Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ZZR-Erling

Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?

Legg inn av ZZR-Erling »

KTM950SMR skrev:Helt enig, gsxr er ikke pen å se på. Den ser stor og tjukk ut. Honda og Yamaha har sexy slanke romper noe jeg liker godt;)

07 og 08 r1 har 42.000 intervaller på ventilene. Honda 09 mener jeg har 26-28.000km. Suzuki 07 mener jeg har ca 30.000
Mye av resten gjøres jo lett selv.

At de ikke tar deg seriøst var jo jo pussig og frekt. Vet ikke om du gjør det men er sjelden lurt å åpne samtalen med at du har lyst til å prøve en R sykkel;) Er tross alt en litt annen verden enn mye av de andre syklene som går på gata.
GSXR1000 K7/K8 har 6k på olja og 24k på ventilene.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Noen liker mora, og noen liker datteren :knegg

R1 er å forblir en sykkel det er tøft å finne billig forsikring til. Jeg hadde heller gått for en cbr enn yzf. Når det kommer til kraft, kjøreegenskaper osv som skiller disse syklene. Blir nok ikke du å merke noe forskjell alikevell. Sittestilling oppleves for meg mer komfortabelt på en cbr enn yzf

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Av disse plastrakettene nevnt her så holder jeg en knapp på Suzuki GSXR1000 med tanke på utseendet. R1 kommer på en god andreplass, mens Hondaen syntes jeg så litt kjedelig ut. :thumleft

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Mere Gixxer :) ...a mor sin:

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
KTM950SMR
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Legg inn av KTM950SMR »

Kawagutten skrev:Kanskje denne kan være noe? God sittestilling,gode kjøreegenskaper,fin lyd i motor og går bra.Det skal nok være 187kg istedet for 287kg. http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Personlig ville jeg ikke kjøpt annet enn japse Rsykler...
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
929rr
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Legg inn av 929rr »

Bjerknez skrev:Av disse plastrakettene nevnt her så holder jeg en knapp på Suzuki GSXR1000 med tanke på utseendet. R1 kommer på en god andreplass, mens Hondaen syntes jeg så litt kjedelig ut. :thumleft
Smak og behag :mk
Men kjøper en en rr sykel pga utseende :-k da tror jeg en er litt på feil vilspor.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

KTM950SMR skrev:
Kawagutten skrev:Kanskje denne kan være noe? God sittestilling,gode kjøreegenskaper,fin lyd i motor og går bra.Det skal nok være 187kg istedet for 287kg. http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Også er de der daue synes nå jeg da.

Brukeravatar
929rr

Legg inn av 929rr »

Fines jo endel tester på nett, men de har du kansje søkt deg frem til på egenhånd.
Her er en fra 2009
http://www.motorcycle-usa.com/9/3440/Mo ... Track.aspx

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

929rr skrev:
Bjerknez skrev:Av disse plastrakettene nevnt her så holder jeg en knapp på Suzuki GSXR1000 med tanke på utseendet. R1 kommer på en god andreplass, mens Hondaen syntes jeg så litt kjedelig ut. :thumleft
Men kjøper en en rr sykel pga utseende :-k da tror jeg en er litt på feil vilspor.
Den kjøper jeg ikke helt...

Klart utseende har litt å si... ?

Skal den brukes profesjonelt kun til banekjøring så forstår jeg utsagnet, men de fleste av oss vil kanskje ha i pose og sekk med tanke på utseende og prestanda ut fra egne preferanser, så langt det er mulig?
Jeg tror kanskje også at de aller fleste av oss ikke klarer og utnytte en slik sykkel til det fulle uansett, og vertfall ikke på norske veier...?

Men det skal sies at jeg har null niks nada peiling på slike sykler (eller sykler i det hele tatt egentlig) og den eneste erfaringen jeg har med slike sykler er at jeg ikke sitter noe godt på dem. Men det kan være fordi jeg ikke har noen A4 kropp. :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

ZZR-Erling skrev:
KTM950SMR skrev:
Også er de der daue synes nå jeg da.
Vel dau med 142hk er den nok ikke men den føles anderledes ut fordi den har mer bunndrag og veldig jevnt drag oppover hele registeret så får ikke den ketshup effekten på topp.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

BMW R1200RT..? :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

SuperMorten skrev:BMW R1200RT..? :knegg
Den har jo R i navnet :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
929rr

Legg inn av 929rr »

Bjerknez skrev:
929rr skrev:
Den kjøper jeg ikke helt...

Klart utseende har litt å si... ?

Skal den brukes profesjonelt kun til banekjøring så forstår jeg utsagnet, men de fleste av oss vil kanskje ha i pose og sekk med tanke på utseende og prestanda ut fra egne preferanser, så langt det er mulig?
Jeg tror kanskje også at de aller fleste av oss ikke klarer og utnytte en slik sykkel til det fulle uansett, og vertfall ikke på norske veier...?

Men det skal sies at jeg har null niks nada peiling på slike sykler (eller sykler i det hele tatt egentlig) og den eneste erfaringen jeg har med slike sykler er at jeg ikke sitter noe godt på dem. Men det kan være fordi jeg ikke har noen A4 kropp. :lol
Joda, klart det er fint at syklen ser kul ut, men for en slik sykkel bør det ikke være noe hovedargument til hva en velger.
Nei en klarer nok ikke og utnytte syklen 100% på vei, men en kan alikevel kose seg med at en kan trøkke på i endel svinger og syklen er presis som lite annet på 2 hjul, en kan nyte at de lar seg flikke rundt lynraskt i tette svingkombinasjoner.
Klart en 600 kan egentli gi like mye glede som sådan, men av og til kjører en langt på rette veier og da kan de opleves som litt masete pga høyt turtall, og enda hyppiger girskift.
Og en skal jo ikke undervurdere den deilige lett skremende føelsen en får når en åpner opp spjella på en litersykkel.
Er jo ikke meningen at enn skal sitte direkte godt på disse, men noen er mer ubehaglige en andre.
Pose og sekk er jo fint, men kan jeg velge melom en sykkel som ser kul ut, men som jeg ikke syns er tillitsvekkende og kjøre, og en som er mindre pen, men som jeg føler jeg kjører bra er jeg ikke i tvil om hva jeg velger.

Jeg liker rr sykler forde de er bygd med et mål for øyet, kjøre fort, bremse raskt og kontrolert, presise i svinger. De er ikke lagd for og stå til pynt. Ikke dermed sagt at endel rr sykler er ganske så sexy da.

Brukeravatar
thewiz
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR

Legg inn av thewiz »

LordShaft skrev:Noen liker mora, og noen liker datteren :knegg

R1 er å forblir en sykkel det er tøft å finne billig forsikring til. Jeg hadde heller gått for en cbr enn yzf. Når det kommer til kraft, kjøreegenskaper osv som skiller disse syklene. Blir nok ikke du å merke noe forskjell alikevell. Sittestilling oppleves for meg mer komfortabelt på en cbr enn yzf

Note 4
Njæ, syns ikke forsikringen er så ille. Rundt 8000,- i året får jeg på alle 1000cc R-syklene. For meg er ikke R1 noe dyrere enn de andre.

Alle har forskjellige grunner til å kjøpe R sykkel. Jeg syns utseende er en stor faktor, siden de fleste 1000cc syklene er ganske like effektmessig, sittestilling, holdbarhet osv.

Brukeravatar
929rr

Legg inn av 929rr »

thewiz skrev: siden de fleste 1000cc syklene er ganske like effektmessig, sittestilling, holdbarhet osv.
Da vil jeg anbefale deg og få prøvd flere sykler på samme vei og omtrent samme tid.
Jeg syns de rr syklene jeg har prøvd er veldig forskjellige og kjøre. Efekt på papire er en ting, hvordan efekten leveres er noe helt annet, sittestilling er også endel forskjellig, det kjenner en godt når en kjører litt inspirert i svinger

Svar