Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Flanker »

"Phø" kåres herved til dagens trendord på MC Siden :-D

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av jhn »

Jeg kjørte tidligere en cruiser, da skjedde det relativt ofte at man blei utflirt om man parkerte ved siden av "feil" gruppe sykler, også om man parkerte litt for nært noen HD'r.
Etter det kjørte jeg en standard nakensykkel, det samme skjedde da.
Nå kjører jeg traktor, da blir man beskyldt for å være Borman light e.l.
De forskjellige fordommene hagler fra alle kanter mot all, om man ser etter de. Om man driter i de, blir de plutselig usynlige ... det har alltid funket fint for min del.
HD-eiere skiller seg ikke nevneverdig ut, hverken positivt eller negativt.
Kanskje bortsett fra at de fremstår som litt ekstra hårsåre i slike diskusjoner.

ZZR-Erling

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av ZZR-Erling »

Tja, hvorfor så lite?
Kanskje fordi de er på HD-forum der det er masse HD-reklame?
De elsker jo alt som har med HD å gjøre og alt annet e jo no skit...hehe

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av SuperMorten »

jhn skrev: HD-eiere skiller seg ikke nevneverdig ut, hverken positivt eller negativt.
Kanskje bortsett fra at de fremstår som litt ekstra hårsåre i slike diskusjoner.
Jeg har det motsatte inntrykk. Når man er på tur og stopper, blir det alltid litt hyggelig snakk med han på HDn. Han på R-sykkelen litt lengre bort ser ikke på andre enn seg selv, og snakker ikke med noen. (Min erfaring fra et par-tre turer med Bastøy-ferja i sommer)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev:Tja, hvorfor så lite?
Kanskje fordi de er på HD-forum der det er masse HD-reklame?
De elsker jo alt som har med HD å gjøre og alt annet e jo no skit...hehe
Æ har en 30 år gammel Zippo med et fett HD-emblem på i børsta stål :prf

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Relax »

sotOle skrev:Det er lite stoff om Harley- Davidson her inne. Med tanke på hvor mange Harley- Davidson som triller rundt på Norske veier og den lange historien disse syklene har i Norge. Det er et mylder av modeller og tre familier, Softail, Dyna og Touring og Sportstere.
Selv eier jeg en 1999 Dyna Wide Glide og en 2011 Road King Classic.

Valg av sykkel har også mye med hva vi forbinder med motorsykkelkjøring. Skal du pendle til og fra jobb og hensikten er å komme fortest mulig fram, er kanskje ikke Harley-Davidson det ultimate valget. (dog finnes det HD Sportstere).
For meg er Harleyen mer et nytelsesmiddel. Den låter finere enn Susan Boyle kan synge, jeg nyter følelsen av frihet og liker meg best på fylkesveier gjennom strøk med bebyggelse fra 50-60 tallet med tilhørende syrinbusker i hagen. Eller en tur opp Brøttumsbakka mens potetgraset blømer som lilla orkideer hele Brøttumsbakka ned i følge Prøysen.

Vi er jo alle forskjellige, men for øyeblikket gir Harley-Davidson meg alt jeg kan ønske fra en motorsykkel.

Jeg legger ved en omtale av Kevin Ash: http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot ... eview.html

Det går faktisk an å komme seg opp Stelvio passet på Harley også: [video]https://www.youtube.com/watch?v=ndIPAgAqEs0[/video]

God tur :prf
Kanskje de heller er på et forum med sine likesinnede ;)
Kanskje det er mer avslappende og passer dem bedre :)
"Do the right thing"

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Sted: Hedmark

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av teeU »

Relax skrev:
sotOle skrev:Det er lite stoff om Harley- Davidson her inne. Med tanke på hvor mange Harley- Davidson som triller rundt på Norske veier og den lange historien disse syklene har i Norge. Det er et mylder av modeller og tre familier, Softail, Dyna og Touring og Sportstere.
Selv eier jeg en 1999 Dyna Wide Glide og en 2011 Road King Classic.

Valg av sykkel har også mye med hva vi forbinder med motorsykkelkjøring. Skal du pendle til og fra jobb og hensikten er å komme fortest mulig fram, er kanskje ikke Harley-Davidson det ultimate valget. (dog finnes det HD Sportstere).
For meg er Harleyen mer et nytelsesmiddel. Den låter finere enn Susan Boyle kan synge, jeg nyter følelsen av frihet og liker meg best på fylkesveier gjennom strøk med bebyggelse fra 50-60 tallet med tilhørende syrinbusker i hagen. Eller en tur opp Brøttumsbakka mens potetgraset blømer som lilla orkideer hele Brøttumsbakka ned i følge Prøysen.

Vi er jo alle forskjellige, men for øyeblikket gir Harley-Davidson meg alt jeg kan ønske fra en motorsykkel.

