Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av Bjerknez »

Bringisen skrev:Jeg tilhører den gruppen som velger telt fremfor hotell :sleepy

Frihet, stillhet og valgmulighet.

Her er noen bilder fra de to siste årene i mitt sist kjøpte telt. Har hatt en god del telt og føler at jeg har funnet et optimalt telt nå. Teltet heter Fjellreven Akka Dome 2. Det har høyde nok innvendig til at jeg kan sitte oppreist og kan skifte klær. Det hat to innganger og to bagasjerom. Det har store dører med netting slik at man får følelsen av å ligge ute om man vil, flott utsikt. Teltet er også testet av europas største friluftsmagasin med karateren Zer gut, og stod lenge i vindtesten , helt til storm 22m.s. Det er dessuten lett å sette opp siden innerteltet kan henge i ytterteltet når man setter det opp. Teltstang kanalene er nummererte med refleks slik at man fint kan sette teltet opp i mørket. Det finnes godt med innvendige lommer og dessuten en taklomme slik at alt holdes tørt. Vanntett til tusen :D

Solnedgang.

Bilde

Soloppgang

Bilde

Ødemark

Bilde

Middagslur

Bilde

Kjøkkenplass, parkeringsplass og verdens største hage.

Bilde

Oppakkning

Bilde

Klar for å sette opp telt

Bilde
Det øverste teltbildet ditt er faktisk et av de bedre fotografiene jeg har sett noen gang. Som gammel fotoentusiast kan jeg ikke forstå annet enn at du må ha fått noen tilbakemeldinger på dette? Fantastisk stemning, fin komposisjon, behagelig lys etc. En skikkelgi innertier :thumleft

Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Legg inn av sankyo »

Bjerknez skrev:

Her er noen bilder fra de to siste årene i mitt sist kjøpte telt. Har hatt en god del telt og føler at jeg har funnet et optimalt telt nå. Teltet heter Fjellreven Akka Dome 2. Det har høyde nok innvendig til at jeg kan sitte oppreist og kan skifte klær. Det hat to innganger og to bagasjerom. Det har store dører med netting slik at man får følelsen av å ligge ute om man vil, flott utsikt. Teltet er også testet av europas største friluftsmagasin med karateren Zer gut, og stod lenge i vindtesten , helt til storm 22m.s. Det er dessuten lett å sette opp siden innerteltet kan henge i ytterteltet når man setter det opp. Teltstang kanalene er nummererte med refleks slik at man fint kan sette teltet opp i mørket. Det finnes godt med innvendige lommer og dessuten en taklomme slik at alt holdes tørt. Vanntett til tusen :D

Solnedgang.

Bilde

Soloppgang

Bilde

Ødemark

Bilde

Middagslur

Bilde

Kjøkkenplass, parkeringsplass og verdens største hage.

Bilde

Oppakkning

Bilde

Klar for å sette opp telt

Bilde
Det øverste teltbildet ditt er faktisk et av de bedre fotografiene jeg har sett noen gang. Som gammel fotoentusiast kan jeg ikke forstå annet enn at du må ha fått noen tilbakemeldinger på dette? Fantastisk stemning, fin komposisjon, behagelig lys etc. En skikkelgi innertier :thumleft
Det var vel derfor bildet vant fjorårets bilde konkurranse... 8-)
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Å faen... det stemmer det... Det skjønner jeg forøvrig veldig godt :thumleft

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Bjerknez skrev:

Solnedgang.

Bilde

Tusen takk for fine ord :vs Det setter jeg stor pris på og jeg vet at du også er en fotoentusiast :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Epylypzon
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

Ettersom jeg kjørte R sykkel på den tiden telt ble innkjøpt så falt valget på Helsport ringstind light 2. Utstillingsmodell på ei messe, så fikk en grei pris.

Her sammen med sykkelen
Norge Juli 2010 075.jpg
Pakket på sykkelen
Norge Juli 2010 003.jpg
Får rota nok i et lite telt også
Norge Juli 2010 078.jpg
Utvida litt med en helsport tarp, fant også igjen ett lite billigtelt jeg har hatt i mange år men aldri brukt. En kammerat lånte dette til han fikk kjøpt seg eget.
Slått ut på plenen for lufting.
IMAG0970.jpg
Sov under tarpen på en tur til Finnskogen i fjor vår
IMG_0142.jpg
Helsport teltet, Mammut liggeunderlag, Fjällräven sovepose, Mammut pute
IMAG4448.jpg
Før turen nedover europa i fjor kjøpte jeg også ett myggtelt(helsport).
Sett opp tarpen over så har man en veldig sval og kjølig løsning.
Her bare dro jeg tarpduken over etterhvert, utrygt for regn
IMG_2319.jpg
Nåværende sykkel og "hovedtelt"
IMG_0867.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

Får skikkelig MC-turfeber av bildene her :prop:

Slik ser vår camp ut :-) Helsport Gimle2+.

