Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Feriepenger på konto... Shopping :

Legg inn av ojda »

Shoei Neotec er "greier" Olav. Jeg tror du blir pen med den på :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Åpningshjelm faktisk, det hadde jeg ikke trodd jeg skulle få oppleve fra den kanten :erte

Nå er det noen sesonger siden jeg prøvde shoei sine åpningshjelmer, men jeg opplevde disse som litt knirkete! Altså at de ikke var så tight som jeg hadde ønsket og var litt vel mye vindstøy også. Men klart, det er jo ikke verre enn å prøve, også bytte om du ikke skulle være fornøyd :thumleft
Vintersløvhet er alvorlige greier gitt =; Det gikk ikke mer en 12 timer fra jeg leste posten "til eg tog han" :lol

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

ojda skrev:Shoei Neotec er "greier" Olav. Jeg tror du blir pen med den på :-)å
Alt for å trekke oppmerksomheten vekk fra ansiktet sier nå jeg :lol :lol
ojda skrev: Vintersløvhet er alvorlige greier gitt =; Det gikk ikke mer en 12 timer fra jeg leste posten "til eg tog han" :lol
Hahaha.... Jeg får håpe du er tilbake til normalen når solen begynner å ta litt tak.... Denne sløvheten er farlige greier :knegg :knegg

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev: Hahaha.... Jeg får håpe du er tilbake til normalen når solen begynner å ta litt tak.... Denne sløvheten er farlige greier :knegg :knegg
I og for seg helt ok å sløve nå, gåkke glipp av noen kjøredager alikavel :mk
Er klar med Vårsola :prf

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Turplanlegging i kraftig "PMSrus"

Legg inn av Olav K »

Ja dere, det er en fin natt for blogging... uten at jeg har så mye å blogge om...
Sitter og ser på kjøreruter nedover, nå er det veien fra Kiel til Neukirchen som er i fokus.
Har foreløpig bestemt meg for at jeg satser på en rask tur på motorveien fra Kiel, til jeg/vi er forbi Hamburg. Litt for å spare tid, komme forbi Hamburg føles alltid deilig... litt for å få "strekke ut beina" på Speed'n.
Deretter lurer jeg på å gire ned tempo, og unngå autobahn. Overnatte på slottet i Romrod, her har jeg vært før, og det er vel verd et besøk til :thumleft
Romrod 1.jpg
Litt luksus i starten på turen er ikke å forrakte. Det blir vel mer nøkternt etterhvert :knegg
Det er ca 50 mil fra Kiel til Romrod.
Dagen etter er det en ca 61 mil fra Romrod til Neukirchen, der Tridays går av stabelen. Det skulle bli to akseptable dagsetapper, sett med Kant1's & Znirl'ens øyne. :knegg
Tror det blir å kjøre via Tegernsee og Achensee, her har jeg vært på paragliderturer før... bare helt nydelige områder
tegernsee-von-oben.jpg
Bilde fra Tegernsee, det fjellet som ligger litt til høyre i bildet, kalles forresten Wank. Eller som engelskmenna sa, under en paragliderkonkurranse derfra i '99: " Its the rudest mountain in the whole alps" :knegg
Derfra og til Neukirchen er det bare en sjarmøretappe på ca 100 km.
Hjemveien blir vel å foregå med stram wire på autobahn, men imellom der skal det kjøres mange fine plasser. Flest ukjente håper jeg, men også noen kjente, der jeg har vært med bil, og tenkt: ååååhhh tenk å hatt motorsykkelen her nå... :yeyeye
Kjenner jeg gleder meg, litt mer for hver dag som går (dvs at det første og siste jeg tenker på om dagen er mc, og denne turen :lol )
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

God morgen bamsefar....
Gir du meg datoene for utreise og ca hjemreise? Jeg må plotte inn på kalenderen i forhold til jobb/ferie og pappaperm...slik at jeg får spikret og kan begynne å se for meg planlegging her også.

