Leste forresten i dag at KTM 1190 vant en test comparo i Bike med en BMW og en Kawaski...
Ja mellom en R1200RT og en Z1000SX. Veldig rart å sammenligne disse er det ikke? En sportsturer vs en ren turingmaskin vs en adventuresykkel.
Joda, jeg reagerte også på dette forsåvidt.
Men hensikten var vel å sammenligne tre ulike typer touringsykler hvor hver likevel har sine spesifikke segmentegenskaper: BMW - utpreget comforttourer, tør jeg påstå. KTM - en typisk adventourer og sist Kawasaki, som er sportstoureren blant de tre.
Sånn sett har testen noe for seg, vil jeg tro.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Rart de ikke setter en radiatorgrill på sykler i ADV klassen. Beskyttelsen som jeg satte på min GTR har fått noen smell fra steinsprut og lignende. Nå er vel radiatoren min en del lavere enn en ADV sykkel men tror ikke jeg hadde tatt sjansen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
JohnnyTh skrev:Rart de ikke setter en radiatorgrill på sykler i ADV klassen. Beskyttelsen som jeg satte på min GTR har fått noen smell fra steinsprut og lignende. Nå er vel radiatoren min en del lavere enn en ADV sykkel men tror ikke jeg hadde tatt sjansen.
JohnnyTh skrev:Rart de ikke setter en radiatorgrill på sykler i ADV klassen. Beskyttelsen som jeg satte på min GTR har fått noen smell fra steinsprut og lignende. Nå er vel radiatoren min en del lavere enn en ADV sykkel men tror ikke jeg hadde tatt sjansen.
JohnnyTh skrev:Rart de ikke setter en radiatorgrill på sykler i ADV klassen. Beskyttelsen som jeg satte på min GTR har fått noen smell fra steinsprut og lignende. Nå er vel radiatoren min en del lavere enn en ADV sykkel men tror ikke jeg hadde tatt sjansen.
Det er for at Touratech skal få tjene en slant.
Har du montert slike?
Jeg vurderer det
Har ikke. Har ingen merker etter steinsprut heller.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
JohnnyTh skrev:Rart de ikke setter en radiatorgrill på sykler i ADV klassen. Beskyttelsen som jeg satte på min GTR har fått noen smell fra steinsprut og lignende. Nå er vel radiatoren min en del lavere enn en ADV sykkel men tror ikke jeg hadde tatt sjansen.
Det er for at Touratech skal få tjene en slant.
Ahh selvsagt, det tenkte jeg ikke på- Jeg fikk et par skikkelige steinsprut i Albania. Mye dårlig grusvei og asfalt med grusflekker sør i det landet. Veiene ble bedre lenger nord.
Det er en del sykler som min som har fått skadet radiatoren, ifølge det engelske gtr forumet. Men så sitter radiatoren en del lavere enn på deres sykler.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
LordShaft skrev:ÅÅÅÅ endelig AJ, denne jeg leita lenge etter.... Tenkte jeg skulle printe den ut å ha på nattbordet mitt
Ja, du kan spøke du, gutten
Nei...
bimmerfolket får finne seg annen sengelektyre .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeg er vell over snittet spesielt interessert i den slags Brukerhåndbøker, verkstedsmanualer, delekataloger og teknisk litteratur er rene Shakespeare for meg
Helt fra jeg var liten og det kom et nytt kjøretøy i familien så var jeg i hanskerommet å leita i håndbøkerne. Hadde vi besøk så kunne de ofte finne meg inni bilen mens jeg bladde igjenom innholdet i hanskerommet der også. Flere ganger har jeg kommet med info som selv ikke eieren var klare over. Ble også ofte spurt om jeg visste f.eks hvor sikkringene sitter osv
Sist redigert av Andreas den 22 feb 2015, 22:08, redigert 1 gang totalt.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Bjerknez skrev:Dette ser bra ut AJ
Tenker det klør litt i fingrene nå
Absolutt!
Gleder meg voldsomt !!
Eneste bittelille "bekymringen" jeg har er salhøyden. 86 cm. er bittelitt over komfortgrensa... .
Men jeg satt godt på 1190'en. da. Og salhøyden på den er den samme som på 1290'en.
Så regner med at dette skal gå helt fint. Formen på salen er også ganske lik.
Joda, dette skal bli en bra sesong .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeg var bortom og tok ktm'n i nærmere øyesyn. Syns de svinglysene er smarte og den motoren er sikkert fantastisk. Synd at hovedstøtta skraper ved litt inspirert kjøring. Syns ikke den er i klasse med vanlig GS, men passer bra i GSA klassen. Salen var forferdelig hard og passet ikke meg. Ble også overrasket over holkene. De var små/trange selv uten hansker. Mange ukjente knapper, men det venner man seg vel til.
