Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Fredagskveld, bestillt no' gøy

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Bare ikke kom å fortell meg at du har tenkt å begynne å jobbe med lotepusen :lol

Jeg blir nok å ta på meg litt ekstra på sia selv framover. Hvertfall på vinterhalvåret. Har en kollega jeg vurderte å begynne å samarbeide litt med. Se om vi ikke får til å invistere i litt eiendom etterhvert. Er jo der pengene ligger i dag. Også blir jo barna store med tiden, å da kan det være greit at pappa har en relativt "billig" leilighet eller to på lur :redface
Fordelen med å være fagmann og ha mye fritid i forbindelse med jobben :knegg Frykten er bare at jeg sliter med å si nei.... så er redd for at jeg blir å ta på meg for mye når en først er kommet igang. (det har skjedd noen ganger før)
Eiendom er bra, det er litt derfor jeg også har "noe på lur" til Jr, etterhvert, dersom han skulle vise seg interessert.
Jeg og frk.Fryd har kjøpt billige nedslitte tomannsboliger på tvangssalg, og lagt ned en enorm egeninnsats på oppgraderinger, nye kjøkken og bad osv.
Er kjempelett å leie ut her inne iallefall. Man blir ikke "rik" sånn med en gang, men etterhvert som de snille leieboerne har betalt ned herligheten, blir det veldig greit :roll Det er iallefall planen, kjøpe mer nedslitt eiendom og pusse opp igjennom vinteren, og så selge/leie ut etterpå :[-o<
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Fredagskveld, bestillt no' gøy

Legg inn av LordShaft »

Ja er litt slik vi tenker selv, problemet her i byen er bare at alle tenker slik, pga de høye prisene. gamle rønner går jo så sinnsykt over takst og prisantydning.
Slik som markedet er i dag, er det kø etter å få leie. Kjører du prisen littegrann lavere enn andre får du som regel stabile leiere og tjener på det i det lange løp.



Note 4

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Fredagskveld, bestillt no' gøy

Legg inn av Gulars »

Kul blogg. Har kommet gjennom alle sidene de siste ukene. Høy grad av PMS, :-) Gleder meg til våren. Har kjørt endel på veiene du beskriver men ikke alle. Har fått mange tips til ruter. Bl.a. Nordsjøveien. Aurlandsfjellet er bra. Jeg var også gjennom sperringen på Lærdalsiden i september en gang. (Fikk "lov" av en med gravemaskin der, så lenge han ikke så det. :lol Så jeg ba han om å snu seg.)

Vurderer også det kjørekurset du nevnte nylig. Men det krever noen dager fri og med 8-4 jobb og standard ferie skal den fordeles på mange ting. Ride har også et slikt kurs. Tidlig i august. Mulig det blir det.

Siste turen min i høst var i november. Bergen, Hardanger, Espelandsdalen, Ulvik og tilbake. Hadde tenkt meg en tur opp Skjervet, men der var det vinterstengt.

Vi sees langs veien. :vs :vs
Kjør sikkert!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Olav K »

Søndag, dårlig vær ute, jeg har hatt en MEGET rolig helg :sleepy :sleepy Ser endelig ut til at jeg har klart å snu over til dagtid. Dette gikk så lett før, men har slitt nå de siste gangene.

Men over til overskriften:
Sjekk ut "Races to Places" på Youtube, en ung herre ved navn Lyndon Poskit kjører jorda rundt, på en slik sykkel jeg mener KTM burde ha for salg. En 690 Adventure med masse tank-kapasitet. Dog har den unge Lyndon skrudd den sammen på egen hånd,fra gunnen av og fått den slik han vil.
Et bilde av sykkelen han kjørte med.... kul sak :thumleft
Lyndon-Poskitt-KTM-690-Rally-Adventure-Bike-Basil.jpg
Men denne mannen har kjørt både Dakar Rally, Baja1000 og flere andre rally rundt om.
Jeg har SÅ enormt lyst på en slik tur, men mangler knowhow til å gjøre slike "roadside repairs", guts til å satse, og frihet til å gjøre det (for mange ting som "eier meg" :-)å )

