Cutless sin blogg
- biker7
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Re: Cutless sin blogg
Grattis med rå-tøff sykkel 

Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- Staven
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Grattis med rå sykkel :)
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Den er fet, ja! Men den potta må du få bytta
Grattis!

Grattis!

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Nei nei nei! Den potta skal være AKKURAT der den er!mortenolb skrev:Den er fet, ja! Men den potta må du få bytta![]()
Grattis!

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Bjerknes, dette har vi pratet om før!! Du har ikke greie på slikt duBjerknez skrev:Nei nei nei! Den potta skal være AKKURAT der den er!mortenolb skrev:Den er fet, ja! Men den potta må du få bytta![]()
Grattis!

Når det er sagt, vedtatt og godkjent.... skulle vi virkelig fått til en måte slik at disse sliderne er syndlig når en bruker tapatalk på mobilen. For den slaiden der ble utrolig bra bjerknes

- Bjerknez
- Kontakt:
Siden du sier det så har du sikkert rett LordShaft. Skal jeg pusse skoene dine?LordShaft skrev:Bjerknes, dette har vi pratet om før!! Du har ikke greie på slikt duBjerknez skrev:Nei nei nei! Den potta skal være AKKURAT der den er!mortenolb skrev:Den er fet, ja! Men den potta må du få bytta![]()
Grattis!![]()
![]()
Når det er sagt, vedtatt og godkjent.... skulle vi virkelig fått til en måte slik at disse sliderne er syndlig når en bruker tapatalk på mobilen. For den slaiden der ble utrolig bra bjerknes

Jeg synes Tapatalk fungerer fint når man skal slenge inn bilder av turer mens man er på farten, men når jeg skal lese poster så bruker jeg aldri Tapatalk. Når det er sagt så vet jeg ikke hvorfor ikke denne slideren vises med Tapatalk. Dette har nok ikke noe med Slideren å gjøre men med Tapatalk å gjøre. Personlig er jeg ikke spesielt glad i tapatalk i det hele tatt, så sant jeg ikke skal slenge inn bilder mens jeg er på farten

-
- Kontakt:
Ja du kan godt pusse skoene mine, til å begynne med
Fordelen med tapatalk, er at det er utrolig behagelig app til å sjekke forumet med via mobilen. Det er langt mere tungvint gjennom nettleseren.
Sitter jeg hjemme, bruker jeg mac'en, men er jeg på farten, jobb eller utenfor husets 4 vegger, ja da går det i tapatalk

Fordelen med tapatalk, er at det er utrolig behagelig app til å sjekke forumet med via mobilen. Det er langt mere tungvint gjennom nettleseren.
Sitter jeg hjemme, bruker jeg mac'en, men er jeg på farten, jobb eller utenfor husets 4 vegger, ja da går det i tapatalk
- Bjerknez
- Kontakt:
Til å begynne med faktiskLordShaft skrev:Ja du kan godt pusse skoene mine, til å begynne med![]()

Joda... det er nok bare meg som føler at tapatalk roter det litt til i blandt. Jeg er vant med å bruke forumet uten tapatalk og synes faktisk det virker helt utmerket.

-
- Kontakt:
nok en gang bjerknes..... dette har du ikke greie påBjerknez skrev:Til å begynne med faktiskLordShaft skrev:Ja du kan godt pusse skoene mine, til å begynne med![]()
Sitter jeg hjemme, bruker jeg mac'en, men er jeg på farten, jobb eller utenfor husets 4 vegger, ja da går det i tapatalk![]()
Joda... det er nok bare meg som føler at tapatalk roter det litt til i blandt. Jeg er vant med å bruke forumet uten tapatalk og synes faktisk det virker helt utmerket.

Tror du at du skal få høre dette en stund framover eller

- Bjerknez
- Kontakt:
Så lenge det får deg til å føle deg bedre, så kjør påLordShaft skrev:nok en gang bjerknes..... dette har du ikke greie påBjerknez skrev:Til å begynne med faktiskLordShaft skrev:Ja du kan godt pusse skoene mine, til å begynne med![]()
Sitter jeg hjemme, bruker jeg mac'en, men er jeg på farten, jobb eller utenfor husets 4 vegger, ja da går det i tapatalk![]()
Joda... det er nok bare meg som føler at tapatalk roter det litt til i blandt. Jeg er vant med å bruke forumet uten tapatalk og synes faktisk det virker helt utmerket.![]()
![]()
Tror du at du skal få høre dette en stund framover eller![]()

Minner dog om mobbeparadetråden her i forumet...

- mortenolb
Jeg holder litt med Bjerknez. Synes tapatalk er helt sykt uintuitivt. Eneste jeg bruker det til er å legge ut bilder fra telefonen.
- Bjerknez
- Kontakt:
Sånn skal det låtemortenolb skrev:Jeg holder litt med Bjerknez. Synes tapatalk er helt sykt uintuitivt. Eneste jeg bruker det til er å legge ut bilder fra telefonen.

