Hvorfor FZ når du kan ha MT?petterk1000 skrev:
Tror ikke jeg kan strekke meg lenger enn 150k.
Noen som har erfaringer med FZ8-N eller FZ8-S? Ser sistnevnte får for 120, men er mer touringaktig? FZ8-N virker vanskelig å oppdrive med unntak av et par utgående modeller på finn...
Hvilken sykkel - naked/sport
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
-
- Innlegg: 10
- Registrert: 16 jul 2014, 14:09
- Motorsykkelen din: Din MC her
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
Den virker rett og slett for lav for min høyde.
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
FZ8N og MT09 har akkurat samme salhøyde, har de ikke? (815)petterk1000 skrev:Den virker rett og slett for lav for min høyde.
Jeg testet FZ8 for noen år siden, synes det var en fin og lettkjørt sykkel, noen vil sikkert klage over "kjedelig motor", jeg er ikke enig, virker som en prima bysykkel. Mener dog å huske jeg synes tanken var litt bred.
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
Jeg kjører selv en MT-09 av den grunn at det er en av de få nakensyklene jeg klarer å sitte komfortabelt på med mine lange bein.
Ja, salhøyden er noe lav, men jeg slipper å skræve så fryktelig fordi knærne er høyere enn tanken (som er mitt hovedproblem på omtrent alle mindre sykler jeg har prøvd, får f.eks ikke plass på en MT-07).
Ja, salhøyden er noe lav, men jeg slipper å skræve så fryktelig fordi knærne er høyere enn tanken (som er mitt hovedproblem på omtrent alle mindre sykler jeg har prøvd, får f.eks ikke plass på en MT-07).
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
FZ8 har for meg en grei sittestilling men virket ganske tam,når jeg vrir gassen i bånn så tar det lang tid før det skjer noe.Mulig en kan forandre litt på den med effekt anlegg,drev osv. Men når jeg prøvekjørte den kom jeg rett fra en ZX12R så har litt å si for hvordan min mening er.Hadde jeg ikke kjørt sykkel på 10 år så ville den kanskje virket sprekere.Virker som det er en grei sykkel :-)petterk1000 skrev:Denne listen oppsummerer bra hva jeg har kikket på av sykler den siste tiden. Dessverre er flere utenfor budsjett. S1000R er den som frister mest, med unntak av prisen. Honda'en hadde også vært meget aktuell om den hadde vært priset noe lavere.ATWindsor skrev:Min erfaring er at høyde har litt å si, men klarer jo å kjøre alt av sykler om man må, men det er komfortforskjeller. Ta feks Kawa ER6-N, den synes jeg er for "trang" for min 1.91, klarer å kjøre den, men det er mindre behagelig enn jeg ønsker.
Er inne på ny sykkel i samme leie selv og har vurdert
BMW R1200R
BMW F800R
BMW S 1000R
Kawa ER6n
Kawa Z800
Honda CB1000R
Honda CBR650F
Yamaha MT07
Yamaha MT09
Ducati Monster 821
Triumph Speed Triple
Triump Speed Triple
Ikke alle er innenfor budsjettet ditt dog. Z800 virker kanskje litt "low-tech" og tung for pirsen i mine øyne, Hondaene har lite elektronikk om du liker eller liker slik. Triumphen virker kanskje litt upraktisk? (lite passasjersete, og eksos oppe ve setet er upraktisk). R1200R har den litt rare utstikkende boxermotoren og kanskje litt lite kvass hjulavstand og vinkel?
BMW F800R kjørte jeg på kjøreskolen og syntes det var en flott sykkel, men frister ikke så mye nå da jeg ser på den som en "skolesykkel" - altså ikke så spennende.
Tror ikke jeg kan strekke meg lenger enn 150k.
Noen som har erfaringer med FZ8-N eller FZ8-S? Ser sistnevnte får for 120, men er mer touringaktig? FZ8-N virker vanskelig å oppdrive med unntak av et par utgående modeller på finn...
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
Var interessert i den en periode. Fikk aldri prøvekjørt den. Men ryktene sa noe om tam motor og for myk fjæring. Men jeg har alltid synes at den er pen og skulle gjerne kjørt den en dag, men i så fall med kåpe.Kawagutten skrev:FZ8 har for meg en grei sittestilling men virket ganske tam,når jeg vrir gassen i bånn så tar det lang tid før det skjer noe.Mulig en kan forandre litt på den med effekt anlegg,drev osv. Men når jeg prøvekjørte den kom jeg rett fra en ZX12R så har litt å si for hvordan min mening er.Hadde jeg ikke kjørt sykkel på 10 år så ville den kanskje virket sprekere.Virker som det er en grei sykkel :-)petterk1000 skrev:Denne listen oppsummerer bra hva jeg har kikket på av sykler den siste tiden. Dessverre er flere utenfor budsjett. S1000R er den som frister mest, med unntak av prisen. Honda'en hadde også vært meget aktuell om den hadde vært priset noe lavere.ATWindsor skrev:Min erfaring er at høyde har litt å si, men klarer jo å kjøre alt av sykler om man må, men det er komfortforskjeller. Ta feks Kawa ER6-N, den synes jeg er for "trang" for min 1.91, klarer å kjøre den, men det er mindre behagelig enn jeg ønsker.
