Hmmm... er en del ting jeg ikke forstår med den Quickshifteren tror jegToven skrev:funker vel ikke nedover i det hele tatt? Men er vel litt hoppete å sku trampe sykkern fra fri til første, blir kengurufunksjon tror jeg![]()

Hmmm... er en del ting jeg ikke forstår med den Quickshifteren tror jegToven skrev:funker vel ikke nedover i det hele tatt? Men er vel litt hoppete å sku trampe sykkern fra fri til første, blir kengurufunksjon tror jeg![]()
Hmmm... kanskje jeg bare skal spare pengene...?Barbarozza skrev:For å si det rett ut Bjerknez, du har ikke bruk for quickshifter, men det er en morsom greie :)
Begynner du å kjøre på bane så vil du like det. Fortsatt vil du som de aller fleste ikke få noe igjen for det rent praktisk i hverdagen, men det er gøy.
http://biketrackdayshub.com/best-motorc ... kshifters/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skal forhøre meg litt om prisen stemmer. Koster det bare 2-3 lapper så gjør det jomikke noe, men 6-lapper kan jeg bruke til mye annet synes jegOlav K skrev:Quickshift skal kun brukes fra 1. gear og OPPOVER. Gearer du nedover, må du clutche som vanlig. Du må ha over 2500 rpm for at den skal virke, men pointet er vel at du skal kunne geare mens du drar på.....4-5-6-7-8-9-10000 rpm, godt gasspådrag... bare legg inn neste gear, quickshifteren kutter drivstofftilgangen i brøkdelen av et sekund og vips.. komplett unyttig langs veien men guuuuh kor gøy![]()
6000,-????? tror jeg gav rundt 2500 for min og monterte den på 20 min......
Den er grei nok, tenkte mest på forslaget om å legge på vinyl.Bjerknez skrev:Det er nå ikke BARE for å beskytte tanken da. Det er jo for å få skikkelig feste også :)KydeX skrev:Ææhh, det blir som å ha setetrekk i bilen eller plasttrekk på den nye sofaen. Når bilen går til skroting så har den skinnende nye seter som eieren aldri har sett. Hva er vitsen?
Nå er det jo bestillt så får vi se hvordan det blirKydeX skrev:Den er grei nok, tenkte mest på forslaget om å legge på vinyl.Bjerknez skrev:Det er nå ikke BARE for å beskytte tanken da. Det er jo for å få skikkelig feste også :)KydeX skrev:Ææhh, det blir som å ha setetrekk i bilen eller plasttrekk på den nye sofaen. Når bilen går til skroting så har den skinnende nye seter som eieren aldri har sett. Hva er vitsen?
Da passer tanktrekk helt ypperlig for BjerknezToven skrev:Tanktrekk blir for på-tur for min smak gett![]()
Foliering kan vel bli litt dyrt iforhold til tankgrips. Beskytter tanken mot merker fra knær som stort sett er det største slitasjen tanken blir utsatt for - om man ikke er Rossi og lener mage/hjelm mot tanken
![]()
Quickshift er jææævla morro!Zadnez skrev:Quickshif unyttig??? For noen typer, unyttig????? Morsomme ting er IKKE unyttige...aldri. QS er det nest beste på sykkelen min og du vil elske det Bjerknez. Ikke hør på alle de kjipe gledesdreperne. Unyttig... Hmpfff
speed'en i seg selv har ingen praktisk nytte, men tipper den er et must ift. en kjedelig bruksgjenstand?Olav K skrev:Forskjellen på orginalsal og comfortsal, var for min del omtrent som følger:
Henter sykkel hos forhandler og kjører 9 mil til fergja... de siste to milene har jeg tresmak og lengter etter å komme fram til fergjekaien. Men med comfortsal kjører man non stop mellom tankfyllingene, om man ønsker det![]()
Om jeg bare fikk gjøre EN modifisering på Streeten jeg hadde, ville jeg valgt denne ( til mitt bruk)
Jeg aner ikke om disse tankveskene er HELT vanntette, men tviler på det, siden de blir levert med regntrekk. Kriega sine løsninger er vanntette, men ser litt annerledes ut.
Dette kan du egentlig bruke vinteren til å lese deg opp på. Er vel begrenset hvor mange og lange turer du vil ta før våren :)
Quickshift: Jeg gjentar meg selv, det har ikke noen praktisk nytte, men er så j...lig gøy at jeg bestilte til Speed'n med det samme jeg hadde hentet den. Jeg føler at "bølle-faktoren" blir enda høyere med en slik.... passer perfekt på en Street fighter![]()
Såpass ja... da beholder jeg comfort salen jaOlav K skrev:Forskjellen på orginalsal og comfortsal, var for min del omtrent som følger:
Henter sykkel hos forhandler og kjører 9 mil til fergja... de siste to milene har jeg tresmak og lengter etter å komme fram til fergjekaien. Men med comfortsal kjører man non stop mellom tankfyllingene, om man ønsker det![]()
Om jeg bare fikk gjøre EN modifisering på Streeten jeg hadde, ville jeg valgt denne ( til mitt bruk)
Jeg aner ikke om disse tankveskene er HELT vanntette, men tviler på det, siden de blir levert med regntrekk. Kriega sine løsninger er vanntette, men ser litt annerledes ut.
Dette kan du egentlig bruke vinteren til å lese deg opp på. Er vel begrenset hvor mange og lange turer du vil ta før våren :)
Quickshift: Jeg gjentar meg selv, det har ikke noen praktisk nytte, men er så j...lig gøy at jeg bestilte til Speed'n med det samme jeg hadde hentet den. Jeg føler at "bølle-faktoren" blir enda høyere med en slik.... passer perfekt på en Street fighter![]()
bare du ikke bruker dem på tanktrekk så:)Bjerknez skrev:Såpass ja... da beholder jeg comfort salen jaOlav K skrev:Forskjellen på orginalsal og comfortsal, var for min del omtrent som følger:
![]()
Denne fåes dog i to typer. En høy og en lav. Litt usikker på hvem som er best for meg, men jeg valgte den lave...
Gjør ikke noe om dem ikke er vanntette, bare det følger med trekk. De Kriega veskene syntes jeg ikke passer min sykkel rent estetisk... Givi har mye flott, det samme har SW-Motech, men jeg aner jo ikke hvordan sykkelen vil bli seende ut med veskene på og jeg aner heller ikke hvilke festeannordninger jeg bør ha i tillegg etc. Ikke veldig mye innformasjon om det synes jeg. Da blir jeg stående litt fast da jeg ikke gidder å "dra kortet" før jeg ser hvordan det blir...
Jeg heller mer og mer mot å fjerne QuickShift. Jeg tviler sterkt på om dette er verdt 6.000,- ferdig montert. Dessuten kan man bare gire opp, og selv om det utvilsomt er morsomt så blir det vel med denne som med disse girknappene på rattet på biler med automat (som jeg har hatt flere av). Tøft og ha og det gir deg noe å skryte av til kompiser, men det ble aldri brukt.
De 6.000,- kunne jeg tenkt meg å bruke på andre ting tror jeg...
Tankvesken er jo et must på langturer da, og dessuten så er den jo avtagbar.Zadnez skrev:når det gjelder tankveske er jeg enig med at det blir som å kjøpe setetrekk til bilen... helt sinnsykt og fantastisk kjipt
Tanktrekk blir ikke noa av nei. Det kler heller ikke denne sykkelen synes jeg.Zadnez skrev:bare du ikke bruker dem på tanktrekk så:)Bjerknez skrev:Såpass ja... da beholder jeg comfort salen jaOlav K skrev:Forskjellen på orginalsal og comfortsal, var for min del omtrent som følger:
![]()
Denne fåes dog i to typer. En høy og en lav. Litt usikker på hvem som er best for meg, men jeg valgte den lave...
Gjør ikke noe om dem ikke er vanntette, bare det følger med trekk. De Kriega veskene syntes jeg ikke passer min sykkel rent estetisk... Givi har mye flott, det samme har SW-Motech, men jeg aner jo ikke hvordan sykkelen vil bli seende ut med veskene på og jeg aner heller ikke hvilke festeannordninger jeg bør ha i tillegg etc. Ikke veldig mye innformasjon om det synes jeg. Da blir jeg stående litt fast da jeg ikke gidder å "dra kortet" før jeg ser hvordan det blir...
Jeg heller mer og mer mot å fjerne QuickShift. Jeg tviler sterkt på om dette er verdt 6.000,- ferdig montert. Dessuten kan man bare gire opp, og selv om det utvilsomt er morsomt så blir det vel med denne som med disse girknappene på rattet på biler med automat (som jeg har hatt flere av). Tøft og ha og det gir deg noe å skryte av til kompiser, men det ble aldri brukt.
De 6.000,- kunne jeg tenkt meg å bruke på andre ting tror jeg...
PS: jeg og tipper alle andre bruker QS hele tiden utenom i bykjøring
De er ikke vanntette nei, men de innvendige posene som følger med er 100% vanntette.Bjerknez skrev: EDIT:
En ting til jeg lurer på.
Har sett litt på SW Motech sidevesker/tankvesker etc. og synes disse ser bra ut, men er dem vanntette? Jeg er HELT avhengig av at tankveske og sidevesker er 100% vanntette. Om ikke veskene er vanntette i seg selv så holder det med at det følger med et vanntett trekk etc. Finner ikke noe informasjon om dette på siden dems.