Nå er du strøket fra buksevann listen min

- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bruker chrome også på mobiltelefon. Av en eller grunn orker jeg ikke tapatalk.
-
- Kontakt:
Dette er rett og slett sjikane!!! Jeg finner meg ikke i det, på vegne av meg selv og mine medlemmer (sitat kanten)
tenk at så mange kan ta feil
tenk at så mange kan ta feil

Altså, hypermotarden har jo en sexy singel svingarm.
Den skjules jo helt av plasseringa på orginalpotta!
Den skjules jo helt av plasseringa på orginalpotta!

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Jeg kjøper Haymaker sitt argument, det er absolutt en god grunn til å få en annen eksos. Men, hvis man feks setter på Termi full eksos så roter det med bakenden som jeg liker veldig godt som den er. Vanskelig å få i pose og sekk...
Sesongstart..?
Nå som jeg sitter å vurderer når jeg skal ta ut sykkelen så tenker jeg kun på salt. Med andre ord; hvis den blir tatt ut ila de neste 2 ukene så må det omstendig vasking til. Jeg ser for meg at skumlegging er en fin måte å starte på, men jeg har ikke lyst til å bruke penger på høytrykkvasker etc. Derfor lurer jeg på om dette kunne være en fin sak til å legge et godt skumlag på sykkelen:

Vannslange har jeg tilgang på, så jeg kan stå å spyle av dritt så lenge jeg gidder.
Så var det det med tørking av sykkelen da. Ikke veldig morsomt å stå med pusseskinn og våte hender i 5 graders temperatur. I tillegg så er jo risikoen for riper tilstede om man ikke har gjort en grundig nok jobb under vaskingen. Etter å ha lest på ADVforum så kom jeg over en genial ide: Løvblåser ! Tenkte videre at det kanskje ble litt dyrt, men på biltema så får du en løvblåser som har maks hastighet på 250 km/t til 299,- :

Hva tenker dere rundt det oppsettet? (Har forøvrig sendt e-post til Fredrikstad kommune for å få mer innsikt i salting av veiene...)
Sesongstart..?
Nå som jeg sitter å vurderer når jeg skal ta ut sykkelen så tenker jeg kun på salt. Med andre ord; hvis den blir tatt ut ila de neste 2 ukene så må det omstendig vasking til. Jeg ser for meg at skumlegging er en fin måte å starte på, men jeg har ikke lyst til å bruke penger på høytrykkvasker etc. Derfor lurer jeg på om dette kunne være en fin sak til å legge et godt skumlag på sykkelen:
Vannslange har jeg tilgang på, så jeg kan stå å spyle av dritt så lenge jeg gidder.
Så var det det med tørking av sykkelen da. Ikke veldig morsomt å stå med pusseskinn og våte hender i 5 graders temperatur. I tillegg så er jo risikoen for riper tilstede om man ikke har gjort en grundig nok jobb under vaskingen. Etter å ha lest på ADVforum så kom jeg over en genial ide: Løvblåser ! Tenkte videre at det kanskje ble litt dyrt, men på biltema så får du en løvblåser som har maks hastighet på 250 km/t til 299,- :
Hva tenker dere rundt det oppsettet? (Har forøvrig sendt e-post til Fredrikstad kommune for å få mer innsikt i salting av veiene...)
-
- Kontakt:
Hahaha.... dette var faen ikke dumt forslag.... løvblåser til å blåse tørr sykkelen!!
Genialt! Dette er ikke utenkelig at jeg blir å gå til anskaffelse av 

- mortenolb
Hahaha! Faenmeg genialt. Og jeg er litt interessert i den første du poster der også!
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Hehe, takktakk. Føler meg inspirert av "The Martian" som jeg leser for tiden - en jævel på å finne løsninger på ting.
Slik jeg ser det vil de to "verktøyene" gjøre det mye lettere/raskere å vaske, samtidig som resultatet ikke blir dårligere - kanskje til og med bedre. Til den nette sum av 338,90 kroner.
Slik jeg ser det vil de to "verktøyene" gjøre det mye lettere/raskere å vaske, samtidig som resultatet ikke blir dårligere - kanskje til og med bedre. Til den nette sum av 338,90 kroner.
- Bjerknez
- Kontakt:
Haha... noen ganger er du bare helt genial Cutless
Vertfall når det kommer til løvblåseren til den latterlige prisen der
MEN!... når det kommer til skumlegging av sykkelen uten høytrykksvasker så trenger du en slik:
http://scandicshine.no/index.php?route= ... uct_id=404" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne kobler du rett på hageslangen og fyller den med den såpen/avfetting du ønsker.
Du kommer aldri til å få like tykt "barberskum" som du gjør med en høytrykkspyler med riktig skumlegger, men målet er ikke å få så tykt skum som mulig heller da tunt skum trenger bedre inn i kriker og kruker samt tørker ut sagtere, noe som er bra. Målet er å få best mulig effekt med tynnest mulig skum og da må man øke konsentratet og senke trykket. Så hvis du fyller denne jeg linker til over med avfetting av ren konsentrat så tror jeg du har en vinner, men det blir jo dyrt med ren konsentrat da, samt at skum jo er morsomt
Til asvaltflekker og salt etc. så er Prickbort den absolutt beste abfettingen. Parafin er også veldig bra. Til annen vanlig skitt som innsekter og "møkk" så er Surface HD en killer. Men husk.. ren konsentrat av sistnevnte.

