Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Både jeg og Toven har jo prøvd den Kawa-scootern. :D

Jeg synes det var uhyre kjedelige greier, haha. Litt gøy også, såklart, siden det tross alt er en scooter som holder fartsgrensa, men fortsatt flaut.
Jeg tror deg på dine ord :thumleft

Men som sagt, jeg har jo ikek kjørt den ennå så og gjøre noe mer enn å synse kan jeg ikke, men i morgen kveld kommer min ærlige mening :mk

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av jongsanim »

Scootere kan være gøy det og :P

[video]https://www.youtube.com/watch?v=eHPBIK8 ... uD_a3DcdHw[/video]


Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev:
Toven skrev:en scooter er tross alt ganske forskjellige fra en naken/sport sykkel - mtp på bruksområde og fun factor. men kanskje du blir bitt av scooterbasillen og bytter inn street'n :lol
En scooter er ikke noe annet enn en sportslig rullestol :lol

Se det ! Du er på gli nå. Du synes scooter er sportslig. Ihvertfall sånn jeg tolket det.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Orion »

Haha. ;)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:en scooter er tross alt ganske forskjellige fra en naken/sport sykkel - mtp på bruksområde og fun factor. men kanskje du blir bitt av scooterbasillen og bytter inn street'n :lol
En scooter er ikke noe annet enn en sportslig rullestol :lol

Se det ! Du er på gli nå. Du synes scooter er sportslig. Ihvertfall sånn jeg tolket det.
Hehe, da tolket du meg feil gitt :thumleft

Jaja, tiden får vise hva jeg synes og i morgen får jeg svaret på det :-)

Jaaaa!.. Innkjøringen er over!
Dro den for første gang nesten til rødmerket i dag og herre jesus det var noe annet ja. Nå er ikke erfaringsgrunnlaget mitt særlig stort, men du store, det dro jo faen meg sinnsykt hele veien. Synes kanskje den dro enda bedre fra rundt 8.000rpm og oppover. Fantastisk sykkel med skikkelig gromlyd og sykt turtall. Vertfall i forhold til hva jeg er vant til (noe som ikke er særlig mer enn 5-6.000rpm i en V-Twin :lol

Detta blir bare bedre og bedre!! :prop:
bilde-1-4.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:samt at jeg har vert en tur og besøkt tor2502, så Nå har jeg bare 10 mil igjen av innkjøringen! :prop:
Ja det kom storfint besøk på tunet med en kar av ei "tegning" som hadde et glis som kun ble avbrutt av øra, hadde det ikke vært for de så hadde det nok gått helt rundt og kryssa i nakken. :lol

Synes også at sykkelen er kjempeflott med finn farge combo, men jeg sliter også litt med fronten . . . . blir sikkert bedre når man blir vant til den.
regner med at det blir noen turer sammen i sesongen 2015.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, takk for det Tor :thumleft

Den fronten må man bare venne seg til tror jeg. Personlig skjønner jeg ikke lenger hva som er så galt med den fronten. Jeg digger den. Den få sykkelen til å se ut som en "mosquito" fremifra og den skiller seg faktisk litt ut sett fremifra. Man ser med en gang at det er en Street/Speed Triple. Bak så synes jeg også den ser lit småbøllete ut og speseilt med det hvite baklyktglasset. Den utstikkende potta på siden synes jeg også er tøff. Flott instrumentpanel som både er digitalt og analogt og som faktisk har gir indikator OG bensinmåler etc. Samt en del annet snacks som gleder en sjel som liker litt knapper :thumleft

Lyden i sykkelen er episk synes jeg og draget er langt langt bedre enn fikk inntrykk av på turen med prøvesykkelen. Jeg merker at jeg liker høyt turtall mer og mer og føler meg langt mer bøllete i trafikken. Jeg er i utgangspunktet ingen bølle, men når jeg setter meg på sykkelen og trer på meg hjelmen og gkemmer meg bak iridium visiret så merker jeg hornene kommer langt tydeligere frem enn før. Det fikk nok bilistene i dag merke hjem fra jobb da jeg lanesplittet nesten gjennom hele byen. Jeg er fortsatt noob på lanesplitting merker jeg og er ikke 100% komfortabel bestandig, men etter hvert så blir det nok mer av det. Det er også mye artigere å kjøre rundt i byer og tett trafikk. Balansen med en slik sykkel er natt og dag i forhold til den jeg hadde.

Langturene vil jeg nok kanskje kjenne mer på kroppen nå ,uligens men jeg får overhodet ikke vondt i beina/ryggen etc. Det første stedet jeg blir sliten er i håndleddene, men kan fint kjøre 10-15 mil uten at det plager meg. Bremse/clutch hendler er justert og passer meg perfekt og det samme er fothvilerne (som nå er justerbare) etc. Sykkelen er mer smooth og i det hele tatt synes jeg faktisk opplevelsen er bedre på denne enn den jeg hadde, for så fort jeg fikk på orginalpotta på den jeg hadde så mistet jeg all lyst til å kjøre. Jeg følte meg liksom bare som en gammel mann. Det at cruiseren bråket som den gjorde var liksom hovedgreia.

Det som derimot er litt synd med Street'en er at man liksom ikke kan dra den helt ut for å flashe lyden i sykkelen når man kjører i tett trafikk/byer etc. For aksellerasjonen er jo episk i forhold til den jeg hadde og skal man dra den ut i tett trafikk så må det tilfelle være i 1.giret, men man har jo faen meg 100km/t i 1.giret når man drar den helt ut og deter alt for mye i tett trafikk. Heldigvis har jeg fjernet lyddemperen så den buldrer faktisk litt på lavt turtall også. Det er rett og slett uvant med en sykkel som kan gjøre at jeg mister lappen i 1.giret...

