Råd ved kjøp av BMW
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Råd ved kjøp av BMW
Her finnes vel det meste om LT på godt og vondt: http://www.bmwlt.com/forums/k1200lt/
Men er enig som noen har sagt at K1200LT er en veldig forskjellig sykkel fra Sprint'en. BMW sykkelen som er nærmest er vel heller K1200S ?
Men er enig som noen har sagt at K1200LT er en veldig forskjellig sykkel fra Sprint'en. BMW sykkelen som er nærmest er vel heller K1200S ?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Re: Råd ved kjøp av BMW
Ja, en LT er jo en svær "klædd" ifht en Sprint 955 :) K12/13S vil du like.
-
- Innlegg: 148
- Registrert: 14 nov 2014, 19:44
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
- Bosted: Hokksund
Re: Råd ved kjøp av BMW
Bjerknez skrev:Det er helt riktig, men hvis du leser første post så skriver han han like mye om negativiteten rundt hans opplevelser av Triumph forhandlere, og da anser jeg saken slik at han er frustrert og at han kanskje innerst inne EGENTLIG vil ha en Triumph og at han kutter ut dette ene og alene grunnet hans opplevelser av forhandlerene.L-NA skrev:Gorden her har spurt i denne tråden om "Råd ved kjøp av BMW"...og hva får han? litt sleng bemerkninger og kommentarer for at han bytter ut Triumphen sin....
Forumet her er fullt av BMW eiere og entusiaster....Selv jeg vet at det er enormt mye bra med disse syklene, og noe litt dårligere.... Gi han nå det han spør om da for helv...:-)å
Derfor så synes jeg det var på sin plass og fortelle at hans episode med Graarud Motor ikke bør vektlegges nevneverdig. Spesielt hvis ikke dette var mer enn en engangshendelse. Derimot kunne han jo lett fått fikset dette uavhengig av hva dem syntes. Jeg er heller overassket over at dem ikke tok på seg en jobb dem lett kunne tjent noen kroner på, men det er en annen sak.
Alf Graarud Motor har i følge en mail jeg har fått sagt at ryktene rundt at dem skulle avvikle samarbeidet med Triumph bare er det reneste oppspinn. Faktisk så øker dem salget og dem har også satt krav overfor Triumph som faktisk Triumph har etterfulgt. Dem jobber også med i skrivende stund for å bli et "testsenter" for Triumph. Vet ikke hva det betyr for å være ærlig, men det høres jo ikke negativt ut![]()
Ikke noe galt med BMW i det hele tatt, men håper ikke TS bytter merke KUN grunnet denne episoden.:-)å
Til dere alle som har gitt tilbakemelding angående Triumph/BMW tema. Hoved grunn til spørsmål som jeg skrev i min opprinnelig melding er en meget frustrerende nettverk av Triumph dealers her i Norge, d.v.s Oslo/Østfold/Vestfold. Jeg har ingen problemer med Triumph MCer, men er lut lei holdninger/dårlig service innstilling på Norske Triumph verksteder. En 2 A4 side brev sendt jeg til den Skandinaviske Triumph rep. med begrunnelse for misnøye og han sier han skulle tar det opp med Triumph UK og forhandler her i Norge, (igjen). Hva det ble til vet ikke jeg. Når det gjelder Alf Graarud, og skift av bak hjuls lagre, hadde ikke jeg ventet den negativ svar som jeg fikk, og da satt jeg et spørsmåls tegn til kompetanse hos Triumph Fredrikstad. Kanskje dere kan forstår at jeg er skeptisk? Graarud er sikkert en bra Triumph forhandler ellers, det er bare min erfaring.
Men jeg takker alle for interesse og svar jeg har fått.
Gordon
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Råd ved kjøp av BMW
Jeg håper uansett du tar til vettet og velger riktig 

- Flattop
- Innlegg: 415
- Registrert: 29 apr 2010, 14:43
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
- Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg
Re: Råd ved kjøp av BMW
Tja for å gi et tilsvar til det opprinnelige spørsmålet:
Jeg har en 2003 K1200LT. Har hatt den siden høsten 2006.
