Ny sykkel vs. brukt?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av DelRey83 »

....og mortenolb, er det ROSA eg ser på den sykkelen..? :-)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av mortenolb »

DelRey83 skrev:....og mortenolb, er det ROSA eg ser på den sykkelen..? :-)
Forskjellen er vel det meste. GSX-R er ren R-sykkel med tilhørende motor og sittestilling. GSX-F er mer en sportstourer. Mer oppreist sittestilling, ikke like kraftig motor .. jeg har ikke alle detaljene.

Njei, det er lilla :D

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av DelRey83 »

Oki takk for oppklaring ang modellene :)

Synes fargen på kåpen såg rosa ut eg,men det er nok sikkert rødt ;-) og så lilla rundt dekkene,såå fargeblind er eg ikke haha :knegg
Hva tenker du om evt pris på den da,om du sku solgt..?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av mortenolb »

DelRey83 skrev:Oki takk for oppklaring ang modellene :)

Synes fargen på kåpen såg rosa ut eg,men det er nok sikkert rødt ;-) og så lilla rundt dekkene,såå fargeblind er eg ikke haha :knegg
Hva tenker du om evt pris på den da,om du sku solgt..?
Er bare hvitbalansen på bildet som ikke er helt i vater :)

Problemet mitt oppstår egentlig hovedsakelig på pris. Har lån på 72000 på sykkelen, og har ikke penger til å betale ut resten etter lån, da jeg tviler på at jeg får 72k for en 2010mod som har gått 40000 :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
DelRey83 skrev:Oki takk for oppklaring ang modellene :)

Synes fargen på kåpen såg rosa ut eg,men det er nok sikkert rødt ;-) og så lilla rundt dekkene,såå fargeblind er eg ikke haha :knegg
Hva tenker du om evt pris på den da,om du sku solgt..?
Er bare hvitbalansen på bildet som ikke er helt i vater :)

Problemet mitt oppstår egentlig hovedsakelig på pris. Har lån på 72000 på sykkelen, og har ikke penger til å betale ut resten etter lån, da jeg tviler på at jeg får 72k for en 2010mod som har gått 40000 :p
Det ligger vel sykler ute til rundt 70.000,- som er to år nyere og gått rundt 10-20.000km. så jeg tror kanskje ikke du bør forvente deg noe mer enn rundt 50.000,- kanskje? (Uten at jeg er noen ekspert).

Hvordan kan du ha så mye igjen på lånet egentlig? Hadde du ikke noen egenandel når du lånte sykkelen? Eller lånte du rubbel og bit?

Hvis det lånet du har i dag er et såkalt dyrt lån (forbrukslån etc.) så kan du komme bedre ut ved salg av sykkel, hvis du har muligheten til et mer gunstig lån (huslån etc.) Det blir jo på en måte en liten refinnansiering. Du tar opp et lån på en ny sykkel (med din mor/far etc. som kausjonist), betaler ned det resterende lånet du har i dag med det nye lånet (etter salg av sykkelen) og betaler kanskje like mye pr.mnd. som i dag da du får en helt annen rente og kanskje også enn noe forlenget nedbetalingstid.

Noen perfekt løsning er det ikke, men du kan få i både pose og sekk her.. hvis du får noen som kan kausjonere for deg, med det argumentet at du vil få ned månedlige utgifter og samtidig skaffe deg ny sykkel.

Hvor mye betaler du i måneden på sykkelen du har i dag da? (hvis jeg får spørre). Send meg evt. PM.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av LordShaft »

Finansiering av kjøretøy gjennom forhandler avtaler (forutsetter en viss egenkapital) er ikke gale rente på i det hele tatt. Vanlig Mastercard renter derimot....kyss meg i kringla

Note 4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av mortenolb »

Har svart Bjerknez på detta privat(uten at jeg egentlig har noe problemer med å legge ut om det her, tenkte bare det er greit å ikke spore av så jævlig :P)

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av DelRey83 »

