Michelin Pilot Power..

Michelin dekket har holdt nå i ca 7000km. Å jeg er straks nede på tverrmerkene.. Noen som veit om dette er sånn ca normal kjørelengde på disse sport dekkene ?

Staven
7000 er akseptabelt nivå på et slik type dekk... Det hadde jeg sett meg langt fornøyd med...
Skal du ha nye dekk, å velger et sport touring dekk... Kan du ikke kjøpe feil om du velger angel GT, Metzeler z8 eller pilot road 4
Dette har de siste årene vært testvinner og vil nok passe deg utmerket.

Sony Z2

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Tysnes »

Staven skrev:Er det noen som har rukket å teste Pirelli Angel GT enda ?
Må straks ha nytt bak dekk så sitter i tenkeboksen hva jeg skal ha.. De som sitter på nå er Michelin Pilot Power..

Michelin dekket har holdt nå i ca 7000km. Å jeg er straks nede på tverrmerkene.. Noen som veit om dette er sånn ca normal kjørelengde på disse sport dekkene ?

Staven
er på andre settet med Pirelli angel gt, første settet gikk 10000 km ca. var litt mønster igjenn. hadde pilot road 3 før det, gode dekk men trappet tidleg. har brukt forskjellige dekk, men hittil mest fornøgd med angel gt.

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Bosted: Hadeland

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Staven »

Takk for svar folkens.. Da blir det nok bestilling på Angel Gt :-)
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av hakhap »

Vurderer å bestille ny bakdekk fra motorsykkeldekk.com men såg etter en "partner" til dem og den nermster er en bilverksted men de legger ikke om mc dekk?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mortenolb »

Første settet mitt med Angel GT holdt ca 11500km. Nå er bakdekk nummer to av angel gt slitt ut, etter ca. 9500km, men har kjørt 5000 av de på langtur med mye vekt og mye rett frem, samt at jeg hadde for lite luft et stykke. 11500 var også da jeg ikke kjørte pent, og øvde litt på bakhjulskjøring som jeg vil tro sliter noe mer enn nødvendig.

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Bosted: Telemark

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LoneRider »

Har hatt et par udramatiske 'glipp' i sving på våt vei i løpet av de første 5000 km på GT. I begge tilfeller var farten lav og gassen jevn, og selv om veigrepet var tilbake før jeg rakk å reagere, har det gjort meg usikker på egenskapene i regnvær, og jeg vurderer å prøve PR4 neste gang.

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

45316 skrev:Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Iår hadde de ikke med kjøring på kalde dekk og slitasjemålinger, skuffende, men trolig er Pilot Road 4 best summa sumarum. Jeg er i ferd med å bytte til de.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av 45316 »

ZZR-Erling skrev:
45316 skrev:Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Iår hadde de ikke med kjøring på kalde dekk og slitasjemålinger, skuffende, men trolig er Pilot Road 4 best summa sumarum. Jeg er i ferd med å bytte til de.
Enig


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Bosted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mammut89 »

ikke overrasket over at pr4 kom på første plass. Var nylig i alpene og det var en del regn, jeg kjørte som om det var tørt. Helt fenomenale. De takla 2000km på autobahnen i 150-220 km/t kontinuerlig , gikk hverken varm eller noe nevneverdig slitasje. Jeg var fornøyd med mine 4 sett jeg slet ut med Pilot road 3 og jeg er enda mer fornøyd med 4ern. Jeg tror michelin kan selge pilot road 3 og 4 i mange år framover uten at de blir forbikjørt
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mortenolb »

Hm. Kanskje jeg skal prøve de nå?

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ejs »

:[-(
På 750turbo som jeg hadde før, varte PR3 6000 km før de var slitt ned til 1,5 mm på venstre side.
(mitt i banen var det 2,5 mm igjen,høyre side var 2 mm).
Var noe av det samme med PR2.
1,6 mm er jo lovlig minimm.
:mc7
If it ain't broke, I'll break it.

Svar