Har selv ikke kjørt så mange mil med den, så den har vel dratt på seg en 50000 til nå. Det meste den har fått på kort tid hos meg er en 10 dagers tur til Alpene i fjor, og da ble det 5498 kilometer i salen på denne sykkelen. Ikke en gang på denne turen hadde jeg behov for å stoppe for å hvile rygg/bein/rumpe. Du sitter ganske rett opp og ned med bredt grep på styret
Kjøring på Autobahn eller hjemme i høye hastigheter er ikke noe problem. Jeg sitter bak vindekjermen, finnes i to høyder og jeg har den lave, godt utenfor vinden og med relativt grei beskyttelse mot regn. Med god dress eller regndress fins det ikke noe problem selv om det skulle vare og rekke før regnet gir seg. Da er jo varmen i sete og håndtak (i 2 styrker) grei. Stereoanlegg/radio er det jo på den, som kan utbygges med støtte for oppkobling med avspilling fra telefon eller vanlige USB minnepenner og ipod. Fører og ikke minst passasjer sitter godt på brede og gode seter, og passasjereren har ryggstøtte også. Kan også sette på armlener til denne.
ABS med linkede bremser har meget god virkegrad.
Integrerte pakkbokser sluker en god del bagasje, samt om du vil kan en benytte den topprack'en som de fleste har påmontert.
LT'en er en tung sykkel som ligger godt på veien, slik at det er fullt ut mulig å kjøre litt inspirert, det er ikke mange vanlige sykler som er i stand til å legge deg igjen i blårøyken, og da bruker jeg å si at når de står og fyller mer bensin og retter ut igjen ryggtavla så kommer jeg loffende forbi med god lyd på stereo'n.
Snittbruket er omlag 0,44 så du kommer en 450-500 kilometer mellom fyllingene. Men alt dette ser du godt på kjørecomputeren som er lett å kjenne igjen fra BMW-biler. Instumentering ellers er også lett gjenkjennelig.
Bakdeler, ja jøsses. Servicer om du setter vekk dette kan bli litt dyrere enn du kunne tenke deg. Mye av dette skyldes jo at det må brukes en del tid på å ta av og montere på igjen all Tupperwaren som sitter på sykkelen. I tillegg er det jo en teknisk avansert sykkel så ikke alt kan du gjøre selv, men på den andre siden om du er litt fingernem ligger det drøssevis av videoer om hvordan du kan komme deg rundt og gjøre det meste selv.
Jeg har selv kun hatt ett problem med den på all min tid. Det er en simmerring på Kardangen som svetter litt, men sjekker oljen og tørker vekk sølet så er det ikke noe stort problem. Oljeskift f.eks gjør jeg selv, og det eneste som er problematisk er påfyllingen av oljen etterpå, påfyllingen ligger litt knølete plassert.
Motoren er jo en velprøvd rekkefirer, som i mitt tilfelle har 98 hester. Mener at 2004 og nyere, som har den lille faceliften samt elektrisk midtstøtte, har 125 hester. Nok av hester for mitt bruk.
Lyset er litt underkjent, men det er vel ikke ukjent for BMW. Har byttet til 'Nightbreaker' pærer og det gav en merkbart forbedring.
Spør i vei om du trenger å vite noe, så skal jeg svare etter beste evne, merk deg det at jeg er en Mc-bruker og ikke Mc-professor og tar følgelig feil i enkelte tekniske ting og tang, men kjøreopplevelser kan jeg fortelle om.
Jeg har en 2003 K1200LT. Har hatt den siden høsten 2006.
