Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av kjellv »

AJ skrev:Må være stor stas å få en slik sykkel levert på døra av forhandler.
Service på øverste hylle det der :thumleft
Vi har ingen planer om å bli størst, bare vi kan være best :prf

Joda, gutten var glad han. Sykkelen har stått i butikken i to uker allerede, betalt og registrert. Men de har ikke funnet noen god løsning for å hente den. Da skar jeg igjennom i går og tilbød å kjøre den hjem til dem hvis de kjørte meg tilbake.
Funka godt det, og jeg fikk meg en tur :prf

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2733
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av Busa Trond »

kjellv skrev:... en flunkende ny YZF-R125ABS for overlevering til ny eier, en ung gutt som ikke har lappen ennå...
Bilde
Hehe... du er Konge som 16 åring da.
Snakker fort 50 000 kanskje :scratch

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av kjellv »

Busa Trond skrev:
kjellv skrev:... en flunkende ny YZF-R125ABS for overlevering til ny eier, en ung gutt som ikke har lappen ennå...
Bilde
Hehe... du er Konge som 16 åring da.
Snakker fort 50 000 kanskje :scratch
51900 + omkostninger på 2500 for en slik. Men jeg tok ingenting for leveringen, det var bare kjekt!
Det er samme prisen som i fjor. Den gikk ned omtrent 3000 i avgifter, men har fått ABS siden i fjor...
Et stort økonomisk løft for en 16-åring, men det var helt tydelig at gutten synes det var verdt det ja :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av SuperMorten »

Husker jeg kjøpte min første hos Farstad, en sein høstkveld midt på 80-tallet en gang. Hansker..? Det var ingen som hadde sagt til meg at jeg måtte ha hansker.. Har aldri vært så kald på henda, verken før eller etter :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av kjellv »

SuperMorten skrev:Husker jeg kjøpte min første hos Farstad, en sein høstkveld midt på 80-tallet en gang. Hansker..? Det var ingen som hadde sagt til meg at jeg måtte ha hansker.. Har aldri vært så kald på henda, verken før eller etter :knegg
Det overrasket meg hvor lite problematisk det var med fingrene i dag. 4 mil i 5 varmegrader uten varmehåndtak. Men kåpa på denne fungerte utrolig bra, den styrer fartsvinden veldig godt unna. Ennå et pluss.
Men sittestillingen passer ikke meg... Rævva opp og hauet ned... Skulle jeg kjørt lenger hadde jeg sikkert tatt en pause for å rette opp nakken!

Luigi
Innlegg: 7
Registrert: 29 jul 2014, 20:50
Motorsykkelen din: Yamaha XJ6 Diversion 2014
Sted: Øygarden vest for bergen

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av Luigi »

kjellv skrev:
SuperMorten skrev:Husker jeg kjøpte min første hos Farstad, en sein høstkveld midt på 80-tallet en gang. Hansker..? Det var ingen som hadde sagt til meg at jeg måtte ha hansker.. Har aldri vært så kald på henda, verken før eller etter :knegg
Det overrasket meg hvor lite problematisk det var med fingrene i dag. 4 mil i 5 varmegrader uten varmehåndtak. Men kåpa på denne fungerte utrolig bra, den styrer fartsvinden veldig godt unna. Ennå et pluss.
Men sittestillingen passer ikke meg... Rævva opp og hauet ned... Skulle jeg kjørt lenger hadde jeg sikkert tatt en pause for å rette opp nakken!
Hei Kjellv :vs Ser du har Yamaha du og, og nevnte dette med varmehåndtak.
Jeg kjøpte ny Yamaha XJ6 Diversion ifjor, men til min store overraskelse så klarer ikke yamaha å levre orginalt varmehåndtak til denne modellen ?? kan det være mulig, erfaringer med Uoriginalt ?
Bruken tok brått stopp her i oktober da jeg har 5.Mil hver vei til jobb....
Fine forhold men utholdelig for fingrene

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av SuperMorten »

Luigi skrev:
kjellv skrev:
SuperMorten skrev:Husker jeg kjøpte min første hos Farstad, en sein høstkveld midt på 80-tallet en gang. Hansker..? Det var ingen som hadde sagt til meg at jeg måtte ha hansker.. Har aldri vært så kald på henda, verken før eller etter :knegg
Det overrasket meg hvor lite problematisk det var med fingrene i dag. 4 mil i 5 varmegrader uten varmehåndtak. Men kåpa på denne fungerte utrolig bra, den styrer fartsvinden veldig godt unna. Ennå et pluss.
Men sittestillingen passer ikke meg... Rævva opp og hauet ned... Skulle jeg kjørt lenger hadde jeg sikkert tatt en pause for å rette opp nakken!
Hei Kjellv :vs Ser du har Yamaha du og, og nevnte dette med varmehåndtak.
Jeg kjøpte ny Yamaha XJ6 Diversion ifjor, men til min store overraskelse så klarer ikke yamaha å levre orginalt varmehåndtak til denne modellen ?? kan det være mulig, erfaringer med Uoriginalt ?
Bruken tok brått stopp her i oktober da jeg har 5.Mil hver vei til jobb....
Fine forhold men utholdelig for fingrene
Disse får mye skryt.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ti ... sal-82176/" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av kjellv »

Jeg skal sjekke i morgen. Gidd ikke logge inn i kveld. Men noe bra må vi da finne :-)

Luigi
Innlegg: 7
Registrert: 29 jul 2014, 20:50
Motorsykkelen din: Yamaha XJ6 Diversion 2014
Sted: Øygarden vest for bergen

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av Luigi »

Prisen på de "vottene" tilsier et kjøp og utprøving.
Men :lol de så ut.....
Måtte svelge hardt da toppboksen ble montert på, god nytte men lite vakker !!
Disse var vel å strekke det for langt ? som sakt så er det billig nok å gjør jobben sin så?

