Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Haha! Det er jo bare tail tidy nå! De blinklysa har som sagt liggi i skuffen min i 2 år :lol
Nei, det er bare så lenge siden jeg har kjøpt noe til meg selv at det klør litt. Det går nok utover mastercardet i løpet av neste måned :P

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Da har jeg gjort noe jeg ikke har gjort før noe særlig; Laga mat.
Pleier å ha "hiv i ovnen og spis", og dette var hakket mer "laging", men fortsatt relativt simpel kost.
Enchiladas, type old el paso. Så da måtte jeg ta i bruk både stekepanne OG stekeovn! :lol

En mexikaner hadde vel ikke nærmet seg ordet enchiladas for denna maten med ildtang, men funka for meg.
Skulle egentlig bruke kyllingfilet i dem, men da jeg så prisen så kasta jeg den fra meg og gikk for kyllingkjøttdeigen isteden. Og det latterlige faktum at prisen per kilo var dobbelt så høy på pakka med to stykker som det var på pakka med 4 stykker. Prøver også så godt det går å holde meg unna nortura-produkter, siden de dyra de bruker er behandla dårlig, samt at de ikke er særlig glad i miljøet.

Men godt var det! Laga 7 stykker, var stappmett etter 3, og spiste alle 7.

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av LordShaft »

Det er en grunn til at kylling kjøttdeig er så mye billigere enn rent kjøtt. Hvis du tenker deg om så skjønner du sikkert hvorfor. Mye samme grunnen til at pølser er så mye billigere enn biff.
Slik jeg har forstått det så driver du å går ned i vekt? Da bør du helt klart konsentrere deg om hvilken næring du får i deg. Jo renere jo bedre. :thumleft

Note 4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

LordShaft skrev:Det er en grunn til at kylling kjøttdeig er så mye billigere enn rent kjøtt. Hvis du tenker deg om så skjønner du sikkert hvorfor. Mye samme grunnen til at pølser er så mye billigere enn biff.
Slik jeg har forstått det så driver du å går ned i vekt? Da bør du helt klart konsentrere deg om hvilken næring du får i deg. Jo renere jo bedre. :thumleft

Note 4
Joda, jeg ser det, det var mest den idiotiske kiloprisen som gjorde at jeg ikke gadd. Jeg bruker sjelden disse produktene, og jeg spiser stort sett mye billigere
Rent spiser jeg aldri, og jeg driver sjelden med matlaging. Uansett prøver jeg å støtte prior/gilde så lite som overhodet mulig.

Trenger nok veiledning og samboer om jeg skal klare å spise "riktig" i forhold til å ha et bra kosthold, også om jeg skal klare å begynne å trene. Det er ikke noe stor hemmelighet at jeg går ned i vekt på en relativt usunn måte, eller har gjort i det minste. Gjorde mye at jeg bare begynte å spise lite og ofte, uansett hva jeg spiste lite og ofte. Går mest i knekkebrød riktignok, med diverse pålegg.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av LordShaft »

Ja ha bare i bakhodet at underernæring ikke er noe kult...
Spise rent er langt lettere enn du tror. Du spiser da skinkepålegg? Egg? Drikker melk? Spiser korn?

Selv har jeg prøvd å redusere inntaket av kylling selv. Liker ikke den antibiotika greien de driver med.

Regnestykket er enkelt. Du må forbrenne mer enn du trykker i deg i løpet av en deg. Uansett hva du trykker i deg.

Note 4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Ikke noe egg eller melk her i gården. Går mest i knekkebrød med salami, kyllingsalat eller brunost utenom middag, og middag er gjerne frosne ting.. pasta bolognese/carbonara/med kylling, eller frossenpizza(type ikke grandis) :knegg Lever opp til stereotypien, må du vel skjønne! :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av LordShaft »

Å herre :perfect her skal jeg velge å se en annen vei og la du fortsette med ditt :knegg

Jeg får helt vondt når jeg hører slikt skjønner du Hahaha :thumleft

Note 4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Som sagt, unngår grandis for det aller meste! :knegg
Jeg hater ikke å lage mat, egentlig, men jeg bruker mesteparten av tida på å sove og jobbe, og det lille jeg har til overs da vil jeg egentlig bare slappe av. Det som dog er kroken på døra for matlaginga er det faktum at oppvask eksisterer. Jeg har ikke, og har ikke mulighet til, oppvaskmaskin, og da utgår det. Det lille jeg produserer av oppvask nå kan fint bli stående å være nasty ei uke før jeg tar til meg motet og blir ferdig med driten.

Jeg trenger en annen jobb og en samboer for å klare å gjøre noe annet enn det her, for jeg verken gidder eller har lyst til å gjøre det noe bedre nå for tiden :P

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Busa Trond »

Har du prøvd ASPEN ferdigblanda miljø konjakk, rett i koppen :mk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Som sagt, unngår grandis for det aller meste! :knegg
Jeg hater ikke å lage mat, egentlig, men jeg bruker mesteparten av tida på å sove og jobbe, og det lille jeg har til overs da vil jeg egentlig bare slappe av. Det som dog er kroken på døra for matlaginga er det faktum at oppvask eksisterer. Jeg har ikke, og har ikke mulighet til, oppvaskmaskin, og da utgår det. Det lille jeg produserer av oppvask nå kan fint bli stående å være nasty ei uke før jeg tar til meg motet og blir ferdig med driten.

Jeg trenger en annen jobb og en samboer for å klare å gjøre noe annet enn det her, for jeg verken gidder eller har lyst til å gjøre det noe bedre nå for tiden :P
Din forbanna slaur.... i ræven skulle du hatt :knegg

Tror nok du skal ta tak i disse tingene før du får deg samboer. :thumleft

Note 4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:
mortenolb skrev:Som sagt, unngår grandis for det aller meste! :knegg
Jeg hater ikke å lage mat, egentlig, men jeg bruker mesteparten av tida på å sove og jobbe, og det lille jeg har til overs da vil jeg egentlig bare slappe av. Det som dog er kroken på døra for matlaginga er det faktum at oppvask eksisterer. Jeg har ikke, og har ikke mulighet til, oppvaskmaskin, og da utgår det. Det lille jeg produserer av oppvask nå kan fint bli stående å være nasty ei uke før jeg tar til meg motet og blir ferdig med driten.

Jeg trenger en annen jobb og en samboer for å klare å gjøre noe annet enn det her, for jeg verken gidder eller har lyst til å gjøre det noe bedre nå for tiden :P
Din forbanna slaur.... i ræven skulle du hatt :knegg

Tror nok du skal ta tak i disse tingene før du får deg samboer. :thumleft

Note 4
Det er det jeg sier Lordi... du har ordet i din hånd :knegg :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Sorry, not going to happen :-)å I alle fall ikke så lenge jeg har den jobben jeg har. Bruker ikke den tida jeg har til overs på å lage mat og vaske opp. :sorry

André
Innlegg: 101
Registrert: 20 aug 2014, 21:10
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 2010

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av André »

Du skriver at du ikke har mulighet til og ha oppvaskmaskin, er det pga plassmangel?
Hvis det er tilfelle så får man kjøpt hybel-oppvaskmaskin.

Veit ikke om det er dét det heter, men di er i hvertfall ikke så mye større enn en mikrobølgeovn.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Får ikke lov å ha det av huseiern pga. fare for vannskader etc. :P
(sånn liten en, altså. Og er ikke plass til en vanlig en)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av kjellv »

Du kan jo prøve med en katt... Den vasker opp mens du er på jobb :-)

Svar