Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:funker vel ikke nedover i det hele tatt? Men er vel litt hoppete å sku trampe sykkern fra fri til første, blir kengurufunksjon tror jeg :P :p
Hmmm... er en del ting jeg ikke forstår med den Quickshifteren tror jeg :lol

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

For å si det rett ut Bjerknez, du har ikke bruk for quickshifter, men det er en morsom greie :)
Begynner du å kjøre på bane så vil du like det. Fortsatt vil du som de aller fleste ikke få noe igjen for det rent praktisk i hverdagen, men det er gøy.

http://biketrackdayshub.com/best-motorc ... kshifters/" onclick="window.open(this.href);return false;
Memento mori

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Barbarozza skrev:For å si det rett ut Bjerknez, du har ikke bruk for quickshifter, men det er en morsom greie :)
Begynner du å kjøre på bane så vil du like det. Fortsatt vil du som de aller fleste ikke få noe igjen for det rent praktisk i hverdagen, men det er gøy.

http://biketrackdayshub.com/best-motorc ... kshifters/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmmm... kanskje jeg bare skal spare pengene...?

Koster tross alt 6.000,- ferdig montert (mener jeg å huske...)

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Quickshift skal kun brukes fra 1. gear og OPPOVER. Gearer du nedover, må du clutche som vanlig. Du må ha over 2500 rpm for at den skal virke, men pointet er vel at du skal kunne geare mens du drar på.....4-5-6-7-8-9-10000 rpm, godt gasspådrag... bare legg inn neste gear, quickshifteren kutter drivstofftilgangen i brøkdelen av et sekund og vips.. komplett unyttig langs veien men guuuuh kor gøy :prf :prf

6000,-????? tror jeg gav rundt 2500 for min og monterte den på 20 min......
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Quickshift skal kun brukes fra 1. gear og OPPOVER. Gearer du nedover, må du clutche som vanlig. Du må ha over 2500 rpm for at den skal virke, men pointet er vel at du skal kunne geare mens du drar på.....4-5-6-7-8-9-10000 rpm, godt gasspådrag... bare legg inn neste gear, quickshifteren kutter drivstofftilgangen i brøkdelen av et sekund og vips.. komplett unyttig langs veien men guuuuh kor gøy :prf :prf

6000,-????? tror jeg gav rundt 2500 for min og monterte den på 20 min......
Skal forhøre meg litt om prisen stemmer. Koster det bare 2-3 lapper så gjør det jomikke noe, men 6-lapper kan jeg bruke til mye annet synes jeg :roll

Brukeravatar
KydeX
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Legg inn av KydeX »

Bjerknez skrev:
KydeX skrev:Ææhh, det blir som å ha setetrekk i bilen eller plasttrekk på den nye sofaen. Når bilen går til skroting så har den skinnende nye seter som eieren aldri har sett. Hva er vitsen?
Det er nå ikke BARE for å beskytte tanken da. Det er jo for å få skikkelig feste også :)
Den er grei nok, tenkte mest på forslaget om å legge på vinyl.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

KydeX skrev:
Bjerknez skrev:
KydeX skrev:Ææhh, det blir som å ha setetrekk i bilen eller plasttrekk på den nye sofaen. Når bilen går til skroting så har den skinnende nye seter som eieren aldri har sett. Hva er vitsen?
Det er nå ikke BARE for å beskytte tanken da. Det er jo for å få skikkelig feste også :)
Den er grei nok, tenkte mest på forslaget om å legge på vinyl.
Nå er det jo bestillt så får vi se hvordan det blir :thumleft
Kostet jo ikke all verden heller...

Brukeravatar
biker7
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator

Legg inn av biker7 »

Vet hva jeg hadde gjort(og har gjort det på flere sykler) angående slitasje/bedre feste mot tank: Bestilt Bagster tanktrekk. Og selvfølgelig en veske i tillegg da. God bagasjeløsning i tillegg til de tidligere nevnte fordeler. Vet at ikke alle syns det ser noe "kult" ut, men jeg personlig synes det ser bra ut, og jævlig praktisk. OG sort "skinn" blir jo nesten likt den sorte, matte tanken din. :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

UFFFFFFFFFFFFFF

(Snikendeugle uttrykker sin mening om tanktrekk + den samme prekenen om hvor lenge man har tenkt å beholde sykkelen, samtidig som han trekker sammenligningen med smartelefoner og deres plastikkcover som ødelegger "opplevelsen").
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Jeg tenkte mer på at når du vil oppgradere til større Triumph, så røsker man av folien og har en bortimot ny sykkel under. Synes sjelden tankbeskyttelse eller tankktrekk ser noe særlig ut (muligens med unntak av Cutless sitt - som så overraskende bra ut...).

Smaken er som baken, svær og hårete!

Toven

Legg inn av Toven »

Tanktrekk blir for på-tur for min smak gett :P :p Foliering kan vel bli litt dyrt iforhold til tankgrips. Beskytter tanken mot merker fra knær som stort sett er det største slitasjen tanken blir utsatt for - om man ikke er Rossi og lener mage/hjelm mot tanken :P :p

Brukeravatar
Zadnez
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014

Legg inn av Zadnez »

Quickshif unyttig??? For noen typer, unyttig????? Morsomme ting er IKKE unyttige...aldri. QS er det nest beste på sykkelen min og du vil elske det Bjerknez. Ikke hør på alle de kjipe gledesdreperne. Unyttig... Hmpfff
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Toven skrev:Tanktrekk blir for på-tur for min smak gett :P :p Foliering kan vel bli litt dyrt iforhold til tankgrips. Beskytter tanken mot merker fra knær som stort sett er det største slitasjen tanken blir utsatt for - om man ikke er Rossi og lener mage/hjelm mot tanken :P :p
Da passer tanktrekk helt ypperlig for Bjerknez :thumleft
Han er på tur støtt og stadig!

Støtter også tanktrekk. Jeg satte på mitt midt i juni, før første Geirangertur i år. Tok det av igjen i dag, for jeg regner ikke med at det blir noen lengre turer mer i år. Fikk plutselig følelsen av ny sykkel...ser helt annerledes ut enn jeg er vant til nå :roll

Brukeravatar
Snikendeugle

Zadnez skrev:Quickshif unyttig??? For noen typer, unyttig????? Morsomme ting er IKKE unyttige...aldri. QS er det nest beste på sykkelen min og du vil elske det Bjerknez. Ikke hør på alle de kjipe gledesdreperne. Unyttig... Hmpfff
Quickshift er jææævla morro!
Har vurdert å installere det på Duken selv

Brukeravatar
Epylypzon
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

For noen sykler vil jeg si quikshift er unødvendig.
Hadde jeg kjøpt en sprek sykkel hadde jeg kjøpt det. Men på en gs hadde jeg nok brukt de pengene på noe annet.
Prøvd K1300S og K1300R med det, og det var ingen dårlig opplevelse det.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg må nesten få si meg enig med Ugla her angående tanktrekk. Har man planer om å ha sykkelen i MANGE år og ikke bryr seg så voldsomt mye om hvordan den ser ut men heller hvordan den funker i praksis så ser jeg poenget, men hvis man som MC folk flest tenker litt på utseendet også samt at sykkelen uansett kommer til å selges før eksosrørene blir missfargede så blir det litt rart at man skal gjemme bort sykkelen fordi man er redd for den.

Dessuten så synes jeg slike tanktrekk kler touring sykler langt bedre enn små gateracere.

Når det gjelder Quickshift så er jeg virkelig usikker på om dette er noe jeg faktisk kommer til å bruke og om det da kan være verdt og bruke penger på sånn med det første. Dette kan jo uansett monteres på i etterkant til en brøkdel av prisen...(?)

Men hva slags blinklys ble den levert med som standard? Litt vanskelig å se på bilder da man aldri vet hvor utstyrt modellen på bildet er, men hvis vi snakker vanlige orange glass med en kjedelig halogenpære bak så vil jeg heller bytte ut disse med noe som ser bedre ut.

Jeg lurer også på hva som EGENTLIG er forskjellen på standard sal og den Comfort salen som jeg har valgt som tillegg. Snakker vi bare endret utseende med noen fancy sømmer, eller er faktisk salen verdt pengene?

