Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Eller så vrir vi ikke i det hele tatt og bare kjøper det beste, så får jeg heller lære meg å kjøre etter hvert :lol
Det enkle er ofte det beste sa kællen til kjærringa... :-# :x

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:Eller så vrir vi ikke i det hele tatt og bare kjøper det beste, så får jeg heller lære meg å kjøre etter hvert :lol
Det enkle er ofte det beste sa kællen til kjærringa... :-# :x

Det var da pokker så vrang du var da :-)å Men det visste jeg egentlig fra før a :knegg
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:Eller så vrir vi ikke i det hele tatt og bare kjøper det beste, så får jeg heller lære meg å kjøre etter hvert :lol
Det enkle er ofte det beste sa kællen til kjærringa... :-# :x

Det var da pokker så vrang du var da :-)å Men det visste jeg egentlig fra før a :knegg
:moi: :moi:

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Hva angår "slitestyrke" eller hvilket ord du brukte, så kan du vel fort få 10 000 ekstra kilometer på Road kontra Power. Hvertfall såvidt jeg har skjønt på ting som er skrevet på nett. Jeg har virkelig aldri hatt noe som helst trøbbel med verken Road 4 eller Angel GT, både på tørt og vått. Jeg kjører litt som deg, men da jeg tok en sving i alt for høy fart, skrapa bakbremsen og vippa opp bakhjulet så holdt Angel GT fortsatt grepet da det fikk bakkekontakt igjen :P

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

Dekk slitasje varierer masse etter vilken sykkel og sjåfør som ruller på dei. En Hayabusa med en iverig sjåfør så vil nok dekka vere vekke før 6000km på PR4, og det uten børning og wheeli :prop:
En streettriple vil nok bruke opp et dekk fortare en GSXF650 på det generele. Men det koster å ha det morro :D

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

KawaJens skrev:Dekk slitasje varierer masse etter vilken sykkel og sjåfør som ruller på dei. En Hayabusa med en iverig sjåfør så vil nok dekka vere vekke før 6000km på PR4, og det uten børning og wheeli :prop:
En streettriple vil nok bruke opp et dekk fortare en GSXF650 på det generele. Men det koster å ha det morro :D
Det er klart det bruker mer, men tviler på at en drar av 2/3 av kjørelengda. Det vil vel også uansett gå tilsvarende mye fortere på et sportsdekk som i utgangspunktet varer kortere?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Det skal godt gjøres å velge "feil" dekk i dagens marked! Alle de ledende merkene leverer dekk som er langt bedre enn hva vi klarer å presse de.
Poenget er å velge ett dekk du selv kan stole på. Et du føler deg trygg på, så når det oppstår en situasjon du ikke er forberedt på, så knekker du ned sykkelen, uten å tenke på om dekkene holder (det gjør de som oftest)

Jeg var kjempefornøyd med conti attack dekkene som var levert på sykkelen min, men jeg klarte aldri helt å stole på de.... Opplevde aldri noen hendelser eller noe som kunne begrunne frykten min for nettopp disse dekkene. Det var bare noe som lå der i bakhodet.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

mortenolb skrev:
KawaJens skrev:Dekk slitasje varierer masse etter vilken sykkel og sjåfør som ruller på dei. En Hayabusa med en iverig sjåfør så vil nok dekka vere vekke før 6000km på PR4, og det uten børning og wheeli :prop:
En streettriple vil nok bruke opp et dekk fortare en GSXF650 på det generele. Men det koster å ha det morro :D
Det er klart det bruker mer, men tviler på at en drar av 2/3 av kjørelengda. Det vil vel også uansett gå tilsvarende mye fortere på et sportsdekk som i utgangspunktet varer kortere?
PP vs PR så gir PR mest lengde ja, men om det gir 10 000km er vel alt spørs vilken sykkel en samenligner med og ikke minst kjørestilen. På GSXR1000 så varte Z8 like under 6000km.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Jeg var kjempefornøyd med conti attack dekkene som var levert på sykkelen min, men jeg klarte aldri helt å stole på de.... Opplevde aldri noen hendelser eller noe som kunne begrunne frykten min for nettopp disse dekkene. Det var bare noe som lå der i bakhodet.
Dette synes jeg begynner å bli interresant å diskutere...

Man har overhodet ingen grunn til å ikke stole på dekkene, men gjør det allikevel... Kan det ha å gjøre med alt snakket rundt visse dekkmerker her inne tro? Slik at feks. dekk som Continental (som sjelden er nevnt) føles feil fordi det ikke er nevnt så ofte? Eller fordi man ser seg blind på dekktester som je ghar for meg Michelin vinner de fleste ganger?

Siden det ikke er andre faktorer som spiller inn så det jo være det at vi blir farget av det vi leser kanskje?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

KawaJens skrev:
mortenolb skrev:
KawaJens skrev:Dekk slitasje varierer masse etter vilken sykkel og sjåfør som ruller på dei. En Hayabusa med en iverig sjåfør så vil nok dekka vere vekke før 6000km på PR4, og det uten børning og wheeli :prop:
En streettriple vil nok bruke opp et dekk fortare en GSXF650 på det generele. Men det koster å ha det morro :D
Det er klart det bruker mer, men tviler på at en drar av 2/3 av kjørelengda. Det vil vel også uansett gå tilsvarende mye fortere på et sportsdekk som i utgangspunktet varer kortere?
PP vs PR så gir PR mest lengde ja, men om det gir 10 000km er vel alt spørs vilken sykkel en samenligner med og ikke minst kjørestilen. På GSXR1000 så varte Z8 like under 6000km.
Såklart, men de snakker om høy kjørelengde totalt sett. Michelin sier 20 % lenger enn pilot road 3, og det lengste jeg har hørt noen fikk 3'ern var typ 17000km.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

Eg rekner alt over 8000km som meget meget bra :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

KawaJens skrev:Eg rekner alt over 8000km som meget meget bra :lol
På min sykkel, med ST-dekk, så regner jeg alt under 10 000 som at jeg skal prøve noe annet, haha!