Men drømme kan man gjøre.. det har jeg guts nok til :knegg

Takk for gilde ord, Gulars, det er jo hyggelig at noen leser skriveriene mine.. ellers er det litt bortkastet :scratch
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Snikendeugle »

:) http://www.ktmtwins.com/rally-raid-ktm-evo-2-rally-kit" onclick="window.open(this.href);return false;


Men vil fortsatt veldig gjerne se en "native" 690 Rally i lik stil som Marc Coma's Rally 450!

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Olav K »

@SnikendeUgle, jeg får ikke den linken din til å fungere.
Men jeg har sett litt på det rallykitt'et til KTM. Det nærmeste man kommer en real "stock racer" pr idag
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Busa Trond »

Tror det var før du logget deg på mc-siden Olav. Men EtronX kjørte en oppgradert G650 på en Trans Sibir eXpedition i 2012. Den sykkelen han brukte er jo litt look-alike KTM sin.
Fornøyelig lesning som du bør lese igjennom. Dem har blogg og det står om turen deres flere steder på nett :prf

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=3929" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Haymaker »

Her skjer det mye skjønner jeg!

Alpetur hadde vært helt fantastisk.
Hvordan står det til med arvingen? Er sertifikatet tilbakelevert så han får gjort byen utrygg igjen? :lol

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Tobben84 »

Akkurat sett de fem første episodene av "races to places" nå, og det var utrolig fengende ja :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Tommas »

Races to places, det var ikke noe dårlig tips!.

Helt annen stil, men synes han skriver bra (og veldig bra bilder). "coast to coast on an italian supermodel", knakende fin måte å døyve litt pms.

http://advrider.com/forums/showthread.p ... supermodel


Så kan man følge opp med resten av verden.


http://advrider.com/forums/showthread.php?t=1000338

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Staven »

En annen film som er vert å ta en titt på er " why we ride " :-) :thumleft

[video]https://m.youtube.com/watch?v=AxGNI4jpzL4[/video]
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Haymaker »

Alt er nå sett av Races to Places...
Nå klarer jeg ikke vente på ny episode. :-)å

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Tobben84 »

Samme her! Siste episode er lagt ut 8 januar, så det kommer vel noe nytt snart forhåpentligvis:)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Haymaker »

Tobben84 skrev:Samme her! Siste episode er lagt ut 8 januar, så det kommer vel noe nytt snart forhåpentligvis:)
Blir veldig bra. Ser han befinner seg nord for Phnom Penh nå. Har jo masse kontinenter igjen :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Olav K »

Søndag... og jeg er på jobb. Fikk tlf på onsdag om jeg kunne reise dagen etter, på en ekstratur i havet. Og siden jeg elsker penger (eller rettere sagt, det jeg kan kjøpe for dem :knegg ) var det bare å pakke bagen, låse inn guttungen (han var aleine hjemme, siden mora var i syden), rydde avtaleboka for de neste 14 dagene, og deretter dra seg til Flesland. Og vips var man på Snorre B igjen, med 14 nattskift forran seg (dvs, nå har jeg "bare" 12 igjen)
Det gode med å ta noen ekstra dager, er at da går kabalen opp og man opparbeider endel goodwill fra kontoret.

Så nå er MCmessa i boks, banekjøringa på Rudsskogen vil "gli inn" i schedulen, og når vi reiser sørover har jeg uansett fri/fri.
Nå har kamerat Znirln framvist en formidabel evne til å megle med "pulverheksa", så han kan likevel bli med nedover, men vi må være hjemme igjen senest den 7 juli. Men jeg var en glad mann når jeg fikk den beskjeden :) Rekker nok over litt på de dagene, fra øst mot vest i alpene, som er planen :)


Så nå er det 128 dager igjen til avreise :yeyeye :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar