![Perfekt :prf](./images/smilies/perfect.gif)
![Rister på hodet :[-(](./images/smilies/uhoh.gif)
Gordon
Det er nok ikke så lukrativt å benytte seg av verkstedtjenester i Sverige nå som det har vært tidligere. Valutaforskjellene har utjevnet seg mye de siste månedene. Det er da slik at de reelle kostnadsforskjellene blir mer synlige.Gordon skrev:Har fått pris på 80,000 km service m/ventil sjekk, kam skjede bytte og bak brems klosser skift. To av verkstedene i området vil har ca. kr 13,000, dog en uten bremse skift. Jeg har også fått det samme priset opp i Sverige og spare ca. kr 3,000.-, da ble det en tur til Sverige i april. Time pris i Sverige er kr 700.-kontra kr 980.-
her i Norge.
Gordon
kjellv skrev:Gordon skrev:Det er nok ikke så lukrativt å benytte seg av verkstedtjenester i Sverige nå som det har vært tidligere. Valutaforskjellene har utjevnet seg mye de siste månedene. Det er da slik at de reelle kostnadsforskjellene blir mer synlige.
Men jeg ble litt nysgjerrig... Har du et bilde av kamskjeden...? Eller blir det for pornografisk for moderatorne
Det er jo bare fint så lenge det går på garantienGordon skrev:kjellv skrev:Gordon skrev:Det er nok ikke så lukrativt å benytte seg av verkstedtjenester i Sverige nå som det har vært tidligere. Valutaforskjellene har utjevnet seg mye de siste månedene. Det er da slik at de reelle kostnadsforskjellene blir mer synlige.
Men jeg ble litt nysgjerrig... Har du et bilde av kamskjeden...? Eller blir det for pornografisk for moderatorne
Jeg har ikke bilder, men det var en merkeverksted i Oslo som, på 70,000 km service, sa at jeg måtte bytte kamskjeden ved neste service. De mente det var slit, og etter 80.000 km vil jeg også tror at den er nokså slit. Siden 80,000 km service inkluderer ventil justering er det like greit og tar kamskjeden samtidig.
På verkstedets anbefaling skiftet jeg både bak hjuls lager og støtt demper bak. Jeg hadde ikke merket at disse deler var utslitt, og stolte på at verksted vist hva de snakket om. Og skal jeg være helt ærlig merke jeg ikke forskjell!!!
Gordon
13K synes jeg høres hardt ut , men kan hende at det er det det ligger, om det hadde vært min sykkel jeg hadde nok heller tatt jobben selv i garasjen, har man en verksted manual og parts-manual klarer man det meste om man er litt fingernem, learn by doing.Gordon skrev:Har fått pris på 80,000 km service m/ventil sjekk, kam skjede bytte og bak brems klosser skift. To av verkstedene i området vil har ca. kr 13,000, dog en uten bremse skift.Gordon
Tenk så mye enklere det hadde vært om alle hadde kardang..Flanker skrev:
Skjede = Den del av den kvinnelige anatomien du putter [sensurert] inn i.
Kjede = Mekanisk innretning som sørger for kraftoverføring fra girkasse til bakhjul på motorsykkelen din, eller mellom andre mekaniske komponenter.
Må ikke blandes i praksis, da dette kan ha katastrofale følger for helsa, uansett i hvilken retning feilen begås
I stedet for KAM-kjede som det er snakk om her? Beklager å skuffe deg, men den BMWen din har faktisk også kjededrift av kammene. Men for all del så finnes det også akseldrift av kamaksler, hos noen andre merkerSuperMorten skrev:Tenk så mye enklere det hadde vært om alle hadde kardang..Flanker skrev:
Skjede = Den del av den kvinnelige anatomien du putter [sensurert] inn i.
Kjede = Mekanisk innretning som sørger for kraftoverføring fra girkasse til bakhjul på motorsykkelen din, eller mellom andre mekaniske komponenter.
Må ikke blandes i praksis, da dette kan ha katastrofale følger for helsa, uansett i hvilken retning feilen begås