EDIT:
En ting til jeg lurer på.
Har sett litt på SW Motech sidevesker/tankvesker etc. og synes disse ser bra ut, men er dem vanntette? Jeg er HELT avhengig av at tankveske og sidevesker er 100% vanntette. Om ikke veskene er vanntette i seg selv så holder det med at det følger med et vanntett trekk etc. Finner ikke noe informasjon om dette på siden dems.

For meg så er det også viktig at det ser bra ut rent estetisk. Jeg vil liksom ikke bare he en tankveske som får sykkelen til å se ut som en isbjørn med flosshatt. Det skal liksom se litt strømlinjeformet og bra ut også. Veskene må som sagt også være 100% vanntette. Evt. bør det følge med avtagbare trekk som er vanntette.

Det som gjør det litt vanskelig er at jeg ikke får sett veskene på sykkelen før jeg kjøper dem og da er det litt dritt og bestille fra utlandet for store summer.

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Forskjellen på orginalsal og comfortsal, var for min del omtrent som følger:
Henter sykkel hos forhandler og kjører 9 mil til fergja... de siste to milene har jeg tresmak og lengter etter å komme fram til fergjekaien. Men med comfortsal kjører man non stop mellom tankfyllingene, om man ønsker det :prf
Om jeg bare fikk gjøre EN modifisering på Streeten jeg hadde, ville jeg valgt denne ( til mitt bruk)

Jeg aner ikke om disse tankveskene er HELT vanntette, men tviler på det, siden de blir levert med regntrekk. Kriega sine løsninger er vanntette, men ser litt annerledes ut.
Dette kan du egentlig bruke vinteren til å lese deg opp på. Er vel begrenset hvor mange og lange turer du vil ta før våren :)

Quickshift: Jeg gjentar meg selv, det har ikke noen praktisk nytte, men er så j...lig gøy at jeg bestilte til Speed'n med det samme jeg hadde hentet den. Jeg føler at "bølle-faktoren" blir enda høyere med en slik.... passer perfekt på en Street fighter :knegg :thumleft

Brukeravatar
Zadnez

Legg inn av Zadnez »

Olav K skrev:Forskjellen på orginalsal og comfortsal, var for min del omtrent som følger:
Henter sykkel hos forhandler og kjører 9 mil til fergja... de siste to milene har jeg tresmak og lengter etter å komme fram til fergjekaien. Men med comfortsal kjører man non stop mellom tankfyllingene, om man ønsker det :prf
Om jeg bare fikk gjøre EN modifisering på Streeten jeg hadde, ville jeg valgt denne ( til mitt bruk)

Jeg aner ikke om disse tankveskene er HELT vanntette, men tviler på det, siden de blir levert med regntrekk. Kriega sine løsninger er vanntette, men ser litt annerledes ut.
Dette kan du egentlig bruke vinteren til å lese deg opp på. Er vel begrenset hvor mange og lange turer du vil ta før våren :)

Quickshift: Jeg gjentar meg selv, det har ikke noen praktisk nytte, men er så j...lig gøy at jeg bestilte til Speed'n med det samme jeg hadde hentet den. Jeg føler at "bølle-faktoren" blir enda høyere med en slik.... passer perfekt på en Street fighter :knegg :thumleft
speed'en i seg selv har ingen praktisk nytte, men tipper den er et must ift. en kjedelig bruksgjenstand?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Forskjellen på orginalsal og comfortsal, var for min del omtrent som følger:

Såpass ja... da beholder jeg comfort salen ja :thumleft
Denne fåes dog i to typer. En høy og en lav. Litt usikker på hvem som er best for meg, men jeg valgte den lave...

Gjør ikke noe om dem ikke er vanntette, bare det følger med trekk. De Kriega veskene syntes jeg ikke passer min sykkel rent estetisk... Givi har mye flott, det samme har SW-Motech, men jeg aner jo ikke hvordan sykkelen vil bli seende ut med veskene på og jeg aner heller ikke hvilke festeannordninger jeg bør ha i tillegg etc. Ikke veldig mye innformasjon om det synes jeg. Da blir jeg stående litt fast da jeg ikke gidder å "dra kortet" før jeg ser hvordan det blir...

Jeg heller mer og mer mot å fjerne QuickShift. Jeg tviler sterkt på om dette er verdt 6.000,- ferdig montert. Dessuten kan man bare gire opp, og selv om det utvilsomt er morsomt så blir det vel med denne som med disse girknappene på rattet på biler med automat (som jeg har hatt flere av). Tøft og ha og det gir deg noe å skryte av til kompiser, men det ble aldri brukt.