Æljen skrev:Salen var forferdelig hard og passet ikke meg. Ble også overrasket over holkene. De var små/trange selv uten hansker. Mange ukjente knapper, men det venner man seg vel til.
Akkurat dette var noe av det som jeg ble skuffet over da jeg hadde en lengre prøvekjøring av Ktm 1190 Adv i fjor før jeg kjøpte R1200GS.
Den opplevde kvaliteten og følelsen var ikke på nivå med det jeg var vant med, her er BMW i en klasse for seg. Man blir fort godt vant, og det har sikkert ikke like mye å si for alle.
Uansett skal vi ikke ødelegge gleden for AJ som venter en fantastisk flott sykkel, jeg husker enda følelsen fra i fjor og jeg har enda sommefugler i magen nå nå det nermer seg sesongstart.
Gratulerer med ny sykkel AJ, jeg har ikke fått dette med meg før nå jeg
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Rumpa må vennes til hardere sal. Da den er blitt det er hardere sal å foretrekke. Vet ikke hvilken kvalitetsfølelse du snakker om vedrørende GS, de gangene jeg kjører det er det som hvilken som helst annen sykkel i den klassen.
Bringisen skrev:Akkurat dette var noe av det som jeg ble skuffet over da jeg hadde en lengre prøvekjøring av Ktm 1190 Adv i fjor før jeg kjøpte R1200GS.
Den opplevde kvaliteten og følelsen var ikke på nivå med det jeg var vant med, her er BMW i en klasse for seg. Man blir fort godt vant, og det har sikkert ikke like mye å si for alle.
Opplevd kvalitet er ikke et sannhetsbevis
Jeg har kjørt både GS og KTM og klarer ikke å se det du ser mht. kvalitet. Tror heller det er måten plasten er utformet. Det at plast ser ut som aluminium gjør ikke kvaliteten bedre Jeg opplevde KTMen som en meget god sykkel, og eneste grunn til at jeg kjøpte GSen var at den var en del billigere.
Du får nok en kjempesykkel AJ, med minst like god kvalitet som BMW, uansett hva "fanboysa" sier
Sist redigert av Zadnez den 12 mar 2015, 07:11, redigert 1 gang totalt.
Zadnez skrev:Akkurat dette var noe av det som jeg ble skuffet over da jeg hadde en lengre prøvekjøring av Ktm 1190 Adv i fjor før jeg kjøpte R1200GS.
Den opplevde kvaliteten og følelsen var ikke på nivå med det jeg var vant med, her er BMW i en klasse for seg. Man blir fort godt vant, og det har sikkert ikke like mye å si for alle.
Opplevd kvalitet er ikke et sannhetsbevis
Jeg har kjørt både GS og KTM og klarer ikke å se det du ser mht. kvalitet. Tror heller det er måten plasten er utformet. Det at plast ser ut som aluminium gjør ikke kvaliteten bedre Jeg opplevde KTMen som en meget god sykkel, og eneste grunn til at jeg kjøpte GSen var at den var en del billigere.
Du får nok en kjempesykkel AJ, med minst like god kvalitet som BMW, uansett hva "fanboysa" sier
Har sett en video på youtube der en klager på at knappene føles billige ut på den nye Gs'en. Så denne opplevde kvaliteten er vel individuelt
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Det er jo akkurat det som er så bra. Hadde alle likt samme kjerringen eller samme sykkel hadde det blitt både trøbbel og kjedelig At noen mener at det ikke er en bedre opplevd kvalitet på BMW enn på det meste annet virker på meg uforståelig. En ganske så stor forskjell merker jeg i det sykkelen bestiges. Men jeg skal ikke lage et stort nummer av det. Det er akkurat samme følelsen jeg har når jeg flytter meg fra en Toyota til en VW, en stor følelses forskjell. At opplevd kvalitet ikke er et sannhetsbevis er jeg helt enig i, det er viktig at man kan skille mellom opplevd kvalitet og faktisk kvalitet. Opplevd kvalitet handler om følelse. Og følelsen kan ingen ta fra oss. ( men vi kan tenke for oss selv at andres følelse eller oppfattelse er helt på jordet uten å si det høyt)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Fikk ingen betenkeligheter etter prøvesitting god tid til å "føle og ta" på sykkelen på MC-messa.
Passet meg utmerket selv om det ikke hadde gjort noe med et par cm. lavere salhøyde.
Synes finishen så god ut, og de aller fleste detaljer så og føltes bra ut.
Men som med alle andre sykler er det helt sikkert noen budsjettdetaljer på denne også.
Bakpå prøvde selvfølgelig passasjersalen og meldte straks at den var godkjent .
Troen er ytterligere styrket på at dette er en sykkel jeg kommer til å trives med
Så er det bare å håpe at den blir leveringsklar i april...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.