Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Var en liten tur hos Alf Graarud Motor om lørdagen (der jeg bestillte sykkelen) og fikk bekreftet at sykkelen blir sendt fra England den 18.oktober og at jeg skulle få den utlevert 24-25. oktober hvis forsendelsen gikk uten problemer.

Nå er det en ny uke, og dermed bare fem dager til den blir sendt... :-)å :redface

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Spurte en som arbeidet hos Alf Graarud her om dagen (som virket til at han hadde snøring på hva han pratet om) om hvor mye effekt man fikk i PRAKSIS ved montering av Arrow slipon på en Street Triple R og han sa at man fikk 4-5HK'er.

4-5 HK'er er vel egentlig ganske mye på en liten og lett motorsykkel?

4-5 HK'er på en bil vil man nok ikke merke, men si at motorsykkelen veier 200kg og en vanlig bil veier rundt 1.300kg så kan man jo rundt regnet gange dette med seks slik at man da får det samme som man hadde fått rundt 30HK'er mer i en bil og det vil man merke bra tror jeg.

Ikke for at effekten er så innmari viktig for min del da det er mer lyden jeg er ute etter. Jeg bare lurer litt egentlig, om det er merkbart og om de tstemmer at man får såpass mye mer kraft bare ved å skru på en slipon?

Jada.. jeg gleder meg til sykkelen kommer og det kommer til å bli mye kjas og mas rundt Street Triple i denne bloggen, men det er MIN blogg og det er frivillig og lese samt svare :lol :redface

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Tok en titt inni en original vs akrapovic slipon på en gsxr jeg hadde for tusen år siden. I forhold så den originale ut som å løpe maraton mens man puster ut kun gjennom et sugerør.
På "mage-følelse-dyno" kjentes det ut som 10-15hk ekstra :-)

Skulle det derimot bare resultere i litt kulere lyd, så er det uansett hverdt pengene synes jeg.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av TBI81 »

Bjerknez skrev: 4-5 HK'er er vel egentlig ganske mye på en liten og lett motorsykkel?

4-5 HK'er på en bil vil man nok ikke merke, men si at motorsykkelen veier 200kg og en vanlig bil veier rundt 1.300kg så kan man jo rundt regnet gange dette med seks slik at man da får det samme som man hadde fått rundt 30HK'er mer i en bil og det vil man merke bra tror jeg.

Ikke for at effekten er så innmari viktig for min del da det er mer lyden jeg er ute etter. Jeg bare lurer litt egentlig, om det er merkbart og om de tstemmer at man får såpass mye mer kraft bare ved å skru på en slipon?
Om 4-5HK er mye kommer an på hvor mye man har fra før av :knegg Den beste grunnen til å montere slipon er vel vektbesparelsen? Den kjennes nok like mye. Uansett ser jeg bare pluss. Mer effekt, lettere sykkel, bedre lyd :thumleft

Hvor mange kg sparer du med det du har tenkt å montere?

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

dersom det er slipon, så gir den vel ingen effektøkning i det hele tatt... vel å merke om den er lovlig
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Må ikke glemme økt funksjonalitet på sykkelen:

Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Cutless skrev:Må ikke glemme økt funksjonalitet på sykkelen:

Bilde
Hahaha, konge :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Må ikke glemme økt funksjonalitet på sykkelen:

Bilde
Den videoen så jeg ikke før nå :lol

Det må vi prøve Cutless!

Men det er ikke sikkert det går med Arrow potte da. Potten på videoen er jo en Acrapovic, så vidt jeg kan se... :lol

____

Begynner en nedtelling som kommer til å bli oppdatert hver dag til jeg får sykkelen:

10 dager igjen!

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

he he... så forresten ut som om han popper mer enn han kjører... det må jo være verdens største pysestripe:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Zadnez skrev:he he... så forresten ut som om han popper mer enn han kjører... det må jo være verdens største pysestripe:)

10 DAGER.... brrrrrr.. hutre hutrre
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Æææhh...

Kjører sykkel på jobb hver dag uansett vær (frem til det blir snø og det fryser på) og det er kjølig ja, men det er nå uansett langt mer artig enn å kjøre bil. Dessuten så våkner man. Sesongen for meg så absolutt ikke over ennå. På dagtid er det vel sikkert kjørbart vertfall en måned til. Men man vet jo aldri når snøen kommer så klart... :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Så lenge du ikke bor i "Gokk", så er veien fint kjørbar selvom snøen ligger litt her og der. Veiene er saltet og våte, så det er ikke særlig værre enn å kjøre på regnvåte veier -litt dekkytelse pga temperatur.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Så lenge du ikke bor i "Gokk", så er veien fint kjørbar selvom snøen ligger litt her og der. Veiene er saltet og våte, så det er ikke særlig værre enn å kjøre på regnvåte veier -litt dekkytelse pga temperatur.
Joda, men akkurat saltet holder jeg meg vekk fra. Har tross alt en bil jag kan bruke også, så får jeg spare sykkelen litt når saltingen begynner.

