Du er nå kommet til starten på loggen, og du kan her lese fra min første dag som mc-fører. Ønsker du å lese mitt nyeste innlegg som inneholder temaet som tråden har, trykker du her. Takk for oppmerksomheten

I skapet henger det Halvarssons jakke, ryggbeskytter og bukse, på hylla over ligger en Caberg helhjelm med Halvarssons kjørehansker og halsvarmer pent dandert ved siden av, under dette står et par Forma kjøresko. I garasjen står en sort utgave av Yamaha Virago 535, 1995 modell, strøken, kun gått 16.000 km. Jeg er midt i oppkjøringen og har ferdig satt kjøreplan med en av de lokale kjøreskolene, dato og tidspunkt for oppkjøring er satt inn i kalenderen.
Phuu...det hele er nesten litt uvirkelig...har leeenge hatt et ønske om Klasse A, men...tiden går, man starter en yrkeskarriere etter studietiden, man gifter seg, får barn, man ønsker fortsatt klasse A, tenker på det... hver vår, men tiden flyr...SÅ...eldste sønnen fyller 16 år.....vi kjøper en Yamaha Aerox R Scooter til ham, og Mopedlappen skal bestilles....på en kjøreskole. Ved bestilling av dette (i juni i år) spør jeg litt forsiktig om hva som skal til for en "godt voksen mann" til å oppfylle ønske om Klasse A. Svaret kommer ikke overraskende når personen i skranken på kjøreskolen forteller meg at det nok må bli i løpet av april/mai 2010. Hun spør om hun skal sette meg på en liste over de som blir kontaktet i løpet av neste vår.....Tja...hvorfor ikke, det kan jo være greit at det er kjøreskolen som vekker interessen igjen til våren. Som sagt, så gjort...hun noterer navn og nummer :)
Ligger ved et basseng på Kypros, telefonen ringer, det er kjøreskolen...de skal sette opp et ekstra parti med teorikvelder for MC...om jeg vil delta der, nå i august...TJA...hvorfor ikke, greit å gjøre unna de obligatoriske teoritimene...føle at "man er i gang"..Kjenner at august må gjerne komme fort, selv om det er behagelig med sommerferie på Kypros...kjenner jeg gleder meg litt...til å få startet :-)..om enn kun med teorien.
Siste av 2 teorikvelder i midten av august, kjøreksolen har fått 2 avbrudd fra påmeldte elever, grunnet svineinfluensa...jeg blir spurt: "om du kan sette av tid, så kan vi rekke kjøretimer og oppkjøring i høst"....TJA minus T = JA...det kan jeg....flytter litt på planlagte jobbrelaterte reiser, tar en tur til biltilsynet (eller den lokale Trafikkstasjonen som det vel heter nå), teorien tas, fikk 2 feil, men etter å ha kommet over såret stolthet og innsett hvor jeg svarte feil, og at det faktisk VAR godkjent selv MED feil, sitter jeg nå midt i kjøretimegjennomføringen. Er helt MC i huet for tida, tenker plassering når jeg kjører bil til jobb, unngår kumlokk....med bilen (kan nesten bli trafikkfarlig det! :)...misliker trikkeskinnene i større grad nå enn før... tar nærmest "lean-in" og "lean-with" på vei til jobb...fortsatt i bilen, mer oppmerksom enn på lenge hva gjelder trafikkbildet, ser og forutser fotgjengere tidligere, passer blindsonene bedre, stopper oftere for å slippe fram, kontra det å smette inn foran...fortsatt i bilen, får lyst til å kjøre med bilvinduene nede, for å kjenne lufta og høre noe annet enn P4's god morgen sending eller "innelyden" fra en sterkt lyddempet tysk bil.
MC ble innkjøpt av en kjenning, de hadde en "til overs" da kona hans ikke brukte den mye, og den stort sett da ble luftet et par ganger pr. sesong av ren pliktfølelse. Selv kjører han en 2007 modell HD VRod, så jeg regner med at en tur på konas Virago 535 nok ikke heeeelt tilfredsstilte hans kjøretrang :)
Men, for meg, som min første "Bike", tiltaler den meg både hva gjelder utseende og lyd :) . Har fått et par øvingstimer på den sammen med en kompis, gjennomført i henhold til lover og regler (gule vester og komminkasjon via Scala Q2). Har lest mange uttalelser fra tidligere eiere av denne modellen og ser at mange beskriver den som "tam og kjedelig", mulig det....skal uannsett bli spennende å selv få erfaring nok til å kunne være enig...eller uenig..

Om oppkjøringen nå går greit, blir det en kort sesong, men jeg satser på at "Rustløsern" vil kunne bidra til en god start på ny sesong våren 2010

Håper å kunne fylle min Bikers Logg med mine turopplevelser etterhvert som min læringskurve starter sin stigning hva gjelder MC-kjøring og opplevelser.
Kjekt meg en slik logg, for egen del, håper å kunne bidra med noe kortere og mer "logginspirert" innhold .... senere for de av dere som leser dette

- Mange takk for oppmerksomheten - så langt....