Øhh... Klarte det IGJENNNN....

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snill Vaffel
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Da ble vidunderet levert på lagring på Lørdag, gubben surrekoppen har surret bort vogkortet da ](*,)
Ringte ned får å høre om det var blitt lagt igjen der i samme slengen tenkte jeg å bestile en service b.l.a nytt bakdekk
fornøyd som jeg var etterpå forteller jeg gubben dette og an blit litt sur :scratch Han vill jo ha andre ting fikset og fikk
klar melding om å ikke blande meg borti ting jeg ikke hadde noe greie på gitt :8-[

Er vel ikke verre enn å ta en tlf å be de skifte drev og kjede, det hadd jeg så klart glemt å si :oh
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Pollti

Legg inn av Pollti »

Min sympati for gubben din er 100% :knegg Overhørte en samtale i går kveld mellom Haus Gestapo og 2 andre gamle sure,grinete kjærringer. Det ble fastslått at stua er å anse som pusset opp bare jeg ikke sitter der. :oh Hevnen blir vond for de alle tre. :orefk

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:Min sympati for gubben din er 100% :knegg Overhørte en samtale i går kveld mellom Haus Gestapo og 2 andre gamle sure,grinete kjærringer. Det ble fastslått at stua er å anse som pusset opp bare jeg ikke sitter der. :oh Hevnen blir vond for de alle tre. :orefk
Å herregud......... Jeg ler.... Å fy faen..... *hikst*
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Pollti skrev:Min sympati for gubben din er 100% :knegg Overhørte en samtale i går kveld mellom Haus Gestapo og 2 andre gamle sure,grinete kjærringer. Det ble fastslått at stua er å anse som pusset opp bare jeg ikke sitter der. :oh Hevnen blir vond for de alle tre. :orefk
:mk

Brukeravatar
Snill Vaffel

:lol

Ja ja dere mannfolka får styre på, men når han blander seg inn i middagen neste gang vet jeg hvilken replikk som kommer til å bli brukt. "Ikke legg det borti ting du ikke har greie på" 8)
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

AJ skrev:
Ragnhild skrev:Ja, syns nok AJ var litt raus med fylkesgrensene...
Går litt surr i disse fylkene...
Østfold, Vestfold, Buskerud, Agder-fylkene osv. osv. :roll

Uansett, hyggelig med spredt bosetting i alla fulla fall... :knegg
Kjære,du går vel ikke surr ? =;

Du kjører vel surr.. :mc6
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Snill Vaffel skrev: Ja ja dere mannfolka får styre på, men når han blander seg inn i middagen neste gang vet jeg hvilken replikk som kommer til å bli brukt. "Ikke legg det borti ting du ikke har greie på" 8)

Er da vel ingen grunn til at HAN skal legge seg borti matlaginga vel ? Hans jobb er å stappe det du koker og steker inn brødluka og smatte vellystig. Ånkli mannfolk er forresten veldig hjelpsomme på kjøkkenet de. Til å trykke på startknappen på oppvask maskinen. :janikk 8) Blir litt slitsom av å være myk mann noen ganger jeg. :oh

Brukeravatar
Snill Vaffel

:lol
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Pollti skrev:
Snill Vaffel skrev: Ja ja dere mannfolka får styre på, men når han blander seg inn i middagen neste gang vet jeg hvilken replikk som kommer til å bli brukt. "Ikke legg det borti ting du ikke har greie på" 8)

Er da vel ingen grunn til at HAN skal legge seg borti matlaginga vel ? Hans jobb er å stappe det du koker og steker inn brødluka og smatte vellystig. Ånkli mannfolk er forresten veldig hjelpsomme på kjøkkenet de. Til å trykke på startknappen på oppvask maskinen. :janikk 8) Blir litt slitsom av å være myk mann noen ganger jeg. :oh
Vet du hvor den er? :oh

Brukeravatar
Snill Vaffel

Ha ha ha :lol
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Pantress
Motorsykkelen din: Driver å tar lappen
Kontakt:

Legg inn av Pantress »

Jeg trodde ikke mannfolk viste hva oppvaskmaskin er for noe jeg.... for jeg er vant til at oppvasken blir satt på benkeplata oppå oppvaskmaskinen. Det virker som om det er en sånn mannesperre på døra til oppvaskmaskinen.... Knapper vet alle mannfolk hvor er hen..... :)

Pantress

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Ja, kneppe opp kan de ... Bilde

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Apropos knapper

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Snill Vaffel

](*,) :lol Guttegreie ja :knegg
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Snill Vaffel

Øhh...... Da har jeg nok en gang klart blande meg borti ting jeg ikke har greie på :doh

Det var dette drev styret da, var redd de hadde begynnt på sykkelen så da tenkte jeg siden de skal skifte bakdeket må jo det av så da er det like greit å skifte drev og kjede samtidig ellers må vel allt av igjen etterpå og det påløper flere arbeidstimer (korriger meg om jeg tar feil) Ringer da verkstedet/Vinterlagringen å sier hva jeg vill denne gangen :redface