Note 4

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:God morgen bamsefar....
Gir du meg datoene for utreise og ca hjemreise? Jeg må plotte inn på kalenderen i forhold til jobb/ferie og pappaperm...slik at jeg får spikret og kan begynne å se for meg planlegging her også.

Note 4
Bamsefar du lissom...ditta e rein sjikane, du håna meg..igjen :-D
Bøller..... :lol
utreise med Kielbåten den 23.juni, kjører vel hjemmefra klokka kjempetidlig den dagen, hjemreise ca 14-15-16 dager seinere, etter hva som passer :-)

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Ser du har allerede bestilt men ville du ikke spart omtrent et døgn på å ta ferje fra Bergen til Hirtshals?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Olav K skrev:
Bamsefar du lissom...ditta e rein sjikane, du håna meg..igjen :-D
Bøller..... :lol
utreise med Kielbåten den 23.juni, kjører vel hjemmefra klokka kjempetidlig den dagen, hjemreise ca 14-15-16 dager seinere, etter hva som passer :-)
Da legger jeg opp til fri tilogmed 14 juli, da har jeg 3 uker, greit med noen dager slingringsmon :thumleft
Har pappaperm 2 uker på og 2 uker arbeid... pga turnusen. Så må bare sjekke på jobb hvordan det ligger an med vakter i den perioden der, om jeg bare gjør et bytte eller tar en uke fri. Har jo 5 ferieuker jeg må benytte meg av i år også :prf

Får jeg godt igjen på skatten i år, blir det å få seg en skreddersydd skinndress i ett av landene. Koster ca 10.000,- å få det gjort i tyskland :prop:

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Kawagutten skrev:Ser du har allerede bestilt men ville du ikke spart omtrent et døgn på å ta ferje fra Bergen til Hirtshals?
Jo mulig det, men om jeg ville kjøre fra Hirtshals ville jeg 100 ganger heller kjørt til Kr.sand og tatt fergja over der, det er enda mye raskere, for meg som bor i "innlandet!
Men liker å ta Kielbåten, og da er det bare en times tid, så er man forbi Hamburg :prf

Lordshaft skrev:Da legger jeg opp til fri tilogmed 14 juli, da har jeg 3 uker, greit med noen dager slingringsmon :thumleft
Har pappaperm 2 uker på og 2 uker arbeid... pga turnusen. Så må bare sjekke på jobb hvordan det ligger an med vakter i den perioden der, om jeg bare gjør et bytte eller tar en uke fri. Har jo 5 ferieuker jeg må benytte meg av i år også :prf

Får jeg godt igjen på skatten i år, blir det å få seg en skreddersydd skinndress i ett av landene. Koster ca 10.000,- å få det gjort i tyskland :prop:
Det er skikkelig godt å se at noen tar et ansvar og bruker pappapermen på noe fornuftig, og ikke havner i "ammegruppa" til Lysbakken :knegg

Brukeravatar
Olav K

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Kjøpefingerkløe

Legg inn av Olav K »

nattskift... rolig sådann.

Har fått gjort unna mye kjekke "studier" i natt. Jeg har lenge hatt lyst på varmehåndtak til Speedy, men ikke funnet ut av hvordan ordne
Triumphs orginale varmehåndtak til Street 3, på min Speed 3, ( jeg ville helst hatt en clean og elegant montering på styret, forfengelig som jeg er :knegg )
men landet på et annet alternativ:
Nemlig Gerbing Heated clothing. Har brukt endel tid på Revzilla nå på morran og blir mer og mer overbevist, både av nytteverdi, kvalitet og fleksibilitet
Ser for meg en jakke (til å ha under kjøredressen, og et par hansker med varme, samt en kontrollunit.)
Untitled.jpg
Jo mer jeg tenker på det, jo mer overbevist blir jeg.
Fordeler:
Enkel installasjon, lett å montere, og fjerne ved et evt salg
Fleksibelt, kan brukes på flere sykler (må da kjøpe ekstra batteriharness)
Holder hele overkroppen varm, og kan utvides med varmebukse

Ulemper:
Litt kostbart i innkjøp
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- kjøpefingerkløe

Legg inn av sankyo »

Olav K skrev:nattskift... rolig sådann.