Vertfall når det kommer til løvblåseren til den latterlige prisen der

MEN!... når det kommer til skumlegging av sykkelen uten høytrykksvasker så trenger du en slik:
http://scandicshine.no/index.php?route= ... uct_id=404" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne kobler du rett på hageslangen og fyller den med den såpen/avfetting du ønsker.
Du kommer aldri til å få like tykt "barberskum" som du gjør med en høytrykkspyler med riktig skumlegger, men målet er ikke å få så tykt skum som mulig heller da tunt skum trenger bedre inn i kriker og kruker samt tørker ut sagtere, noe som er bra. Målet er å få best mulig effekt med tynnest mulig skum og da må man øke konsentratet og senke trykket. Så hvis du fyller denne jeg linker til over med avfetting av ren konsentrat så tror jeg du har en vinner, men det blir jo dyrt med ren konsentrat da, samt at skum jo er morsomt

Til asvaltflekker og salt etc. så er Prickbort den absolutt beste abfettingen. Parafin er også veldig bra. Til annen vanlig skitt som innsekter og "møkk" så er Surface HD en killer. Men husk.. ren konsentrat av sistnevnte.

-
- Kontakt:
Har selv prøvd prickbort.... funker fjell denne, og prisen er veldig behagelig. Vet ikke hvorfor jeg foretrekker denne, men av en eller annen grunn syns jeg denne funker bedre. Har ikke noe bevis for at den er noe mer effektiv, er vel muligens bare konsistensen som gjør at den legger seg bedre og virker bedre.... It's all in the head
http://www.autocare.no/autocare/produkt ... prewash_t/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prickbort koster vel rundt 50,- og den jeg linket til koster 99,- (hvertfall de gangene jeg har kjøpt den (mulig den har vært på tilbud.)

http://www.autocare.no/autocare/produkt ... prewash_t/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prickbort koster vel rundt 50,- og den jeg linket til koster 99,- (hvertfall de gangene jeg har kjøpt den (mulig den har vært på tilbud.)
- Bjerknez
- Kontakt:
Prickbort er syper til å fjerne asfaltflekker og veisalt etc. da den er petroliumsbassert (tror jeg). Men Prickbort fungerer ikke like godt på vanlig skitt. Vertfall ikke like godt som feks. Surfex HD. Denne fåes kjøpt i ren konsentrat og skal blandes ut med minimum 1:5. Surfex HD er best på trafikkfilm og vanlig skitt.LordShaft skrev:Har selv prøvd prickbort.... funker fjell denne, og prisen er veldig behagelig. Vet ikke hvorfor jeg foretrekker denne, men av en eller annen grunn syns jeg denne funker bedre. Har ikke noe bevis for at den er noe mer effektiv, er vel muligens bare konsistensen som gjør at den legger seg bedre og virker bedre.... It's all in the head![]()
Annbefaler også å kjøpe en liten detailingbørste. her kan man strengt tatt sikkert bruke en malekost med litt stiv bust for å komme til på vanskelige områder. Jobb avfettingen rundt med denne penselen på steder som ikke er lakkerte. Som feks. på motordeler etc.
Prickbort kan dog ikke blandes ut da denne som sagt er petroliumsbassert (tror det heter det...?) så denne må sprayes på som den er. Det jeg derimot har erfart etter MYE bruk av prickbort på bil er at den legger igjen en litt fet film. Selv etter avspyling så kan det ligge et litt oljeaktig lag med film igjen. Så personlig hopper jeg ikke i taket av denne av den grunn, men den fungerer flott på asfaltflekker og veisalt ja. Nå er vel uansett ikek veisalt og asfaltflekker på lakkerte flater det som plager oss motorsyklister mest heller?
Ramma, felger, kjede, motorblokk etc. bruker jeg bare en fille dynket i parafin. Fungerer som Pricbort og på steder som ikek er lakkerte som det er fare for at riper oppstår så kan man nermest gnikke løs det som er med en slik kombo.
-
- Kontakt:
Kan det være at prewash-t fungerer like godt på begge deler? derfor jeg liker den? føler at det blir rent i one run!?
Har du prøvd denne bjerknes?

Har du prøvd denne bjerknes?