Er inne på ny sykkel i samme leie selv og har vurdert
BMW R1200R
BMW F800R
BMW S 1000R
Kawa ER6n
Kawa Z800
Honda CB1000R
Honda CBR650F
Yamaha MT07
Yamaha MT09
Ducati Monster 821
Triumph Speed Triple
Triump Speed Triple
Ikke alle er innenfor budsjettet ditt dog. Z800 virker kanskje litt "low-tech" og tung for pirsen i mine øyne, Hondaene har lite elektronikk om du liker eller liker slik. Triumphen virker kanskje litt upraktisk? (lite passasjersete, og eksos oppe ve setet er upraktisk). R1200R har den litt rare utstikkende boxermotoren og kanskje litt lite kvass hjulavstand og vinkel?
BMW F800R kjørte jeg på kjøreskolen og syntes det var en flott sykkel, men frister ikke så mye nå da jeg ser på den som en "skolesykkel" - altså ikke så spennende.
Tror ikke jeg kan strekke meg lenger enn 150k.
Noen som har erfaringer med FZ8-N eller FZ8-S? Ser sistnevnte får for 120, men er mer touringaktig? FZ8-N virker vanskelig å oppdrive med unntak av et par utgående modeller på finn...
Live long and prosper
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
At FZ8 omtales som "tam" sier litt om hvor bortskjemt man er på MC drar vel 0-100 på 3.6 sekund. Når det er sagt så er vel MT09 både kvassere og billigere, så FZ08 er kanskje ikke noe kjempekjøp per krone.
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
GSR750 er no en bra mc og koster under 120 000kr ny. En pent brukt CB1000R kan no ikke koste så mye mer.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
GSR750 føles litt lik FZ8 å kjøre medhenhold til sittestilling men ellers har den bedre bunndrag noe som gir en bedre følelse :-)KawaJens skrev:GSR750 er no en bra mc og koster under 120 000kr ny. En pent brukt CB1000R kan no ikke koste så mye mer.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
Som eier av en GSR har jeg kun lovord å komme angående motor.
Har til gode å prøve 750, men liker utseendet.
Er6n klarer jeg ikke å anbefale grunnet utseende..
Z800 med setehøyde på 834 mm og Striple på 820 jo fine alternativer under 150 lapper.
Har til gode å prøve 750, men liker utseendet.
Er6n klarer jeg ikke å anbefale grunnet utseende..
Z800 med setehøyde på 834 mm og Striple på 820 jo fine alternativer under 150 lapper.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
Har kjørt FZ8 og Z750R som er ganske lik 800 og synes det var mer drag i GSR750 men det har sikkert med mapping å gjøre så en kan forandre noe med mapping,effektanlegg og kn filter som et eks.Haymaker skrev:Som eier av en GSR har jeg kun lovord å komme angående motor.
Har til gode å prøve 750, men liker utseendet.
Er6n klarer jeg ikke å anbefale grunnet utseende..
Z800 med setehøyde på 834 mm og Striple på 820 jo fine alternativer under 150 lapper.
Ellers noe som gjelder alle sykler så kan en endre sittestilling og komfor med ombygging av sal,styre og dempere for en grei pris bare en finner den rette sykkelen en liker.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
Det har du nok helt rett i.Kawagutten skrev: Har kjørt FZ8 og Z750R som er ganske lik 800 og synes det var mer drag i GSR750 men det har sikkert med mapping å gjøre så en kan forandre noe med mapping,effektanlegg og kn filter som et eks.
Ellers noe som gjelder alle sykler så kan en endre sittestilling og komfor med ombygging av sal,styre og dempere for en grei pris bare en finner den rette sykkelen en liker.
GSR750 har nok en mer rendyrket motor bygget for "street" segmentet, kontra min 600 som er en GSX-R motor.
Oppfølgeren har sannsynligvis bedre bunndrag og mellomregister enn min, som våkner ved 7500 og flyr opp til 14000.
Må nok bare sitte på mange typer, og velge den som putter "hjartet på rette staden"
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
GSR750 har no motoren i fra GSXR750
.
.
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
Syntes 750'n var helt dævv før man traff 6k, kanskje fordi jeg er vant med twin
Re: Hvilken sykkel - naked/sport
No er vel alt under 1000cc dødt om det er endunker eller v12