Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Da har jeg fått nye dekk igjen. Fortsatte på Angel GT, jeg. De forrige ga meg 11500km, og da var jeg nært på corden på bakdekket. Betalte 4500 for dekk+jobben gjort hos BLJ i Larvik. Leverte hele sykkelen, siden ikke er fortrolig med å ta av hjula sjæl. Dekka koster mer enn hos f.eks motorsykkeldekk.com, men jeg synes det er greit nok. Hyggelige folk!
- Bjerknez
- Innlegg: 24656
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Bare til opplysning så får man også kjøpt mc dekk hos Vianor. Jeg hørte på dekk til min sykkel og det var ikke mer enn ca. 300,- dyrere enn billigste fysiske sted i mitt nærområde. Ferdig pålagt.
Mange har jo kanskje gode rabatter hos Vianor gjennom arbeidsgiver etc. og da kan det kanskje lønne seg.
Mern sammenlignet med dekkonline og andre steder komemr jo fysiske butikker til kort så klart. Bare husk at man her må beregne pålegg og montering på sykkel i tillegg. Dette blir nok dyrere når man ikke kjøper dekkene der man skal bytte dem.
På Alf Graarud Motor i Sarpsborg tar dem 400,- pr. hjul ferdig omlagt og montert på sykkel (hvis man kjøper dekkene ett annet sted). Kjøper man dekkene hos dem så tar dem 150,- pr.dekk.
Mange har jo kanskje gode rabatter hos Vianor gjennom arbeidsgiver etc. og da kan det kanskje lønne seg.
Mern sammenlignet med dekkonline og andre steder komemr jo fysiske butikker til kort så klart. Bare husk at man her må beregne pålegg og montering på sykkel i tillegg. Dette blir nok dyrere når man ikke kjøper dekkene der man skal bytte dem.
På Alf Graarud Motor i Sarpsborg tar dem 400,- pr. hjul ferdig omlagt og montert på sykkel (hvis man kjøper dekkene ett annet sted). Kjøper man dekkene hos dem så tar dem 150,- pr.dekk.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Dunlop Sportmax Qualifier fra 0608 og har nå gått 5400km.Det har begynt å trappe seg og har flenger noen steder.Midt stripa ble fort slitt ned når jeg uheldigvis fikk slura over en murkant da jeg ikke kunne dytte den over.Har fått tilbud på 2800 for 2 stk Sportmax 2 ferdig på felg og delvis satt på sykkel og lurer på om det er noe bedre i forhold til trapping?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg har for vane å kikke bare på Metzeler og Michelin som aktuelle dekk for meg, da det er disse jeg har best erfaring med selv
Men må si at det frister veldig å prøve Angel GT ved neste korsvei.
Noen som kan fortelle meg om det er U eller V profil på dette dekket?
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/ ... ring-tyre/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclenews.com/mcn/produ ... -gt-tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;

Men må si at det frister veldig å prøve Angel GT ved neste korsvei.
Noen som kan fortelle meg om det er U eller V profil på dette dekket?
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/ ... ring-tyre/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclenews.com/mcn/produ ... -gt-tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;
What are they like?
Who would’ve thought you could fit sports touring tyres to a superbike like a Yamaha R1 and have real fun around a race track?
Sports touring tyres used to be all about big mileages, but they never had enough grip or steering agility to use on a sports bike. But the latest generation, like the new Pirelli Angel GT (Gran Turismo), mean you can have your tyre cake and eat it. These tyres will do just about everything from commuting to holidays and even track days.
We tried Pirelli’s new rubber around a dry, but slippery Targa Florio road course in Sicily, on a Kawasaki ZX-10R and performed a simulated wet-weather braking test on a Kawasaki Z1000SX… on the deck of an Italian Navy aircraft carrier, called the Cavour. As you do.
We also tested them on a beautiful track at the Nardo proving ground in Italy on an R1, a Kawasaki Z800 and Yamaha FJR1300.
On our road test, on a ZX-10R, they warmed up faster than sports tyres – especially beneficial in a cold UK. They offer excellent grip and steering agility, even on a superbike.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Ingen tvil om at pilot road 4 er et veldig bra dekk, men hørt flere som gir tilbakemelding på at det gir litt etter i kurver og føles litt nervøst? Noen som har erfaringer?
