Spørsmål om TomTom Rider

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Spørsmål om TomTom Rider

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har nettopp kjøpt meg TomTom Rider og bruker Tyre Pro for å lage ruter. Jeg legger inn et startpunkt samt et stopp punkt, men la oss si jeg også legger til et "viapunkt" langs ruten som jeg bare skal passere. Dette kan feks. være en enkel unngåelse av en motorvei strekning feks. Vil jeg da måtte passere dette "Viapunktet" slavisk før GPS'en vil sende meg videre til destinasjonen?

Når man langer ruter i Tyre Pro så vil man jo bare bli tatt fra A til B på de veiene man har valgt seg ut og for å flytte den automatisk opptegnede ruten som kun består av start og sluttpunkt så må man lage slike "viapunkt" for å fortelle GPS'en at man vil en annen vei. Dette er ikek steder som skal besøkes, men bare passeres. Så hvis man da velger å allikevel kjøre en annen vei enn dette viapunktet vil den da til slutt forstå tegninga og geleide meg videre til sluttpunktet, eller vil den kjase og mase om at jeg hele tiden må kjøre tilbake til detet viapunktet? Altså inntill jeg fysisk sletter punktet.?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Re: Spørsmål om TomTom Rider

Legg inn av Bjerknez »

Tok meg en liten kjøretur og fant det ut selv :P :p

Man "må" som sagt også innom disse rutepunktene som jeg nevnte over, men det kommer opp et ikon på skjermen som man lett kan trykke på for å unngå punktet hvis man velger en annen vei. Dette synes jeg var ypperlig. Opptaket av turen med tanke på sporingen gikk også utmerket. Deilig når ting bare funker :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Prøvde å svare istad men mobilen gikk tom for strøm idet jeg satt og skreiv , men så ivrig som du er og med full pms så stok det ikke lange tida før du testa selv nei.

Orion
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R

Legg inn av Orion »

Liker! Ikke annet å si, enn gratulerer med GPS! :) Kom gjerne med tips etter du har kobla den til batteriet, hvordan det ble gjort.

Har selv kjøpt en Garmin Zumo, og lurer på om jeg skal gå til innkjøp av forlengerkabel, eller koble den til tenninga som en tipset om på bloggen din.

Ikke relevant for TomTom, men legger uansett ved link.

http://shop.touratech.no/gps-navigasjon ... -zumo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://shop.touratech.no/gps-navigasjon ... rettyPhoto" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Liker! Ikke annet å si, enn gratulerer med GPS! :) Kom gjerne med tips etter du har kobla den til batteriet, hvordan det ble gjort.

Har selv kjøpt en Garmin Zumo, og lurer på om jeg skal gå til innkjøp av forlengerkabel, eller koble den til tenninga som en tipset om på bloggen din.

Ikke relevant for TomTom, men legger uansett ved link.

http://shop.touratech.no/gps-navigasjon ... -zumo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://shop.touratech.no/gps-navigasjon ... rettyPhoto" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my iPod touch using Tapatalk
Det som er fint med Rider er at alt man trenger følger med i pakken. Man slipper å kjøpe tredjeparts deler for å koble til tenning etc.

Det blir nok ikke noen tilkobling av denne før jeg får tak i noen med litt færre tommeltotter enn meg hehe.

Brukeravatar
KawaJens
Motorsykkelen din: ?

Legg inn av KawaJens »

Pirk men strengt tatt så kobler du den ikke på tenningen. Du kobler den slik at tenningen bryter eller kobla til kursen.
GPS er gull verdt på ukjente plasser. Er ikke alt som er så lett å finne som en skulle tru :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

I see :thumleft

Nå skal jeg begynne og lage meg ruter som jeg skal kjøre når sesongen starter og overføre disse til Rider'en klar til bruk :vs

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Følge med på kart å lage en del skal jeg også, tenkte å lage meg en helgetur ned til lysebotn :) pluss en del kveldsturer på ukjent vei i nærområdet :) fin vinter terapi

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tyre Pro er bare et helt genialt program å bruke og 100% integrert med TomTom. Kan dog også brukes med Garmin. ENESTE bakdelen med Tyre pro er at man ikke kan forhåndslage ruter over fjelloverganger etc. hvis man gjør dette på vineteren når disse strekningene er stengt. Men ellers så er det rett og slett helt perfekt :thumleft

Nå er det frem med godteposen og kaffekoppen for nå skal det lages ruter! :mk :prop:

Svar