De 6.000,- kunne jeg tenkt meg å bruke på andre ting tror jeg...

Brukeravatar
Zadnez

Legg inn av Zadnez »

når det gjelder tankveske er jeg enig med at det blir som å kjøpe setetrekk til bilen... helt sinnsykt og fantastisk kjipt :twisted

Brukeravatar
Zadnez

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:

Denne fåes dog i to typer. En høy og en lav. Litt usikker på hvem som er best for meg, men jeg valgte den lave...

Gjør ikke noe om dem ikke er vanntette, bare det følger med trekk. De Kriega veskene syntes jeg ikke passer min sykkel rent estetisk... Givi har mye flott, det samme har SW-Motech, men jeg aner jo ikke hvordan sykkelen vil bli seende ut med veskene på og jeg aner heller ikke hvilke festeannordninger jeg bør ha i tillegg etc. Ikke veldig mye innformasjon om det synes jeg. Da blir jeg stående litt fast da jeg ikke gidder å "dra kortet" før jeg ser hvordan det blir...

Jeg heller mer og mer mot å fjerne QuickShift. Jeg tviler sterkt på om dette er verdt 6.000,- ferdig montert. Dessuten kan man bare gire opp, og selv om det utvilsomt er morsomt så blir det vel med denne som med disse girknappene på rattet på biler med automat (som jeg har hatt flere av). Tøft og ha og det gir deg noe å skryte av til kompiser, men det ble aldri brukt.

bare du ikke bruker dem på tanktrekk så:)

PS: jeg og tipper alle andre bruker QS hele tiden utenom i bykjøring

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:når det gjelder tankveske er jeg enig med at det blir som å kjøpe setetrekk til bilen... helt sinnsykt og fantastisk kjipt :twisted
Tankvesken er jo et must på langturer da, og dessuten så er den jo avtagbar.
jeg kjører hver dag til jobben og må derfor ha ett sted jeg kan legge diverse ting jeg skal ha med meg. Et fint sted og oppevare iPad, kamera, telefon etc.

Sideveskene skal også være avtagbare uten at man må frem med verktøysettet. Finnes mange flotte løsninger rundt dette, men problemer er at jeg ikke finner ut hvordan de forskjellige løsningene ser ut på min sykkel praksis.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:

bare du ikke bruker dem på tanktrekk så:)

PS: jeg og tipper alle andre bruker QS hele tiden utenom i bykjøring
Tanktrekk blir ikke noa av nei. Det kler heller ikke denne sykkelen synes jeg.

QuickShift er sikkert gøy, men jeg tviler på at jeg kommer til å savne dette hvis jeg ikke allerede har prøvd det :-)å :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle

Bjerknez skrev: EDIT:
En ting til jeg lurer på.
Har sett litt på SW Motech sidevesker/tankvesker etc. og synes disse ser bra ut, men er dem vanntette? Jeg er HELT avhengig av at tankveske og sidevesker er 100% vanntette. Om ikke veskene er vanntette i seg selv så holder det med at det følger med et vanntett trekk etc. Finner ikke noe informasjon om dette på siden dems.
De er ikke vanntette nei, men de innvendige posene som følger med er 100% vanntette.
Verifisert med 2 ukers tur i europa, blant annet innom noen av de VÆRSTE regnbygene jeg har sett. Jeg trodde baggene kom til å bli kjempeskitne, men de var ovverraskende rene etter turen.

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Dette med bagasjeløsninger på slike sykler blir en kamp mellom "praktisk" og estetisk. På Speed'n har jeg kjøpt en Givi veske med hurtigfeste. Ikke spesielt stilig men gjysla (betyr "veldig") kjekt når tankveska skal av og på i fob med bensinfylling, overnatting etc. Den "orginale" Triumph veska var finere å se på men betydelig mer knotete å ta av og på.
Har Kriega veske bak, og skal ha to til, for som salveske var dette en super løsning :thumleft :prf
Når det kommer til sidevesker så har vel SW Motech noen løsninger, JEG klarer ikke helt å bli venn med disse, men det er bare min smak :[-X

Svar