Skiftet kjede og drev, Ulyd i front drev, bråker mere en før

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Sey86
Innlegg: 37
Registrert: 11 mar 2015, 20:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 750 2016/Honda CB600F 1999
Sted: Oslo

Re: Skiftet kjede og drev, Ulyd i front drev, bråker mere en

Legg inn av Sey86 »

Hei igjen alle sammen, Nå har jeg sjekket i alle bauer og kanter, Strammet og løsnet, skrudd av og på.
Nå har jeg gitt opp, Så det blir å avtale et møte med en nede på fastbikes får å finne ut av dette.
Jeg klarer jo da selvfølgelig ikke å finne igjen hverken eske eller kvittering på kjede/drev pakken jeg kjøpte så:S, det får være mitt eget problem :P

Og jeg er Rimelig sikker på at noe er galt, klarer ikke å finne ut av hva det er selv. Var ute på en test tur etter jeg trudde jeg hadde ordnet det.
Men det har jeg ikke klart. En fæl lyd er fortsatt der, akkurat som en hylende mekanisk lyd når jeg kjører i høyere hastigheter.

Her er en liten Video vis dere vil se:)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=kEmCXE5W32c[/video]

Jeg takker alle for hjelpen og komentarene

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Skiftet kjede og drev, Ulyd i front drev, bråker mere en

Legg inn av Anaxim »

Er du sikker på at du har drev som passer til kjedet? Jeg tenker ikke på antall tenner foran/bak osv., men på dimensjonene på kjedeleddene i forhold til de 2 tannkransene, dette uttrykkes bl.a. som "520" vs. "530". Kjører du f.eks. 530-hjul med 520-kjede blir det trøbbel og ulyd, og omvendt. Men du har kanskje ikke mulighet for å sjekke dette i og med at du har kastet emballasjen? På eldre sykler (dvs. pre-1990?) brukes oftere 520 enn 530-størrelser. Men uansett må det passe.

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Skiftet kjede og drev, Ulyd i front drev, bråker mere en

Legg inn av mekkern »

Noen sykler har drev med forskjøvet senter-kan du ha snudd drevet feil vei?eller flyttet distanseskive- Slik at det ikke sporer riktig?
Det vil/kan gi slik lyd.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

abakuss
Innlegg: 84
Registrert: 20 feb 2015, 23:33
Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
Sted: Verdal

Re: Skiftet kjede og drev, Ulyd i front drev, bråker mere en

Legg inn av abakuss »

mekkern skrev:Noen sykler har drev med forskjøvet senter-kan du ha snudd drevet feil vei?eller flyttet distanseskive- Slik at det ikke sporer riktig?
Det vil/kan gi slik lyd.
Støtter denne, det kan og være det att gummien på sidene ( som du ikke har ) gjør att du skulle ha montert en tynn skive på innsiden av tannhjulet for å få tannhjulene på linje,,

Her er en til med samme lyd (trur eg) les kommentarene så kanskje du finner tips der før du skal til fastlegen med sykkelen..

https://www.youtube.com/watch?v=k5xwgr8-Xbg" onclick="window.open(this.href);return false;

Var visst noe med overstrukket kjede noe som og kan være det som er tilfelle med din,,

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Skiftet kjede og drev, Ulyd i front drev, bråker mere en

Legg inn av Ketil »

Hei! Jeg plagdes også av ulyd i drivlinja sist sesong og fikk god hjelp på forumet til å konstantere årsaken, mange med god kompetanse her inne. Her er tråden jeg hadde på dette http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=8241" onclick="window.open(this.href);return false;. Hos meg handlet det om et kjede med slitte ledd og utslitte drev. Uten at jeg er noen ekspert på feltet så tror også jeg dette kan ha med at du har montert kjede som ikke er tilpasset drev størrelse og type. Da jeg bestilte drevpakke og kjede var det ulike varianter av størrelse som ble anbefalt hos de ulike nettbutikkene. Jeg telte til slutt antall tenner på drevene og ledd på kjedet, som sto på sykkelen min, før jeg bestilte nytt. Resultatet ble i alle fall etter montering av nye drev og kjede at all ulyd forsvant. Nå er det muligens andre årsaker til ulyden du har, og en time hos en godkjent mc-mekaniker for å konstantere årsaken kan nok være en fornuftig investering. Lykke til!

Svar