Har selv ikke kjørt så mange mil med den, så den har vel dratt på seg en 50000 til nå. Det meste den har fått på kort tid hos meg er en 10 dagers tur til Alpene i fjor, og da ble det 5498 kilometer i salen på denne sykkelen. Ikke en gang på denne turen hadde jeg behov for å stoppe for å hvile rygg/bein/rumpe. Du sitter ganske rett opp og ned med bredt grep på styret
Kjøring på Autobahn eller hjemme i høye hastigheter er ikke noe problem. Jeg sitter bak vindekjermen, finnes i to høyder og jeg har den lave, godt utenfor vinden og med relativt grei beskyttelse mot regn. Med god dress eller regndress fins det ikke noe problem selv om det skulle vare og rekke før regnet gir seg. Da er jo varmen i sete og håndtak (i 2 styrker) grei. Stereoanlegg/radio er det jo på den, som kan utbygges med støtte for oppkobling med avspilling fra telefon eller vanlige USB minnepenner og ipod. Fører og ikke minst passasjer sitter godt på brede og gode seter, og passasjereren har ryggstøtte også. Kan også sette på armlener til denne.
ABS med linkede bremser har meget god virkegrad.
Integrerte pakkbokser sluker en god del bagasje, samt om du vil kan en benytte den topprack'en som de fleste har påmontert.
LT'en er en tung sykkel som ligger godt på veien, slik at det er fullt ut mulig å kjøre litt inspirert, det er ikke mange vanlige sykler som er i stand til å legge deg igjen i blårøyken, og da bruker jeg å si at når de står og fyller mer bensin og retter ut igjen ryggtavla så kommer jeg loffende forbi med god lyd på stereo'n.
Snittbruket er omlag 0,44 så du kommer en 450-500 kilometer mellom fyllingene. Men alt dette ser du godt på kjørecomputeren som er lett å kjenne igjen fra BMW-biler. Instumentering ellers er også lett gjenkjennelig.
Bakdeler, ja jøsses. Servicer om du setter vekk dette kan bli litt dyrere enn du kunne tenke deg. Mye av dette skyldes jo at det må brukes en del tid på å ta av og montere på igjen all Tupperwaren som sitter på sykkelen. I tillegg er det jo en teknisk avansert sykkel så ikke alt kan du gjøre selv, men på den andre siden om du er litt fingernem ligger det drøssevis av videoer om hvordan du kan komme deg rundt og gjøre det meste selv.
Jeg har selv kun hatt ett problem med den på all min tid. Det er en simmerring på Kardangen som svetter litt, men sjekker oljen og tørker vekk sølet så er det ikke noe stort problem. Oljeskift f.eks gjør jeg selv, og det eneste som er problematisk er påfyllingen av oljen etterpå, påfyllingen ligger litt knølete plassert.
Motoren er jo en velprøvd rekkefirer, som i mitt tilfelle har 98 hester. Mener at 2004 og nyere, som har den lille faceliften samt elektrisk midtstøtte, har 125 hester. Nok av hester for mitt bruk.
Lyset er litt underkjent, men det er vel ikke ukjent for BMW. Har byttet til 'Nightbreaker' pærer og det gav en merkbart forbedring.
Spør i vei om du trenger å vite noe, så skal jeg svare etter beste evne, merk deg det at jeg er en Mc-bruker og ikke Mc-professor og tar følgelig feil i enkelte tekniske ting og tang, men kjøreopplevelser kan jeg fortelle om.
-
- Innlegg: 148
- Registrert: 14 nov 2014, 19:44
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
- Bosted: Hokksund
Re: Råd ved kjøp av BMW
Hei Flattop, takk for en konstruktiv resumè. Mange fine tips.Flattop skrev:Tja for å gi et tilsvar til det opprinnelige spørsmålet:
Jeg har en 2003 K1200LT. Har hatt den siden høsten 2006.