Sykkelen føles også veldig påkostet når man går den etter i sømmene etc. I det hele tatt så er jeg hysterisk fornøyd med sykkelen og hadde det ikke vert for at klokka var 00:30 i skrivende stund så hadde jeg jaggu meg tatt meg en tur.

Skal jeg forsøke å trekke frem noe negativt så må det bli:
- Blir fort riper i tanken (der jeg hadde beina, før jeg fikk på padsa).
- Det er mange kriker og kroker og holde rent i forhold til den jeg hadde.

Ja, det var vel egentlig det...

Utrolig flott sykkel og i morgen skal den inn på førstegangs service for en inspeksjon samt oljeskift/filterskift da den er ferdig innkjørt.

Til onsdag/torsdag har det meldt flott vær så da tenkte jeg at jeg skulle ta meg en liten/stor kjøretur etter jobb over til søta bror og kjøpe meg snus. Jeg begynner å stole på dekkene mer nå og jeg slipper å tenke så mye på turtall etc. når jeg kjører. Nå kan jeg kjøre som jeg ønsker og det gjør at turene blir litt mer interresante.

Så her er ikke sesongen over før det blir glatt på veiene og foreløpig ser det ikke ut til at det skjer med det første :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg fått kjørt en Kawasaki 300cc Scooter for første gang og magefølelsen min stemte.
Jeg følte meg som en potetsekk på en kontorstol. Riktignok var det en 300cc, men jeg hadde forventet mer fart. Styret var alt for nærme kroppen og jeg satt faktisk ikke noe godt på den.

Dette var bare nei nei nei, og overhodet ikke noen positiv opplevelse. Litt dum følte jeg meg også...

Uff og uff. Man kan vel si at dette var en såpass nedtur at det nesten var komisk. Tror jeg mye heller ville kjørt en 1964 Tempo 50cc :lol

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Scooter kan være ok!

Bilde


Men det kan også være ikke så bra ;-)


Bilde

Men så kan det faktisk gjøres med stil også ;-)

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Haha! Følte meg mest som han på bilde i midten der :lol

Neida... uff... jeg kom meg til jobben og det var helt greit, men det var ingenting med denne scooteren som var noen aha opplevelse. Dårlige bremser, svak motor, kjedelig motorlyd, dårlig sittestilling, kjedelig instrumentpanel (minner meg om instrumentpanelet i en gammel Golf). Altså ingen spesielt positiv opplevelse. Salen var myk og fin, men siden ikke sittestillingen appelerte til meg så hadde liksom ikke det noe betydning :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Uansett... deilig at førstegangsservice etter innkjøring blir tatt i dag. Nå kan jeg endelig begynne å kjøre slike jeg faktisk ønsker. :prop:

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev:Haha! Følte meg mest som han på bilde i midten der :lol

Neida... uff... jeg kom meg til jobben og det var helt greit, men det var ingenting med denne scooteren som var noen aha opplevelse. Dårlige bremser, svak motor, kjedelig motorlyd, dårlig sittestilling, kjedelig instrumentpanel (minner meg om instrumentpanelet i en gammel Golf). Altså ingen spesielt positiv opplevelse. Salen var myk og fin, men siden ikke sittestillingen appelerte til meg så hadde liksom ikke det noe betydning :-)

JaJa, jeg hadde håpet du skulle prøve Hondaen som sagt men det hadde nok ikke utgjort store forskjellen hvis du føler deg som han på bildet i midten når du kjører scooter. Hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=iF8u-v12 ... ata_player

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev:
Bjerknez skrev:Haha! Følte meg mest som han på bilde i midten der :lol

Neida... uff... jeg kom meg til jobben og det var helt greit, men det var ingenting med denne scooteren som var noen aha opplevelse. Dårlige bremser, svak motor, kjedelig motorlyd, dårlig sittestilling, kjedelig instrumentpanel (minner meg om instrumentpanelet i en gammel Golf). Altså ingen spesielt positiv opplevelse. Salen var myk og fin, men siden ikke sittestillingen appelerte til meg så hadde liksom ikke det noe betydning :-)

JaJa, jeg hadde håpet du skulle prøve Hondaen som sagt men det hadde nok ikke utgjort store forskjellen hvis du føler deg som han på bildet i midten når du kjører scooter. Hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=iF8u-v12 ... ata_player
Jeg pleier å ha en ganske god magefølelse vedrørende hva jeg liker og ikke og som oftest så stemmer den magefølelsen, så en slik scooter er nok ikke noe for meg i det hele tatt, uansett kubikk og utseende. Automat føler jeg også tar bort helva gleden med å kjøre om jeg syntes jeg følte meg mer som en passasjer på egen sykkel. Man satt der og vred som pokker på gassrulla og det var det. Desverre skjedde det fint lite når man vred på den også. Den reagerte også ganske treigt når jeg dro på. Fra jeg dro rulla i bånn så tok det liksom ett sekund før det skjedde noe og det skjedde uansett turtall og hvor mye man vred på rulla. Det igjen går utover balansen i køkjøring da man må ta høyde for den forsinkelsen.

I det hele tatt kun negative ting faktisk....

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Scooter er helt perfekt som fremkomstmiddel i byen... og det er vel det det er ment som også. Motorlyd er vel ikke det som er mest prioritert :vs
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Svar