Sony Z2
Sony Z2
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Leser også at PR4 varer lenge, men mister fort godfølelsen i dekkene når kilometerne har rullet en god del.
Jeg har nå Metzeler Z8 foran og bak. Føles veldig bra ut så langt, uten at jeg har presset det så veeeldig enda.
I sammenligninger mellom de to går det flere ganger igjen at Z8 ikke varer fullt så langt som PR4, men føles mye bedre ut i svingene til tross for at den nærmer seg slutten på levetiden.
Etter Euro tur i August tipper jeg at jeg får gjort meg opp en ordentlig mening om Z8. Om det er så bra som jeg håper, da blir det Z8 bak og M7RR foran neste gang.
Jeg har nå Metzeler Z8 foran og bak. Føles veldig bra ut så langt, uten at jeg har presset det så veeeldig enda.
I sammenligninger mellom de to går det flere ganger igjen at Z8 ikke varer fullt så langt som PR4, men føles mye bedre ut i svingene til tross for at den nærmer seg slutten på levetiden.
Etter Euro tur i August tipper jeg at jeg får gjort meg opp en ordentlig mening om Z8. Om det er så bra som jeg håper, da blir det Z8 bak og M7RR foran neste gang.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg har PR4 framme nå, gikk fra PR3. Merker ikke forskjell foreløpig ihvertfall. De føles som de sitter bra.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Har kjørt ca 3k på Pilot Road 4 no. Hadde PR3 før. Jeg merker ikke noe spesiell forskjell på de. Sitter godt både på tørt og vått. På vått må tas med en klype salt, da jeg ikke presser grensene på vått. Håper dog de holder lenger enn PR3. Fikk ikke mer enn 7k ut av PR3 bakdekket, noe jeg synes er i minste laget. Kunne kanskje presset 1k til ut av det, men da hadde det vært helt blankslitt.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
LordShaft skrev:Jeg har for vane å kikke bare på Metzeler og Michelin som aktuelle dekk for meg, da det er disse jeg har best erfaring med selv![]()
Men må si at det frister veldig å prøve Angel GT ved neste korsvei.
Noen som kan fortelle meg om det er U eller V profil på dette dekket?
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/ ... ring-tyre/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclenews.com/mcn/produ ... -gt-tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;
What are they like?
Who would’ve thought you could fit sports touring tyres to a superbike like a Yamaha R1 and have real fun around a race track?
Sports touring tyres used to be all about big mileages, but they never had enough grip or steering agility to use on a sports bike. But the latest generation, like the new Pirelli Angel GT (Gran Turismo), mean you can have your tyre cake and eat it. These tyres will do just about everything from commuting to holidays and even track days.
Angel er klar U i forhild til feks Power 3
We tried Pirelli’s new rubber around a dry, but slippery Targa Florio road course in Sicily, on a Kawasaki ZX-10R and performed a simulated wet-weather braking test on a Kawasaki Z1000SX… on the deck of an Italian Navy aircraft carrier, called the Cavour. As you do.
We also tested them on a beautiful track at the Nardo proving ground in Italy on an R1, a Kawasaki Z800 and Yamaha FJR1300.
On our road test, on a ZX-10R, they warmed up faster than sports tyres – especially beneficial in a cold UK. They offer excellent grip and steering agility, even on a superbike.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Du mener vel Road 3?LordShaft skrev:Ingen tvil om at pilot road 4 er et veldig bra dekk, men hørt flere som gir tilbakemelding på at det gir litt etter i kurver og føles litt nervøst? Noen som har erfaringer?
Sony Z2
4 er vel såpass nytt at ingen vet? Men 3 var kjent for det der ja.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
.
Sist redigert av TheBandit den 27 feb 2015, 23:42, redigert 1 gang totalt.
- Staven
- Innlegg: 174
- Registrert: 02 apr 2014, 21:36
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
- Bosted: Hadeland
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Er det noen som har rukket å teste Pirelli Angel GT enda ?
Må straks ha nytt bak dekk så sitter i tenkeboksen hva jeg skal ha.. De som sitter på nå er Michelin Pilot Power..
Michelin dekket har holdt nå i ca 7000km. Å jeg er straks nede på tverrmerkene.. Noen som veit om dette er sånn ca normal kjørelengde på disse sport dekkene ?
