Post bilde av ditt beste sommerminne

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Olav K »

ojda skrev:
Det beste Olav minnes fra sommeren er meg, det beste jeg minnes fra sommeren er Busan og det beste Busan minnes fra sommeren er Bjerknez. De må være noe veldig spesiellt med Triumph-folk :thumleft


...You meet the nicest people on a Triumph... :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22935
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
ojda skrev:
Det beste Olav minnes fra sommeren er meg, det beste jeg minnes fra sommeren er Busan og det beste Busan minnes fra sommeren er Bjerknez. De må være noe veldig spesiellt med Triumph-folk :thumleft


...You meet the nicest people on a Triumph... :knegg
Enig! Jeg er vertfall veldig hyggelig :redface :-# :x

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
Olav K skrev:
ojda skrev:
Det beste Olav minnes fra sommeren er meg, det beste jeg minnes fra sommeren er Busan og det beste Busan minnes fra sommeren er Bjerknez. De må være noe veldig spesiellt med Triumph-folk :thumleft


...You meet the nicest people on a Triumph... :knegg
Enig! Jeg er vertfall veldig hyggelig :redface :-# :x

Nå var jeg litt vel rask til å knytte forbindelsene mellom Triumph-venner her :sorry
Busa`n hadde jo lagt til et bilde av A.T. og undertegnede og ikke han Bjerksnez. Min feil :redface
Men vi har da tura me`n Bjerksnez å han var da både trivelig, og fikk etterhvert en flott
sykkel av edelt fabrikat. Så han passerer helt klart :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av SuperMorten »

ZZR-Erling skrev: ...men, hvorfor kjøre via Sverige? Det er jo den kjedelige måten.
Fra øst til nord:
unngå Sverige og E6 fra Oppdal-Trondheim.
Velg E3 til Tynset, så Røros og Villmarksveien til Stjørdal, eller Folldal til Dovrefjell-Oppdal-Sunndalsøra og videre nordover.
Det er litt sent å gi råd over et halvt år etter at turen fant sted :knegg Har kjørt Norge på kryss og tvers i snart 30 år, og som passasjer i baksetet før det. Som ivrig jeger er jeg spesielt godt kjent i området du beskriver. Men denne gangen var det ikke det som var målet.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Kmann »

Turen begynte ihvertfall veldig bra

Bilde
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av rogg »

Er mange gode sommerminner, men vil dele høstturen til Smia MC. Dette er tredje turen i Smia MC sin historie, og vi har muligens funnet noe som blir fast innslag på høsten.
Her er i alle fall noen bilder og film fra årets tur.

[video]http://vimeo.com/104249403[/video]
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Arvid
Innlegg: 29
Registrert: 12 feb 2013, 04:53
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2014

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Arvid »

Et bilde fra årets tur til alpene, vært der 3 år på rad nå, like bra hver gang. Andermatt ligger innerst i dalen inne i disen.
Denne dagen sto vi opp til kjempevær og dro ivei tidlig om morgenen og kjørte Furka, Grimsel og Sustenpassene. Så mye fin natur og så mye bra veier på noen få timer er det ikke mange plasser du får :D

[img]https://farm6.staticflickr.com/5514/145 ... 6b4b_b.jpg[/img]_45B2999 by Arvid Storli, on Flickr

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Ketil »

Hadde i juni en tur til Honningsvåg og Nordkapp. Kjøreturen rundt Porsangerfjorden ble denne dagen helt fantastisk, og ble nok mitt beste sommerminne når det gjelder mc-tur i 2014. Porsangerfjorden og 10 000 år gamle strandlinjer i bakgrunnen av bildet.
porsangerfjorden.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av sankyo »

Arvid skrev:Et bilde fra årets tur til alpene, vært der 3 år på rad nå, like bra hver gang. Andermatt ligger innerst i dalen inne i disen.
Denne dagen sto vi opp til kjempevær og dro ivei tidlig om morgenen og kjørte Furka, Grimsel og Sustenpassene. Så mye fin natur og så mye bra veier på noen få timer er det ikke mange plasser du får :D

[img]https://farm6.staticflickr.com/5514/145 ... 6b4b_b.jpg[/img]_45B2999 by Arvid Storli, on Flickr
Det bildet hadde du kommet langt med i årets fotokonkurranse, hadde fått min stemme, tror jeg. Håper på en tur til Alpene i 2015.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Flanker »

Den var vanskelig... Er det lov å gardere seg? Jeg klarer nemlig ikke å bestemme meg mellom Hardanger-turen i mai og høstturen med Smia MC i august, så da må det bli begge.
ImageUploadedByTapatalk1419076798.889764.jpg
Her er fra Hardanger i strålende vær, nærmere bestemt ferjekai i Utne. En fantastisk tur! Været viste seg fra sin beste side alle disse 3 dagene!

