Og det røde på sykkelen kommer frem som blikkfang, bra

Hele bildet oser av HØST. Du burde bruke det i fotokonkurransen.
US30 virker som en veldig fin størrelse og passer perfekt med en US10 på hver side. Da kan jeg også utvide med en US20/US30 til på toppen hvis behovet melder seg og det synes jeg er behagelig å tenke på, så da får jeg vertfall garantert nok plass til det jeg skal ha med. I tankvesken har jeg jo alt ev elektroniske dubbeditter som ladere/mobil/iPad, GPS, hjelmkamera, batteribanker, kaffe etc. Generelt ting jeg vil ha lett tilgjengelig. I disse Kriega veskene vil det stort sett kun være klær og myke ting.Toven skrev:Ser bra ut![]()
Må nesten vurdere en us30 jeg og, alternativt en us10 til og tankveske som du har. Lang betenkningstid i vinter så :-)
Merket at den us20 og us10 jeg har kan bli litt lite om man skal ha med seg mer enn f.eks høstturen (som igrunn var en test-tur for veskene mine), så jeg tror jeg må gå for en us30 + us10 til. Med ryggsekk ble det tullete mtp plassBjerknez skrev:US30 virker som en veldig fin størrelse og passer perfekt med en US10 på hver side. Da kan jeg også utvide med en US20/US30 til på toppen hvis behovet melder seg og det synes jeg er behagelig å tenke på, så da får jeg vertfall garantert nok plass til det jeg skal ha med. I tankvesken har jeg jo alt ev elektroniske dubbeditter som ladere/mobil/iPad, GPS, hjelmkamera, batteribanker, kaffe etc. Generelt ting jeg vil ha lett tilgjengelig. I disse Kriega veskene vil det stort sett kun være klær og myke ting.Toven skrev:Ser bra ut![]()
Må nesten vurdere en us30 jeg og, alternativt en us10 til og tankveske som du har. Lang betenkningstid i vinter så :-)
Det beste av alt er at det lett kan hukes av når jeg er fremme og krokene gjemmer jeg under salen. På kortere dagsturer kan jeg bare montere på US10 etc. å suse av gårde. Føler jeg har skutt gullfuglen...igjen....![]()
Deilig og pakke opp ting man har kjøpt når man bare ser det passer perfekt. Det jeg derimot ikke viste var at US30 kom såpass langt frem at jeg også fikk ryggstøtte. Vinn vinn situasjon
Til høstturer og helgeturer så holder de veskene jeg har fra Kriega i massevis. Men en gang pr sommer så drar jeg på en ukes ferie til Molde hvor jeg overnatter hos familie og tar daglige turer der oppe og da skal jeg ha med meg litt mer som feks. penklær ala dressjakke, pensko etc. i tillegg til at jeg da skal ha en ukes skift med klær ellers. Da tror jeg nok jeg må ha en US20/US30 til. Men det får jeg se når den tid kommer.Toven skrev:Merket at den us20 og us10 jeg har kan bli litt lite om man skal ha med seg mer enn f.eks høstturen (som igrunn var en test-tur for veskene mine), så jeg tror jeg må gå for en us30 + us10 til. Med ryggsekk ble det tullete mtp plassBjerknez skrev:US30 virker som en veldig fin størrelse og passer perfekt med en US10 på hver side. Da kan jeg også utvide med en US20/US30 til på toppen hvis behovet melder seg og det synes jeg er behagelig å tenke på, så da får jeg vertfall garantert nok plass til det jeg skal ha med. I tankvesken har jeg jo alt ev elektroniske dubbeditter som ladere/mobil/iPad, GPS, hjelmkamera, batteribanker, kaffe etc. Generelt ting jeg vil ha lett tilgjengelig. I disse Kriega veskene vil det stort sett kun være klær og myke ting.Toven skrev:Ser bra ut![]()
Det beste av alt er at det lett kan hukes av når jeg er fremme og krokene gjemmer jeg under salen. På kortere dagsturer kan jeg bare montere på US10 etc. å suse av gårde. Føler jeg har skutt gullfuglen...igjen....![]()
Deilig og pakke opp ting man har kjøpt når man bare ser det passer perfekt. Det jeg derimot ikke viste var at US30 kom såpass langt frem at jeg også fikk ryggstøtte. Vinn vinn situasjon![]()
![]()
Blir rimeligere det enn topbox som jeg også har kikket på.
Geniale løsninger fra Kriega ja
Takk for det TonysTonys skrev:Måtte titte litt på YouTube videoen din.
Triumph har vel aldri appellert til meg, men sykkelen din er jo skikkelig tøff.
Og for en lyd!
Du trenger å filme noe banekjøring i hd og surround så jeg får kjørt det på hjemmekinoen![]()
La også merke til at spedometeret ditt kondenserer ved gasspådrag, det må da være en garantisak :
Denne Zoom H1 er noe av det rimeligste du får tak i av lydopptakere og den er faktisk vannvittig bra til prisen også.Tonys skrev:Mistenker at du er litt over snittet opptatt av lyd.
Beste plasseringen av kamera synes jeg rett og slett er på hjelmen. Helst på hakepartiet hvis du har mulighet for det. Min hjelm har en stor lufteventil på hakepartiet så jeg får ikke festet noe der, men jeg har den festet på siden.Tonys skrev:Ja må teste noen kameraplasseringer til våren.
Har du ledning fra mikrofonen til kamera, eller synker du etterpå?
Joda, er klar over det. Pleier å bruke TomTom appen. Jeg tenkte mer på at jeg ikke gadd å tenke så mye på selve brakettløsningen etc. Tror den blir like lite brukt som GPS'en jeg har i bilen. Så og si aldriDykkeren skrev:iPhone har perfekte løsninger til GPS. Spander på deg Navigon app´en (jeg liker den best) eller TomTom (er sikkert noen rimeligere løsninger også). Navigon er super både til navigering og ruteplanlegging. Har brukt det programmet siden det kom på markedet til iPhone. Virker også å iPad (hvis du har gps, dvs. mobilnett på den).
Jo, det er vel egentlig den eneste løsningen egentlig... Uansett så må den være festet til ryggen på et slags vis og da er det vel kanskje en rumpetaske som er mest diskret...LordShaft skrev:Har ikke vurdert rumpetaske til lydopptakeren din? Jeg har kriega sin, å den er helt fantastisk. Slipper du å ha ryggsekk på deg.
Note 4
KultTonys skrev:Kom på hvor jeg hadde sett en slik triumph før
[video]https://m.youtube.com/watch?v=F5FEj9U-CJM[/video]