Jeg legger ved en omtale av Kevin Ash: http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot ... eview.html

Det går faktisk an å komme seg opp Stelvio passet på Harley også: [video]https://www.youtube.com/watch?v=ndIPAgAqEs0[/video]

God tur :prf
Kanskje de heller er på et forum med sine likesinnede ;)
Kanskje det er mer avslappende og passer dem bedre :)
Selv foretrekker jeg å være ute å kjøre, møtte ikke mange sykler (ingen) rundt T.heims-fjorden for 3 uker siden, kanskje fordi det lå rundt 0.

Bilde

Blankis var det også på enkelte partier ned mot Mosvik...

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av LordShaft »

DrGreve skrev:
LordShaft skrev:Du har så utrolig mye kunnskap og kommer alltid med veldig gode poster, så håper dette var en engangs forseelse.
Dagens pekefinger fra det glade vestland. :thumleft

Note 4
Enten har du ikke humor, eller så registrerte du ikke dette tegnet :lol
Eller en kombinasjon..? :D
Skal ta litt selvkritikk på den hehe... Da jeg sitter på mobilen via Tapatalk, å der er ikke smiley synlig annet enn via koder/skrift...
Hehe, da legger vi den ballen død :thumleft

Note 4

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Sv: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av DrGreve »

LordShaft skrev:
DrGreve skrev:
LordShaft skrev:Du har så utrolig mye kunnskap og kommer alltid med veldig gode poster, så håper dette var en engangs forseelse.
Dagens pekefinger fra det glade vestland. :thumleft

Note 4
Enten har du ikke humor, eller så registrerte du ikke dette tegnet :lol
Eller en kombinasjon..? :D
Skal ta litt selvkritikk på den hehe... Da jeg sitter på mobilen via Tapatalk, å der er ikke smiley synlig annet enn via koder/skrift...
Hehe, da legger vi den ballen død :thumleft

Note 4
:thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
jhn skrev: HD-eiere skiller seg ikke nevneverdig ut, hverken positivt eller negativt.
Kanskje bortsett fra at de fremstår som litt ekstra hårsåre i slike diskusjoner.
Jeg har det motsatte inntrykk. Når man er på tur og stopper, blir det alltid litt hyggelig snakk med han på HDn. Han på R-sykkelen litt lengre bort ser ikke på andre enn seg selv, og snakker ikke med noen. (Min erfaring fra et par-tre turer med Bastøy-ferja i sommer)
Stort sett alltid hyggelige folk som kjører sykkel. Eneste må være de på ADV sykler, har opplevd at de ikke er så interesert i å sosialesere seg med oss på plastraketter.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:
ZZR-Erling skrev:Tja, hvorfor så lite?
Kanskje fordi de er på HD-forum der det er masse HD-reklame?
De elsker jo alt som har med HD å gjøre og alt annet e jo no skit...hehe
Æ har en 30 år gammel Zippo med et fett HD-emblem på i børsta stål :prf
Da mangler du bare en HD :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har to HD'er i pc'en :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av simpson »

SuperMorten skrev:
simpson skrev:Harley som sykkel er ikke mye å skryte av.
De selger kun pga middelaldrende mannfolk som trådstarter selv sier, drømmer om 50-60 tallet, føler friheten osv.
Teknisk er de håpløst gammeldagse, latterlig dårlig effektive motorer, kjøreegenskaper som er i en klasse for seg selv..
Her snakker vi fordommer som fordummer.
Har ikke statistikken foran meg, men syns å huske noe om at HD ligger på topp 3 når det gjelder ny-salg. At den ikke passer deg er mye mulig, men veldig mange HD-vil ikke tilbake til hva de nå enn hadde tidligere...
Hvorfor blander du inn slagstall?
Ikke kom å fortell at HD selger bra fordi det er sykkel av ypperste kvalitet, spekket med moderne nyvinninger og skikkelig frampå med ytvikling?
Det HD lager i dag, gjore japsene på 60-70 tallet.
Det finnes ikke noe mere "Harry" enn vokse folk på en HD som bråker noe hinsides, og ikke en gang drar skinnet av pølsa :-)å :-)å :-)å

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av L-NA »

Begynner etterhvert å bli nokså interessant å følge denne HD tråden, virker som om folk forandrer sin personlighet etterhvert som man bytter sykkel?
For å unngå å tråkke noen på tærne, så kan jeg vel snakke om meg selv, Jeg er vel sånn bortimot en A-Sossial einstøing som aldri tar kontakt, men prater i vei når jeg først er komet i gang. Men hvilken sykkel skal jeg da velge for å blir mer sosial, Og hva om jeg kjøper en BMW S 1000 XR. Denne benevner BMW som alt fra en sportsmotorsykkel og har fleksibiliteten til en enduromotorsykkel og komforten til en touringmotorsykkel. Hvilken personlighet får jeg da? :redface Bare lurte...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Bjerknez »

L-NA skrev: Hvilken personlighet får jeg da? :redface Bare lurte...
Kamelon? :thumleft

Svar