Oi, den var lekker...AJ skrev:Super Ténéré er absolutt en spennende og interessant sykkel!
Men det er også nye Caponord Rally:
![]()
Men om den greier å hevde seg i konkurransen med Yamaha'en og de andre fra hjemlandet, nabolandet og ikke minst den markedsledende fra Tyskland, gjenstår å se...
Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Et råskinn av en reiseenduro/eventyr/allroad-sykkel fra KTM
!
Klar i 2015?
Tipper denne vil gjøre vei i vellinga her i landet
![Bilde](http://s3.postimg.cc/mkmqn6g7n/1290_Super_Adv.jpg)
Mer info her:
https://blog.ktm.com/world-premiere-ktm ... rmot-2014/
![Oh yeah :yeyeye](./images/smilies/ohyeah.gif)
Klar i 2015?
Tipper denne vil gjøre vei i vellinga her i landet
![Knegg :knegg](./images/smilies/knegg.gif)
![Bilde](http://s3.postimg.cc/mkmqn6g7n/1290_Super_Adv.jpg)
Mer info her:
https://blog.ktm.com/world-premiere-ktm ... rmot-2014/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering![Bilde](https://s25.postimg.cc/jhuaiplbj/Super_Adv_S_150.png)
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
![Bilde](https://s25.postimg.cc/jhuaiplbj/Super_Adv_S_150.png)
- Bjerknez
- Innlegg: 23358
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Likte denne langt bedre enn Aprilia'n vertfallAJ skrev:Et råskinn av en reiseenduro/eventyr/allroad-sykkel fra KTM!
Klar i 2015?
Tipper denne vil gjøre vei i vellinga her i landet![]()
Mer info her:
https://blog.ktm.com/world-premiere-ktm ... rmot-2014/
![Perfekt :prf](./images/smilies/perfect.gif)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Den har jo blitt "Beemerfeit" på tanken, jo! :<
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
AJ skrev:Et råskinn av en reiseenduro/eventyr/allroad-sykkel fra KTM!
Klar i 2015?
Tipper denne vil gjøre vei i vellinga her i landet![]()
Mer info her:
https://blog.ktm.com/world-premiere-ktm ... rmot-2014/
“enough is never enough" 160 hp, 150 Nm :-) :-)
...når man nærmer seg de 50, så er det jo på sin plass i si "...hva skal man med det"....men, så lenge gutten lever i mannen, og han har gode levevilkår slik som hos meg..... så sier jeg bare Yesss...nå begynner det og ligne noe
![Bredt smil :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Bredt smil :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Bredt smil :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kan jo bli spennende å lese hva som blir sagt og skrevet etter hvert som testene kommer, men det som imponerer meg i denne sammenhengen er hvordan KTM klarer og gjøre det så bra som det gjør uten for asfalten samtidig som de begeistrer slike som meg....
![Bredt smil :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Bredt smil :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Uten kardang og enkeltsving så er det uinteressant.
Aldri mer kjedespray !!
Aldri mer kjedespray !!
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Kardang er en fin måte å ha stort effekttap på! Da blir det neppe noen Multistrada utfordrer ut av det :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Nebb-fri og med 30 liters tank.
Jo'a... kan fort bli en aktuell kandidat ved senere sykkelbytte, dette :-)
Jo'a... kan fort bli en aktuell kandidat ved senere sykkelbytte, dette :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering![Bilde](https://s25.postimg.cc/jhuaiplbj/Super_Adv_S_150.png)
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
![Bilde](https://s25.postimg.cc/jhuaiplbj/Super_Adv_S_150.png)
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Det er nok effekttap men hvor stort det er vet jeg ikke. Får dra fram denne videoen igjen daSnikendeugle skrev:Kardang er en fin måte å ha stort effekttap på! Da blir det neppe noen Multistrada utfordrer ut av det :)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Liten pris å betale for å slippe greaseklumpen ved framdrevet etter min mening. Enkeltsving er også veldig kjekt å ha.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Nebbet på GS er en filleting etter min mening - skjønner ikke hvorfor det engasjerer så mye :-)AJ skrev:Nebb-fri og med 30 liters tank.
Jo'a... kan fort bli en aktuell kandidat ved senere sykkelbytte, dette :-)
Sykkel uten nebb blir jo litt sånn her:
![razz :P](./images/smilies/razz.gif)
![Joke :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
AJ skrev:Nebb-fri og med 30 liters tank.
Jo'a... kan fort bli en aktuell kandidat ved senere sykkelbytte, dette :-)
Imponerende konstruksjon, uten nebb, og stor tank, Ja, ......men aktuell kandidat ... :-) ...Nei det blir å dra den litt for langt...
![Bredt smil :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Bredt smil :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Nåja, ikke så veldig stort. Det sies vel at tapet pr vinkeldrev er 3-4%.Snikendeugle skrev:Kardang er en fin måte å ha stort effekttap på! Da blir det neppe noen Multistrada utfordrer ut av det :)
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Meget snasen sykkel! Hvor la jeg den Lotto-kupongen igjen...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
![Bilde](http://badges.fuelly.com/images/smallsig-metric/221740.png)
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
![Bilde](http://badges.fuelly.com/images/smallsig-metric/221740.png)
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Synes ikke den var stygg, men fikk meg til å tenke på
barndommers Jul med tegnefilmen Roadrunner (Stankelbein og ulven).
Skulle nå gjerne hatt kardang på den jeg da![Hmmm :-k](./images/smilies/tenker.gif)
barndommers Jul med tegnefilmen Roadrunner (Stankelbein og ulven).
![lol :lol](./images/smilies/lol.gif)
Skulle nå gjerne hatt kardang på den jeg da
![Hmmm :-k](./images/smilies/tenker.gif)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Helt enigpoulet_cavalier skrev:Uten kardang og enkeltsving så er det uinteressant.
Aldri mer kjedespray !!
![Perfekt :prf](./images/smilies/perfect.gif)
![Knegg :knegg](./images/smilies/knegg.gif)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km