ImageUploadedByTapatalk1419076733.368944.jpg
Rogg har allerde lagt ut videoen (igjen) fra Smia MCs høsttur, så da poster jeg et bilde av Rogg og frue :-) Bildet er tatt et sted på strekningen Hol-Aurland. Rent kjøremessig var denne dagen, og da særlig Aurland-Lærdal over fjellet, en massiv høydare! Småvåt vei, partier med tett tåke osv. var utfordrende, men når vi kom opp på fjellet og på vei ned mot Lærdal lettet været og gav en fantastisk tur.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Arvid
Innlegg: 29
Registrert: 12 feb 2013, 04:53
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2014

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Arvid »

sankyo skrev:Det bildet hadde du kommet langt med i årets fotokonkurranse, hadde fått min stemme, tror jeg. Håper på en tur til Alpene i 2015.
Takk for det :-) Har ikke vært innom forumet på noen måneder så jeg gikk dessverre glipp av fotokonkurransen.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22935
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av Bjerknez »

rogg skrev:Er mange gode sommerminner, men vil dele høstturen til Smia MC. Dette er tredje turen i Smia MC sin historie, og vi har muligens funnet noe som blir fast innslag på høsten.
Her er i alle fall noen bilder og film fra årets tur.

[video]http://vimeo.com/104249403[/video]
Turen til Stegastein var veldig flott ja! :thumleft

Nå var ikke jeg med på din tur, men har vert der sammens med Busa Trond hvor han slo to fluer i en smekk og tok med poden på øvelseskjøring. Desverre var ikke vi veldig heldig med været, men turen var flott i seg selv :thumleft

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av DrGreve »

ojda skrev:Ikke lett dette :-k Det har vært en sommer med så utrolig mange flotte turer (og minner) :thumleft
Men denne dagen, og denne plassen og bildet står som noe helt spessiellt igjen.

Forhistorien var at`n Busa og Eg for Nordattover for hos ArcticTiger å legge en visitt :vs
Etter drøye 85 mil`s kjøring var det endt dagsværk :-)å
Vi hadde kommet til Torsbotn nesten ved Brønnøysund, med innlosjering på hytte.
Passe fornøyde, varme og sultene.
Dævven det skulle bli godt med mat. Vakkeno butikk der vettu, så middan blei potetgull og konjakk :lol

Ihvertfall dagen derpå steppa DrGreve opp med en fantastisk tur på "fantastiske villealdrighafunnetveier (Villmarkveien) :vs
Å dekket opp med en nydelig gryterett fra primus, på den perfekte rasteplassen med Den!panoramautsikten Nesten så det var litt Frelsesarmee over det hele :[-o<
Fantastisk ferieminne :thumleft Var mange andre på den turen også, og flere andre.
Men denne tredde klart frem da jeg bladde litt bilder :yeyeye
Takk til følget den dagen wink

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 419154.jpg[/img]
Ja, det ble en flott tur over fra Hattfjelldal til Korgen ved E-6. Egentlig var det et genitrekk å ta villmarksveien siden det var i varmeste laget i lavlandet :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av DrGreve »

Eg veit da farsken hvilket minne som var best sesongen 2014..? Vestlandsturen var jo en høydare med 10 minutt med våt asfalt og 5 minutt med regn.
Jeg hadde flere flotte turer langs kystriksveien og dagen sammen med ojda og busatrond bør også nevnes. Vesterålsturen var også super, men jeg velger siste langtur for sesongen som gikk til Hamarøy og Steigen. Minusgrader om natten, men flotte forhold på dagen. Bildet er dritdårlig siden kameraet på min forrige Samsung fant ut at det ikke ville fungere lenger.. :)
Hamarøyskaftet i solskinn..
2014-09-15 16.27.01 (640x480).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Post bilde av ditt beste sommerminne

Legg inn av hakhap »

Bilde fra 2 langturen med kone på egen sykkel etter hun fikk lappen i sommer, be vår første tur til Sandefjord.

[img]https://farm9.staticflickr.com/8610/160 ... 95b7_n.jpg[/img]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar