Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Kawagutten »

Toven skrev:Super øl og planlegger en liten tur i morgen. Tenker meg innom Hof og ei stavkirke i område, for så videre mot Helgeroa, må utnytte tiden maksimalt når man er hjemme på fri :thumleft

utkast: https://www.google.no/maps/dir/Asvallve ... m0!1m0!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
306 er ganske humpete med dårlig asfalt og vil anbefale Hedrumsvei istedet for Lågendalsveien(40).Du kan jo se litt på dette forslaget.Svartangveien og Trollsåsveien har en sving mer litt grus i men resten bra sist jeg kjørte der :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
norse900
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av norse900 »

Akkurat nå trøste-drikker jeg (1 -en pils).
Har hatt min FØRSTE velt i dag -på nyhøvlet grusvei (ikke langt fra Tranevåg, Busa Trond).. Ingen skader, annet enn en knukket fotpinne, knust blinklys og noen skraper på veltebøyle, kåpe (- og stolthet). :lol

Må sjekke om fotpinne kan skaffes i en fei, eller om jeg må finne en midlertidig Quick-fix... :redface

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Toven

Legg inn av Toven »

Kawagutten skrev:
Toven skrev: 306 er ganske humpete med dårlig asfalt og vil anbefale Hedrumsvei istedet for Lågendalsveien(40).Du kan jo se litt på dette forslaget.Svartangveien og Trollsåsveien har en sving mer litt grus i men resten bra sist jeg kjørte der :-)

Ah takker! Lå opp ruta som du lå med :prop:

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Sv: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av LordShaft »

norse900 skrev:Akkurat nå trøste-drikker jeg (1 -en pils).
Har hatt min FØRSTE velt i dag -på nyhøvlet grusvei (ikke langt fra Tranevåg, Busa Trond).. Ingen skader, annet enn en knukket fotpinne, knust blinklys og noen skraper på veltebøyle, kåpe (- og stolthet). :lol

Må sjekke om fotpinne kan skaffes i en fei, eller om jeg må finne en midlertidig Quick-fix... :redface

Sent from my iPhone using Tapatalk
Au da.... Slik er alltid like kjedelig å høre om. Godt å høre at det går bra med alt annet enn stoltheten.

Sony Z2

Brukeravatar
norse900

Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av norse900 »

Skru-festene til fothviler-brettet er rettet. Gir-shalteren også, og så har jeg "lånt" en av fothvilerne bak. SKAMKLAR for nye eventyr, altså :-) :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)

Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Legg inn av PCP »

Så flott at du fikk fikset det så enkelt da Norse900! :prf

Er litt nervøs for det samme og med all den dyre plasten (som også begynner å bli vanskelig å få tak i) ser jeg for meg at en liten seiltur på grusen ender med kondemnasjon. Med kjørestillingen på VFR bruker jeg svært mye energi på å sitte "løst og ledig" på grusen, og dermed kan det nok diskuteres hvor løst og ledig det faktisk blir... :roll :P :p

Men da er du en erfaring rikere Norse, og ferdig med grusvelt på den sykkelen. ;-)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Sv: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av LordShaft »

Ute å redder det lokale dyrelivet ;-)

Bilde

Viktig å passe på.... Passe seg for bilene... Er hester i de :knegg

Sony Z2

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Tilbake fra bomTUR til Hof MC... vel var halvveis forberedt på at det kunne bli det, så var mest som en tur jeg la om Hof.

Latitude var alt solgt av - så kampanjen jeg fant har nok gått ut på dato. Eneste han hadde inne av Klim jakker var den råeste Adventure Rally jakka, som veil koster 14 lapper, mens han skulle ha 7 og en halv lapp. Veldig godt tilbud og den passet også (str XL) men hadde ikke tenkt å legge så mye i jakke... enda så fristende det var. Jakka oste av kvalitet, så for den som er i markedet for Klims Adventure Rally er det bare løp & kjøp!

Ellers gikk turen da først om Hanekleiva, så opp Eikeren og så til Skotselv og Åmot om småveier før Vikersund-Sylling og hjem. Tenkte egentlig på en litt lenger tur, men mørkeblå bygeskyer lenger nordvestover gjorde at jeg tok en kortere runde.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Sitter å tar meg noen pils i Molde by :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Netopp fylt opp sidebaggene med alkohol av diverse slag. Det bærer ut mot fest :)

Sykkelen brukes kun som transport bort i dag og hjem igjen i morgen (om noen skulle trekke noen rare konklusjoner nå)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Sitter her i skyggen på Trollstigen Camping og er innom MCsiden.no en liten tur før vi stikker bort til teltet for middag og en øl eller to ;-) .
Utrolig varmt her :-)å .
Men skal ikke klage :-) . Turen fra Beito via Dalsnibba, Geiranger og Trollstigen og her på campingen med teltoppsetting, matlaging på primus og greier og greier, har inneholdt alt en skikkelig MC-tur skal inneholde :thumleft .

Bilder kommer senere.

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Gikk dårlig med planer om Fredrikstad treff i dag så blir fest i Tønsberg istedet.Utrolig mye folk i Tønsberg nå pga slottsfjells festivalen så ut på byen er det ikke sikkert det blir.Åpner nå uansett en fin flaske med noe godt nå og så får ta nye vurderinger om bytur når "byvettet" er på plass :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:Sitter her i skyggen på Trollstigen Camping og er innom MCsiden.no en liten tur før vi stikker bort til teltet for middag og en øl eller to ;-) .
Utrolig varmt her :-)å .
Men skal ikke klage :-) . Turen fra Beito via Dalsnibba, Geiranger og Trollstigen og her på campingen med teltoppsetting, matlaging på primus og greier og greier, har inneholdt alt en skikkelig MC-tur skal inneholde :thumleft .

Bilder kommer senere.
Artig meg flere folk i disse trakter :)

Brukeravatar
norse900

Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av norse900 »

Nettopp parkert etter tur til Korshavn og Spangereid. Utrolig deilig å rulle avsted i fred og ro ;-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Skal straks på tur via Atlanterhavsveien sammens med Kjellv og kona :)
Blir hyggelig :prop:

Svar