http://m.finn.no/mc/all/gallery.html?finnkode=55033387" onclick="window.open(this.href);return false;

Har japsene bly i syklene sine??Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...
Kjøreklar vekt: 208 Kilo :-)å :-)å
0_o
Ja, det har faktisk jeg lurt på også. Men føles tryggere når det er DU som åpnet kjeften førstOlav K skrev:Har japsene bly i syklene sine??Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...
Kjøreklar vekt: 208 Kilo :-)å :-)å
0_o
Synes alle japsene veier mye mer enn tilsvarende bajker fra Europa?
Speeden min på 1050ccm veier vel omtrent det samme som den 500'en, Street Triple nesten 30 kg mindre, MV Agusta sine modeller er også vesentlig lettere...
Så undres man på hvorfor japsene har slitt litt med salget?
Kan noen forklare meg hvordan det kan være rimeligere å bygge en sykkel som veier 70-80 kg. mer enn en tilsvarende sykkel med omtrent samme motorvolum? Jeg sier ikke at jeg ikke tror på det, men hadde vert fint med en forklaring. Joda, jeg ser at stål kanskje er billigere enn alluminium etc. men aluminium er vel også lettere og forme?KawaJens skrev:Z1000 er kun 6kg tyngre en Speed Triple. ZX6R er 4kg mer en Daytona.
GSX650F og CB500 er "økonomi" sykkler.
Ikke alle. Yamaha MT 07 har en oppgitt våtvekt på 179 kg, MT 09 er oppgitt til 191 kg i våtvekt.Olav K skrev:Har japsene bly i syklene sine??Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...
Kjøreklar vekt: 208 Kilo :-)å :-)å
0_o
Synes alle japsene veier mye mer enn tilsvarende bajker fra Europa?
Speeden min på 1050ccm veier vel omtrent det samme som den 500'en, Street Triple nesten 30 kg mindre, MV Agusta sine modeller er også vesentlig lettere...
Så undres man på hvorfor japsene har slitt litt med salget?
Gammel teknologi når det gjelder ramme og div. Utvikling og testing er det brukt mindre penger på siden det alerede er en utprøvd teknologi. Det er ikke kg pris som koster fabrikken. Det er teknologien og utstyret til å lage det.Bjerknez skrev:Kan noen forklare meg hvordan det kan være rimeligere å bygge en sykkel som veier 70-80 kg. mer enn en tilsvarende sykkel med omtrent samme motorvolum? Jeg sier ikke at jeg ikke tror på det, men hadde vert fint med en forklaring. Joda, jeg ser at stål kanskje er billigere enn alluminium etc. men aluminium er vel også lettere og forme?KawaJens skrev:Z1000 er kun 6kg tyngre en Speed Triple. ZX6R er 4kg mer en Daytona.
GSX650F og CB500 er "økonomi" sykkler.
Tenk deg feks. en standard VW Golf og en standard BMW 3-serie. La oss si Golf'en veier 1-tonn. Da skulle BMW'en ha veid ca. 1.6-tonn hvis man sammenligner vektforskjellen til disse to syklene. En 30 år gammel Volco 240 veier jo ikke det en gang... Hva i alle dager er det som utgjør så mange kilo? Jeg bare lurer...
Street Triple veier 183kg. (våtvekt) i følge produsentens hjemmeside. Så det er nesten 10kg. forskjell. Dog er ikke dette veldig mye som du sier, men jeg kicket mer på denne GSX650F'en som nesten veier like mye som en Harley Sporstster 883... SKjønner ikke helt hvor SÅ mye ekstra vekt kommer fra. Noe få kilo er greit, men ca. 70 kg(!!) :-)åBanditmannen skrev:Ikke alle. Yamaha MT 07 har en oppgitt våtvekt på 179 kg, MT 09 er oppgitt til 191 kg i våtvekt.Olav K skrev:Har japsene bly i syklene sine??Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...
Kjøreklar vekt: 208 Kilo :-)å :-)å
0_o
Synes alle japsene veier mye mer enn tilsvarende bajker fra Europa?
Speeden min på 1050ccm veier vel omtrent det samme som den 500'en, Street Triple nesten 30 kg mindre, MV Agusta sine modeller er også vesentlig lettere...
Så undres man på hvorfor japsene har slitt litt med salget?
Til sammenligning er f.eks Street Triple oppgitt til 188 i våtvekt, så ikke så voldsomt stor forskjell...
PS. Den 500 er en 650. En CB 500 F er oppgitt til 190 kg våtvekt. :-)
Hva er egentlig problemet? Hadde jeg hatt en såkalt lett Triumph hadde jeg bekymret meg mer for hvor jeg skulle hatt service og att jeg antagelig måtte tatt 2 - 3 feriedager for å ha tatt den.Bjerknez skrev:Street Triple veier 183kg. (våtvekt) i følge produsentens hjemmeside. Så det er nesten 10kg. forskjell. Dog er ikke dette veldig mye som du sier, men jeg kicket mer på denne GSX650F'en som nesten veier like mye som en Harley Sporstster 883... SKjønner ikke helt hvor SÅ mye ekstra vekt kommer fra. Noe få kilo er greit, men ca. 70 kg(!!) :-)åBanditmannen skrev:Ikke alle. Yamaha MT 07 har en oppgitt våtvekt på 179 kg, MT 09 er oppgitt til 191 kg i våtvekt.Olav K skrev:Har japsene bly i syklene sine??Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...
Kjøreklar vekt: 208 Kilo :-)å :-)å
0_o
Synes alle japsene veier mye mer enn tilsvarende bajker fra Europa?
Speeden min på 1050ccm veier vel omtrent det samme som den 500'en, Street Triple nesten 30 kg mindre, MV Agusta sine modeller er også vesentlig lettere...
Så undres man på hvorfor japsene har slitt litt med salget?
Til sammenligning er f.eks Street Triple oppgitt til 188 i våtvekt, så ikke så voldsomt stor forskjell...
PS. Den 500 er en 650. En CB 500 F er oppgitt til 190 kg våtvekt. :-)
Er vel ingenting som har sagt at dette er et problem? GSX650F er en flott sykkel som har fått veldig mye skryt og kommer bra ut på mange tester, dessuten er den veldig rimelig. Det går også ann å diskutere ting som ikke er et "problem". Vi snakker ikke om hvilken motorsykkel som er best eller dårligst her, men om denne ekstra vekten og hva som gjør en motorsykkel med noenlunde samme motor og ellers lik fysisk størrelse hele 70kg. tyngre? Det blir jo nesten som å ha en ekstra person på sykkelen...Svein2 skrev:Hva er egentlig problemet? Hadde jeg hatt en såkalt lett Triumph hadde jeg bekymret meg mer for hvor jeg skulle hatt service og att jeg antagelig måtte tatt 2 - 3 feriedager for å ha tatt den.Bjerknez skrev:Street Triple veier 183kg. (våtvekt) i følge produsentens hjemmeside. Så det er nesten 10kg. forskjell. Dog er ikke dette veldig mye som du sier, men jeg kicket mer på denne GSX650F'en som nesten veier like mye som en Harley Sporstster 883... SKjønner ikke helt hvor SÅ mye ekstra vekt kommer fra. Noe få kilo er greit, men ca. 70 kg(!!) :-)åBanditmannen skrev:Ikke alle. Yamaha MT 07 har en oppgitt våtvekt på 179 kg, MT 09 er oppgitt til 191 kg i våtvekt.Olav K skrev:Har japsene bly i syklene sine??Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...
Kjøreklar vekt: 208 Kilo :-)å :-)å
0_o
Synes alle japsene veier mye mer enn tilsvarende bajker fra Europa?
Speeden min på 1050ccm veier vel omtrent det samme som den 500'en, Street Triple nesten 30 kg mindre, MV Agusta sine modeller er også vesentlig lettere...
Så undres man på hvorfor japsene har slitt litt med salget?
Til sammenligning er f.eks Street Triple oppgitt til 188 i våtvekt, så ikke så voldsomt stor forskjell...
