Hei.
Jeg er i prosessen av å ombygge en 72' CB500 four. Da den ble kjøpt var den så godt som orginal, hvor registrering var i orden. Denne er registrert som tung mc, men jeg ønsker å omregistrere til mellomtung pga min alder og det er her problemet mitt kommer inn. Jeg har allerede kuttet bakrammen (se bilde) som ikke på noen som helst måte er bærende for sykkelen. Her kommer jeg til å få sveiset (sertifisert verksted) på en frame hoop og sette på nytt sete. Ser at vegvesenet nylig kom med nye regler for ombygging, og så vidt jeg kan lese er det lov å bygge om ramme. Det jeg lurer på er om kappen/sveisen vil bli godkjent eller om det bare er å glemme. Står forsåvidt også at de ønsker et påsyn på sykkelen FØR ombygging, men er dette avgjørende?
Ramme er orginal.
I verste fall må den beholde tung registreringen et år, men vil helst slippe det.
Setter pris på alle svar.
Honda CB500F 72' Cafe Racer godkjenning
Honda CB500F 72' Cafe Racer godkjenning
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Honda CB500F 72' Cafe Racer godkjenning
Heisann!
Hvordan går det med ombyggingen? Møtte du på problemer med godkjenning av sykkelen? Jeg er interessert i liknende ombygging selv. Skal sette meg inn i lover og regler nå. Kjempe hyggelig om du kan fortelle litt om hvordan det har vært med din sykkel!
Hvordan går det med ombyggingen? Møtte du på problemer med godkjenning av sykkelen? Jeg er interessert i liknende ombygging selv. Skal sette meg inn i lover og regler nå. Kjempe hyggelig om du kan fortelle litt om hvordan det har vært med din sykkel!
-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Honda CB500F 72' Cafe Racer godkjenning
Kapp i vei dette er ikke en bærende del av ramma trenger ikke noe sertifikat på sveis