Da forklarer jeg så godt jeg kan og det var i orden, skrev ned på en lapp hva dette merket heter så får vi håpe at jeg ikke får :punch når han kommer hjem. Blir vel litt :rop
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Pantress
Motorsykkelen din: Driver å tar lappen
Kontakt:

Legg inn av Pantress »

Ha ha så sant så sant :)

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det er ikke styre på drevet :[-X Og hva skal du bytte drev og kjede for ? Til og med uten å konsultere Husets Hersker !!! Du fortjener :bl3 :bl3 :bl3 Skrid nå ut på kjøkkenet og lag noe godt til HH og spander litt kånjakk etterpå. Det pleier å lindre smerten når blondinkaen har tatt tekniske bestemmelser helt uten mål og mening.
Jan hentet HG Moppen for et par dager siden for forgasserjustering og på vei til verkstedet så ringte han og svorsket no sånt som at Mår hon inte riktig bra, kjæringen ? Pr. telefon ble enige om at hun kanskje føler seg bra men muligens ikke er det. HG hadde prøvd å forklare at den går for magert og at det er en deadspot på 6000 rpm pluss at den jukser rundt 10 000 rpm og det var fordi det var glødeskall i oljekjøleren. For det hadde hun nemlig hørt Nils Prest,Frode og jeg snakke om. :bananas Samtalen vi hadde var nok like forrvirrende for henne som en strikkeoppskrift for meg. :-k

Brukeravatar
Snill Vaffel

:scratch

Skal noe bli gjort så må man gjøre det selv. Og gør man det ikke selv må man gjøre det selv alikevll da det ikke er blitt gjort bra nok ;e Drev "styr" nå blir det hverfall nytt drev.
Hvorfor jeg skal ha nytt drev er jeg ikke sikker på det er sikkert litt slitt :mk

Strikeoppskrift er nok like gresk for meg som for deg :-
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Pollti

Legg inn av Pollti »

Av Jan har jeg lært at folk skifter drev for sjelden, kjedet bytter de men drev tenker de ikke på. Og tenker de på drev så er det bakdrevet. Han har en liten "knipetest" for å fastslå tilstand på kjedet. Er han ikke fornøyd med den så sjekker han kjedet nærmere og hvis han bytter det så tar han alltid begge drev i samme slengen.
Jeg bruker motorcross kjede fordi da er det lettere å se slitasje men den beste indikatoren er drevene. Siden jeg er en lat slask med kjedesmøring og kjedestramming så sjekker Jan alltid kjedet og drev når vi møtes. I år har jeg ikke fått kjeft for tørt kjede og det er nok AJ sin gamle oljesøler sin skyld.

Brukeravatar
Snill Vaffel

Ikke sant, regner med at det er like greit å skifte begge deler når det først skal gjøres desuten tror jeg ikke det er stor pris forskjell om men kjøper hver for seg eller en kjede og drev pakke. Her i gården må det nesten smøres opp etter hver hver tur (ikke så ille da) men ser han er femme med den spray boksen sin å sjekker må nok fikse ting selv til neste sesong vill jeg tro, men det går fint :D
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Pollti

Legg inn av Pollti »

Smører du etter hver tur ? Donnaen, der trykker jeg 4 ganger på AJ knappen og smører, ca hver 400 km. Og på Kim - Il Comet, der smører jeg etter hver 2dre tankfylling så det blir ca 950 km mellom smøre rundene. På Cometen bruker jeg no klissete silikon greier. Han jeg kjøpte den av lovpriste den olja for den griser nesten ikke til bakhjulet og det ser ut til å stemme. Bakhjulet til Donnaen, det ser nesten ut som den har kjørt gjennom et oljeutslipp fra Exxon Valdez. Det går mye parafin pr uke for å holde det sånn nogenlunde rent.

Brukeravatar
Snill Vaffel

Snill Vaffel skrev:Ikke sant, regner med at det er like greit å skifte begge deler når det først skal gjøres desuten tror jeg ikke det er stor pris forskjell om men kjøper hver for seg eller en kjede og drev pakke. Her i gården må det nesten smøres opp etter hver hver tur (ikke så ille da) men ser han er femme med den spray boksen sin å sjekker må nok fikse ting selv til neste sesong vill jeg tro, men det går fint :D
Smører ikke opp etter hver eneste tur men det blir gjort relativt ofte :)
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Snill Vaffel

Så fint være det var her i dag, mange som luftet sykkelen sin desverre var jeg ikke en av dem
Gleder meg masse til neste sesong og klarer nesten ikke vente på at vinteren skal bli ferdig.
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snill Vaffel skrev:Så fint være det var her i dag, mange som luftet sykkelen sin desverre var jeg ikke en av dem
Gleder meg masse til neste sesong og klarer nesten ikke vente på at vinteren skal bli ferdig.
... som ennå ikke er begynt... :eh :-

Brukeravatar
Snill Vaffel

Ja j a synes det er kaldt ok ute om morningen, istappene henger på fjellsiden her og vinter dekk er lagt på, så godt som vinter... øøø..... snart i hvertfall ;e
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Svar