[img]http://i440.photobucket.com/albums/qq12 ... 012248.jpg[/img]

Kurt1961
Motorsykkelen din: BMW R1200GS Adventure KTM 690 Enduro R

Legg inn av Kurt1961 »

Jeg bruker redverz atacama expedition telt, supert telt med full ståhøyde inni.
Kjøpt på : ledena.no i drammen.
[img]http://i1056.photobucket.com/albums/t38 ... 182649.jpg[/img]
[img]http://i1056.photobucket.com/albums/t38 ... 182631.jpg[/img]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kurt1961 skrev:Jeg bruker redverz atacama expedition telt, supert telt med full ståhøyde inni.
Kjøpt på : ledena.no i drammen.
[img]http://i1056.photobucket.com/albums/t38 ... 182631.jpg[/img]
Hei Kurt1961, hyggelig at du fant veien til oss her på MCsiden.no :vs

Telt er artig! Vi gleder oss til årets teltturer, kjerringa og jeg \:D/ .
Syns fortsatt MC-tur med teltovernatting er trivelig selv om vi som hovedregel velger hytter, leiligheter, hoteller på lengre turer.
Har lagt ut mange bilder opp gjennom årene av de vi har, også i denne tråden.
Vi har disse:
http://www.terra-nova.co.uk/tents-and-s ... an-4-tent/

http://www.terra-nova.co.uk/tents-and-s ... an-4-tent/

Etesian4 må sies å være luksusteltet, bungalowen har vi fått høre... :crazy:, og funker fint å ha med oppå toppboksen på tur selv om vekten er drøye 5 kg. Full ståhøyde er blitt et krav for oss når det kommer til telt. Men også lav vekt. Derfor ble også et Vaude Chapel kjøpt inn.
Litt lavere ståhøyde, men romslig nok for mine 184 cm.
Ellers er teltet ikke veldig ulikt Etesian4, men mangler "gulv" i forteltet. Vekt: rett under 4 kg. og får faktisk plass oppi GIVI toppboksen vår, men stroppes like gjerne fast på bagasjegrinda på lokket.

Det er for øvrig første gang jeg ser at Redverz teltet selges gjennom butikk i Norge. Bra! Har sans for dette teltet og vurderte sterkt å kjøpe det da valget i stedet falt på Etesian4.
Men syns vekten på over 6 kg. var litt i høyeste laget...

Mer teltinfo her... ;)

Brukeravatar
Sprint
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95

Legg inn av Sprint »

CIMG1566.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ikke mitt telt, men Cutless sitt. Min sykkel i forgrunnen:
Bilde

Brukeravatar
wamporey
Motorsykkelen din: Suzuki - GSX ES - 750 - 1987

Re: RE: Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av wamporey »

spidair skrev:Teltet mitt heter Jotunheim of norway, Lom3...

Bilde
free picture upload Sykkel og telt, Kristiansand

Bilde
image upload no compression
Sykkel og telt Evje... (Fikk en ufrivillig stopp der da batteriet ikke ville mer...)

Bilde
img host

En LITT nedlastet supermotard... :) Som du ser så TRENGER jeg side vesker!!! Ble ubehagelig høyt stablet, så høyt at jeg dro på bakhjulet så fort som faan i motbakker hvis jeg ikke passet meg...

Var en VELDIG gøy tur da :) Sykkelen er, til tross for det smale setet, meget god på langtur, masse krefter og utrolig lettkjørt i svinger, da den kan legges ned til styret tar nedi... :)
Kan Biltema sine sidevesker med toppveske være noe for deg, hvis du ikke har ordna noe allerede? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ba ... 000032160/

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
♪ Bourne to be Wylde..! ♫

Brukeravatar
E-strom
Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
Kontakt:

Legg inn av E-strom »

Oppakket på Halsa fergekai:
Bilde

Utpakket på campingplassen i Ørsta:
Bilde

Nei - bordet er ikke med...

Til sesongen blir det 37-liters aluminiumskofferter :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Svar