Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Toven »

Cutless skrev:Hvordan er lydbildet med helt tette filter da?
Sikkert omtrent det samme som dine 26. Noe tungvindt å snakke med andre :P :p
Hører fin dempet motorlyd og ingen vindsus.
Holdt på å si - du kan jo teste de filtrene om vi treffes i løpet av sesongen :knegg

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

Det gjør vi sikkert, jeg kommer ihvertfall aldri til å kjøre motorsykkel uten formstøpte øreplugger igjen :-)

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

hva måtte du gi for noe sånt :-k dette er noe jeg vurderer sterkt selv, ihvertfall nå i sommer som jeg skal nedover i europa og det blir dagslange turer på sykkelen, da må man værne om hørselen :D

er helt enig i at skumpropper er irriterende , de tar for lang tid å styre med, ihvertfall når man kjører med flere her inne for plutselig skal hele gjengen dra så står jeg der å kødder med de skumproppene :lol

Orion
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R

Legg inn av Orion »

Har formstøpte propper selv som jeg fikk i forbindelse med jobben.

Ser absolutt potensiale til å bruke de under MC-kjøring. Må testes når jeg får sykkelen. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

For noe jåleri! Hva er da galt med gaffateip? :lol

neida, dette ser jo faktisk litt spennende ut og jeg er så absolutt åpen for nye ideer. Jeg har aldri blitt sjenert av lyden/vindsusen når jeg kjører, men det kan jo være at jeg rett og slett bare er blitt vant til det. Det med evt. senskader ser jeg jo så klart som et stort argument.

Skulle jeg først hatt noe i ørene, så måtte det blitt formstøpte. Men hvordan er prosessen her egentlig for å få slike formstøpte?
Kunen tatt dette med deg over en kaffe Cutless, men kan være at det er fler som lurer også :thumleft

EDIT:
Glem det. Det sto jo så utrykkelig fint forklart i linken over :redface

Brukeravatar
Cutless

Legg inn av Cutless »

freddy123 skrev:hva måtte du gi for noe sånt :-k dette er noe jeg vurderer sterkt selv, ihvertfall nå i sommer som jeg skal nedover i europa og det blir dagslange turer på sykkelen, da må man værne om hørselen :D

er helt enig i at skumpropper er irriterende , de tar for lang tid å styre med, ihvertfall når man kjører med flere her inne for plutselig skal hele gjengen dra så står jeg der å kødder med de skumproppene :lol
De koster 1595. Ja, de skumproppene er noe hærk å ta ut og inn. Og jeg klarer ikke å kjøre uten propper, en ting er at det er viktig å ta vare på hørselen, men en annen er jo at det er mentalt slitsomt med høy og konstant lyd (vindsus).

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Er det mulig å få tak i noe slikt her i Bergen mon tro :-k

Note4

Brukeravatar
Cutless

Legg inn av Cutless »

Har ikke noe å si hvor du bor. Når jeg bestilte så fikk jeg en e-post med de nærmeste stedene (samarbeidspartnerne) hvor jeg kunne ta øreavstøpning - inkl sykehuset. Sendte inn avstøpningene per post, og fikk formstøpte plugger tilbake :)

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Me nhva koster selve avstøpningen da? Ligger det i prisen?

Brukeravatar
Cutless

Legg inn av Cutless »

Nei, avstøpning kommer utenom. Husker ikke hva jeg betalte men var vell 150-200 kr ca. Var unnagjort på 5 min hos en privat nese, øre og hals klinikk - sikkert billigere på sykehuset.

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

1595,- for propper, og avstøpning i tillegg... Det synes jeg egentlig er en vanvittig overpris!

Toven

Legg inn av Toven »

Flanker skrev:1595,- for propper, og avstøpning i tillegg... Det synes jeg egentlig er en vanvittig overpris!
Nuvel, er vel ingen andre i landet som driver med det meg bekjent (uten at jeg har giddi å google det :knegg )

Brukeravatar
Cutless

Legg inn av Cutless »

Tja, spørs vel hvordan man ser på det. Man sparer jo ikke når det kommer til kjøp av hjelm, og det er i tilfelle man kommer i en situasjon hvor hodet er i ferd med å møte assfalten. Ørene blir jo utsatt for skadelige nivåer av DB på nærmest vær tur på motorsykkelen, og hvis man velger å la vær å bruke hørselsbeskyttelse pga det er ubehagelig eller knotete så vil jeg si 1595 kr er en billig investering for å unngå tap av hørsel og/eller tinnitus.

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Flanker »

Det spørs helt hvordan man ser på det ja. All forskning, utvikling, testing og kvalitetskontroll som går inn i å lage en skikkelig hjelm forsvarer i mine øyne prisen.

Ørepropper... En standard avstøpning av øret transformeres til en form. I den støper man en propp av gummiliknende materiale, borrer et hull og runder av røffe kanter. Og smeller evt. inn et standard filter av noe slag. Produksjonskostnad og tid brukt på jobben forsvarer ikke en pris på nivå med en grei hjelm i Lexan/plast!

Ja, markedet er mindre. Men hva er den proppen laget av? Gull? En pris på 5-600,- hadde vært rimelig.
Sist redigert av Flanker den 04 mar 2015, 17:31, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Har du prøvd propper som demper på den måten som disse gjør, og ikke bare propper ørene?

Svar