Bjerknez' | Snart sommerferie! :)
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Tøft! Hvordan er egentlig utsikten gjennom et iridium visir?
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Faktisk slipper dette litt mer lys inn enn det sotede visiret jeg har. Lyset er også noe varmere. Veldig behagelig. Har alltid hatt lyst på dette, men det har liksom aldri passet inn på en cruiser, hehe.Flanker skrev:Tøft! Hvordan er egentlig utsikten gjennom et iridium visir?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Stjælt hjelmen min? ^^
Liker Iridium visiret jeg bruker på Schuberten, men den er ganske dårlig i mørke omgivelser (da sett opp i mot et helt sort sotet visir), men ikke så mye at det er et problem i noen tuneller på østlandet...
Riper syns også veldig godt fra innsiden når sola treffer, men dette har heller ikke vært katastrofalt nok til at jeg ikke ville kjøpt et nytt et.
Liker Iridium visiret jeg bruker på Schuberten, men den er ganske dårlig i mørke omgivelser (da sett opp i mot et helt sort sotet visir), men ikke så mye at det er et problem i noen tuneller på østlandet...
Riper syns også veldig godt fra innsiden når sola treffer, men dette har heller ikke vært katastrofalt nok til at jeg ikke ville kjøpt et nytt et.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Var vel egentlig når jeg så bildet av hjelmen din som gjorde at jeg kjøpte denne. Har alltid hatt lyst på Iridium visir, men det passer seg liksom litt dårlig på en cruiser. Blir litt crash. Men nå er jo snart den nye sykkelen i boks, så da kan jeg leve med at folk ser litt rart på meg til tider
Jeg var litt rask når jeg skrev at Iridium visiret slapp inn mer lys enn det sotetede visiret jeg hadde. Iridium visiret er en anelse mørkere å se gjennom, men lyset er varmere og jeg synes den er mer behagelig å se gjennom.
Skal teste det ut i sola i dag for i dag er dte meldt solskinn her i Fredrikstad... etter hvert..
Jeg var litt rask når jeg skrev at Iridium visiret slapp inn mer lys enn det sotetede visiret jeg hadde. Iridium visiret er en anelse mørkere å se gjennom, men lyset er varmere og jeg synes den er mer behagelig å se gjennom.
Skal teste det ut i sola i dag for i dag er dte meldt solskinn her i Fredrikstad... etter hvert..
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
En kaffekopp på Statoil mens jeg venter på Cutless :)
Blir en liten formiddagstur i nabolaget :)
Blir en liten formiddagstur i nabolaget :)
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Var en liten tur hos Alf Graarud Motor om lørdagen (der jeg bestillte sykkelen) og fikk bekreftet at sykkelen blir sendt fra England den 18.oktober og at jeg skulle få den utlevert 24-25. oktober hvis forsendelsen gikk uten problemer.
Nå er det en ny uke, og dermed bare fem dager til den blir sendt... :-)å
Nå er det en ny uke, og dermed bare fem dager til den blir sendt... :-)å
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Spurte en som arbeidet hos Alf Graarud her om dagen (som virket til at han hadde snøring på hva han pratet om) om hvor mye effekt man fikk i PRAKSIS ved montering av Arrow slipon på en Street Triple R og han sa at man fikk 4-5HK'er.
4-5 HK'er er vel egentlig ganske mye på en liten og lett motorsykkel?
4-5 HK'er på en bil vil man nok ikke merke, men si at motorsykkelen veier 200kg og en vanlig bil veier rundt 1.300kg så kan man jo rundt regnet gange dette med seks slik at man da får det samme som man hadde fått rundt 30HK'er mer i en bil og det vil man merke bra tror jeg.
Ikke for at effekten er så innmari viktig for min del da det er mer lyden jeg er ute etter. Jeg bare lurer litt egentlig, om det er merkbart og om de tstemmer at man får såpass mye mer kraft bare ved å skru på en slipon?
Jada.. jeg gleder meg til sykkelen kommer og det kommer til å bli mye kjas og mas rundt Street Triple i denne bloggen, men det er MIN blogg og det er frivillig og lese samt svare
4-5 HK'er er vel egentlig ganske mye på en liten og lett motorsykkel?
4-5 HK'er på en bil vil man nok ikke merke, men si at motorsykkelen veier 200kg og en vanlig bil veier rundt 1.300kg så kan man jo rundt regnet gange dette med seks slik at man da får det samme som man hadde fått rundt 30HK'er mer i en bil og det vil man merke bra tror jeg.
Ikke for at effekten er så innmari viktig for min del da det er mer lyden jeg er ute etter. Jeg bare lurer litt egentlig, om det er merkbart og om de tstemmer at man får såpass mye mer kraft bare ved å skru på en slipon?
Jada.. jeg gleder meg til sykkelen kommer og det kommer til å bli mye kjas og mas rundt Street Triple i denne bloggen, men det er MIN blogg og det er frivillig og lese samt svare
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Tok en titt inni en original vs akrapovic slipon på en gsxr jeg hadde for tusen år siden. I forhold så den originale ut som å løpe maraton mens man puster ut kun gjennom et sugerør.
På "mage-følelse-dyno" kjentes det ut som 10-15hk ekstra :-)
Skulle det derimot bare resultere i litt kulere lyd, så er det uansett hverdt pengene synes jeg.
På "mage-følelse-dyno" kjentes det ut som 10-15hk ekstra :-)
Skulle det derimot bare resultere i litt kulere lyd, så er det uansett hverdt pengene synes jeg.
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Om 4-5HK er mye kommer an på hvor mye man har fra før av Den beste grunnen til å montere slipon er vel vektbesparelsen? Den kjennes nok like mye. Uansett ser jeg bare pluss. Mer effekt, lettere sykkel, bedre lydBjerknez skrev: 4-5 HK'er er vel egentlig ganske mye på en liten og lett motorsykkel?
4-5 HK'er på en bil vil man nok ikke merke, men si at motorsykkelen veier 200kg og en vanlig bil veier rundt 1.300kg så kan man jo rundt regnet gange dette med seks slik at man da får det samme som man hadde fått rundt 30HK'er mer i en bil og det vil man merke bra tror jeg.
Ikke for at effekten er så innmari viktig for min del da det er mer lyden jeg er ute etter. Jeg bare lurer litt egentlig, om det er merkbart og om de tstemmer at man får såpass mye mer kraft bare ved å skru på en slipon?
Hvor mange kg sparer du med det du har tenkt å montere?
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
dersom det er slipon, så gir den vel ingen effektøkning i det hele tatt... vel å merke om den er lovlig
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Må ikke glemme økt funksjonalitet på sykkelen:
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Hahaha, konge :)Cutless skrev:Må ikke glemme økt funksjonalitet på sykkelen:
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Den videoen så jeg ikke før nåCutless skrev:Må ikke glemme økt funksjonalitet på sykkelen:
Det må vi prøve Cutless!
Men det er ikke sikkert det går med Arrow potte da. Potten på videoen er jo en Acrapovic, så vidt jeg kan se...
____
Begynner en nedtelling som kommer til å bli oppdatert hver dag til jeg får sykkelen:
10 dager igjen!
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
he he... så forresten ut som om han popper mer enn han kjører... det må jo være verdens største pysestripe:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R
Zadnez skrev:he he... så forresten ut som om han popper mer enn han kjører... det må jo være verdens største pysestripe:)
10 DAGER.... brrrrrr.. hutre hutrre
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules