Hehe, takk for det Tor
Den fronten må man bare venne seg til tror jeg. Personlig skjønner jeg ikke lenger hva som er så galt med den fronten. Jeg digger den. Den få sykkelen til å se ut som en "mosquito" fremifra og den skiller seg faktisk litt ut sett fremifra. Man ser med en gang at det er en Street/Speed Triple. Bak så synes jeg også den ser lit småbøllete ut og speseilt med det hvite baklyktglasset. Den utstikkende potta på siden synes jeg også er tøff. Flott instrumentpanel som både er digitalt og analogt og som faktisk har gir indikator OG bensinmåler etc. Samt en del annet snacks som gleder en sjel som liker litt knapper
Lyden i sykkelen er episk synes jeg og draget er langt langt bedre enn fikk inntrykk av på turen med prøvesykkelen. Jeg merker at jeg liker høyt turtall mer og mer og føler meg langt mer bøllete i trafikken. Jeg er i utgangspunktet ingen bølle, men når jeg setter meg på sykkelen og trer på meg hjelmen og gkemmer meg bak iridium visiret så merker jeg hornene kommer langt tydeligere frem enn før. Det fikk nok bilistene i dag merke hjem fra jobb da jeg lanesplittet nesten gjennom hele byen. Jeg er fortsatt noob på lanesplitting merker jeg og er ikke 100% komfortabel bestandig, men etter hvert så blir det nok mer av det. Det er også mye artigere å kjøre rundt i byer og tett trafikk. Balansen med en slik sykkel er natt og dag i forhold til den jeg hadde.
Langturene vil jeg nok kanskje kjenne mer på kroppen nå ,uligens men jeg får overhodet ikke vondt i beina/ryggen etc. Det første stedet jeg blir sliten er i håndleddene, men kan fint kjøre 10-15 mil uten at det plager meg. Bremse/clutch hendler er justert og passer meg perfekt og det samme er fothvilerne (som nå er justerbare) etc. Sykkelen er mer smooth og i det hele tatt synes jeg faktisk opplevelsen er bedre på denne enn den jeg hadde, for så fort jeg fikk på orginalpotta på den jeg hadde så mistet jeg all lyst til å kjøre. Jeg følte meg liksom bare som en gammel mann. Det at cruiseren bråket som den gjorde var liksom hovedgreia.
Det som derimot er litt synd med Street'en er at man liksom ikke kan dra den helt ut for å flashe lyden i sykkelen når man kjører i tett trafikk/byer etc. For aksellerasjonen er jo episk i forhold til den jeg hadde og skal man dra den ut i tett trafikk så må det tilfelle være i 1.giret, men man har jo faen meg 100km/t i 1.giret når man drar den helt ut og deter alt for mye i tett trafikk. Heldigvis har jeg fjernet lyddemperen så den buldrer faktisk litt på lavt turtall også. Det er rett og slett uvant med en sykkel som kan gjøre at jeg mister lappen i 1.giret...
Sykkelen føles også veldig påkostet når man går den etter i sømmene etc. I det hele tatt så er jeg hysterisk fornøyd med sykkelen og hadde det ikke vert for at klokka var 00:30 i skrivende stund så hadde jeg jaggu meg tatt meg en tur.
Skal jeg forsøke å trekke frem noe negativt så må det bli:
- Blir fort riper i tanken (der jeg hadde beina, før jeg fikk på padsa).
- Det er mange kriker og kroker og holde rent i forhold til den jeg hadde.
Ja, det var vel egentlig det...
Utrolig flott sykkel og i morgen skal den inn på førstegangs service for en inspeksjon samt oljeskift/filterskift da den er ferdig innkjørt.
Til onsdag/torsdag har det meldt flott vær så da tenkte jeg at jeg skulle ta meg en liten/stor kjøretur etter jobb over til søta bror og kjøpe meg snus. Jeg begynner å stole på dekkene mer nå og jeg slipper å tenke så mye på turtall etc. når jeg kjører. Nå kan jeg kjøre som jeg ønsker og det gjør at turene blir litt mer interresante.
Så her er ikke sesongen over før det blir glatt på veiene og foreløpig ser det ikke ut til at det skjer med det første
![Thumbsup :thumleft](./images/smilies/thumbsup.gif)