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

Det var ST dekk eg tenkte på. har hatt i det siste Z8 og GT :redface

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

KawaJens skrev:Det var ST dekk eg tenkte på. har hatt i det siste Z8 og GT :redface
Hvordan sykkel? Jeg fikk 11 000 ut av mine første GT, og ..var det rundt 9000 på sett nummer to? Da kjørte jeg riktignok med mye vekt og mye rett frem de siste 5000km, så da var dem klare for bytting. Har kjørt 5000 på PR4 nå, og det er fortsatt mye igjen!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k

På cruiseren jeg hadde var det Dunlop K-555 og disse varte rundt 9.000km. Men da var dem også slicks.. Anntar rundt 7-8.000 til minste lovlige mønsterdybde var nådd...
men det kommer kanskje av vekten på cruiseren...?
Sist redigert av Bjerknez den 05 des 2014, 23:55, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

mortenolb skrev:
KawaJens skrev:Det var ST dekk eg tenkte på. har hatt i det siste Z8 og GT :redface
Hvordan sykkel? Jeg fikk 11 000 ut av mine første GT, og ..var det rundt 9000 på sett nummer to? Da kjørte jeg riktignok med mye vekt og mye rett frem de siste 5000km, så da var dem klare for bytting. Har kjørt 5000 på PR4 nå, og det er fortsatt mye igjen!
GSXR1000. Masse svinger her og endel pådrag ut av svinger og hard bremsing inn. Nei ikke alà motoGP, men et lett frisk kjørestil på kjente øde veier :-J

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.
Selv om Pilot Road 4 vant testen sammenlagt, så virker det som om Road Attack 2 er dekket for meg hvis grep på tørt føre er prioritert...

Savner derimot en test av dekket jeg har i dag som er Pirelli Diablo Rosso Corsa...

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.
Selv om Pilot Road 4 vant testen sammenlagt, så virker det som om Road Attack 2 er dekket for meg hvis grep på tørt føre er prioritert...

Savner derimot en test av dekket jeg har i dag som er Pirelli Diablo Rosso Corsa...
Dine dekk har nok sikkert bedre tørt grep en RA2 siden det er gatedekk for enkelte banedager, minuset er at dei forsvinner vesentlig fortare og trenger litt mer varme for å få best grep.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.
Selv om Pilot Road 4 vant testen sammenlagt, så virker det som om Road Attack 2 er dekket for meg hvis grep på tørt føre er prioritert...

Savner derimot en test av dekket jeg har i dag som er Pirelli Diablo Rosso Corsa...
Nå må du ikke glemme hva jeg har sagt om U og V profil..... Hva foretrekker du? om du har gjort deg noen erfaringer på feltet da? Hvilke dekk står på sykkelen din nå?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.
Selv om Pilot Road 4 vant testen sammenlagt, så virker det som om Road Attack 2 er dekket for meg hvis grep på tørt føre er prioritert...

Savner derimot en test av dekket jeg har i dag som er Pirelli Diablo Rosso Corsa...
Nå må du ikke glemme hva jeg har sagt om U og V profil..... Hva foretrekker du? om du har gjort deg noen erfaringer på feltet da? Hvilke dekk står på sykkelen din nå?
Har svært liten erfaring og veet heller ikke forskjellen på U og V dekk. Dekkene jeg har på nå (som den ble levert med fra forhandler) er Pirelli Diablo Rosso Corsa. Jeg har ikke kjørt så hardt med den ennå og jeg har heller ikke noe sammenligningsgrunnlag da det er første gangen jeg kjører en annen type sykkel enn en cruiser. Men jeg ønsker uansett at egenskapene på tørt føre og grep i sving er det viktigste. Det er på tørt føre jeg kjører 90% av tiden. Når dte er vått tar jeg det piano uansett...

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

Dagens ST dekk som Z8,GT,PR4,RS2 etc skal du jaggu kjøre på i svinger for å få problem med grepet. Dekk er som MC, det handler ofte om kompromier. Men ST varer lenger. Kor mye lengre? Det kjem ann på sykkel og fører. No får du kjørt med dine dekk et stykke ut på våren og då får du no gå rett over på et ST dekk så får du sjølv prøvd forskjelen. Mangen er merke trufaste og når en først har funne et merke og type som passer dem så holder dem seg til det, så ikke altid lett å få objektive svar også for di folk og sykkler er forskjellige og reagerer ulikt på dekk.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24598
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Dagens ST dekk som Z8,GT,PR4,RS2 etc skal du jaggu kjøre på i svinger for å få problem med grepet. Dekk er som MC, det handler ofte om kompromier. Men ST varer lenger. Kor mye lengre? Det kjem ann på sykkel og fører. No får du kjørt med dine dekk et stykke ut på våren og då får du no gå rett over på et ST dekk så får du sjølv prøvd forskjelen. Mangen er merke trufaste og når en først har funne et merke og type som passer dem så holder dem seg til det, så ikke altid lett å få objektive svar også for di folk og sykkler er forskjellige og reagerer ulikt på dekk.
Nå føler jeg meg litt dum... men hva betyr "ST" ? :redface

Ja, det er nok som du sier at man finner et dekk man er komfortabel med så holder man seg til det. :thumleft

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

ST=Sportstouring dekk. Det du har på sykkelen din er en slags gatedekk for enkelte banedager i ny og ne eller kort sakt, sportsdekk,

Svar