Har fått gjort unna mye kjekke "studier" i natt. Jeg har lenge hatt lyst på varmehåndtak til Speedy, men ikke funnet ut av hvordan ordne
Triumphs orginale varmehåndtak til Street 3, på min Speed 3, ( jeg ville helst hatt en clean og elegant montering på styret, forfengelig som jeg er :knegg )
Nemlig Gerbing Heated clothing. Har brukt endel tid på Revzilla nå på morran og blir mer og mer overbevist, både av nytteverdi, kvalitet og fleksibilitet
Ser for meg en jakke (til å ha under kjøredressen, og et par hansker med varme, samt en kontrollunit.)
Untitled.jpg
Fordeler:

Ulemper:
Litt kostbart i innkjøp
Veldig spennende. Har lenge tenkt selv på dette og har egentlig lurt på hvorfor denne muligheten er så lite omtalt her. Del gjerne erfaringer...
MEN varmeholker er kanskje allikevel greit å ha?
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Hvordan kobler man dette egentlig?
Kobler man seg inn på sykkelens batteri?

Jeg spør som jeg har vett til jeg seru, for dette har jeg ikke mye peiling på føler jeg :lol

Har jo selv varmeholker, men en slik jakke kunne jo vert kjekk og ha... Men 3.000,- for jakke og en slik kontroller (hva det nå enn er) + evt. moms og frakt så blir det fort kostbart så klart...

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Hvordan kobler man dette egentlig?
Kobler man seg inn på sykkelens batteri?

Jeg spør som jeg har vett til jeg seru, for dette har jeg ikke mye peiling på føler jeg :lol

Har jo selv varmeholker, men en slik jakke kunne jo vert kjekk og ha... Men 3.000,- for jakke og en slik kontroller (hva det nå enn er) + evt. moms og frakt så blir det fort kostbart så klart...

God morgen,
ja det følger med et "harness" eller ledningssett, som kobles direkte på batteriet, med en sikringsboks. I ledningen derfra kobles kontrolluniten, og i denne, kobles jakka. Hanskene i sin tur, kan kobles direkte i kontrollunit, for individuell varmeregulering. Man kan koble en bukse sammen med jakka.
I jakka er det 7 varmepaneler, en i kragen, en i hver arm, to på overkroppen, og to bak/over nyrene.
Litt dyrt ja, regner med ca 5300 til 5500 for dette settet, inklusive frakt, mva og slikt dritt.
På den annen side har jeg mye annet som er dyrt, som ikke blir brukt i nevneverdig grad :knegg
Det er ikke dyrt om kvaliteten er slik jeg tror den er, og man bruker det flittig :prf

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

sankyo skrev:
Olav K skrev:nattskift... rolig sådann.

Untitled.jpg
Fordeler:

Ulemper:
Litt kostbart i innkjøp
Veldig spennende. Har lenge tenkt selv på dette og har egentlig lurt på hvorfor denne muligheten er så lite omtalt her. Del gjerne erfaringer...
MEN varmeholker er kanskje allikevel greit å ha?
Fordi at??
Mitt argument er at jeg da slipper å styre med varmeholker på sykkelen, med en evt stygg trykk-knappdings på styret.
Hadde det eksistert en slik "plug & play" varmeholke som Bjerkenez har på sin Street, til min sykkel, hadde jeg hatt det for lenge siden :prf
Men det er mye styr å få den til å passe på min sykkel, alternativet er da noe Oxford greier, men den fæle kontrollgreia...fysj (syns ikke det passer på sykkelen min) :[-(

Svar