Har selv ikke kjørt så mange mil med den, så den har vel dratt på seg en 50000 til nå. Det meste den har fått på kort tid hos meg er en 10 dagers tur til Alpene i fjor, og da ble det 5498 kilometer i salen på denne sykkelen. Ikke en gang på denne turen hadde jeg behov for å stoppe for å hvile rygg/bein/rumpe. Du sitter ganske rett opp og ned med bredt grep på styret
Kjøring på Autobahn eller hjemme i høye hastigheter er ikke noe problem. Jeg sitter bak vindekjermen, finnes i to høyder og jeg har den lave, godt utenfor vinden og med relativt grei beskyttelse mot regn. Med god dress eller regndress fins det ikke noe problem selv om det skulle vare og rekke før regnet gir seg. Da er jo varmen i sete og håndtak (i 2 styrker) grei. Stereoanlegg/radio er det jo på den, som kan utbygges med støtte for oppkobling med avspilling fra telefon eller vanlige USB minnepenner og ipod. Fører og ikke minst passasjer sitter godt på brede og gode seter, og passasjereren har ryggstøtte også. Kan også sette på armlener til denne.
ABS med linkede bremser har meget god virkegrad.
Integrerte pakkbokser sluker en god del bagasje, samt om du vil kan en benytte den topprack'en som de fleste har påmontert.
LT'en er en tung sykkel som ligger godt på veien, slik at det er fullt ut mulig å kjøre litt inspirert, det er ikke mange vanlige sykler som er i stand til å legge deg igjen i blårøyken, og da bruker jeg å si at når de står og fyller mer bensin og retter ut igjen ryggtavla så kommer jeg loffende forbi med god lyd på stereo'n.
Snittbruket er omlag 0,44 så du kommer en 450-500 kilometer mellom fyllingene. Men alt dette ser du godt på kjørecomputeren som er lett å kjenne igjen fra BMW-biler. Instumentering ellers er også lett gjenkjennelig.
Bakdeler, ja jøsses. Servicer om du setter vekk dette kan bli litt dyrere enn du kunne tenke deg. Mye av dette skyldes jo at det må brukes en del tid på å ta av og montere på igjen all Tupperwaren som sitter på sykkelen. I tillegg er det jo en teknisk avansert sykkel så ikke alt kan du gjøre selv, men på den andre siden om du er litt fingernem ligger det drøssevis av videoer om hvordan du kan komme deg rundt og gjøre det meste selv.
Jeg har selv kun hatt ett problem med den på all min tid. Det er en simmerring på Kardangen som svetter litt, men sjekker oljen og tørker vekk sølet så er det ikke noe stort problem. Oljeskift f.eks gjør jeg selv, og det eneste som er problematisk er påfyllingen av oljen etterpå, påfyllingen ligger litt knølete plassert.
Motoren er jo en velprøvd rekkefirer, som i mitt tilfelle har 98 hester. Mener at 2004 og nyere, som har den lille faceliften samt elektrisk midtstøtte, har 125 hester. Nok av hester for mitt bruk.
Lyset er litt underkjent, men det er vel ikke ukjent for BMW. Har byttet til 'Nightbreaker' pærer og det gav en merkbart forbedring.
Spør i vei om du trenger å vite noe, så skal jeg svare etter beste evne, merk deg det at jeg er en Mc-bruker og ikke Mc-professor og tar følgelig feil i enkelte tekniske ting og tang, men kjøreopplevelser kan jeg fortelle om.
Gordon
-
- Innlegg: 148
- Registrert: 14 nov 2014, 19:44
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
- Bosted: Hokksund
Re: Råd ved kjøp av BMW
Takk for det L-NA, det var det jeg spurte etter.L-NA skrev:Gorden her har spurt i denne tråden om "Råd ved kjøp av BMW"...og hva får han? litt sleng bemerkninger og kommentarer for at han bytter ut Triumphen sin....
Forumet her er fullt av BMW eiere og entusiaster....Selv jeg vet at det er enormt mye bra med disse syklene, og noe litt dårligere.... Gi han nå det han spør om da for helv...:-)å
Gordon
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Sv: Råd ved kjøp av BMW
Det kan jeg (som bor i Toscana) skrive under på!MLeikarnes skrev: AMS i Ålesund er gode på BMW....
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: Råd ved kjøp av BMW
Vordan er det med BMW i Hordaland?
