LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Hahaha, det blir i så fall trilling med relativt godt grep rundt bremsen Her skal ingen ting dokumenteres, utenom bilder i etterkant selvølgelig hehe.
Faen løfteheis til biken, da begynner vi å snakke avansert. Regner med dette blir å koste noen tørk, men ingen dum ide
regner med jeg hadde fått noen lange blikk fra naboene her om jeg hadde sveivet igang med noe slikt
Faen løfteheis til biken, da begynner vi å snakke avansert. Regner med dette blir å koste noen tørk, men ingen dum ide
regner med jeg hadde fått noen lange blikk fra naboene her om jeg hadde sveivet igang med noe slikt
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23347
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Jeg har ikke så bratt trapp som deg og er heller ikke nødt til å svinge sykkelen da jeg triller den rett opp ett par trinn og inn i kjelleren. Men selv her hos meg så opplevde jeg det som litt nervepirrende når jeg skulle ha ut sykkelen. Det er trangt i døråpningen og der kan man fort miste balansen. Jeg la en 2x4 planke under men hjulet sklei som pokker. Det gikk greit for jeg hadde noen som gikk bak sykkelen og holdt i mot.LordShaft skrev:Vært ute å inspisert huset mitt i dag, gjort meg opp en liten prioriteringsliste på hva som må gjøres først. Av en eller annen merkelig grunn, fant jeg det langt viktigere å prioritere vinterlagringsplass til sykkelen min enn å male huset (selv om dette er kjerringa som skal ta)
Jeg har en utebod, som er god plass til sykkelen min i.... som jeg tenkte å bruke som lager for biken, den blir stående tørt, men kaldt. Ikke isolert eller varme der ute.
Problemet oppstår når jeg skal ha den ned og inn.... da det er noen trappetrinn ned til døren. Noen smarte ideer på hvordan jeg kan løse dette enkelt?
Jeg vurderte å ta to 2"x6", skru de sammen også lage noen klosser som passer i trinnene, slik at det blir en rampe i trinnene.... eller er det noen andre kreative hoder som vet om en enklere eller bedre løsning?
Du har en vesentlig brattere trapp enn meg samt lenger og ved siden av dette skal du svinge sykkelen rundt etc. Jeg tror kanskje du får det til, men du bør minst være to personer. jeg ville også limt på sandpapir eller noe som kleber på denne planken slik at bremsingen faktisk har en effekt.
Jeg tror nok du får det til, men ikke alene og ikke uten at fremdekket får litt friskon...
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Jeg blir ikke å gjøre dette uten hjelp.... Ja skal jeg bruke planke, er du nødt å noe på den som gir ekstra friksjon... Det begrenser seg med tanke på helling pga lengden fra trappen og bort til veggen. Det blir rett og slett jævlig bratt med en sykkel på 180 kilo.
Men noe må jeg finne på. Er uaktuelt å betale 2500,- for vinterlagring..... I verste fall, kan det hende jeg er heldig å få gjemt vekk sykkelen på en av jobbens stasjoner.
Men noe må jeg finne på. Er uaktuelt å betale 2500,- for vinterlagring..... I verste fall, kan det hende jeg er heldig å få gjemt vekk sykkelen på en av jobbens stasjoner.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23347
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Svingradiusen er også helt bedrøvelig når man skal gjøre slik som dette. Det krever vertfall at man løfter den i baken/fronten noen steder. Tungt nok det, men det funker.LordShaft skrev:Jeg blir ikke å gjøre dette uten hjelp.... Ja skal jeg bruke planke, er du nødt å noe på den som gir ekstra friksjon... Det begrenser seg med tanke på helling pga lengden fra trappen og bort til veggen. Det blir rett og slett jævlig bratt med en sykkel på 180 kilo.
Men noe må jeg finne på. Er uaktuelt å betale 2500,- for vinterlagring..... I verste fall, kan det hende jeg er heldig å få gjemt vekk sykkelen på en av jobbens stasjoner.