Staven
Må straks ha nytt bak dekk så sitter i tenkeboksen hva jeg skal ha.. De som sitter på nå er Michelin Pilot Power..
Michelin dekket har holdt nå i ca 7000km. Å jeg er straks nede på tverrmerkene.. Noen som veit om dette er sånn ca normal kjørelengde på disse sport dekkene ?
Staven
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Siden det er litt relevant nå... Er det noen som merker forskjell i hvor fort dekka blir slitt ned i disse "ekstremvarme" tidene? Dekkene må jo bli fryktelig varme, selv ved rolig kjøring.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Sv: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
7000 er akseptabelt nivå på et slik type dekk... Det hadde jeg sett meg langt fornøyd med...Staven skrev:Er det noen som har rukket å teste Pirelli Angel GT enda ?
Må straks ha nytt bak dekk så sitter i tenkeboksen hva jeg skal ha.. De som sitter på nå er Michelin Pilot Power..
Michelin dekket har holdt nå i ca 7000km. Å jeg er straks nede på tverrmerkene.. Noen som veit om dette er sånn ca normal kjørelengde på disse sport dekkene ?
Staven
Skal du ha nye dekk, å velger et sport touring dekk... Kan du ikke kjøpe feil om du velger angel GT, Metzeler z8 eller pilot road 4
Dette har de siste årene vært testvinner og vil nok passe deg utmerket.
Sony Z2
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
er på andre settet med Pirelli angel gt, første settet gikk 10000 km ca. var litt mønster igjenn. hadde pilot road 3 før det, gode dekk men trappet tidleg. har brukt forskjellige dekk, men hittil mest fornøgd med angel gt.Staven skrev:Er det noen som har rukket å teste Pirelli Angel GT enda ?
Må straks ha nytt bak dekk så sitter i tenkeboksen hva jeg skal ha.. De som sitter på nå er Michelin Pilot Power..
Michelin dekket har holdt nå i ca 7000km. Å jeg er straks nede på tverrmerkene.. Noen som veit om dette er sånn ca normal kjørelengde på disse sport dekkene ?
Staven
- Staven
- Innlegg: 174
- Registrert: 02 apr 2014, 21:36
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
- Bosted: Hadeland
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Takk for svar folkens.. Da blir det nok bestilling på Angel Gt :-)
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Vurderer å bestille ny bakdekk fra motorsykkeldekk.com men såg etter en "partner" til dem og den nermster er en bilverksted men de legger ikke om mc dekk?
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Første settet mitt med Angel GT holdt ca 11500km. Nå er bakdekk nummer to av angel gt slitt ut, etter ca. 9500km, men har kjørt 5000 av de på langtur med mye vekt og mye rett frem, samt at jeg hadde for lite luft et stykke. 11500 var også da jeg ikke kjørte pent, og øvde litt på bakhjulskjøring som jeg vil tro sliter noe mer enn nødvendig.
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Har hatt et par udramatiske 'glipp' i sving på våt vei i løpet av de første 5000 km på GT. I begge tilfeller var farten lav og gassen jevn, og selv om veigrepet var tilbake før jeg rakk å reagere, har det gjort meg usikker på egenskapene i regnvær, og jeg vurderer å prøve PR4 neste gang.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
ikke overrasket over at pr4 kom på første plass. Var nylig i alpene og det var en del regn, jeg kjørte som om det var tørt. Helt fenomenale. De takla 2000km på autobahnen i 150-220 km/t kontinuerlig , gikk hverken varm eller noe nevneverdig slitasje. Jeg var fornøyd med mine 4 sett jeg slet ut med Pilot road 3 og jeg er enda mer fornøyd med 4ern. Jeg tror michelin kan selge pilot road 3 og 4 i mange år framover uten at de blir forbikjørt
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hm. Kanskje jeg skal prøve de nå?
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

På 750turbo som jeg hadde før, varte PR3 6000 km før de var slitt ned til 1,5 mm på venstre side.
(mitt i banen var det 2,5 mm igjen,høyre side var 2 mm).
Var noe av det samme med PR2.
1,6 mm er jo lovlig minimm.

If it ain't broke, I'll break it.