Mortenolb: Hmmm ok... rundt 50K er jo i min aktuelle prisklasse. Du får evt gi en lyd hva du bestemmer deg for,salg eller ei ;-)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av mortenolb »

DelRey83 skrev:Mortenolb: Hmmm ok... rundt 50K er jo i min aktuelle prisklasse. Du får evt gi en lyd hva du bestemmer deg for,salg eller ei ;-)
Det blir antageligvis ikke aktuelt i år, med mindre jeg tar vikinglottoen, men da skal du få den gratis :lol

Toven

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Toven »

mortenolb skrev:
DelRey83 skrev:Mortenolb: Hmmm ok... rundt 50K er jo i min aktuelle prisklasse. Du får evt gi en lyd hva du bestemmer deg for,salg eller ei ;-)
Det blir antageligvis ikke aktuelt i år, med mindre jeg tar vikinglottoen, men da skal du få den gratis :lol
Morten har også lovet meg gratis sykkel, så jeg ønsker han lykke til :knegg

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Reodor Felgen »

Elolz skrev:
DelRey83 skrev:Så fine sykler! Men hva er da forskjellen på GSX-R og GSX-F? Har forstått det slik at begge har kåpe hvertfall.. (?)
*lettere confused* :P :p
GSX-R er en ren racingsykkel, med tilhørende skyhøy forsikringspris. GSX-F er en touringsykkel, billigere og med mye mer oppreist sittestilling og mye lavere forsikringspris.
Ja jøss. Hele 3000 kroner for ansvarsforsikring med 20% bonus på min Gixxer.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av mortenolb »

Reodor Felgen skrev:
Elolz skrev:
DelRey83 skrev:Så fine sykler! Men hva er da forskjellen på GSX-R og GSX-F? Har forstått det slik at begge har kåpe hvertfall.. (?)
*lettere confused* :P :p
GSX-R er en ren racingsykkel, med tilhørende skyhøy forsikringspris. GSX-F er en touringsykkel, billigere og med mye mer oppreist sittestilling og mye lavere forsikringspris.
Ja jøss. Hele 3000 kroner for ansvarsforsikring med 20% bonus på min Gixxer.
Du er med andre ord ikke 23 år gammel :knegg

På tross av det sett i perspektiv; 2800 for full kasko på GSX650F på meg. 60 % bonus, da.

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Reodor Felgen »

Det verste er at jeg fikk starte med 50% bonus da jeg har 2 biler med høy bonus og er en god kunde med hus, scooter barn, hund og jeg vet snart ikke hva jeg har forsikret. Men så fikk jeg et fakturagebyr fra IF på 250 kroner og da sa jeg tydelig fra at det her var ikke avtalen og jeg skal finne et nytt selskap da dere er lurendreiere.

Det resulterte i at IF skrev brev til mitt nye selskap hvor det stod "Vidar skal ha 20% bonus".

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av DelRey83 »

Hmmm har noen erfaring med Suzuki SV650 SA? Fant en slik på finn, 28.555 km, -07 mod. Pris 60K. Synes den så grei ut.. Noen input her..?
ang;
- storservice(når=evt ekstra utlegg)
- sittestilling/salhøyde
- verdi(høy pris..?)
- evt. "sykdommer" på de som er kjent
- generelt++ :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Bjerknez »

DelRey83 skrev:Hmmm har noen erfaring med Suzuki SV650 SA? Fant en slik på finn, 28.555 km, -07 mod. Pris 60K. Synes den så grei ut.. Noen input her..?
ang;
- storservice(når=evt ekstra utlegg)
- sittestilling/salhøyde
- verdi(høy pris..?)
- evt. "sykdommer" på de som er kjent
- generelt++ :-)
Har ikke noe kjennskap til denne sykkelen utover det at jeg faktisk har litt sansen for dem rent utseendemessing, men "storservice" kan fort komme til å koste deg opp mot 10.000,- da dette stort sett innbefatter ventiljustering/kontroll etc.
Utover det så har nok andre mer peiling på denne sykkelen enn jeg har. Toven har vel en slik sykkel?

Svar