![Thumbsup :thumleft](./images/smilies/thumbsup.gif)
![Hei hei :vs](./images/smilies/vinkesmil.gif)
Det er jeg fullstendig klar over, godeste BjerknezBjerknez skrev:Bare for opplysningens skyld så er denne tråden gammel og TS har rukket å eid snart to sykler siden den tid. Ingen av dem var en MT07![]()
Hehe, okay, trodde du bommet litt seruAJ skrev:Det er jeg fullstendig klar over, godeste BjerknezBjerknez skrev:Bare for opplysningens skyld så er denne tråden gammel og TS har rukket å eid snart to sykler siden den tid. Ingen av dem var en MT07![]()
.
Betyr imidlertid ikke at MT-07 er uaktuell for andre. Som f.eks. meg selv, som et sykkel nr. to alternativ. Noe som nesten er uimotståelig fristende etter glaning på flere MT-07 videoer på nettet... :-)
MT-07ABS koster 86.900 for 35kW og 91.900 for fullversjon + klargjøring/regomkostningerTOH skrev:Ser ut til at prisen etter de nye avgiftene blir kr 90.000,-
Litt partisk muligensmen mener at man får en meget morsom sykkel
for de pengene
Min lille erfaring så langt sier at det som virker behagelig med prøvesitting ikke alltid bør være behagelig på langkjøring, og motsatt. Cruiseren jeg hadde var veldig behagelig å sitte på når jeg prøvesatt og den var veldig behagelig å kjøre også så klart, men jeg kjente det i ryggen etter ca. 15 mil i strekk da alle humper og ujevnheter gikk rett opp i ryggen grunnet en tilnærmet 90 grader sittestilling. Når jeg satt meg på sykkelen jeg har i dag for første gang så tenkte jeg "jaja, kul sykkel og god sittestilling, men ikke like god som cruiseren" Sannheten var at sistnevnte fungerer bedre på langtur enn cruiseren.dmorgan skrev:Det kan jo være alderen som tynger, men siden jeg har noe av det samme problemet med sykkelen jeg har i dag prøver jeg å finne en sykkel med bedre sitteposisjon, samt med de andre kriteriene jeg er ute etter. MT-07 hadde vært bra mtp pris og egenskaper, men jeg er redd for at jeg ender opp med å irritere meg over kjøreposisjonen. MT-09 er 30k dyrere men virker langt mer behagelig, hvertfall utifra prøvesitting.
PSST - Du må ikke glemme at jeg har storebroren til Lille Grønne stående for salg her. Anbefaler deg å prøve den uansett kjøpelyst eller ikke.Banditmannen skrev:Må innrømme at jeg også har blitt litt forelska i MT-07!![]()
Kombinasjonen av lav pris, kult utseende og et "hyggelig" vekt/effekt forhold gjør at dette virker som veldig mye sykkel for pengene!
Har bare sett bilder av den enda, men håper at det lar seg gjøre å få seg en prøvetur en gang til neste år.![]()
Den er faktisk så billig at jeg, uten å opparbeide meg særlig gjeld, og uten å være FOR økonomisk kreativ, KUNNE kjøpt denne i morra!(eller aller helst over nyttår![]()
)
Men, det er et stort MEN(faktisk flere...), jeg er ikke sikker på hvordan min fysiske og økonomiske helse blir i fremtiden(men hvem gjør det???)
Og til sist er jeg ikke sikker på om den er ca.70 000 kr artigere enn Lille Grønne(Honda CB 500, 1995)
Av ren nysgjerrighet: Hvor lange etapper har du faktisk fått kjørt og over hvor mange dager påfølgende, har du kjørt de forskjellige syklene dine?Bjerknez skrev:Min lille erfaring så langt sier at det som virker behagelig med prøvesitting ikke alltid bør være behagelig på langkjøring, og motsatt. Cruiseren jeg hadde var veldig behagelig å sitte på når jeg prøvesatt og den var veldig behagelig å kjøre også så klart, men jeg kjente det i ryggen etter ca. 15 mil i strekk da alle humper og ujevnheter gikk rett opp i ryggen grunnet en tilnærmet 90 grader sittestilling. Når jeg satt meg på sykkelen jeg har i dag for første gang så tenkte jeg "jaja, kul sykkel og god sittestilling, men ikke like god som cruiseren" Sannheten var at sistnevnte fungerer bedre på langtur enn cruiseren.dmorgan skrev:Det kan jo være alderen som tynger, men siden jeg har noe av det samme problemet med sykkelen jeg har i dag prøver jeg å finne en sykkel med bedre sitteposisjon, samt med de andre kriteriene jeg er ute etter. MT-07 hadde vært bra mtp pris og egenskaper, men jeg er redd for at jeg ender opp med å irritere meg over kjøreposisjonen. MT-09 er 30k dyrere men virker langt mer behagelig, hvertfall utifra prøvesitting.
Det er kanskje ikke så lett å få til slike kjøreetapper når man prøvekjører, men kjør noen mil før du bestemmer deg
Cruiseren har jeg kjørt til sammen 21.000km siden Jeg fikk den og den lengste turen var vel når jeg dro til vestlandet til min famile. Kjørte vel kanskje 25 mil på det lengste hvis vi snakker om i strekk uten stopp. Ellers ble etappene på rundt 10-15 mil a gangen med denne. Den jeg har i dag har jeg kun kjørt ca. 2.500km. Med så langt men den lengste turen med denne som jeg kjørte i ett strekk uten stopp var 35 mil. Da var tanken veeeldig tom. Cruiseren brukte jeg nermest hver dag.evike skrev:Av ren nysgjerrighet: Hvor lange etapper har du faktisk fått kjørt og over hvor mange dager påfølgende, har du kjørt de forskjellige syklene dine?Bjerknez skrev:Min lille erfaring så langt sier at det som virker behagelig med prøvesitting ikke alltid bør være behagelig på langkjøring, og motsatt. Cruiseren jeg hadde var veldig behagelig å sitte på når jeg prøvesatt og den var veldig behagelig å kjøre også så klart, men jeg kjente det i ryggen etter ca. 15 mil i strekk da alle humper og ujevnheter gikk rett opp i ryggen grunnet en tilnærmet 90 grader sittestilling. Når jeg satt meg på sykkelen jeg har i dag for første gang så tenkte jeg "jaja, kul sykkel og god sittestilling, men ikke like god som cruiseren" Sannheten var at sistnevnte fungerer bedre på langtur enn cruiseren.dmorgan skrev:Det kan jo være alderen som tynger, men siden jeg har noe av det samme problemet med sykkelen jeg har i dag prøver jeg å finne en sykkel med bedre sitteposisjon, samt med de andre kriteriene jeg er ute etter. MT-07 hadde vært bra mtp pris og egenskaper, men jeg er redd for at jeg ender opp med å irritere meg over kjøreposisjonen. MT-09 er 30k dyrere men virker langt mer behagelig, hvertfall utifra prøvesitting.
Det er kanskje ikke så lett å få til slike kjøreetapper når man prøvekjører, men kjør noen mil før du bestemmer deg