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Råd ved kjøp av BMW
Lykke til med sykkel-valget, de derre Bimmera er jo fine greier, og LT er jo og velkjennt under navnet "Krengetoget". Dvs de går som på skinner i svingene i høy hastighet.
Så langt allt vel.
Men, hva er det som gjør så mange av de derre Bimmer-eierne så lettfyrte, hårsåre og nærtakende??
Så langt allt vel.
Men, hva er det som gjør så mange av de derre Bimmer-eierne så lettfyrte, hårsåre og nærtakende??
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Råd ved kjøp av BMW
Det er den høye alderen det vet duArcticTiger skrev: Men, hva er det som gjør så mange av de derre Bimmer-eierne så lettfyrte, hårsåre og nærtakende??


FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: Råd ved kjøp av BMW
HÆ?????? HVA P"#¤%&/()=)(/&%¤#" ER DET DU KOMMER Å SIERArcticTiger skrev:Men, hva er det som gjør så mange av de derre Bimmer-eierne så lettfyrte, hårsåre og nærtakende??










Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Bosted: Sandefjord
Re: Råd ved kjøp av BMW
Gordon;
Jeg snakker kun for meg selv;
Har kun hatt to 'tunge' sykler;
én BMW F800 GS,
én BMW R 1200 GS.
Sistnevnte fikk jeg i juli i fjor og har kjørt 30'000km på den - uten noen problemer.
Bor i Sandefjord og ALDRI hatt problemer hos forhandler (Speed MC i Sandefjord).
Jeg snakker kun for meg selv;
Har kun hatt to 'tunge' sykler;
én BMW F800 GS,
én BMW R 1200 GS.
Sistnevnte fikk jeg i juli i fjor og har kjørt 30'000km på den - uten noen problemer.
Bor i Sandefjord og ALDRI hatt problemer hos forhandler (Speed MC i Sandefjord).
Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
Re: Råd ved kjøp av BMW
Slutt å BRÅK!!!Kmann skrev:HÆ?????? HVA P"#¤%&/()=)(/&%¤#" ER DET DU KOMMER Å SIERArcticTiger skrev:Men, hva er det som gjør så mange av de derre Bimmer-eierne så lettfyrte, hårsåre og nærtakende??![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VI ER DA F..... HAKKE OG STEIKE IKKE SINNA
![]()
![]()
Måtte bare




-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Råd ved kjøp av BMW
Jeg er veldig fornøyd med BMW i Bergen... Ingen tvil om hvor jeg blir å kjøpe sykkel igjen om valget blir BMW ktm eller kawaKawaJens skrev:Vordan er det med BMW i Hordaland?
Note 4
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Råd ved kjøp av BMW
Jeg er overhodet ikke hårsår, men har lagt merke til en ting. De som kritiserer, gjør det stort sett på bakgrunn av noe de har lest, eller noe de har hørt av naboen til en som kan lese..ArcticTiger skrev:
Men, hva er det som gjør så mange av de derre Bimmer-eierne så lettfyrte, hårsåre og nærtakende??



[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Råd ved kjøp av BMW
SuperMorten skrev:Jeg er overhodet ikke hårsår, men har lagt merke til en ting. De som kritiserer, gjør det stort sett på bakgrunn av noe de har lest, eller noe de har hørt av naboen til en som kan lese..ArcticTiger skrev:
Men, hva er det som gjør så mange av de derre Bimmer-eierne så lettfyrte, hårsåre og nærtakende??Jeg er fornøyd med BMW'n akkurat som jeg var fornøyd med Suzukien før det. Neste sykkel blir sikkert en GS
hvis det ikke blir en Multistrada eller Honda... eller kanskje en Harley..