PS. Den 500 er en 650. En CB 500 F er oppgitt til 190 kg våtvekt. :-)
Bygge materiale er vel definitivt den som utgjør størst forskjell i vekt og pris. Stål er tyngre, og langt billigere å bruke enn en del andre ting. Karbon er langt dyrere og lettere enn plastikk osv. tjukkelsen på materialet har litt å si!Bjerknez skrev:Kan noen forklare meg hvordan det kan være rimeligere å bygge en sykkel som veier 70-80 kg. mer enn en tilsvarende sykkel med omtrent samme motorvolum? Jeg sier ikke at jeg ikke tror på det, men hadde vert fint med en forklaring. Joda, jeg ser at stål kanskje er billigere enn alluminium etc. men aluminium er vel også lettere og forme?KawaJens skrev:Z1000 er kun 6kg tyngre en Speed Triple. ZX6R er 4kg mer en Daytona.
GSX650F og CB500 er "økonomi" sykkler.
Tenk deg feks. en standard VW Golf og en standard BMW 3-serie. La oss si Golf'en veier 1-tonn. Da skulle BMW'en ha veid ca. 1.6-tonn hvis man sammenligner vektforskjellen til disse to syklene. En 30 år gammel Volco 240 veier jo ikke det en gang... Hva i alle dager er det som utgjør så mange kilo? Jeg bare lurer...
Der tok diskusjonen en mer riktig rettning jaLordShaft skrev:Bygge materiale er vel definitivt den som utgjør størst forskjell i vekt og pris. Stål er tyngre, og langt billigere å bruke enn en del andre ting. Karbon er langt dyrere og lettere enn plastikk osv. tjukkelsen på materialet har litt å si!Bjerknez skrev:Kan noen forklare meg hvordan det kan være rimeligere å bygge en sykkel som veier 70-80 kg. mer enn en tilsvarende sykkel med omtrent samme motorvolum? Jeg sier ikke at jeg ikke tror på det, men hadde vert fint med en forklaring. Joda, jeg ser at stål kanskje er billigere enn alluminium etc. men aluminium er vel også lettere og forme?KawaJens skrev:Z1000 er kun 6kg tyngre en Speed Triple. ZX6R er 4kg mer en Daytona.
GSX650F og CB500 er "økonomi" sykkler.
Tenk deg feks. en standard VW Golf og en standard BMW 3-serie. La oss si Golf'en veier 1-tonn. Da skulle BMW'en ha veid ca. 1.6-tonn hvis man sammenligner vektforskjellen til disse to syklene. En 30 år gammel Volco 240 veier jo ikke det en gang... Hva i alle dager er det som utgjør så mange kilo? Jeg bare lurer...
Ta eksosanlegget på min S1000RR.... Originalt veier 17,4 kilo... Akrapovic veier ca 6,4.... der har du 11 kilo i forskjell....
Litt hakk i plata her nå... men hadde håpet at denne diskusjonen kunne gått litt dypere enn dette med tanke på hva som faktisk utgjør såpass mange kilo i forskjell. Jeg skjønner også at disse kiloene faktisk er der og at materialet må veie såpass mye mer, men jeg ser jo nå av posten til Lordshaft (som endelig kom med noe som var litt relevant) at man kan spare uhorvelig mange kilo på potten alene. Var vel bare jeg som vanskelig kunne forestille meg om at det var mulig å få en tilsvarende sykkel til å veie såpass mye mer. Men bruker man like "billige" materialer i resten av sykkelen som i potta så blir det jo fort noen kilo.freddy123 skrev:Vekforekjellen på en sykkel kan jo bare ligge i materialet som blir brukt , jeg er ikke så opptatt av vekten på en sykkel,mdet som jeg bryr meg om er hvordan den føles å kjøre.
Vekten på fører kan jo også utgjøre veldig stor total forskjell i vekt , si at jeg som veier 74 kg kjøper meg en sykkel som veier litt mere, så kommer en tjukkas på 100kg med sin lette sykkel så snakker man jo 25 kg forskjell på førerne som kan gjøre at totalen blir lik :)
Men en sykkel som veier mindre er nokk lettere å manøvrere , men jeg tror ikke man merker den største forskjellen på 20-30kg fra eller til :)
Og som en annen nevnte her dette er en 650 og ikke en honda 500.
Også en siste ting dere som kjører triumph kan gå ogbta seg en bolle ass hørtes ut som dere tror dere eier verdens beste sykkel og at ingenting har noe å stille opp med mot den haha