Jeg tenker mest på den boddøren jeg ser der. Denne virker litt smalere enn min dør og min sykkel gikk AKKURAT inn med tanke på bredden. Vet ikke hvor bres sykkelen din er, men jeg ville tatt ett mål før jeg gjorde alt det andre, hehe.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Etter mine beregninger skal dette gå om jeg legger inn speilene.... da går styret akkurat gjennom døren. Men dette skal jeg selvfølgelig trippelsjekke... men nå er jeg bare i planleggingfasen. Må få det til å se ut som jeg gjør noe, så ikke kjerringa skal ha meg til å gjøre noe annet
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Hvor har han lokale da? Jeg har prøvd dette med lokale i griselente strøk tidligere, å da blir det for mye styr i forhold til henting, hvertfall når jeg har plassen til det selv. Men ligger det ikke for langt unna er dette et godt alternativElolz skrev:Betaler en tusenlapp til cbrarild, han har et oppvarmet lokale som passer ypperlig. Men du vil vel gjerne få ordnet til noe når du har plassen tilgjengelig selv.LordShaft skrev:Jeg blir ikke å gjøre dette uten hjelp.... Ja skal jeg bruke planke, er du nødt å noe på den som gir ekstra friksjon... Det begrenser seg med tanke på helling pga lengden fra trappen og bort til veggen. Det blir rett og slett jævlig bratt med en sykkel på 180 kilo.
Men noe må jeg finne på. Er uaktuelt å betale 2500,- for vinterlagring..... I verste fall, kan det hende jeg er heldig å få gjemt vekk sykkelen på en av jobbens stasjoner.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23347
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
HAHALordShaft skrev:Etter mine beregninger skal dette gå om jeg legger inn speilene.... da går styret akkurat gjennom døren. Men dette skal jeg selvfølgelig trippelsjekke... men nå er jeg bare i planleggingfasen. Må få det til å se ut som jeg gjør noe, så ikke kjerringa skal ha meg til å gjøre noe annet
Kunsten med å jobbe er å se opptatt ut
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Hva med å bygge om hele trappa di sånn at det ikke lenger er noen trapp men bare blir en bakke nedover , da kan du fint bare trille ned med litt støttehjelp fra kona , eventuelt så kunne du også bygget om litt slik at hellingen på bakken ikke blir så brå vistt det er mulig da.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Jeg har en nabo som har støpt en halv S ned slik som du hinter til. Denne er lagt brostein i og ser veldig bra ut. Dette også er en løsning, men vil kreve langt mere arbeid og kostnader. Men helt klart noe både jeg og fruen vil bli godt fornøyd med. Dette er det beste alternativet men også det mest tidkrevende og kostbare
Note 4
Note 4
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *et barn, en galen kjerring og en katt*
Nei det er dessverre for langt unna.... Alt for mye styr når jeg skal levere og hente ut sykkelen
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
I går fikk jeg telefon fra Ride om at sykkelen min var ferdig servet og alt var klart for sesongstart. Jeg kunne komme å hente sykkelen når jeg selv ville
Da er det egentlig bare å vante på været..... Mulig jeg henter den ut, bare for å kjøre den opp i garasjen, bor ca 1 km unna verkstedet. men det blir nok ikke før tidligst neste uke eller uken etter
Fikk også beskjed av verkstedmester om at alle bmw'er med ettermontert effektanlegg burde få justert ecu på sykkelen. Bmw gikk først ut med informasjon om at dette ikke var nødvendig så lenge lambda sensorene var montert. Men de har gått tilbake på dette. Sikkert for å helgradere seg i forhold til diverse motorproblemer på garanti ved en senere anledning.
Så jeg fikk gutta til å sjekke hvor mye det kom til å koste meg å få dette originalt fra BMW.... ny ECU enhet, mapping for akra og arbeid. Dette kom til å lande på ca 15.000,- med arbeid. Koster ca 5000,- å få montert PC eller bazzaz eller hva den heter. Ikke bare det, men kjøper du fra bmw, må de bestille den ecu greien på rammenummeret til sykkelen din, som igjen gjør at du må skrive under på at du sier fra deg all garanti på sykkelen
Så denne saken var jo egentlig veldig enkel å bestemme seg for. Det blir over fjellet i løpet av sesongen å få den tunet.