Men en ting er sikkert. Det blir ekstremt mye kjøring fremover nå når nysykkelen ankommer! Bare det er mer eller mindre tørre veier så driter jeg i om det er 10 minus :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da er bråkepotta byttet ut med den orginale...
Huff og huff :sorry

Synes faktisk jeg kjente en viss nedgang i effekt også...

Uansett, det driter jeg i, for nå henter jeg snart triplen! :knegg

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Sjarmen blir borte på cruisern din nå som du fjerna bråkepotta og det hørtes ut som elsykkel istede, men er vell det greieste når du skal bytte den inn ja.

Men så er det ikke mange dagene nå da før du får ny :) lykke til med den harde ventetida... Et minutt her og et der tia kommer til å gå så fort atte hehe:)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Sjarmen blir borte på cruisern din nå som du fjerna bråkepotta og det hørtes ut som elsykkel istede, men er vell det greieste når du skal bytte den inn ja.

Men så er det ikke mange dagene nå da før du får ny :) lykke til med den harde ventetida... Et minutt her og et der tia kommer til å gå så fort atte hehe:)
Ja, lyden ble bare forferdelig (til naboenes fornøyelse) :lol

Men som sagt, nå gir jeg fullstendig F****. Nå venter jeg bare på den nye sykkelen :thumleft

Tror jaggu jeg skal montere på den enorme vindskjermen også som ser slik ut :rofl:

Bilde

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

nå kan du også ta deg råd til bmw bjerknez
http://www.dinside.no/930808/bmw-cruise-el-sykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:nå kan du også ta deg råd til bmw bjerknez
http://www.dinside.no/930808/bmw-cruise-el-sykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
Morroklumpen det se :lol

Skylder deg ett par liter buksevann nå synes jeg... :twisted

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en slik depotstøtte (eller hva det heter) slik at jeg kan smøre kjede etc. på en enkel måte på min snart kommende Street Triple og siden jeg bor ca. 3km. unna Biltema så lurte jeg på om denne passer min sykkel, og eller er anbefalt i det hele tatt?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/De ... tte-82712/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller er det slik "one size fits all"?

Toven

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

One size fits all ja. Om du ikke er helt trygg på å sette sykkern på støtta bruker jeg en slik en i tilleg:

Bilde

OG, for å nevne noe som jeg ikke var obs på før det var for sent.. det er VELDIG fort gjort å skrape svingarmen. Så etter det hadde skjedd, lagde jeg et par "elefantører" (fant ikke noe bedre beskrivelse :P) av noe tykk skumgummi slag - lagde et hull i midten som går over svingarm-bobbinsene. Dekker da rundt svingarmen for støtta så det ikke lager riper :prf

må lage en ny forsåvidt, glemte å ta de av en dag så kjørte rundt med de på som resulterte i en stykk mistet på veien :sk?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:One size fits all ja. Om du ikke er helt trygg på å sette sykkern på støtta bruker jeg en slik en i tilleg:

Bilde

OG, for å nevne noe som jeg ikke var obs på før det var for sent.. det er VELDIG fort gjort å skrape svingarmen. Så etter det hadde skjedd, lagde jeg et par "elefantører" (fant ikke noe bedre beskrivelse :P) av noe tykk skumgummi slag - lagde et hull i midten som går over svingarm-bobbinsene. Dekker da rundt svingarmen for støtta så det ikke lager riper :prf

må lage en ny forsåvidt, glemte å ta de av en dag så kjørte rundt med de på som resulterte i en stykk mistet på veien :sk?
Nå spør jeg sikker veldig dumt, men hva er det det er bilde av der og hva gjør denne?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Så det nå, at det var støtte til fremhjulet :redface

Men hvordan er fremgangsmåten for å få opp bakhjulet?
Skal sykkelen stå på støtten som vanlig for så og føre denne depotstøtten under og "jekke" den opp?

En trinn for trinn forklaring hadde vert greit. Å velte sykkelen ved første smøring er ikke spesielt ønskelig :redface :-)å

Toven

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Er mange filmer på youtube, sånne how to :-) Gir tips til å sette depotstøtta uten forhjulsstøtte

Men med forhjulsstøtte så setter man bare sykkelen inn i den, da står den oppreist "i vater" så settes depotstøtta på bobbinsa og løfter bakhjulet opp
Sist redigert av Toven den 15 okt 2014, 15:15, redigert 1 gang totalt.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av TBI81 »

Bjerknez skrev:Så det nå, at det var støtte til fremhjulet :redface

Men hvordan er fremgangsmåten for å få opp bakhjulet?
Skal sykkelen stå på støtten som vanlig for så og føre denne depotstøtten under og "jekke" den opp?

En trinn for trinn forklaring hadde vert greit. Å velte sykkelen ved første smøring er ikke spesielt ønskelig :redface :-)å
Må holde sykkelen vinkelrett så kan ikke stå på sidestøtta. Anbefaler å kjøpe bobbins til svingarmen.
Framgangsmåten etter dette er ganske basic. Dytt ned depotstøtta slik at sykkelen løfter seg.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Takker for svar :thumleft

Da blir dte nok kjøp av begge deler, så er jeg sikker :-)

Svar