Det enkle er ofte det beste sa kællen til kjærringa...

Bjerknez skrev:Eller så vrir vi ikke i det hele tatt og bare kjøper det beste, så får jeg heller lære meg å kjøre etter hvert![]()
ojda skrev:Bjerknez skrev:Eller så vrir vi ikke i det hele tatt og bare kjøper det beste, så får jeg heller lære meg å kjøre etter hvert![]()
Det var da pokker så vrang du var da :-)å Men det visste jeg egentlig fra før a
Det er klart det bruker mer, men tviler på at en drar av 2/3 av kjørelengda. Det vil vel også uansett gå tilsvarende mye fortere på et sportsdekk som i utgangspunktet varer kortere?KawaJens skrev:Dekk slitasje varierer masse etter vilken sykkel og sjåfør som ruller på dei. En Hayabusa med en iverig sjåfør så vil nok dekka vere vekke før 6000km på PR4, og det uten børning og wheeli![]()
En streettriple vil nok bruke opp et dekk fortare en GSXF650 på det generele. Men det koster å ha det morro
PP vs PR så gir PR mest lengde ja, men om det gir 10 000km er vel alt spørs vilken sykkel en samenligner med og ikke minst kjørestilen. På GSXR1000 så varte Z8 like under 6000km.mortenolb skrev:Det er klart det bruker mer, men tviler på at en drar av 2/3 av kjørelengda. Det vil vel også uansett gå tilsvarende mye fortere på et sportsdekk som i utgangspunktet varer kortere?KawaJens skrev:Dekk slitasje varierer masse etter vilken sykkel og sjåfør som ruller på dei. En Hayabusa med en iverig sjåfør så vil nok dekka vere vekke før 6000km på PR4, og det uten børning og wheeli![]()
En streettriple vil nok bruke opp et dekk fortare en GSXF650 på det generele. Men det koster å ha det morro
Dette synes jeg begynner å bli interresant å diskutere...LordShaft skrev:Jeg var kjempefornøyd med conti attack dekkene som var levert på sykkelen min, men jeg klarte aldri helt å stole på de.... Opplevde aldri noen hendelser eller noe som kunne begrunne frykten min for nettopp disse dekkene. Det var bare noe som lå der i bakhodet.
Såklart, men de snakker om høy kjørelengde totalt sett. Michelin sier 20 % lenger enn pilot road 3, og det lengste jeg har hørt noen fikk 3'ern var typ 17000km.KawaJens skrev:PP vs PR så gir PR mest lengde ja, men om det gir 10 000km er vel alt spørs vilken sykkel en samenligner med og ikke minst kjørestilen. På GSXR1000 så varte Z8 like under 6000km.mortenolb skrev:Det er klart det bruker mer, men tviler på at en drar av 2/3 av kjørelengda. Det vil vel også uansett gå tilsvarende mye fortere på et sportsdekk som i utgangspunktet varer kortere?KawaJens skrev:Dekk slitasje varierer masse etter vilken sykkel og sjåfør som ruller på dei. En Hayabusa med en iverig sjåfør så vil nok dekka vere vekke før 6000km på PR4, og det uten børning og wheeli![]()
På min sykkel, med ST-dekk, så regner jeg alt under 10 000 som at jeg skal prøve noe annet, haha!KawaJens skrev:Eg rekner alt over 8000km som meget meget bra
Hvordan sykkel? Jeg fikk 11 000 ut av mine første GT, og ..var det rundt 9000 på sett nummer to? Da kjørte jeg riktignok med mye vekt og mye rett frem de siste 5000km, så da var dem klare for bytting. Har kjørt 5000 på PR4 nå, og det er fortsatt mye igjen!KawaJens skrev:Det var ST dekk eg tenkte på. har hatt i det siste Z8 og GT
Ka nnoen linke til noen tester for meg?LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.
Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Bjerknez skrev:Ka nnoen linke til noen tester for meg?LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.
Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk...
GSXR1000. Masse svinger her og endel pådrag ut av svinger og hard bremsing inn. Nei ikke alà motoGP, men et lett frisk kjørestil på kjente øde veiermortenolb skrev:Hvordan sykkel? Jeg fikk 11 000 ut av mine første GT, og ..var det rundt 9000 på sett nummer to? Da kjørte jeg riktignok med mye vekt og mye rett frem de siste 5000km, så da var dem klare for bytting. Har kjørt 5000 på PR4 nå, og det er fortsatt mye igjen!KawaJens skrev:Det var ST dekk eg tenkte på. har hatt i det siste Z8 og GT
Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.mortenolb skrev:http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Bjerknez skrev:Ka nnoen linke til noen tester for meg?LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.
Dine dekk har nok sikkert bedre tørt grep en RA2 siden det er gatedekk for enkelte banedager, minuset er at dei forsvinner vesentlig fortare og trenger litt mer varme for å få best grep.Bjerknez skrev:Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.mortenolb skrev:http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Bjerknez skrev:Ka nnoen linke til noen tester for meg?LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.
Selv om Pilot Road 4 vant testen sammenlagt, så virker det som om Road Attack 2 er dekket for meg hvis grep på tørt føre er prioritert...
Savner derimot en test av dekket jeg har i dag som er Pirelli Diablo Rosso Corsa...
Nå må du ikke glemme hva jeg har sagt om U og V profil..... Hva foretrekker du? om du har gjort deg noen erfaringer på feltet da? Hvilke dekk står på sykkelen din nå?Bjerknez skrev:Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.mortenolb skrev:http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Bjerknez skrev:Ka nnoen linke til noen tester for meg?LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.
Selv om Pilot Road 4 vant testen sammenlagt, så virker det som om Road Attack 2 er dekket for meg hvis grep på tørt føre er prioritert...
Savner derimot en test av dekket jeg har i dag som er Pirelli Diablo Rosso Corsa...
Har svært liten erfaring og veet heller ikke forskjellen på U og V dekk. Dekkene jeg har på nå (som den ble levert med fra forhandler) er Pirelli Diablo Rosso Corsa. Jeg har ikke kjørt så hardt med den ennå og jeg har heller ikke noe sammenligningsgrunnlag da det er første gangen jeg kjører en annen type sykkel enn en cruiser. Men jeg ønsker uansett at egenskapene på tørt føre og grep i sving er det viktigste. Det er på tørt føre jeg kjører 90% av tiden. Når dte er vått tar jeg det piano uansett...LordShaft skrev:Nå må du ikke glemme hva jeg har sagt om U og V profil..... Hva foretrekker du? om du har gjort deg noen erfaringer på feltet da? Hvilke dekk står på sykkelen din nå?Bjerknez skrev:Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.mortenolb skrev:http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Bjerknez skrev:Ka nnoen linke til noen tester for meg?LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.
Nå føler jeg meg litt dum... men hva betyr "ST" ?KawaJens skrev:Dagens ST dekk som Z8,GT,PR4,RS2 etc skal du jaggu kjøre på i svinger for å få problem med grepet. Dekk er som MC, det handler ofte om kompromier. Men ST varer lenger. Kor mye lengre? Det kjem ann på sykkel og fører. No får du kjørt med dine dekk et stykke ut på våren og då får du no gå rett over på et ST dekk så får du sjølv prøvd forskjelen. Mangen er merke trufaste og når en først har funne et merke og type som passer dem så holder dem seg til det, så ikke altid lett å få objektive svar også for di folk og sykkler er forskjellige og reagerer ulikt på dekk.