Har også bestemt meg for å slutte med snus! Nå er det nok.... prisene blir ikke noe lavere, å kaste så mye penger ut av vinduet i måneden er komplett idioti!
Har også fått gjort litt arbeid på morrakvisten i huset... Snart ferdig å male 2 etasjer nå. Bare stuen å kjøkkenet igjen (mellom etasjen) Men det er vel det aller siste som blir tatt. Må bytte noe listverk osv også... så jeg får ta dette i sammenheng med platten jeg skal bygge på nedsiden av huset.
Da er det egentlig bare å vante på været..... Mulig jeg henter den ut, bare for å kjøre den opp i garasjen, bor ca 1 km unna verkstedet. men det blir nok ikke før tidligst neste uke eller uken etter
Fikk også beskjed av verkstedmester om at alle bmw'er med ettermontert effektanlegg burde få justert ecu på sykkelen. Bmw gikk først ut med informasjon om at dette ikke var nødvendig så lenge lambda sensorene var montert. Men de har gått tilbake på dette. Sikkert for å helgradere seg i forhold til diverse motorproblemer på garanti ved en senere anledning.
Så jeg fikk gutta til å sjekke hvor mye det kom til å koste meg å få dette originalt fra BMW.... ny ECU enhet, mapping for akra og arbeid. Dette kom til å lande på ca 15.000,- med arbeid. Koster ca 5000,- å få montert PC eller bazzaz eller hva den heter. Ikke bare det, men kjøper du fra bmw, må de bestille den ecu greien på rammenummeret til sykkelen din, som igjen gjør at du må skrive under på at du sier fra deg all garanti på sykkelen
Så denne saken var jo egentlig veldig enkel å bestemme seg for. Det blir over fjellet i løpet av sesongen å få den tunet.
Har også bestemt meg for å slutte med snus! Nå er det nok.... prisene blir ikke noe lavere, å kaste så mye penger ut av vinduet i måneden er komplett idioti!
Har også fått gjort litt arbeid på morrakvisten i huset... Snart ferdig å male 2 etasjer nå. Bare stuen å kjøkkenet igjen (mellom etasjen) Men det er vel det aller siste som blir tatt. Må bytte noe listverk osv også... så jeg får ta dette i sammenheng med platten jeg skal bygge på nedsiden av huset.
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Du burde oppgradere ECU, men da fraskriver du deg alt ansvar, slik at motorgaranti uansett ikke gjelder? Og det gjelder fortsatt ikke med Akra?
Morsom gjeng får en si
Morsom gjeng får en si
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Det stemmer, ble sittende å stusse en liten stund etter telefonsamtalen selv.
Uansett, forhørte meg om hvordan det ble med garanti om jeg monterte Power Comander. Da var det mere opp til verkstedet som rapporterte inn, men han hadde ikke vært med på at det hadde vært noe problem for noen av de verkstedene han kjente til
Så det ender på 1/3 av prisen, og fortsatt garanti... ikke vanskelig valg dette
Uansett, forhørte meg om hvordan det ble med garanti om jeg monterte Power Comander. Da var det mere opp til verkstedet som rapporterte inn, men han hadde ikke vært med på at det hadde vært noe problem for noen av de verkstedene han kjente til
Så det ender på 1/3 av prisen, og fortsatt garanti... ikke vanskelig valg dette
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Men garanti har du uansett ikke .. ? Eller? Om du hadde garanti så kan de vel ikke bare gå tilbake på det sånn helt uten widerøe? Burde de ikke tilby det å gjøre den original igjen for å opprettholde garanti dersom du i utgangspunktet hadde garanti med Akra, noe de nå har gått tilbake på?
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Venter på været, alt klart for sesong*
Mulig jeg formulerte meg klumsete.... Jeg har garanti med akra anelgget mitt..... å jeg vil opprettholde garanti selv om jeg monterer PC på sykkelen min. Er bare om jeg får for BMW sitt eget alternativ det blir [sensurert] i stokken for meg selv. (er jo i utgangspunktet beregnet for racing)