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av Orion »

Luigi skrev:Prisen på de "vottene" tilsier et kjøp og utprøving.
Men :lol de så ut.....
Måtte svelge hardt da toppboksen ble montert på, god nytte men lite vakker !!
Disse var vel å strekke det for langt ? som sakt så er det billig nok å gjør jobben sin så?
Postmannen kjører rundt med slike på vogna si i Oslo. Oppdaga også blinkende lys inni vottene da vogna stod parkert. Så mistenker at de har varmeholker i tillegg. Ja takk, begge deler? :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23064
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:En forsiktig start på sesongen i dag for min del. 42 km med en flunkende ny YZF-R125ABS for overlevering til ny eier, en ung gutt som ikke har lappen ennå.
Jeg har solgt mange av disse de siste årene, men nesten ikke kjørt dem selv. Men det var en kjekk opplevelse :thumleft Kjekt både å kjøre sykkel igjen, og kjekt å se gutten som har gledet seg i mange måneder på motorsykkelen sin.
Skarve 5 plussgrader ennå, TDMen står godt der den står en stund til... :-k
Men overraskende sprek den sykkelen! Uinnkjørt som den var kunne jeg ikke teste hva den var god for, men du verden for et drag det er i den likevel. Det og var en kjekk opplevelse :prf
Kjørte ca. 10 mil i strekk i går på E6 i 120km/t i 3 varmegrader. DET var kaldt det! Det var dog hjemmover. Når jeg kjørte innover 2 timer tidligere var det 4-5 varmegrader og det gikk helt fint. Utrolig hvor mye 1-2 varmegrader gjør med deg i slike hastigheter :-)å

En dag må jeg bare få prøve en 125cc R sykkel. Har ingen anelse om hvordan disse går, så vil gjerne prøve :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av kjellv »

SuperMorten skrev:
Luigi skrev:
kjellv skrev:
SuperMorten skrev:Husker jeg kjøpte min første hos Farstad, en sein høstkveld midt på 80-tallet en gang. Hansker..? Det var ingen som hadde sagt til meg at jeg måtte ha hansker.. Har aldri vært så kald på henda, verken før eller etter :knegg
Det overrasket meg hvor lite problematisk det var med fingrene i dag. 4 mil i 5 varmegrader uten varmehåndtak. Men kåpa på denne fungerte utrolig bra, den styrer fartsvinden veldig godt unna. Ennå et pluss.
Men sittestillingen passer ikke meg... Rævva opp og hauet ned... Skulle jeg kjørt lenger hadde jeg sikkert tatt en pause for å rette opp nakken!
Hei Kjellv :vs Ser du har Yamaha du og, og nevnte dette med varmehåndtak.
Jeg kjøpte ny Yamaha XJ6 Diversion ifjor, men til min store overraskelse så klarer ikke yamaha å levre orginalt varmehåndtak til denne modellen ?? kan det være mulig, erfaringer med Uoriginalt ?
Bruken tok brått stopp her i oktober da jeg har 5.Mil hver vei til jobb....
Fine forhold men utholdelig for fingrene
Disse får mye skryt.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ti ... sal-82176/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fydda :-)å Til ATV og snøscooter, tja... Men til MC :lol Skulle jammen hatt mye neglesprett før jeg betalte 139 kroner for det der og satte dem på TDMen.
Luigi: Dessverre ser det ut som du har rett, varmehåndtak ligger ikke i utstyrslista til XJ6 fra Yamaha. Jeg ble overrasket selv, men det betyr antakelig at de Yamaha har til andre sykler (f.eks FJR, Super Tenere, FZ, TDM og Mt) antakelig ikke passer direkte til XJ6.
Her er utstyrslista til Yamaha http://www.yamaha-motor.eu/no/binary/PT ... 580109.pdf Jeg vil tro det ikke skal mye til å tilpasse dem for XJ6, men vet det ikke. Styrets diameter, håndtakets bredde og hullet/utformingen på enden av holken mot styrevekten er nok de viktigste momentene.
Da er det bare å Google. Kjøp trinnløs justerbare! Jeg har http://www.xlmoto.no/mc-varmehandtak-1 på TDMen, og bruker dem mye. Du blir fortsatt kald på hendene, oversiden. Men fingrene blir ikke stive og følelsesløse. Se ikke bort fra at de kan passe på XJ6 også.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av SuperMorten »

kjellv skrev: Fydda :-)å Til ATV og snøscooter, tja... Men til MC :lol Skulle jammen hatt mye neglesprett før jeg betalte 139 kroner for det der og satte dem på TDMen.
Regner med at de er beregnet på sånne som reiser på primus-treff osv. Ikke vi som vinterlagrer.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av Orion »

Observerte en hvit cafe racer med 4 potter kjøre oppover Bogstadveien i stad.

Årets første vårtegn! :D

Brukeravatar
pappan
Innlegg: 47
Registrert: 08 aug 2013, 00:34
Motorsykkelen din: BMW F650GS
Sted: Oslo

Re: Sesongen 2015 - Tanker om når den starter i Oslo?

Legg inn av pappan »

Da er sesongen i gang for min del, digg å kjøre forbi bilkøene igjen :)!

Svar