Kosmetiske "skader" hos verkstedet.

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
gbruaset
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS

Kosmetiske "skader" hos verkstedet.

Legg inn av gbruaset »

Heisann!
De siste gangene jeg har hatt sykkelen på verksted, har det dukket opp småkosmetisk "pirk" i etterkant. Hvor går grensen for hva en skal si i fra om?? I forrige uke leverte jeg inn sykkelen for å bytte deler på en kåpe, da klarlakken hadde begynt å flasse av. _I tillegg skulle de se på lekkasje fra vannpumpen. Selv om sykkelen har gått over rammene for garanti, fikk jeg dekt alt, uten å betale en øre! Sympatisk! Ironisk nok, oppdaget jeg det jeg tror er en flekk fra lakkering, som har dukket opp på en annen kåpedel. Jeg synes det er litt pinlig å gå tilbake med dette, etter den gode servicen jeg fikk sist gang. Men dette er bare en gang i rekken, jeg har merket småkosmetiske "skader" etter forskjellige verksted besøk. Skadene dreier seg om småriper i plast, og /eller på rammedeler. Er dette noe en bare må godta, eller hva sier dere? Kjør debatt !

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Kosmetiske "skader" hos verkstedet.

Legg inn av AJ »

Oppdaget en skrapeskade på den ene svingarm på TDM'en kjeg hadde for noen år siden. Åpenbart et verktøy som hadde sluppet taket og kommet borti og laget en flenge i aluminiumssvingarmen. Ikke særlig pent å se på når man først fikk øye på det.
Men... jeg lagde ikkeno' styr av dette overfor verkstedet, selv om jeg antakelig burde forlangt redusert pris på servicen hvor skaden skjedde...

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Nok en grunn til å gjøre all mekking man kan gjøre selv. Da vet man hva som blir gjort, og at det blir gjort skikkelig! :roll
Jeg hadde tatt en telefon til verkstedet og klaget, uten tvil. Sånt skal ikke skje, og har de så god service som du forteller om så vil de ta tak i det...

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Hvis ikke de innrømmer å ha laget f.eks riper i plasten med en gang så forlanger de før og etter bilder.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Toven

Legg inn av Toven »

Tror jeg skal i min lille paranoide verden knipse nærbilder av sykkelen før den skal på storservice snart :P :p

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Toven skrev:Tror jeg skal i min lille paranoide verden knipse nærbilder av sykkelen før den skal på storservice snart :P :p

Eneste jeg har registrert etter service hos monsterbike er at den har blitt skitten :p

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Det er nok for at de har vært ute å prøvekjørt den etter service... Eller i forkant av service for å sjekke diverse.
Selv har jeg bare opplevd å få oppskrapet felger når jeg skiftet dekk på den første sykkelen min. Noe jeg påpekte uten å komme noen vei.... De hevdet at det var slik og jeg hadde ikke før og etter bilder så kunne ikke motbevise en drit. Så er veldig påpasselig med å kommentere at nå er dere forsiktig med felgene mine.

Sony Z2

Toven

Legg inn av Toven »

LordShaft skrev:Det er nok for at de har vært ute å prøvekjørt den etter service... Eller i forkant av service for å sjekke diverse.
Selv har jeg bare opplevd å få oppskrapet felger når jeg skiftet dekk på den første sykkelen min. Noe jeg påpekte uten å komme noen vei.... De hevdet at det var slik og jeg hadde ikke før og etter bilder så kunne ikke motbevise en drit. Så er veldig påpasselig med å kommentere at nå er dere forsiktig med felgene mine.

Sony Z2
Merket selv noen skraper etter dekkskifte, men er jo umulig å gjøre noe med i ettertid. Får være påpasselig neste skift som du :)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Sv: Kosmetiske "skader" hos verkstedet.

Legg inn av LordShaft »

Toven skrev:
Merket selv noen skraper etter dekkskifte, men er jo umulig å gjøre noe med i ettertid. Får være påpasselig neste skift som du :)
Ja slikt er så forbanna irriterende! Jeg kommer aldri til å gi meg på noe slikt igjen. Det er surt nok å klare å pådra sin egen sykkel små skjønnhetssår, men når andre gjør det, uten å innrømme det... Blir jeg galen

Sony Z2

gbruaset
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS

Legg inn av gbruaset »

Skjønner at det ikke bare er meg som har vært uheldig...Nå har jeg imidlertid klart å rette opp skaden selv, og "skaden" er så lite synlig, at en må vite godt om det, for å kunne se det. Så da er det vel bare å kalle det et lite luksusproblem :-)

Svar