Jeg undrer meg også over de ganske mange selvmotsigende "sannheter" som visstnok skal være det riktige og fornuftige å mene som motorsyklist.SuperMorten skrev:Helt enig med overskriften i tråden. Men det jeg undres aller mest over, er "reglene". Det er dødssynd å kjøre uten skikkelige kjøreklær, hansker og støvler, til og med åpningshjelm er fy fy.. men tar du på en refleksvest er du en usikker, uerfaren og mindre god sjåfør.
En annen ting som forundrer meg er at her bruker folk 100-tusener på ny motorsykkel, og så er det om å gjøre å spare en 100-lapp på billig olje, men for all del, ikke fyll bensin på Statoil, for der er det mye etanol..
Det vet jeg ikke, og selv er jeg både motstander og tilhenger. Motstander av at tilhengerne skal møte motstand fra ikke-tilhengerne ... populært kalt "motstanderne". De er tilhengere av motstand, ikke av tilhengerneLordShaft skrev:Er det "motstanderne" eller de som bruker de som diskuterer det mest
Note 4
Ja, det høres merkelig ut.Banditmannen skrev:Jeg forundres av at enkelte "refleksvestmotstandere" lar seg provosere så voldsomt av at noen andre velger å bruke refleksvest(eller andre klær med tilsvarende funksjon)![]()
Du har sannelig tro på at refleksvesten har magiske egenskaper når du sammenligner den med kjøreklærSuperMorten skrev:Helt enig med overskriften i tråden. Men det jeg undres aller mest over, er "reglene". Det er dødssynd å kjøre uten skikkelige kjøreklær, hansker og støvler, til og med åpningshjelm er fy fy.. men tar du på en refleksvest er du en usikker, uerfaren og mindre god sjåfør
Rune75 skrev:Overskrift: Kjører uten refleksvest.
Ja da har du for lite å tenke på ... :-)åZZR-Erling skrev:Ja, feks:
..neglisjerer å bruke blinklys
..kjører for nært hverandre og andre trafikanter, (ala ligge klint oppi for å vente på en mulighet til å kjøre forbi). En liten brems hos den foran, og ulykken er ett faktum
..kjører uten lys
..har stoppet for ett eller annet og står og vaser innpå veien
..laster "i hue og ræva", særlig digre toppbokser og oppå der igjen
..har elendig sporvalg og slakker for hver sving, stiv som noen stokker, (nervøs og for lite kjøring)
..kjører med sportsdekk vår og høst
..kjører med utslitte dekk
..skryter hemningsløst av hvor fort det har gått i svinger, mens dekka dems avslører at det knapt har hatt helling![]()
Snikendeugle skrev:Jeg undres over all elitismen mellom MC folk... :=
Du har tydeligvis ikke skjønt noe. Les alt en gang til.cevillan skrev:Du har sannelig tro på at refleksvesten har magiske egenskaper når du sammenligner den med kjøreklærSuperMorten skrev:Helt enig med overskriften i tråden. Men det jeg undres aller mest over, er "reglene". Det er dødssynd å kjøre uten skikkelige kjøreklær, hansker og støvler, til og med åpningshjelm er fy fy.. men tar du på en refleksvest er du en usikker, uerfaren og mindre god sjåfør. Jeg skjønner refleksvestdiskusjoner drar ut når tilhengerne argumenter på dette nivået.