Hei, jeg har overhalt motor og skiftet luftfilter på min gamle Yamaha DT125, men den er tungstartet og går veldig dårlig, gasspådragningen er veldig ujevn og den kveles i lav fart. Jeg tror det har med justeringsskruene på forgasseren, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal justere disse riktig...
Det er lekasje i bensinsanlegget, just so you know.
Enda et spørsmål: Det er lekasje der hvor girspaken kommer ut, og der er det en pakning, noen råd om hvordan jeg skal kunne skifte denne?
Stemming av forgasser...
- ThemotorsykkelGuy
- Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Re: Stemming av forgasser...
Er forgasseren renset ?
Justerings skruen kan du prøve å skru helt inn og 2.5 runde ut igjen.Tenker det blir lettere å finjustere derfra.
Er det i bensinkrana? I så fall må kan du bare skru den opp og bytte Oring og pakning der.
Sjekk for rust i tanken også mens du er i gang og kan sikkert være greit med et bensinfilter.
Justerings skruen kan du prøve å skru helt inn og 2.5 runde ut igjen.Tenker det blir lettere å finjustere derfra.
Er det i bensinkrana? I så fall må kan du bare skru den opp og bytte Oring og pakning der.
Sjekk for rust i tanken også mens du er i gang og kan sikkert være greit med et bensinfilter.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- ThemotorsykkelGuy
- Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982
Dysen var pottetett, så det var en av grunnene til at jeg ikke fikk til, men når den ble renset så gikk alt bra. Lekasjen ser ut til å være der hvor bensinslangen er festet, bensinslangen er helt ny.
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Hvis du bruker for stor slangeklemme, vil du kunne få lekkasje i enden av bensinslangen.ThemotorsykkelGuy skrev:Dysen var pottetett, så det var en av grunnene til at jeg ikke fikk til, men når den ble renset så gikk alt bra. Lekasjen ser ut til å være der hvor bensinslangen er festet, bensinslangen er helt ny.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.