Det hadde blitt veldig stille på internett om man kun skulle gi råd om ting man hadde personlig erfaring med

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Råd ved kjøp av BMW
Jammen... Det kunne ikke falle meg inn å gi råd basert på rykter. Jeg har kjørt veldig mange sykler som i følge eier var verden beste, men som ikke passet meg. Den er jo fortsatt verdens beste for eieren.Tommas skrev:SuperMorten skrev:Jeg er overhodet ikke hårsår, men har lagt merke til en ting. De som kritiserer, gjør det stort sett på bakgrunn av noe de har lest, eller noe de har hørt av naboen til en som kan lese..ArcticTiger skrev:
Men, hva er det som gjør så mange av de derre Bimmer-eierne så lettfyrte, hårsåre og nærtakende??Jeg er fornøyd med BMW'n akkurat som jeg var fornøyd med Suzukien før det. Neste sykkel blir sikkert en GS
hvis det ikke blir en Multistrada eller Honda... eller kanskje en Harley..
Det hadde blitt veldig stille på internett om man kun skulle gi råd om ting man hadde personlig erfaring med
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Råd ved kjøp av BMW
oops, mente ikke deg. Mer en generell betraktningSuperMorten skrev:Jammen... Det kunne ikke falle meg inn å gi råd basert på rykter. Jeg har kjørt veldig mange sykler som i følge eier var verden beste, men som ikke passet meg. Den er jo fortsatt verdens beste for eieren.Tommas skrev:SuperMorten skrev:Jeg er overhodet ikke hårsår, men har lagt merke til en ting. De som kritiserer, gjør det stort sett på bakgrunn av noe de har lest, eller noe de har hørt av naboen til en som kan lese..ArcticTiger skrev:
Men, hva er det som gjør så mange av de derre Bimmer-eierne så lettfyrte, hårsåre og nærtakende??Jeg er fornøyd med BMW'n akkurat som jeg var fornøyd med Suzukien før det. Neste sykkel blir sikkert en GS
hvis det ikke blir en Multistrada eller Honda... eller kanskje en Harley..
Det hadde blitt veldig stille på internett om man kun skulle gi råd om ting man hadde personlig erfaring med

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Råd ved kjøp av BMW
Tok det ikke personligTommas skrev:
oops, mente ikke deg. Mer en generell betraktning

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Råd ved kjøp av BMW
Bmw er sikkert like fint som noe annet, lykke til med valget.Gordon skrev:Til dere alle som har gitt tilbakemelding angående Triumph/BMW tema. Hoved grunn til spørsmål som jeg skrev i min opprinnelig melding er en meget frustrerende nettverk av Triumph dealers her i Norge....
Du har ikke prøvd GMS på Gjøvik da. Dem har jeg fått meget tilfredsstillende behandling av ved kjøp av min Explorer. Samt service nivå videre utover. Jeg har sykkelen min på vinterlagring der, og jammen meg kom det en personlig skrevet mail fra dem hvordan sykkelen min hadde det med ønske om God Jul til meg og familien

-
- Innlegg: 148
- Registrert: 14 nov 2014, 19:44
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
- Bosted: Hokksund
Re: Råd ved kjøp av BMW
Hei Busa Trond, Jeg har tenkte på Gjøvik, det er bare 15 mil fra der hvor jeg bor, også 10 mil mindre enn til Karlstad. Det er ikke umulig at jeg tar kontakt med GMS til våren.Busa Trond skrev:Bmw er sikkert like fint som noe annet, lykke til med valget.Gordon skrev:Til dere alle som har gitt tilbakemelding angående Triumph/BMW tema. Hoved grunn til spørsmål som jeg skrev i min opprinnelig melding er en meget frustrerende nettverk av Triumph dealers her i Norge....
Du har ikke prøvd GMS på Gjøvik da. Dem har jeg fått meget tilfredsstillende behandling av ved kjøp av min Explorer. Samt service nivå videre utover. Jeg har sykkelen min på vinterlagring der, og jammen meg kom det en personlig skrevet mail fra dem hvordan sykkelen min hadde det med ønske om God Jul til meg og familien
Gordon
Re: Råd ved kjøp av BMW
BMW som alle andre har hatt og har endel recals. Du må sjekke opp om de er gjennomført. Ring MC HUset Nydalen, eller Speed MC Sandefjord.